vai darba izpildītājs var atteikt klientam veikt pasūtījumu tapēc ka vinš to nerib ?
pieņemsim Tu atnāc pie firziera (fotogrāfs) un frizieris (fotogrāfs) tev vienkārši atsaka dēļ tā ka nerib.
kā iziet no šādām situācijām ?
Jūsu pārdomas lūdzu...
Konkretizē situāciju. Potenciālais klients atnācis pie meistara uz salonu darba laikā, zvana pa telefonu un mēģina sarunāt sesiju, vai arī pienāk klāt uz ielas?
Hmm... konsekventa "g" burtiņa izlaišana varbūt ir par iemeslu atteikumam... Bet, ja nopietni, kāda problēma atteikt, minot da jebkuru iemeslu: līgums vēl nav parakstīts, nekonkrēts norēķina veids, piedāvājums pretrunā ar pastāvošajām vai estētiskajām normām, utt, utml., ja protams kautrējamies acīs pateikt... Salīdzinot ar tiem ārstiem, kuri a'priori atteicās ārstēt fašistus un šovinistus... Nekāds zvērests jau fotogrāfu nesaista.
vai darba izpildītājs var atteikt klientam veikt pasūtījumu tapēc ka vinš to nerib ?
pieņemsim Tu atnāc pie firziera (fotogrāfs) un frizieris (fotogrāfs) tev vienkārši atsaka dēļ tā ka nerib.
kā iziet no šādām situācijām ?
Jūsu pārdomas lūdzu...
Protams, ka var, ja nav līgums noslēgts. Līguma gadījumā jāskatās, kas tur rakstīts. Galvenais nestāsti kāpēc negribi darīt, jo kāds pseido liberālis mēģinās piesiet diskrimināciju
Tas, ka klientam vienmēr ir taisnība ir izteiciens tā saucamās biznesa loģikas ietvaros.
Ja šo izteikumu ņem tradicionāli loģiski par pilnu, tad sanāk, ka klients ir visuvarens. Un priekš kam tad viņam fotogrāfu? Būtu iznomājis kameru ar taimeri, vai trosīti.
klientam ir vienmēr taisnība, bet tikai ar vienu noteikumu - ja viņš maksā par to. pamatdarbs ir pavisam citā sfērā, bet ir nācies atteikt, korekti un pieklājīgi pasakot-es to nedarīšu, tur un tur, tādā adresē ir cilvēki kuri sniedz līdzvērtīgus pakalpojumus - mēģiniet tur. pēdējais mana atteikuma iemesls bija pārmērīgs piekasīgums, ir normāli ja prasa kvalitatīvu darbu, attieksmi utt. bet ja sāk jau sākumā glupības runāt un vēl kaulējas par darba samaksu kura tā jau uz robežas ar pašizmaksu... vēl iemesls ir bijis vienkārši vēlme atpūsties, pasaku esmu noslogots un nezinu kad būs brīvāks
nobildēt taču vari,bet ja klients vēlās portretu bez pumpām,tad sūti pie gleznotāja vai kosmetologa. Vari arī par katras pumpas aizklonēšanu paprasīt dārgāk,kā plastiskais ķirurgs,redzēsi-pats atšūsies.
Es piemeram nem tikai tos klintus kuri ir piedavajums kurs man skiet intresants. IZVELOS klientus un tik tadiem taisu. Slavenais Kleina stasts ka vins Sleseru izmeta no studijas domaju ka visiem zinams. Rajekte @ Buldozers atnaca ar visus svitu nosedas un izteica "Taga sasmidini mani" uz ko Valts esot teicis ka sis nav nekads klauns lai sjos smidinatu un ka DURVIS taja vizienaa , ta ari skirusjies
vai darba izpildītājs var atteikt klientam veikt pasūtījumu tapēc ka vinš to nerib ?
pieņemsim Tu atnāc pie firziera (fotogrāfs) un frizieris (fotogrāfs) tev vienkārši atsaka dēļ tā ka nerib.
kā iziet no šādām situācijām ?
