nekā tāda,ko nevarētu sabildēt jebkura liela masu pasākuma laikā,kur var lietot alkoholu. tik atkarībā no pasākuma specifikas un alkohola cenas,variē kritušo daudzums.
f-foto:Kad vācieši sāks braukt ar žiguļiem, tad viss būs savādāk. Bet, kamēr krievi brauc ar vācu autobūves sasniegumiem, tikmēr viss paliks pa vecam. Vācieši, par spīti diviem īsā laikā iesāktiem un zaudētiem pasaules kariem, dzīvos labi un arvien labāk, pārējie stūrī nervozi pīpēs.
Īsta skaudīgā baura vardi. Jo baurim pat vācieša pirdiens ir smaržīgs. Man nākas sadarboties gan ar vāciešiem gan ar krieviem un ir visādi cilvēki gan tur gan tur, , tikai vieni nesaka ka esot augstās kultūras nācija, bet otri ar to zīmējas, tajā pašā laikā skaļi piržot pie pusdienu galda...Tavai zināšanai par vācu autobuvi- uz vācu autobuvi strādā visas ES auto inženieri, jo vairāk vai mazāk pēc ES visādiem nolīgumiem, ir sadalītas nozares pa reģioniem, un investētajām naudas summām vienā vai citā nozarē.Tieši tā iemesla dēļ ES ir ierobežots auto imports no Āzijas unn citām valstīm. Par krievu auto- kapēc pa šai dienai daudzi brauc ar žiguļiem un ari tos cep tādus pašus kā bija pirms 25 gadiem. Tas nav bez iemesla. Toljati ražoto auto exports ir praktiski neiespējams, ne jau deļ kvalitātes, protams tās ari nav, bet deļ tirgus. Āzijas tirgū ir pietiekami daudz lēto auto ražotāju, kur vis jau ir aizsists, un ne vienu svešo neielaidīs iekšā. ES tieši tas pats , ielaistu bet ļoti ierobežotu skaitu. Krievi kā auto ražotāji pasaules tirgū ienāca tikai pēdejā desmitgadē, un protams ka pat uztaisot kaut ko super kvalitatīvu un jaunu varētu provēt cīnīties par vietu zem saules, bet tam vajag ari lielus līdzekļus. Un ar to pieprasijumu un konkurenci kāda ir pasaulē, krievu auto exportējami butu daži tūkstoši gadā, kas priekš autoindustrijas nav ne kas. Vietējā tirgū protams ka gribētāji būtu, bet ne visi gribētāji ir varētāji, un vidusmēra miedpilsonis, var knapi sakasīt naudu kādam jaunam bet novecojuša modeļa žigulim , ne vis vāģim kurš maksās vairāk k;a desmit tūkstošu eiru. Un tagad paskatamies uz mūsu pašmāju bāleliņiem kuri brauc , ar vācu, amerikāņu un ari krievu gazeļbusiem jo tiklīdz atdabūja neatkarību tā RAFu izvazāja pa skruvītei, lai sev varetu ko kabatā iebāzt un uzdzīvot, bet ja nebūtu izvazājuši un ņēmušies atīstīt, šodien varētu ne tikai paši braukt, bet ari ar LV ražotiem busiem brauktu austrumeiropā un krievijā... Protams tagad Jelgavā ražo kaut kādus autobusus, bet cik to ir saražots un exportam diez vai kāds tos ražos, jo AMO Plant ir vairāk vai mazāk salasīti autobusi kā lego konstruktors no ievestajām detaļā, lai varetu pielāgot autobusus vietējiem apstākļuiem. Ptrotams kvalitāte laikam kaut kāda ir. Un ar laiku var gadīties ka ari exportam kaut kas ies , tikai cik peļnas un labuma no tā iegūs LV? Jo rūpnica pieder investoriem... www.amoplant.lv...
chukmasoff: Krievi kā auto ražotāji pasaules tirgū ienāca tikai pēdejā desmitgadē,
Nu ko Tu? Britu bomži ar 2105 un 2121 vismaz 20 gadus vizinās, bet pasaules progresīvākās valstis - Ziemeļkoreja, Kuba, Lībija, Irāna, Afganistāna un tamlīdzīgās jau vismaz gadus 40-50 ar Krivijā ražotiem auto pārvietojās Bet, ja nopietni, izlasi šito. Gandrīz asaru izsita. Cik daudz kopēja ar to, kas pie mums notek. Krievu inženiera - konstruktora pārdomas: ipvnews.org...
