Ja jāfotografē kāds saviesīgs pasākums viesu namā, piem. kāzas.
1) Kā Jūs risināt sarežģīto krāsu jautājumu ar fotografēšanu koka guļbūves tipa ēkās, viesu namos, kur sienas ir dzeltenīgas, griesti zemi. - sākumā uz baltas lapas nosakāt WB (baltā balansu) un bliežat? - liekat uz zipenes kādus filtrus, ja jā, tad kādus un varbūt vienlaicīgi maināt arī WB? - fotografējāt RAW un pēc tam uz datora koriģējat?
2) Kā panākat gaismas mīkstināšanu? - šaujat gaismu tomēr zemajos griestos, kuri parasti nav gludi, ir kāds nesošais baļķis? - saliekat vairākas zipenes pa perimetru? - kāds cits knifs?
SMERĶ MUHAM viss dzeltens , lielu boxsu virsū un mauc pa taisno , es gan salieku 3 studijas blices ar širmjiem un nekādu kreņķu Kautkā pēdējā laikā dažādiem finansistiem patīk "Balķu būdu saieti" Latgalē .
Bildēt guļbūvēs ir liels murgs... un ja ar Canon, tad vispār hana. Vienīgais risinājums ir pliezt pierē, vai sekot Luņa norādījumiem. Ar Nikon var atļauties bliezt arī grieztos - rezultāts dauz prognozējamāks un ar stipri pareizākām krāsām.
RaitisSF:Bildēt guļbūvēs ir liels murgs... un ja ar Canon, tad vispār hana. Vienīgais risinājums ir pliezt pierē, vai sekot Luņa norādījumiem. Ar Nikon var atļauties bliezt arī grieztos - rezultāts dauz prognozējamāks un ar stipri pareizākām krāsām.
RaitisSF:Bildēt guļbūvēs ir liels murgs... un ja ar Canon, tad vispār hana. Vienīgais risinājums ir pliezt pierē, vai sekot Luņa norādījumiem. Ar Nikon var atļauties bliezt arī grieztos - rezultāts dauz prognozējamāks un ar stipri pareizākām krāsām.
Ko tieši tu pīpē?
pīpē vai ne, bet man bliežot griestos ar nikon normāli viss sanāk. par canon neņemos spriest.
pīpē vai ne, bet man bliežot griestos ar nikon normāli viss sanāk. par canon neņemos spriest.
Ja pasaka, ka tas dzeltenais, kas atstarojas ir balts, tad nevajadzētu būt problēmas ne ar canon, ne ar Nikon, ne ar suņhujvčaj... Galvenais ir bliezt tikai uz augšu vai pat nedaudz uz atkaļu, lai tiešā gaisma no zibenes netiek kadrā.
Pie situācijas ar zemiem griestiem es gan ieteiktu bliezt sejā, pēc iespējas mīkstinot gaismu. Da kaut baltu papīra lapu turi rokā sev sānos (vairāk uz aizmuguri) un zibeni bliez tajā lapā... kā saka, ja ļoti gribēsi, kaut ko izdomāsi...
RaitisSF:Bildēt guļbūvēs ir liels murgs... un ja ar Canon, tad vispār hana. Vienīgais risinājums ir pliezt pierē, vai sekot Luņa norādījumiem. Ar Nikon var atļauties bliezt arī grieztos - rezultāts dauz prognozējamāks un ar stipri pareizākām krāsām.
Ko tieši tu pīpē?
Var redzēt, ka kāds vispār nav vēl neko pīpējis
Uztaisi testa foto guļbūvē blici bliežot griestos ar Canon un Nikon. Kad redzēsi atšķirību, tad sapratīsi, par ko iet runa. Ne jau no zila gaisa es 'to izrāvu, bet no pieredzes.
martc: pīpē vai ne, bet man bliežot griestos ar nikon normāli viss sanāk. par canon neņemos spriest.
Ja pasaka, ka tas dzeltenais, kas atstarojas ir balts, tad nevajadzētu būt problēmas ne ar canon, ne ar Nikon, ne ar suņhujvčaj... Galvenais ir bliezt tikai uz augšu vai pat nedaudz uz atkaļu, lai tiešā gaisma no zibenes netiek kadrā.
