Iespējams, ka šāda diskusija iepriekš jau ir pacelta, vai arī nav īsti attiecināma uz foto, bet varbūt kāds no jums man var palīdzēt.
Darbojos video jomā un beidzot esmu nonācis līdz apziņai, ka gaisma tomēr ir svarīgākais attēla elements, tādēļ vēlos spert lielu soli savā attīstībā un iegādāties gaismu komplektu. Tā kā esmu diezgan liels iesācējs un līdz šim centies iztikt ar dabīgo apgaismojumu, vai lampu uz kameras, tāda lieta, kā gaismošana un tās rīki man ir diezgan sveša. Esmu centies izurbties cauri interneta pasaulei un iegūt kādu noderīgu informāciju par gaismošanas shēmām, tehniku, dažādām lampām un nepieciešamajiem kilovatiem. Saprotu, ka katrs filmēšanas (un noteikti arī fotogrāfēšanas) gadījums ir atšķirīgs un tam arī jāpielāgo attiecīgi gaismas, bet šobrīd gribētu iegādāties kādu vienkāršu, viegli transportējamu 3,4 lampu komplektu priekš vienkāršām intervijām. Zinu, ka ir dažādi gaismu veidi - halogēnās lampas 3200K, fluroscējošās 6400K, led lampas uc. Priekš manis, cik saprotu, vislabāk būtu vecie labie halogēni ar divām aptuveni 600kw lampām un vienu, divām 300kw lampam.. Cik atradu vairākos ārzemju blogos un forumos, vispopulārākās ir Arri, Lowel un Britek lampas, katra gan, šķiet, savā cenu kategorijā.
Varbūt kāds var ieteikt, kur un ko līdzīgu es varētu iegādāties šeit Latvijā vai Eiropā, jo manis nosauktās diemžēl ir jāpasūta no ASV, bet, tā kā pie mums tagad arī par dāvanam ir jāmaksā lieli nodokļi, vairāku kg somas sūtīšana vien izmaksātu veselu lampu..
versatile:www.mdfoto.lv... ir shitaadas lietotas. pluss, ka nekarst, minuss, ka gruti vadiit un kontroleet.
šīs lampas trīc ar tīkla frekvenci 50Hz - mīļākais video standarts ir 24fps un 1/50 slēdža laiks - baisāku kombināciju nevar iedomāties - peldēs viss kā mīļais
versatile:www.mdfoto.lv... ir shitaadas lietotas. pluss, ka nekarst, minuss, ka gruti vadiit un kontroleet.
šīs lampas trīc ar tīkla frekvenci 50Hz - mīļākais video standarts ir 24fps un 1/50 slēdža laiks - baisāku kombināciju nevar iedomāties - peldēs viss kā mīļais
versatile:www.mdfoto.lv... ir shitaadas lietotas. pluss, ka nekarst, minuss, ka gruti vadiit un kontroleet.
šīs lampas trīc ar tīkla frekvenci 50Hz - mīļākais video standarts ir 24fps un 1/50 slēdža laiks - baisāku kombināciju nevar iedomāties - peldēs viss kā mīļais
iespeejams, muljkjiku taisijam, tapec nebija svariigi.
šīs lampas trīc ar tīkla frekvenci 50Hz - mīļākais video standarts ir 24fps un 1/50 slēdža laiks - baisāku kombināciju nevar iedomāties - peldēs viss kā mīļais
Incanti, kurš vispār filmē video 24fps?
pilnīgi VISI kuri vēlas, lai kadrs neizskatas pēc plastmasas + ja nav galīgi ekstrēmi, tad neiet ārā no 1/50 sek - tā ir ābeces pirmā lapa
šīs lampas trīc ar tīkla frekvenci 50Hz - mīļākais video standarts ir 24fps un 1/50 slēdža laiks - baisāku kombināciju nevar iedomāties - peldēs viss kā mīļais
iespeejams, muljkjiku taisijam, tapec nebija svariigi.
ja bildējāt pa kadram un slēdzis garš, tad nav tik traki (bet ganjau wb tomēr peldēja gan )
pilnīgi VISI kuri vēlas, lai kadrs neizskatas pēc plastmasas + ja nav galīgi ekstrēmi, tad neiet ārā no 1/50 sek - tā ir ābeces pirmā lapa
Tā arī būtu teicis - mazbudžeta kinošņiki ar DV kamerām.