nu Ziemeļkoreja, Kuba, Lībija, Irāna, Afganistāna, tās nav valstis kuras var pacelt krievijas autotirgu. Par britiem, tie jau viltnieki, šamie pa lēto iepirka ķrievu LADAs ar stūri labajā pusē priekš āfrikas, kur tās pašas ladas aborigēniem pārdeva par uerānu, dīmantuiem un ziloņkaulu, ka ari visādiem citiem labumiem. Protams kaut kas ari palika anglijas vidienē, bet no tā krievijas auto ražotāji ne ko neieguva jo 90 sākumā daži simti mārciņu vai dolāru , krievijā bija vesala bagātība un par tiem dažiem simtiem valūtas vienību, gāja uz angliju prom vāģi no konvejera.
chukmasoff:nu Ziemeļkoreja, Kuba, Lībija, Irāna, Afganistāna, tās nav valstis kuras var pacelt krievijas autotirgu.
Manuprāt, Krievijas autotirgum vispār jāpriecājas, ka ir valstis , kurām var iesmērēt savus "šedevrus"... Kamēr krievam ir tik zema patēriņa preču ražošanas kultūra, auto (un ne tikai) tirgus eksporta perpektīvas ir visai švakas. Čukmasova k-gs takš nebildē ar Zenītu, Kijevu, jebšu FED'u...?
betas-apsargs:visi šausminās.. a kad pašiem jāpieļurbājas un jāsmird pēc bomža kompānijā neviens nesūdzas.
Zini alkoholu nelietoju var teikt ne maz jo negaršo, ka ari visadas citas vielas vispār, tapec man tas izskatas dīvaini ka cilvēki tā uzvedas...
Āh, lai fanfaras dzied! BEidzot kāds kas te neslimo ar alkoholismu vieglā formā! Man, personīgi, alkohols liekas kautkas reti nožēlojams. Tur pat garšošanas, negaršošanas vainas nav. PIemēram šņabis.. kā tas sūds var garšot, dzer, lai dolbītos.
chukmasoff:nu Ziemeļkoreja, Kuba, Lībija, Irāna, Afganistāna, tās nav valstis kuras var pacelt krievijas autotirgu.
Manuprāt, Krievijas autotirgum vispār jāpriecājas, ka ir valstis , kurām var iesmērēt savus "šedevrus"... Kamēr krievam ir tik zema patēriņa preču ražošanas kultūra, auto (un ne tikai) tirgus eksporta perpektīvas ir visai švakas. Čukmasova k-gs takš nebildē ar Zenītu, Kijevu, jebšu FED'u...?
Kurš teica ka nebildēju ar krievu aparātiem, bildēju, bet bildēju ne ar krievu bet ar PSRS aparātiem, jo tagad krievu aparātu nav, neražo vispār, izņemot jauno zenitu, tikai LV to nevar dabūt... Ēs bildēju ar Kievu reizēm. FED neražo vispār vairs ne ko jau gadus 20. A un par Зенит-212К tad šito jau ari gadus 5 cik zinu vairs neražo, jo zavods aizklapēts ciet... Starp citu, krievu analogā fototehnika nebija no sliktākajām, un optika tiešām bija laba, pa šai dienai izmantoju uz digitālo vecos krievu stikliņus.Un rezultāts ir interesantāks un pat labāks par vienu otru brendoto.Un ja krievi ražotu digitālo fototehniku, es domaju ka bildētu ari ar to, bet diemžēl elektronikas ziņā krievijas ražotāju nav, un diez vai būs, jo zavodu ari sen vairs nav...
Artūr, ar krievu (padomju) fotoaparātiem mūsdienās varbūt var dažreiz parotaļāties, nevis nopietni strādāt. Protams, kad nekā cita nebija, nācās strādāt ar tiem (man- ap 30 gadu ). Taču, kad radās iespēja dabūt ārzemnieku, nekāda vēlēšanās ņemt rokā niķīgos Zenītus vairs nebija. Tas tāpat, kā iekāpt atpakaļ Žīgulī pēc Audi& Co...
chukmasoff: .... jo tagad krievu aparātu nav, neražo vispār... ...FED neražo vispār vairs ne ko jau gadus 20... ...šito jau ari gadus 5 cik zinu vairs neražo, jo zavods aizklapēts ciet... ...Un ja krievi ražotu digitālo fototehniku... ...diemžēl elektronikas ziņā krievijas ražotāju nav, un diez vai būs, jo zavodu ari sen vairs nav...