Pie situācijas ar zemiem griestiem es gan ieteiktu bliezt sejā, pēc iespējas mīkstinot gaismu. Da kaut baltu papīra lapu turi rokā sev sānos (vairāk uz aizmuguri) un zibeni bliez tajā lapā... kā saka, ja ļoti gribēsi, kaut ko izdomāsi...
Telpās ar zemiem griestiem nav nekas labāks, kā baltais difuzeris uzmaukts uz blices... ja vien nebildē ar studijas blicēm un trigeriem.
Uztaisi testa foto guļbūvē blici bliežot griestos ar Canon un Nikon. Kad redzēsi atšķirību, tad sapratīsi, par ko iet runa. Ne jau no zila gaisa es 'to izrāvu, bet no pieredzes.
a kas notiek ar Pentaxu un Olimpu un Fuji un pārējiem
RaitisSF:Bildēt guļbūvēs ir liels murgs... un ja ar Canon, tad vispār hana. Vienīgais risinājums ir pliezt pierē, vai sekot Luņa norādījumiem. Ar Nikon var atļauties bliezt arī grieztos - rezultāts dauz prognozējamāks un ar stipri pareizākām krāsām.
Uztaisi testa foto guļbūvē blici bliežot griestos ar Canon un Nikon. Kad redzēsi atšķirību, tad sapratīsi, par ko iet runa. Ne jau no zila gaisa es 'to izrāvu, bet no pieredzes.
a kas notiek ar Pentaxu un Olimpu un Fuji un pārējiem
Ar Canonu un Pentaxi ir bildētas kāzas un jubilejas pirtīs ar dēļu griestiem, kuri nostrādāti ar pernicu, tātad, ellīgi dzeltenoranžiem, liku uz blices LumiQuestu.
vispār vis bildējams ir RAWa un vis notiekas, bet ja par knifiem un nieansēm ta dažos vardos tas nav izstāstāms, ja ir vēlēšanās var pieteikties pie manis uz prīvātnodarbībām vai meistarklasem.
Ahā, ar 24 viss skaidrs, es tik domāju, kā var ko kāzās bildēt ar dažu cm DOFu. Sevišķi, kad jaunais pāris griež pirmo valsi vai vēl ko tikpat dinamisku.
chukmasoff:vispār vis bildējams ir RAWa un vis notiekas, bet ja par knifiem un nieansēm ta dažos vardos tas nav izstāstāms, ja ir vēlēšanās var pieteikties pie manis uz prīvātnodarbībām vai meistarklasem.
chukmasoff:vispār vis bildējams ir RAWa un vis notiekas, bet ja par knifiem un nieansēm ta dažos vardos tas nav izstāstāms, ja ir vēlēšanās var pieteikties pie manis uz prīvātnodarbībām vai meistarklasem.
Maksā ietilpst arī guļbūve?
Var ari aizbraukt uz guļbuvi pabildēt, bet tanm ir maza nozīmē. Lai nebūtu šaizes ar krāsām un baltā balansu, vis pirms jaiemācās veikt pareiza krāsu korekcija uz kompja.
Studiju blices, kā Maestro Lunim gan diemžēl nav mans līmenis, minētajos apstākļos parasti izdevās daudzmaz pieklājīgi sabildēt ar Lumiquest 80-20. Tie 20%, kas aizgāja griestos, nekādu dižo dzeltenumu netaisīja, bet ļāva kautcik apgaismot telpu apjoma sajūtai. Bet tiešie (kliedētie) 80% netaisa tik plakanu gaismu, kā tiešais blic-blieziens.
Svarīgākos momentus bildēju RAW, bet dzērāju ampelei pietiek arī ar jpeg ar pēcapstrādi... Idejas par kāzu reportāžas sistemātisku bildēšanu ar f1,2 bez zibspuldzes uzskatu par māžošanos. Tā jau vairāk ir savu "māksliniecisko dotību" demonstrēšana, nevis reportāža...
