Fotoklase jebkuram interesentam *paralēli* Jelgavas mākslas skolas fotoklasei - apjoms 1 vai 2 pusgadi (ja vēlas) ar vienu nodarbību (3x45min) nedēļā (pirmdienu vai otrdienu vakaros) - sākums 10 janvārī - pirmais pusgads beidzas maija beigās.
Programma sastāv no klasiskas fotoābeces kas ''sajūgta kopā'' ar attēla uzbūves paņēmieniem, kurus savā darbā lieto mākslinieki. No vienas puses tā palīdz mākslasskolu audzēkņiem apgūt vēl vienu tehnoloģiju kurā tie var izmantot jau iepriekš iegūtās zināšanas - no otras - jebkurš cilvēks to var izmantot kā parastu fotoābeci un pie viena ko aizgūt no attēla uzbūves viltībām
Pirmais pusgads sākas ar 5 uzdevumiem visam pusgadam:
1. gaismošana, attēla uzbūve 2. *fotošopa* slāņu princips, attēla ietekme uz skatītāju, attēla uzbūve 3. tuvplāns, neasā zona, attēla uzbūve 4. portrets, attēla ietekme uz skatītāju, gaismošana, attēla uzbūve 5. brīva tēma + attēla uzbūve
Tālāk pusgadā 14 – 17 nodarbības (rudens vai pavasara semestris) kuras katra sadalās aptuveni šādi: A.½ laika - jaunā viela. B. ¼ laika – mājasdarbu analīze, ¼ laika - aktualitātes, jautājumi ārpus programmas, kāds nieks par kultūras telpu kā tādu, praktiski vingrinājumi, demonstrējumi. Uz pusgada beigām B. Daļa kļūst lielāka par A.
*jaunā viela* sevī ietver:
*Attēla grafiskā uzbūve – laukumu un lineārā – tās izmantošana skatītāja uztveres ietekmēšanā.
*Attēla asociatīvās uzbūves pamatprincipi – to izmantošana skatītāja uztveres ietekmēšanā.
*Fotokameras darbības pamatprincips kas tiek *sajūgts kopā* ar izmaiņām (atkarībā no regulējuma) attēla uzbūvē.
*Mūsdienu fototehnikas iespējas, darbības režīmi un šo lietu *sajūgšana kopā* ar attēla uzbūvi.
*Atsevišķa sadaļa zibspuldzei un faktam, ka tā var veidot attēlu savādākā veidā nekā to dara kamera.
*Gaismošanas pamatprincipi.
*Rastra grafiskā redaktora (*fotošops* piemēram) darbības pamatprincipi.
*Vispārpopulāra fotomākslas vēsture – iepazīstināšana ar meistaru veikumu un viņu darbu uzbūves analīze.
Noslēgumā skate – mājasdarbu parāde, izdrukātā veidā, pie sienas.
Otrā pusgadā mācību princips ir līdzīgs – nāk klāt mācība par ideju ģenerēšanu, to analīzi un *pieslīpēšanu*, ļoti pastiprinās tēma par manipulēšanu ar skatītāja uztveri, izmantojot attēla uzbūvi, palielinās gaismošanas tēma un vingrinājumi, samazinās tēma par kameras uzbūvi un mājasdarbu uzdevumi kļūst mazāk abstrakti, prasot iegūt komplicētu rezultātu ar konkrētiem paņēmieniem.
Man šoreiz ir būtiski, vai tas ir pirmdien vai otrdien... Gribu atsākt. Bet jā, ja otrdien, tad janvārī februārī netieku, pēc tam jau nav vairs jēgas lēkt iekšā, vai ne?
alvils:Man šoreiz ir būtiski, vai tas ir pirmdien vai otrdien... Gribu atsākt. Bet jā, ja otrdien, tad janvārī februārī netieku, pēc tam jau nav vairs jēgas lēkt iekšā, vai ne?
Kā nav karinājis??? Mēs tak pabeidzām šo kursu, atšķirībā te no dažiem dezertieriem. Tur arii muusu bidles karājas pei sienas... Māri, kur pabeigšanas diploms??? Vajag lielu un ar taviem kjeburiem virsuu! :P JA ne savādāk, bildes tad atdavaij!
nu viņš jau *ģeds* - nofinišēja tagad var atļauties piestaigāt uz skatēm
neskatoties uz to, ka pats nevienā skatē savu māxlu pie sienas nav karinājis?
nu pie sienas nebija, bet monitorā darbi bija
Riebiga:Kā nav karinājis??? Mēs tak pabeidzām šo kursu, atšķirībā te no dažiem dezertieriem. Tur arii muusu bidles karājas pei sienas... Māri, kur pabeigšanas diploms??? Vajag lielu un ar taviem kjeburiem virsuu! :P JA ne savādāk, bildes tad atdavaij!
ok, ok - kas lēni nāk tas labi nāk + darbi jums jāņem jebkurā gadījumā - apmaksāti tak. + būs atvadu nodarbība ar
nu viņš jau *ģeds* - nofinišēja tagad var atļauties piestaigāt uz skatēm
neskatoties uz to, ka pats nevienā skatē savu māxlu pie sienas nav karinājis?