Krievija vispār gandrīz vairs neko neražo, tikai uz naftas/gāzes adatas dzīvo. Sapper jau augstāk vienu linku iedeva, ko palasīt, te būs vēl viens - fintimes.km.ru...
Starp citu, krievu analogā fototehnika nebija no sliktākajām, un optika tiešām bija laba, pa šai dienai izmantoju uz digitālo vecos krievu stikliņus.Un rezultāts ir interesantāks un pat labāks par vienu otru brendoto. Un ja krievi ražotu digitālo fototehniku, es domaju ka bildētu ari ar to, bet diemžēl elektronikas ziņā krievijas ražotāju nav, un diez vai būs, jo zavodu ari sen vairs nav...
Gan jau pats zini, ka krutā krievu fototehnika un optika pēķšņi parādijās pēc 45. gada. Lai Krievijā sāktu ražot labu digi foto, vajadzētu izprovacēt Japānu uz karu, novinnēt, tad kādu laiku varēs ražot pašu digifoto.
chukmasoff: Kurš teica ka nebildēju ar krievu aparātiem, bildēju, bet bildēju ne ar krievu bet ar PSRS aparātiem, jo tagad krievu aparātu nav, neražo vispār, izņemot jauno zenitu, tikai LV to nevar dabūt... Ēs bildēju ar Kievu reizēm. FED neražo vispār vairs ne ko jau gadus 20. A un par Зенит-212К tad šito jau ari gadus 5 cik zinu vairs neražo, jo zavods aizklapēts ciet... Starp citu, krievu analogā fototehnika nebija no sliktākajām, un optika tiešām bija laba, pa šai dienai izmantoju uz digitālo vecos krievu stikliņus.Un rezultāts ir interesantāks un pat labāks par vienu otru brendoto.Un ja krievi ražotu digitālo fototehniku, es domaju ka bildētu ari ar to, bet diemžēl elektronikas ziņā krievijas ražotāju nav, un diez vai būs, jo zavodu ari sen vairs nav...
Jautājums mazlet savādāks - ciik no PSRS ražotajiem aparātiem biija patiiešām PSRS inženieiru pašu izstrādes - nu tā - fočiks pašu radīts no A līdz Z, un cik "mazliet" palienētas idejas vai "nejauši nosapņotas" identiiskas konstrukcijas...
Sapper: Gan jau pats zini, ka krutā krievu fototehnika un optika pēķšņi parādijās pēc 45. gada. Lai Krievijā sāktu ražot labu digi foto, vajadzētu izprovacēt Japānu uz karu, novinnēt, tad kādu laiku varēs ražot pašu digifoto.
negribējās jau teikt, bet laikam nāksies... Vecmutere pati savām acīm piedzīvoja karalaika Rīgā skatus uz ielas, kā kultūras nesēju karavīru sievas "nacionalizētajos" apakšsvārkos uz ballēm gāja... Vietējās dāmas nezināja kur acis no kauna bāzt, vīri ar nesaprašanā - riskēt ar veselību un skaļi smieties vai izlikties neredzam... Taislaikos necionalizētajos un komunalkās sadalītajos (atvainojos - kulturizētajos) dzīvokļos, smalkus aplgleznotus porcelāna podus ielēja betona klučos, lai uz malām var ar kājām kāpt, utt... Tiesa jāteic - dažu labu porcelāna podu tas patiešām paglāba no iznīcības. Pāris ir redzēti, pēc izvilkšanas no desmitgadēm ilga betona gūsta...