Jūsu pārdomas lūdzu...
loģiski , ka var, kāpēc tev šķiet, ka nevar ? Vispār nesaprotu šo topiku - ja negribas bildēt kādu cilvēku, vienmēr var aizbildināties ar ūbersasprigtu grafiku pusgadu uz priekšu, paprasīt atbaidošu honorāru - karoč vienkārši atmazatsa nu
nu, atkariigs, ko klients grib. ja seja viena liela pumpa, bet grib glamuuru, vajag paskaidrot, ka tur nekas nesanaaks. cilveki jau ari pashi spoguli medz skatities...
pie kam, tieshi pumpas jau ir parejosha paradiba. paies laicinjsh, un bus, iespejams, nepumpaina un kliente
vel ir alternatiiva. Suti pie gudra. tas vai nu pasuutis labi taalu un skalji, vai arii.... uzbildees
Klients ,klients...Nu tak elementāri!Kā jebko arī klientus var sistematizēt,loģiski ka izveidosies sadaļa-nevēlamie!T.i.tadi ,kuru jebkāda negatīvā bagāža(vienalga kāda)pārsniegs pozitīvo ,ko viņš tev var sniegt! Jāizsver vien pašam! Kašķīgs viena portreta tīkotājs ,bet par to gatavs maksāt pamatīgu žūksni...Kaut gan ,arī tas nav rādītājs,ja nu viņš piem.tīšām nobraucis tavu mīļāko suni?!?!
Īstenībā viss atkarīgs, kurā stadijā Tu klientam atsaki.
Ja Tev ir savi kritēriji pēc kuriem strādā un interesents tiem neatbilst, tad atteikt Tev būtu pat pienākums gan pret sevi, gan pret klientu tīri cilvēcisku iemeslu dēļ. Kā to paziņot - iespējams, ka jārunā ar psihologu vai kādu PR speciālistu, lai Tu nesabojātu savu tēlu. Viens no biznesa veidiem ir nekad neatteikt, bet noteikt tādu cenu, kurai klients nekad nepiekritīs vai noteikt tikpat kā neizpildāmus nosacījumus no klienta puses.
Ja Tu jau esi vienojies ar klientu, ka ar viņu strādāsi, tad jau ir grūtāk. Ja klientam ir pierādījumi, ka esat vienojušies, bet tu pusceļā maini savas domas, tad var sanākt ziepes, ka neizpildi savu darbu. Tad visdrīzākais jārunā ar klientu, jāskaidro kāpēc nevari vai negribi turpināt šo darbu. Varbūt pat klientam piedāvājot kaut kādu kompensāciju naudisku vai materiālu savādākā veidā. Tā būsi bijis ar klientu godīgs un nebūsi sabojājis savu labo slavu.
Foto viena no nepateicīgākajām nodarbēm, ko atrunāt līguma veidā. Protams, ja klients nopietns, foto iepriekš tiek plānots, notiek pārrunas ar klientu, tad to visu var ietvert līgumā.
vai darba izpildītājs var atteikt klientam veikt pasūtījumu tapēc ka vinš to nerib ?
pieņemsim Tu atnāc pie firziera (fotogrāfs) un frizieris (fotogrāfs) tev vienkārši atsaka dēļ tā ka nerib.
kā iziet no šādām situācijām ?
Jūsu pārdomas lūdzu...
Man reiz uz šādu atbildēja, mēs esam privāts uzņēmums un varam izvēlēties kam sniegt pakalpojumu un kam nē. Un es pats ar atsaku ja man nosacijumi nav pieņemami. Man jau šķiet tas tikai normāli.
vai darba izpildītājs var atteikt klientam veikt pasūtījumu tapēc ka vinš to nerib ?
pieņemsim Tu atnāc pie firziera (fotogrāfs) un frizieris (fotogrāfs) tev vienkārši atsaka dēļ tā ka nerib.
kā iziet no šādām situācijām ?
Jūsu pārdomas lūdzu...
Man reiz uz šādu atbildēja, mēs esam privāts uzņēmums un varam izvēlēties kam sniegt pakalpojumu un kam nē. Un es pats ar atsaku ja man nosacijumi nav pieņemami. Man jau šķiet tas tikai normāli.
Arī privāts uzņēmums nevar atteikt, ja viņš izvietojis reklāmu (oferti) publiski. Piem. frizētava norādījusi cenas un nekur nav minējusi, ka var atteikt klientam, nenorādot atteikuma iemeslus. Tāpēc fotogrāfi, kuriem ir interneta mājas lapas. Taisiet Disclaimerus - rakstiet, ka informācija ir tikai informatīva un Jums tā kļūst saistoša tikai tad, kad esat pilnībā vienojušies ar konkrēto klientu, kā arī paredzat, ka Jums jebkurā stadijā ir tiesības atteikties no pasūtījuma izpildīšanas, un piekrišana izmantot jūsu pakalpojumus ir piekrišana šiem noteikumiem. Ja vienošanās notiek caur e-pastu, tad pievienojiet šo atrunu e-pastam, lai varat izdrukāt un parādīt, ka re, pats piekriti, tad tagad nepārmet.