baigi labi vienmer visu zini nesakarinaaju, nesakarinaaju, kauns! bet nav jau svarigakais kas pie sienas ir, svarigakais, kas galvaa un varu pateikt ka ir gan bishkjiit galvaa nacis klat...
he, vienreiz teicu Alvilam, ka jabilde 3 kakji - shis piekrita. Pateicu, ka nevis 3 kakjenes, bet runchi, uzreiz netika protams, bija citi iemesli, bet aw
Pirmais pusgads sākas ar 5 uzdevumiem visam pusgadam:
1. gaismošana, attēla uzbūve 2. *fotošopa* slāņu princips, attēla ietekme uz skatītāju, attēla uzbūve 3. tuvplāns, neasā zona, attēla uzbūve 4. portrets, attēla ietekme uz skatītāju, gaismošana, attēla uzbūve 5. brīva tēma + attēla uzbūve
Tālāk pusgadā 14 – 17 nodarbības (rudens vai pavasara semestris) kuras katra sadalās aptuveni šādi: A.½ laika - jaunā viela. B. ¼ laika – mājasdarbu analīze, ¼ laika - aktualitātes, jautājumi ārpus programmas, kāds nieks par kultūras telpu kā tādu, praktiski vingrinājumi, demonstrējumi. Uz pusgada beigām B. Daļa kļūst lielāka par A.
*jaunā viela* sevī ietver:
*Attēla grafiskā uzbūve – laukumu un lineārā – tās izmantošana skatītāja uztveres ietekmēšanā.
*Attēla asociatīvās uzbūves pamatprincipi – to izmantošana skatītāja uztveres ietekmēšanā.
*Fotokameras darbības pamatprincips kas tiek *sajūgts kopā* ar izmaiņām (atkarībā no regulējuma) attēla uzbūvē.
*Mūsdienu fototehnikas iespējas, darbības režīmi un šo lietu *sajūgšana kopā* ar attēla uzbūvi.
*Atsevišķa sadaļa zibspuldzei un faktam, ka tā var veidot attēlu savādākā veidā nekā to dara kamera.
*Gaismošanas pamatprincipi.
*Rastra grafiskā redaktora (*fotošops* piemēram) darbības pamatprincipi.
*Vispārpopulāra fotomākslas vēsture – iepazīstināšana ar meistaru veikumu un viņu darbu uzbūves analīze.
Noslēgumā skate – mājasdarbu parāde, izdrukātā veidā, pie sienas.
Otrā pusgadā mācību princips ir līdzīgs – nāk klāt mācība par ideju ģenerēšanu, to analīzi un *pieslīpēšanu*, ļoti pastiprinās tēma par manipulēšanu ar skatītāja uztveri, izmantojot attēla uzbūvi, palielinās gaismošanas tēma un vingrinājumi, samazinās tēma par kameras uzbūvi un mājasdarbu uzdevumi kļūst mazāk abstrakti, prasot iegūt komplicētu rezultātu ar konkrētiem paņēmieniem.
Pirmais pusgads sākas ar 5 uzdevumiem visam pusgadam:
1. gaismošana, attēla uzbūve 2. *fotošopa* slāņu princips, attēla ietekme uz skatītāju, attēla uzbūve 3. tuvplāns, neasā zona, attēla uzbūve 4. portrets, attēla ietekme uz skatītāju, gaismošana, attēla uzbūve 5. brīva tēma + attēla uzbūve
Tālāk pusgadā 14 – 17 nodarbības (rudens vai pavasara semestris) kuras katra sadalās aptuveni šādi: A.½ laika - jaunā viela. B. ¼ laika – mājasdarbu analīze, ¼ laika - aktualitātes, jautājumi ārpus programmas, kāds nieks par kultūras telpu kā tādu, praktiski vingrinājumi, demonstrējumi. Uz pusgada beigām B. Daļa kļūst lielāka par A.
*jaunā viela* sevī ietver:
*Attēla grafiskā uzbūve – laukumu un lineārā – tās izmantošana skatītāja uztveres ietekmēšanā.
*Attēla asociatīvās uzbūves pamatprincipi – to izmantošana skatītāja uztveres ietekmēšanā.
*Fotokameras darbības pamatprincips kas tiek *sajūgts kopā* ar izmaiņām (atkarībā no regulējuma) attēla uzbūvē.
*Mūsdienu fototehnikas iespējas, darbības režīmi un šo lietu *sajūgšana kopā* ar attēla uzbūvi.
*Atsevišķa sadaļa zibspuldzei un faktam, ka tā var veidot attēlu savādākā veidā nekā to dara kamera.
*Gaismošanas pamatprincipi.
*Rastra grafiskā redaktora (*fotošops* piemēram) darbības pamatprincipi.
*Vispārpopulāra fotomākslas vēsture – iepazīstināšana ar meistaru veikumu un viņu darbu uzbūves analīze.
Noslēgumā skate – mājasdarbu parāde, izdrukātā veidā, pie sienas.
attēlu būvēt lika (gribi-negribi) skolā (nu *specvidenē* līdzīgā kā Tavējā un ta vēlvienā) - tur bij neganti učuki - mocīja bezsaulītes wakarā
nu un tad kameras pogas, vecajiem paņēmieniem klāt, velku jau gadu astoto - lai nav garlaicīgi vienam ar bilžu grāmatām, reizēm pasaucu kādu kompānijai.