chukmasoff: Kurš teica ka nebildēju ar krievu aparātiem, bildēju, bet bildēju ne ar krievu bet ar PSRS aparātiem, jo tagad krievu aparātu nav, neražo vispār, izņemot jauno zenitu, tikai LV to nevar dabūt... Ēs bildēju ar Kievu reizēm. FED neražo vispār vairs ne ko jau gadus 20. A un par Зенит-212К tad šito jau ari gadus 5 cik zinu vairs neražo, jo zavods aizklapēts ciet... Starp citu, krievu analogā fototehnika nebija no sliktākajām, un optika tiešām bija laba, pa šai dienai izmantoju uz digitālo vecos krievu stikliņus.Un rezultāts ir interesantāks un pat labāks par vienu otru brendoto.Un ja krievi ražotu digitālo fototehniku, es domaju ka bildētu ari ar to, bet diemžēl elektronikas ziņā krievijas ražotāju nav, un diez vai būs, jo zavodu ari sen vairs nav...
Jautājums mazlet savādāks - ciik no PSRS ražotajiem aparātiem biija patiiešām PSRS inženieiru pašu izstrādes - nu tā - fočiks pašu radīts no A līdz Z, un cik "mazliet" palienētas idejas vai "nejauši nosapņotas" identiiskas konstrukcijas...
PSRS laikos lielākā daļa visu gudro prātu strādāja uz militāro virzienu, un kas atlika no militārā vai nederēja militārajam bija atdodams tautai.Protams ka kautko špikoja ari no rietumiem vai austrumiem, tā pat kā austrumi un rietumi dzenājās pakaļ krievu militārajām tehnoloģijām. un nevajag vēl to aizmirst ka lidz 1917 gadam krievija dzīvoja gandrīz vai viduslaikos un kaut kādu 30 gadu laikā kļuva par kodolvalsti, tai starpā piedaloties vēl ne vienā vien loklā karā un otrajā pasaules karā. Tulit man teiks ka vot Japāna un Vācija ari pārcieta otro pasaules karu, jā pārcieta, bet vācijā ASV ielēja baigās investīcijas , bet japā''nu mentalitāte un tradicijas ir tādas, ka ne ka ne kādas atlaides nav paredzētas slinkojot un virspusēji strādājot. Es neaizstāvu Krieviju, bet ne jau mums runāt par ekonomisko un tehnisko citu valstu atīstību, ja paši 20 gadu laikā, padirsām visas ražotnes kuras bija nākušas mantojumā no PSRS un ja tās būtu saglabātas un atīstītas, tad šobrīd LV būtu respektējama gan elektronikas gan mašīnbuves tirgū, lai ne ar lieliem apjomiem bet tomēr tas būtu kaut kas kas noturētu vis maz cilvēkresursus valstī lai tie neplūst ara...
Sapper:Gan jau pats zini, ka krutā krievu fototehnika un optika pēķšņi parādijās pēc 45. gada. Lai Krievijā sāktu ražot labu digi foto, vajadzētu izprovacēt Japānu uz karu, novinnēt, tad kādu laiku varēs ražot pašu digifoto.
darbagaldus takš ieveda tipa kompensācija, kontribūcija. bet ar gadiem lēcu lejamās formas sāka dilt un stikli nesanāca vairs tik kruti. kaut kā Mārcim pajautāju, ko šie darīs, slīpēs formas vai ko, uz ko Mārcis: "var jau atkal kādu karu vinnēt!"!
PSRS laikos lielākā daļa visu gudro prātu bla, bla bla...
Klau - 1905 gada Latvija bija turpat, kur Krieivija, jo bija impērijas sastāvdaļa Pēcāk nāca 1. pasaules karš un Krievijā pilsoņkarš...
Līdz 1940. gadam - Latvijā radīja VEFu, ar izrietošajām sekām - lieliskiem radioaparātiem, kuru tehniskais sniegums un dizains tika augsti novērtēts visā pasaulē, radīja ļopenes, skrūvēja Fordus utt Fotogrāfiem zināmākais sasniiegums mikrofotokamera VEF Minox - kuru vēļ ļoti ilgus gadus ar prieku lietoja dažādi specdienesti...
Kaut kā nav daudz sasniegumu Krievijā (lasi PSRS), izņemot kolektivizāciju, masu badināšanu, deportācijas un proletariāta patvaļu... Varbūt arī ir kādi isasniegumi, bet pretstatot iedzīvotāju daudzumam, dabas resusrsiem un spējām, neko vairāk par izturīgu un MASVEIDĪGU kara tehniku nesaražoja...
chukmasoff:... lidz 1917 gadam krievija dzīvoja gandrīz vai viduslaikos un kaut kādu 30 gadu laikā kļuva par kodolvalsti, tai starpā piedaloties vēl ne vienā vien loklā karā un otrajā pasaules karā...