Nu beidz... tak PO tev ir webs vai nav, ir reklama vai nav - nu negribu un nefoceju, negribu un negriezu utt! jautajums - pie ka sudzesies un vel svarigaks jautajums - vai tas rezultats bus OK! kas man skiet daudz svarigak, jo sakt kaut ko darit ar kaski, nu nebus OK. Piem. es zinu cilvekus, kas sava rakstura ipasibu del man nepatik un nekad nepatiks - un kada vispar runa var but par pakalpojuma sniegsanu!? Ja ir ligums, vienosanas, tad jau cita lieta, bet nav jau "padumjie laiki", ka uz kompratiju nostucit var iet
Vish:Nu beidz... tak PO tev ir webs vai nav, ir reklama vai nav - nu negribu un nefoceju, negribu un negriezu utt! jautajums - pie ka sudzesies un vel svarigaks jautajums - vai tas rezultats bus OK! kas man skiet daudz svarigak, jo sakt kaut ko darit ar kaski, nu nebus OK. Piem. es zinu cilvekus, kas sava rakstura ipasibu del man nepatik un nekad nepatiks - un kada vispar runa var but par pakalpojuma sniegsanu!? Ja ir ligums, vienosanas, tad jau cita lieta, bet nav jau "padumjie laiki", ka uz kompratiju nostucit var iet
ja bet Tu nekad nevienam neesi atteicis? Lai ka teiksu ka teica vienas apdrosinasanas kompanijas liels cilveks attieciba par OCTA, atteikt mes nevaram pec likuma, bet premiju mes varam piedavat kadu nu pasi gribam tas ari ir labs veids ka "atsut"...
Vish:ja bet Tu nekad nevienam neesi atteicis? Lai ka teiksu ka teica vienas apdrosinasanas kompanijas liels cilveks attieciba par OCTA, atteikt mes nevaram pec likuma, bet premiju mes varam piedavat kadu nu pasi gribam tas ari ir labs veids ka "atsut"...
Par to jau teicu iepriekš: Viens no biznesa veidiem ir nekad neatteikt, bet noteikt tādu cenu, kurai klients nekad nepiekritīs vai noteikt tikpat kā neizpildāmus nosacījumus no klienta puses.
Es tikai saku, ka ļoti grūti un nejauki atšūt tad, kad viss it kā ir sarunāts. Bet atšūt vajag tad, kad uzreiz jūti, ka negribi sadarboties. Vislabāk jau pirms kaut kas ir sarunāts.
Vish:ja bet Tu nekad nevienam neesi atteicis? Lai ka teiksu ka teica vienas apdrosinasanas kompanijas liels cilveks attieciba par OCTA, atteikt mes nevaram pec likuma, bet premiju mes varam piedavat kadu nu pasi gribam tas ari ir labs veids ka "atsut"...
Par to jau teicu iepriekš: Viens no biznesa veidiem ir nekad neatteikt, bet noteikt tādu cenu, kurai klients nekad nepiekritīs vai noteikt tikpat kā neizpildāmus nosacījumus no klienta puses.
Es tikai saku, ka ļoti grūti un nejauki atšūt tad, kad viss it kā ir sarunāts. Bet atšūt vajag tad, kad uzreiz jūti, ka negribi sadarboties. Vislabāk jau pirms kaut kas ir sarunāts.
Par to cenu labi teikts Nekad nesaki nē, vienkārši nosauc cenu par kuru tikai psihais piekristu bildēties.
UG-photo:
Par to jau teicu iepriekš: Viens no biznesa veidiem ir nekad neatteikt, bet noteikt tādu cenu, kurai klients nekad nepiekritīs vai noteikt tikpat kā neizpildāmus nosacījumus no klienta puses.
Es tikai saku, ka ļoti grūti un nejauki atšūt tad, kad viss it kā ir sarunāts. Bet atšūt vajag tad, kad uzreiz jūti, ka negribi sadarboties. Vislabāk jau pirms kaut kas ir sarunāts.
Par to cenu labi teikts Nekad nesaki nē, vienkārši nosauc cenu par kuru tikai psihais piekristu bildēties.
Daži jau te to pateica. Domāju, ka var atteikties. Cita lieta, ja esi solījis un vēl noslēdzis līgumu (tad jāskatās, kādi noteikumi atrunāti). Ja pasūtītājs, klients vēlās mainīt norunāto nekā vienojaties, tad arī var atteikties, bet atkal jāskatās līgums, cik vienkārši to ir izdarīt, vai tas vispār ir atrunāts.