nu man nākas ar sony EX-1, retāk ar Ex-3, otro piecīti un RED (sor ar Arriflex nav nācies un amatieru kameru ar mūžā neesu rokā turējis) - ābece atiecās arī uz tām
šīs lampas trīc ar tīkla frekvenci 50Hz - mīļākais video standarts ir 24fps un 1/50 slēdža laiks - baisāku kombināciju nevar iedomāties - peldēs viss kā mīļais
Incanti, kurš vispār filmē video 24fps?
fakts ir tāds, ka teorētiski (pareizāksakot teoretizējot) cilvēks neizšķir 24fps, vai 30fps, vai 60 vai 10000 - bet patiesībā ielūrot kamerā kurā slēdzis atveras uz 1/8000sek tas brīnišķīgi nočeko gaismas mirkli.... cilvēks neizšķir kadrus atsevišķi, bet ekselenti ķer filmas fīlingu - visas pro kinokameras iet uz 24fps un 1/50sek slēdzi, ekspozīciju regulējot ar fragmu un nd filtriem - no šiem parametriem iet ārā tik specefektos + tos vēlāk rūpīgi konvertējot atpakaļ
home video kameru mazais laukums nav vienīgais kas jāj bildi par plastmasu - to dara arī lohi kas lieto paaugstinātu freimreitu - ķip man teļļuks 100hz - būs čotkāk un gludāk
Tā arī būtu teicis - mazbudžeta kinošņiki ar DV kamerām.
nu man nākas ar sony EX-1, retāk ar Ex-3, otro piecīti un RED (sor ar Arriflex nav nācies un amatieru kameru ar mūžā neesu rokā turējis) - ābece atiecās arī uz tām
atslēgas vārds īstenībā bija "kinošņiki" Ar 24p viss ir skaisti līdz brīdim, kad grib TV parādīt.
Šķiet, ka sajaucu 600 kw ar 600w. Esmu mēģinājis dienasgaismu lampas - nepatīk, jo kontrolēt viņas patiešām nevar. Un cik lasīju, viņas patiešām pulsē, kā jau Maris teica Tādēļ arī skatos uz fresneļiem. Par gāzes blokiem neko nezinu - vienīgi to, ka grūti transportējami, lielo izmēru dēļ un padārgi.
Un jā - esmu mazbudžeta kinošņiks, tādēļ jau arī vaicāju tik elementāru jautājumu par gaismām.
kā saki *gāzes bloki* jau dienasgaismenes vien ir tik, rupji sakot, *droseles* 10kg smagas, citas frekvences, regulējamas + lampas stabilizētu spektru
pēdējā laikā ir arī lētāki varianti par ''kino-flo'', bet padārgas vienalga - LV tirgo piemēram NA.LV, bet tas nav viņu pamatbizness, lapā nekā nav, jāiet runāt uz vietas .... šā iemesla dēļ gaismotāji sūta no Vācijas visu - neko nepērkot komplektos, bet tik pašas galvas- tas tāpēc, ka dedolight statīvs maksā 240$, bet tāds pats Manfrotto bez dzeltenā uzraksta 40$ utt....
nu man nākas ar sony EX-1, retāk ar Ex-3, otro piecīti un RED (sor ar Arriflex nav nācies un amatieru kameru ar mūžā neesu rokā turējis) - ābece atiecās arī uz tām
atslēgas vārds īstenībā bija "kinošņiki" Ar 24p viss ir skaisti līdz brīdim, kad grib TV parādīt.
kāpēc? ja materiālu kompresē ar atbilstošu kodeku un kompresoru viss ir bumbās - ja vnk uz dullo iegrūž amatirprogrammas automātā, tad nekā (kautkā tak a dievpalīgu ļaudis to kino mājās čolē)
varu pateikt vairāk - filmētās reklāmas (tīri TV vajadzībām) arī filmē uz 24
atslēgas vārds īstenībā bija "kinošņiki" Ar 24p viss ir skaisti līdz brīdim, kad grib TV parādīt.