Nu es tik viennozīmīgi neteiktu. Stolipina reforma bija solis pareizas attīstības virzienā, 17. gada februāra "buržuāziskā" revolūcija bija solis demokrātijas virzienā. Bet ļeņins un co (t.sk. lat. sarkanie strēlnieki) vienkārši visu sačakarēja tā, ka tā valsts vēl tagad nevar atgūties, jo kopš 17. gada paši ir nepārtraukti iznīcinājuši (un turpina to darīt arī tagad) savu inteliģenci un strādātvarošos cilvēkus, respektīvi - nocirtuši paši savas nācijas galvu. Un tādā pat veidā daļēji iznīcinājuši un ietekmējuši arī kaimiņnācijas, kas ļoti labi redzams pie mums. Un uz WWII laiku arī nekādu milzīgo sasniegumu PSRS nebija. Jautājums kā vēl PSRS būtu gājis karā bez ASV un Lielbritānijas palīdzības. Te sarakstiņš, ko amīši piegādāja krieviem WWII laikā (no www.associatepublisher.com... ): Aircraft.............................14,795 Tanks.................................7,056 Jeeps................................51,503 Trucks..............................375,883 Motorcycles..........................35,170 Tractors..............................8,071 Guns..................................8,218 Machine guns........................131,633 Explosives..........................345,735 tons Building equipment valued.......$10,910,000 Railroad freight cars................11,155 Locomotives...........................1,981 Cargo ships..............................90 Submarine hunters.......................105 Torpedo boats...........................197 Ship engines..........................7,784 Food supplies.....................4,478,000 tons Machines and equipment.......$1,078,965,000 Noniron metals......................802,000 tons Petroleum products................2,670,000 tons Chemicals...........................842,000 tons Cotton..........................106,893,000 tons Leather..............................49,860 tons Tires.............................3,786,000 Army boots.......................15,417,000 pairs
chukmasoff:... ja paši 20 gadu laikā, padirsām visas ražotnes kuras bija nākušas mantojumā no PSRS un ja tās būtu saglabātas un atīstītas, tad šobrīd LV būtu respektējama gan elektronikas gan mašīnbuves tirgū, lai ne ar lieliem apjomiem bet tomēr tas būtu kaut kas kas noturētu vis maz cilvēkresursus valstī lai tie neplūst ara...
No PSRS laikiem palikusī rūpniecība tāpat faktiski bija bez jebkāda potenciāla (ar izņēmumiem), tā bija novecojusi un saglabājot kaut ko, diez vai tur kas daudz būtu konkurētspējīgs bijis, bet tas bija jāizvērtē viss saprātīgi. Bet bedrē esam tādēļ, ka mums vispirms ir jātiek vaļā no okupācijas laikā ievazātās padomju mentalitātes, kuras būtiskākās sekas ir milzīgā korupcija, mēģiņāšana visu nokārtot pa draugam, nevis godīgas konkurences ceļā, un lielas daļas cilvēku attieksme pret to visu kā pret normālu lietu. Tie ir iemesli, kuru dēļ privatizācija bija prihvatizācija, kuru dēļ netika pieņemti saprātīgi lēmumi, ko no rūpniecības objektiem saglabāt, ko nē, u.t.t.
sovjetu fotoaparati tak bija uz no Vacijas izvestajam iekartam razhotas nozhelojamas atraugas par origjinaliem... kopeja leicas, hasseljus, visu, ko tik vareja... gan jau ir kads origjinaals fotoaparats ari, bet mazakuma...
Sapper: Gan jau pats zini, ka krutā krievu fototehnika un optika pēķšņi parādijās pēc 45. gada. Lai Krievijā sāktu ražot labu digi foto, vajadzētu izprovacēt Japānu uz karu, novinnēt, tad kādu laiku varēs ražot pašu digifoto.
