Pazīstama māksliniece palūdza safotografēt savus darbus. Varat iedot kādus noderīgus padomus? Principā interesē kādus gaismošanas risinājumus izmantojat, lai vienmērīgi to izgaismotu pa visu laukumu. Kā arī kā panākat lai eļļas glezna neatspīd?
Nu tur ir dažādi varianti , jo gleznām ir tāda īpašība ka viņas ir skatāmas dažādās gaismās. Bet es parasti taisu to visu neitrālā tonī, izmantojot krāsu paleti sākumā lai iestatōtu pareizo balansu. Ja ir iesp[ēja ļoti labi ir bildēt dienas gaismā izmantojot gaismas mīkstuinājumam , lielos hgaismassargus, parasti tā ari daru. Protams var ari gaismot ar softboziem, bet reizēm ir ļoti sarežģīti ja bilde ir noklāta ar laku un glazūru, tad nu nākas meklēt pareizos lenķus. Protams tas vis ir pret visiem reproducēšanas likumiem, bet lai taisītu reprodukcijas ta ka to taisa muzeju gleznām, vajadz;īga ari spec tehnika kuru LV cik man zināms pat izirēt nevar, jo tādas nav.
reprodukcijas bildē baltā telpā, lietojot atstaroto gaismu - optiskā ass perpendikulāra bildai pret digonāļu krustpunktu, bilde uz melna samta fona vismaz pusmetru pa perimetru, uz optikas dziļš kompendiums vai *absolūtā blende* vai matbox sauc kā gribi, katik uz priekšējās lēcas netrāpa i ne košāks atstarojošās virsmas atspīdums, uz puskadra 50, 60mm uz pilna 100mm (ja bildes nav baigi monumentālas tad makrostikli saprotams). Blakus bildai uz mellā fona gabaliņš pelēkās kartes kurā tad baksta raw konvertera pipeti. Ja vienmērīgi izgaismo atspīdumu nav - max viegls krītainums ko ar leveļiem noņem. Telpā neviena koša priekšmeta, bildētājam melns ancuks un ja šams maisa atstarotajai gaismai tad ar pulti stāvot aiz bildas.
Normāli reprodukcijas taisa ar lielo formātu (pilna izmēra skenējošā pakaļa) un reprostiklu diafragmas ir KANTAINAS proporcionāli bildei goč pendel
Maris:reprodukcijas bildē baltā telpā, lietojot atstaroto gaismu - optiskā ass perpendikulāra bildai pret digonāļu krustpunktu, bilde uz melna samta fona vismaz pusmetru pa perimetru, uz optikas dziļš kompendiums vai *absolūtā blende* vai matbox sauc kā gribi, katik uz priekšējās lēcas netrāpa i ne košāks atstarojošās virsmas atspīdums, uz puskadra 50, 60mm uz pilna 100mm (ja bildes nav baigi monumentālas tad makrostikli saprotams). Blakus bildai uz mellā fona gabaliņš pelēkās kartes kurā tad baksta raw konvertera pipeti. Ja vienmērīgi izgaismo atspīdumu nav - max viegls krītainums ko ar leveļiem noņem. Telpā neviena koša priekšmeta, bildētājam melns ancuks un ja šams maisa atstarotajai gaismai tad ar pulti stāvot aiz bildas.
Normāli reprodukcijas taisa ar lielo formātu (pilna izmēra skenējošā pakaļa) un reprostiklu diafragmas ir KANTAINAS proporcionāli bildei goč pendel
nekādas slīpās gaismas un polarizacijas filtrus
UN kad visu šito sagādās lai reprografētu viena nekurienes amatiera gleznas, izrādīsies, ka lētāk bij vienu Rembranta šedevru kādā izsolē pa ļimoniem nopirkt un nečakarēties ar fotokameru. Nu nevajag zvirbuļus ar ballistiskajām raķetēm šaut, BĪSTAMI. Saprotu, ka fotomeistaram ar krutumu spīdēt gribējās... Es apžilbu...
Visu var darīt pa kruto ja par to attiecīgi maxā. Ja pa nopietno ta ir taisītas reprodukcijas sākot no 50ls par bildi, bet lielāko ties maxā 25 lati stundā un 2-3 stundās jasabildē ir 30-50 gleznas.
