chukmasoff: a tur jav ir cita lieta tā ir iztēle un telpiskā domāšana, vai nu tā ir no dabas dota vai nu tās nav, tapec jav sadalās fotogrāfi divās kategorijās, kuriem bildes sanāk praktiski no nekā, un ir šedevri, un otrā daļa ir vairākums kuri priecajas par jebko ko iedabūjuši kamerā... Protams pēdējo ir vairākums, un viens citu atbalsta jo vairāk paši nav ne uz ko spējīgi, un uzskata ka ta vajag bildēt. Nu protams vel ir viena neliela daļa bildētāju kuri taisa "grand-art" un viņu garadarbus ir dots saprast parasti tikai viņiem pašiem un nelielam izredzēto pulciņam, tas jav ir MPS.
Manuprāt, bullšits. Lai piefiksētu dokumentālo foto, nav vajadzīga nedz iztēle, nedz telpiskā domāšana, nedz divu dienu apstrāde fotoshopā. Un tas, ka "meistari" šādas bildes dēvē par MPS.. Lai dēvē. Sūdi sākas, kad šādus dokumentālos foto mēģina parādīt kā mākslu..
chukmasoff: a tur jav ir cita lieta tā ir iztēle un telpiskā domāšana, vai nu tā ir no dabas dota vai nu tās nav, tapec jav sadalās fotogrāfi divās kategorijās, kuriem bildes sanāk praktiski no nekā, un ir šedevri, un otrā daļa ir vairākums kuri priecajas par jebko ko iedabūjuši kamerā... Protams pēdējo ir vairākums, un viens citu atbalsta jo vairāk paši nav ne uz ko spējīgi, un uzskata ka ta vajag bildēt. Nu protams vel ir viena neliela daļa bildētāju kuri taisa "grand-art" un viņu garadarbus ir dots saprast parasti tikai viņiem pašiem un nelielam izredzēto pulciņam, tas jav ir MPS.
Manuprāt, bullšits. Lai piefiksētu dokumentālo foto, nav vajadzīga nedz iztēle, nedz telpiskā domāšana, nedz divu dienu apstrāde fotoshopā. Un tas, ka "meistari" šādas bildes dēvē par MPS.. Lai dēvē. Sūdi sākas, kad šādus dokumentālos foto mēģina parādīt kā mākslu..
Ja par dokumentālo foto, tad šitais žanrs ir pats sarežģītākais no visiem esošajiem, protams var piefixēt jeb kuru notikumu ka MPS un pec tam būs grūti saprast kas tur notikās, bet var visu sabildēt tā ka skatītājam rodas klātbūtnes sajuta. Par šo tēmu varētuy diskutēt gana gari, esmu nostrādājis ka arštata kara fotoreportieris ITAR-TACC gandrīz 5 gadus un ari Maskavā mācijies МГУ foto reportieru semināros.
gatisgatis: Par video-cik nācās patestēt-nekā slikta teikt nevaru konkrētajam objektīvam. Par macro-gredzeni man nav vajadzīgi-problēma tā, ka ar konkrēto MP-E65 ir 40-100mm fokusa distance no objekta, un, uzliekot to uz FF jūtami vairāk ieiet kadrā, nekā uz crop. Par video gan es neko daudz pagaidām teikt nevaru-nav pieredzes ar konkrēto stiklu lielas, bet cilvēks, kurš ir aizlienējis no manis šo objektīvu un lieto macro filmēšanai ar 5DMKII ir gaužām apmierināts. Drīzi arī vajadzētu nākt gaisā īsmetrāžas filmai-varēs pavērtēt.
Lai 'kadrā ieietu jūtami vairāk', gadījumā nav lētāk vienkārši pagriezt tam objektīvam mazāku palielinājumu nekā pirkt jaunu FF kameru? Vai varbūt es arī kko ne tā sapratu?
Pie lielākā palielinājuma ieiet apm. 4 mm pa garāko malu, pie mazākā palielinājuma-apm. 22mm. Vēl tīri sporta un precizitātes pēc vajadzētu uz FF nobildēt lineālu.