Es neaizstāvu Krieviju, bet ne jau mums runāt par ekonomisko un tehnisko citu valstu atīstību, ja paši 20 gadu laikā, padirsām visas ražotnes kuras bija nākušas mantojumā no PSRS un ja tās būtu saglabātas un atīstītas, tad šobrīd LV būtu respektējama gan elektronikas gan mašīnbuves tirgū, lai ne ar lieliem apjomiem bet tomēr tas būtu kaut kas kas noturētu vis maz cilvēkresursus valstī lai tie neplūst ara...
Dīvainas idejas. Nedomāju, ka mums bija kaut vismazākās cerības konkurētspējīgai ražošanai - nebija ne tehnoloģiju, ne ideju, darbaspēks pat tam, kas palika izrādījās pārāk dārgs. Tagad visu ražo Ķīnā ar atsevišķiem izņēmumiem. Visādā ziņā tas, ko ražoja LPSR rūpniecība ir pārmigrējis uz Ķīnu, jo tur ir gan lētāks, gan izglītotāks darbaspēks.
P.S. Par RAFu aizmirsis nēesmu - tas kas notika ar to bija likumsakarīgi. Kuram normālam pircējam pa savu naudu vajadzētu tādu lūzni, ja ir pieejamas Rietumos ražotas automašīnas?
Tikai piiekrists ak34. Protams nav īpaši igudri fantazēt par tēmu, kā būu, ja būtu, bet domāju, ja nebūtu piespiedu/labprātīgās PSRiizācijas, deportāciju, inteliģences un turīgu (gudru, čaklu) civilieidzīvotāju deportāciju un slepkavbu, nosaucot tos par pretvalstiskiem elementiem (interesanti gan - kā Tu vari būt valstisks elements, ja visu, kas ir tikko bijis uzplaukuma un valstiskuma pamats jaunizceptā valsts iznīcina?) ?
Un tātad - tādai mazai un gribošai attstīties valstij bez lielās brālīgās kulturizācijas būtu daudz spožāka tagadne nekā ir.
Un ilgi vēl vilksies slinkuma, un nenovdbas ēna mums ldzi, man, man, man un ka tik mazāk darot vairāk saņemt utt māniijas.
bet atgriežoties pie paša temata sākuma bezmaz jāatgādina līdzīgu izdarību kultūŗa un skaistums, kāds novērojams austrumu virzienā, ja iet runa par pārmērīgu alkolietošanu
Es neaizstāvu Krieviju, bet ne jau mums runāt par ekonomisko un tehnisko citu valstu atīstību, ja paši 20 gadu laikā, padirsām visas ražotnes kuras bija nākušas mantojumā no PSRS un ja tās būtu saglabātas un atīstītas, tad šobrīd LV būtu respektējama gan elektronikas gan mašīnbuves tirgū, lai ne ar lieliem apjomiem bet tomēr tas būtu kaut kas kas noturētu vis maz cilvēkresursus valstī lai tie neplūst ara...
Dīvainas idejas. Nedomāju, ka mums bija kaut vismazākās cerības konkurētspējīgai ražošanai - nebija ne tehnoloģiju, ne ideju, darbaspēks pat tam, kas palika izrādījās pārāk dārgs. Tagad visu ražo Ķīnā ar atsevišķiem izņēmumiem. Visādā ziņā tas, ko ražoja LPSR rūpniecība ir pārmigrējis uz Ķīnu, jo tur ir gan lētāks, gan izglītotāks darbaspēks.
P.S. Par RAFu aizmirsis nēesmu - tas kas notika ar to bija likumsakarīgi. Kuram normālam pircējam pa savu naudu vajadzētu tādu lūzni, ja ir pieejamas Rietumos ražotas automašīnas?
----------------
visa pamatā ir strādnieki ar attiecīgu izglītību un tajā brīdī nebija īpaši svarīgi, ka iepriekš tie ražojuši krievu produkciju, bet tie bija laika gaitā savākti strādnieki, speciālisti, kuri - daļa aizverot rūpnīcas pārmetās uz Poliju pēc lupatām, kāds izdomāja, ka būs zemnieks senču atstātajam mantojumam, kāds nodzērās... Lai pārapmācītu speciālistus konkrētā jomā pietika ar kursiem, bet lai izveidotu auto, radio rūpnīcu no jauna un konkurences vēl apstākļos jau ir praktiski neiespējami. Viss sākas ar izglītību- profenēm, augstskolām ar inženieriem utt