Par diskogaismām nezinu, bet kultūras namā koncertos nekad nelietoju blici. Uzskatu par noziegumu aizliet ar baltu uguni skatuves apgaismojumu, arī bildēs redzams tieši tas, ko redz skatītāji no zāles. Ja ir prožektori ar diskogaismām, domāju, tāpat jābildē reālo apgaismojumu. Bet pirtī vai kur, ja kāds pasākuma vadītājs vai DJ ir telpā uztaisījis noteiktu atmosfēru, kādēļ bildē to bojāt ar visādām grey card? Pie tam, visu pēc balansiem nepiedzīsi. Tā ir skatītāju zāle koncertā Igo uguns:
Friidis:Studiju blices, kā Maestro Lunim gan diemžēl nav mans līmenis, minētajos apstākļos parasti izdevās daudzmaz pieklājīgi sabildēt ar Lumiquest 80-20. Tie 20%, kas aizgāja griestos, nekādu dižo dzeltenumu netaisīja, bet ļāva kautcik apgaismot telpu apjoma sajūtai. Bet tiešie (kliedētie) 80% netaisa tik plakanu gaismu, kā tiešais blic-blieziens.
Svarīgākos momentus bildēju RAW, bet dzērāju ampelei pietiek arī ar jpeg ar pēcapstrādi... Idejas par kāzu reportāžas sistemātisku bildēšanu ar f1,2 bez zibspuldzes uzskatu par māžošanos. Tā jau vairāk ir savu "māksliniecisko dotību" demonstrēšana, nevis reportāža...
Frīdis, paskaties pasaules labāko wedding photo TOP`u darbus, un redzēsi, ka tagad tā ir realitāte
ekoists:Frīdis māksliniecisku reportāžu noniecina,labāk,lai visi asumā,sienas tumšas(ja patālāk),bet zibspuldzes esība redzama uz sasārtušo viesu pierēm.
Paldies, Ekoista k-gs. par dalīšanos ar savu "specifisko" praktisko pieredzi.... Ja Frīdis paretam bildē kāzas, tad parasti dara to pēc kāda cilvēka lūguma. Un pārsvarā vairumu cilvēku interesē reālas un kvalitatīvas atmiņas, nevis Frīža mākslinieciskās ambīcijas un krutās optikas bokeh demonstrācijas.... Kaut gan, protams, dažreiz arī gribas pazīmēties un sabildēju dažas "klusās dabas" ar aprasojušiem šampiņiem, gredzenotām rokām, līgavu pušķiem, sveču oreoliem utt utml. Bet tautai jau vairāk kāzu banketa bildēs patīk paskatīties, kā līgavu zaga, kā sasārtušu sievasmāti dancināja, kā Pēteris ar Miķeli izkāvās, utt utml....
Nav vienas taisnības... Ir nācies saskarties ar cilvēku neizpratni par fotogrāfijām- lūk kāpēc vienās bildē viss ir labi (ar zibspuldzes izmantošanu), bet citās (gaišais objektīvs bez zibspuldzes) tikai viens cilvēks ir skaidri saskatāms, toties citi miglaini... Kaut kā tā iegājies, ka slikta apgaismojuma apstākļos bez zibspuldzes izmantošanas tomēr pārsvarā tiek fotografēti individuāli personāži, bet vairāku cilvēku kopums pamatā tiek piegaismots ar papildus gaismas avotiem, pēc iespējas mēģinot rast kompromisu, lai pilnībā nenozagtu vidi, kurā fotografē.
Taisnība gan viena ir,gaišus objektīvus var piegriezt ciet,ar tumšiem neko nepadarīsi. Par cilvēku ambīcijām es sen vairs nedomāju,lai ambiciozie pasūta īstos māksliniekus.Parasti jau viesu vidū ir kāds ar dslr,kurš uztaisa visus smuki un asumā.Es fotogrāfēju,kā man patīk.Piekrītu,ka tas ir grūtāk un sarežģītāk,bet darbs atmaksājas. www.expoimaging.com... Vēlreiz atgādinu par šo lietiņu.Parasti uztaisu testa kadrus ar zibspuldzi griestos,bez zibspuldzes un tad pēcapstrādē viegli kopēt balto balansu.Arī vietējais apgaismojums paliek tik pat dabisks.
ekoists: Es fotogrāfēju,kā man patīk.Piekrītu,ka tas ir grūtāk un sarežģītāk,bet darbs atmaksājas.
Vai tad tiešām grūtāk bildēt to kas patīk?...)) Bet ja nopietni- protams, ja bildē sava prieka pēc, var atļauties "rotaļāties" . Man tāda bildēšana parasti ir darbiņš un jācenšas to darīt, lai klients būtu apmierināts.