kāpēc? ja materiālu kompresē ar atbilstošu kodeku un kompresoru viss ir bumbās - ja vnk uz dullo iegrūž amatirprogrammas automātā, tad nekā (kautkā tak a dievpalīgu ļaudis to kino mājās čolē)
varu pateikt vairāk - filmētās reklāmas (tīri TV vajadzībām) arī filmē uz 24
Un tāpēc ir čupa ar reklāmām, kuras kustībā trīc kā ar dakšiņu aizskarts galerts, jo freimreits mainīts "čerez ž". Reizēm ir arī tādas, kas filmētas ar 50i, bet galarezulāts ir ar vietām samainītiem laukiem. Tad vispār acis sprāgst no pieres un nevar saprast, kā klienst tādu brāķi ir pieņēmis. Problēma ir iekš tā, ka brodkāstam nākas 24fps uz 25 mainīt "po ļubomu", un šim nolūkam existē tikai divi varianti - pa 4% palielināt filmas ātrumu, vai frame blending. Par īsti ideālu nevienu nevar nosaukt.
Šiem apgalvojumiem piekritīsi? 1. TV 24p nav aktuāls. 2. Ja ar video gribās tuvoties "kino bildei" tad gan jāfilmē 24p
Starp citu, smieklīga metode kā krievu teļevizionščiki taisa savu versiju par "mīksto kino bildi". Reāls gadījums no "jaunā viļņa". starp objektīvu un matricu tiek uzstiepta kaut kāda plēve, lai ir mīkstāk, tad vēl kadru pārgaismo krietni, lai baltais vārās. IMHO izskatās debīli, bet MUZ TV večiem no Krievijas laime pilnīga.
Sapper, TV izmantotie 25i un 30i velk pēdējos dzīves gadus. Līks standarts, lai nodrošinātu analogās TV raidīšanu mazā datu plūsmā. Digitālajai izpaltīšanai tas nav vajadzīgs un normāli der arī 24p un ja tur lieto veco standartu, tad tas ir tīri dēļ nevēlēšanās investēt tehnikas nomaiņā.
materiālmācība par freimreitiem. kas, ko, kāpēc... [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate
labi,]http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate
labi,[/url] labi - 50i un 60i. Praktiski jau ir 25 vai 30 kadri sekundē atkarībā no reģiona. biju piemirsis, ka jāraksta 50i vai 60i
Ja runā par TV, tad analogajā TV tiešām neko citu kā 25i mūsu reģionā nesagaidīsim. Digitālajā apraidē uz LCD un līdzīgiem TV "interleaced" formāts ir anahronisms no analogās TV ar CRT TV. Tāpēc tiks aizstāts ar normālu formātu.
Ja skatos uz savu video satrura patēriņu, tad vecajā interleced formātā skatos tik labi ja dažus procentus. Un šādi ir daudziem
IMHO ar TV pie mums visās jomās ir bēdīgi, sākot jau ar to,ka "ražošana" joprojām pārsvarā notiek SD izšķirtspējā, jo nomainīt visu uz HD dēļ nabadzības vēl ilgi nespīd. Un tad vēl foršais telekoms ekonomēdams uz frekvenču pirkšanu, uzsēdina 10 kanālus uz vienu nesējfrekvenci un to visu stipri zemā bitreitā un sūdīgā kvalitātē nogādā lietotājiem.
LV vienīgie, kas HD kontentu var šobrīd uztaisīt ir PRO1, sabūvējuši šamie pārvietojamo HD staciju. Bet arī tai ir trūkumi Paula jubilejas koncerta filmēšanai Igauņu ETV HD PTS tika atvilkta. Būšot koncerta blurejs pārdošanā Kad HD sāks raidīt kāds no Latvijas kanāliem -hvz. Vopšem bēdīgi - ārā 21.gs a LTV raidījumiem mono skaņa.
Ja gribās pa smuko, tad mājās jātur 2 kastes - plazma un CRT - uz vienas HD kino un TV, uz otras veco puskadru bildi lūrēt. Man piemēram ir vagons ar ģimenes arhīva kvalitatīva DV, kas uz 36" CRT panasonika izstās krietni labāk kā pārciparots vai no kameras spēlēts uz jebkura plakanā.