Ā, t.i. Tava vēlme ir lai pie 1:1 palielinājuma kadrā ietilpst vairāk par 22mm pa garāko malu? (ķipa 36mm ar FF)? Kaut kā uzreiz neuztvēru Jo parasti jau makrogrāfi cenšas dabūt pēc iespējas lielāku palielinājumu, nevis mazāku Tad jau tik un tā lētāk ir piepirkt klāt vienkārši standarta 1:1 makro stiklu, lai būtu tad noklāts viss palielinājuma diapazons (nu lielākiem objektiem līdz 1:1 mērogam parastais makro stikls - pārējiem MPE-65)... Protams būs jau čakars mainīt tos stiklus no standarta palielinājuma uz lielāku (virs 1:1) palielinājumu un atpakaļ, kad vajag - to nevar noliegt. Bet uz FF tad arī pie maksimālā palielinājuma (5:1) ietilps vairāk kadrā (ap 7,2 mm), kas droši vien nav tas ko vēlies. Var jau protams 'piedzīt' ar starpgredzeniem, bet gribot negribot tie tomēr arī noēd kvalitāti
Es vispār ne visai ko saprotu tajā FF macro nouhau lauciņā, vispār macro bildēju ar gredzeniem, un pofig vai crops vai FF, ko vajag bildēt lai kadrā ietilptu vai neietilptu, macro ir macro, un ar ziepi ja bilde ta tiešam uzmetot kadu macro lecu var bildēy kaut vai mandavoškai zobus.
Cerambyx, that's it! Ar MP-E pie filmēšanas sakarā ar īpatnējo stikla uzbūvi var savādākus tuvinājumus/attālinājumus dabūt gatavus. Nevis, kā, piemēram, ar 100mm macro fixu tuvinoties un attālinoties, un reizē spēlējot ar manual focus. Man jau izdevās sasinhronizēt MP-E palielinājuma gredzena griešanas ātrumu ar attālināšanos-wow rezultāts. Vien-jā-paliek tas, ka gribās ar konkrēto objektīvu vairāk kadrā dabūt. Tur arī doma.
chukmasoff:Es vispār ne visai ko saprotu tajā FF macro nouhau lauciņā, vispār macro bildēju ar gredzeniem, un pofig vai crops vai FF, ko vajag bildēt lai kadrā ietilptu vai neietilptu, macro ir macro, un ar ziepi ja bilde ta tiešam uzmetot kadu macro lecu var bildēy kaut vai mandavoškai zobus.
Tā jau viš ir - normāls superzūmīgais ziepis + otrādi pielikts objektīvs priekšā un skudrai fasetacis varēs saskaitīt
gatisgatis:Cerambyx, that's it! Ar MP-E pie filmēšanas sakarā ar īpatnējo stikla uzbūvi var savādākus tuvinājumus/attālinājumus dabūt gatavus. Nevis, kā, piemēram, ar 100mm macro fixu tuvinoties un attālinoties, un reizē spēlējot ar manual focus. Man jau izdevās sasinhronizēt MP-E palielinājuma gredzena griešanas ātrumu ar attālināšanos-wow rezultāts. Vien-jā-paliek tas, ka gribās ar konkrēto objektīvu vairāk kadrā dabūt. Tur arī doma.
Ve ko daudz vairāk kadrā nedabūsi, priekš garā gala FF ir ļoti nosacīts, FF vajag ja gribi bildēt ar L platlenķiem, jo uz crop platajm galam ir gana vāja izvēle, un no L klases vispār nav.
gatisgatis:Cerambyx, that's it! Ar MP-E pie filmēšanas sakarā ar īpatnējo stikla uzbūvi var savādākus tuvinājumus/attālinājumus dabūt gatavus. Nevis, kā, piemēram, ar 100mm macro fixu tuvinoties un attālinoties, un reizē spēlējot ar manual focus. Man jau izdevās sasinhronizēt MP-E palielinājuma gredzena griešanas ātrumu ar attālināšanos-wow rezultāts. Vien-jā-paliek tas, ka gribās ar konkrēto objektīvu vairāk kadrā dabūt. Tur arī doma.
Nu jā - par filmēšanu tik daudz neaizdomājos. Tur iespējams gan, ka ir izdevīgāk, ja ir iespēja paņemt plašāku kadru (un tie + 14mm plašumam tomēr ir gana daudz 'mirkopasaulei') - it īpaši ja ir nepārtrauktais kadrs, kur jāmaina palielinājums tuvāk/tālāk, piemēram.
chukmasoff:Es vispār ne visai ko saprotu tajā FF macro nouhau lauciņā, vispār macro bildēju ar gredzeniem, un pofig vai crops vai FF, ko vajag bildēt lai kadrā ietilptu vai neietilptu, macro ir macro, un ar ziepi ja bilde ta tiešam uzmetot kadu macro lecu var bildēy kaut vai mandavoškai zobus.
Tā jau viš ir - normāls superzūmīgais ziepis + otrādi pielikts objektīvs priekšā un skudrai fasetacis varēs saskaitīt
Fasetacis skaitīt es ar provēju, tam pašam MP vēl extenderi klāt liekot. Protams, noķert k-ko kustīgu ir vairāk nereāli, bet iespējas ir