Elmarss: Saprotu, ka fotomeistaram ar krutumu spīdēt gribējās... Es apžilbu...
visi fotogrāfi nav muļķi + es neesu fotogrāfs un kameru sākumā nopirku tik, lai savus darbus sabildētu (ne gleznas, bet sistēma līdzīga) - tā vnk ir lieta kura interesē un ir māksliniekiem vajadzīga
LV ir vairākas *baltās* studijas (pat man viena) un jebkurā no tām uzstādīties reprodukciju bildēšanai aizņem 1-2 stundas - nekā ārkārtēja
kāpēc jebkurš kinooperātors filmēšanu bez matbox nestādās priekšā, bet no fotogrāfiem stiklu noēno tik pāris reklāmisti... nu to prasi pašiem *fotogrāfiem*
bļin un ta brīnās kāpēc mūsu *McCann Ericson* vai *MooZ* ved uz Helsinkiem pa baigo piķi pudeles bildēt vot nepatīk šiem iznireļiem ar softboksiem gaismotās un tulpīšblendi uz stikla bildētās... dīvaini ne?
Maris:reprodukcijas bildē baltā telpā, lietojot atstaroto gaismu - optiskā ass perpendikulāra bildai pret digonāļu krustpunktu, bilde uz melna samta fona vismaz pusmetru pa perimetru, uz optikas dziļš kompendiums vai *absolūtā blende* vai matbox sauc kā gribi, katik uz priekšējās lēcas netrāpa i ne košāks atstarojošās virsmas atspīdums, uz puskadra 50, 60mm uz pilna 100mm (ja bildes nav baigi monumentālas tad makrostikli saprotams). Blakus bildai uz mellā fona gabaliņš pelēkās kartes kurā tad baksta raw konvertera pipeti. Ja vienmērīgi izgaismo atspīdumu nav - max viegls krītainums ko ar leveļiem noņem. Telpā neviena koša priekšmeta, bildētājam melns ancuks un ja šams maisa atstarotajai gaismai tad ar pulti stāvot aiz bildas.
Normāli reprodukcijas taisa ar lielo formātu (pilna izmēra skenējošā pakaļa) un reprostiklu diafragmas ir KANTAINAS proporcionāli bildei goč pendel
nekādas slīpās gaismas un polarizacijas filtrus
UN kad visu šito sagādās lai reprografētu viena nekurienes amatiera gleznas, izrādīsies, ka lētāk bij vienu Rembranta šedevru kādā izsolē pa ļimoniem nopirkt un nečakarēties ar fotokameru. Nu nevajag zvirbuļus ar ballistiskajām raķetēm šaut, BĪSTAMI. Saprotu, ka fotomeistaram ar krutumu spīdēt gribējās... Es apžilbu...
b* cilvēks uzdeva jautājumu, cilvēkam atbildēja. Ja grib labi, tad pusi no Māra rakstīto DIY var uztaisīt. Tolks no sliktim padomiem, ja piem. eļļas glezna par pie softboksa atstaros gaismu vismaz 150 dažādos leņķos.
Elmarss: Saprotu, ka fotomeistaram ar krutumu spīdēt gribējās... Es apžilbu...
visi fotogrāfi nav muļķi + es neesu fotogrāfs un kameru sākumā nopirku tik, lai savus darbus sabildētu (ne gleznas, bet sistēma līdzīga) - tā vnk ir lieta kura interesē un ir māksliniekiem vajadzīga
LV ir vairākas *baltās* studijas (pat man viena) un jebkurā no tām uzstādīties reprodukciju bildēšanai aizņem 1-2 stundas - nekā ārkārtēja
kāpēc jebkurš kinooperātors filmēšanu bez matbox nestādās priekšā, bet no fotogrāfiem stiklu noēno tik pāris reklāmisti... nu to prasi pašiem *fotogrāfiem*
bļin un ta brīnās kāpēc mūsu *McCann Ericson* vai *MooZ* ved uz Helsinkiem pa baigo piķi pudeles bildēt vot nepatīk šiem iznireļiem ar softboksiem gaismotās un tulpīšblendi uz stikla bildētās... dīvaini ne?
Tapec ari visi sevi "cienoši" knipsētāji raxta savās lapelēs visu tehniku kas viņiem ir sapirkta par bargu naudu Bet tie kuri prot bildēt pa nopietno neperk neko savā īpašumā, paņem un izīrējas kad ko vajag vai vēl labāk ietaisās fīrmā strādāt kur vis ir un to visu var lietot savām vajadzībām. Ka ari aizbraukt uz Helsinkiem vai Ranšteina studiju sabildēt, bez īpašas reklāmas saulainajā dzimtenē...
Luxferre:ar baltā balansu nepietiks, tādēļ iesaku vēl colorcheker paleti izmantot
ja telpā vienīgais krāsainais priekšmets ir bilde, tad tā būs lieka
chukmasoff:Visu var darīt pa kruto ja par to attiecīgi maxā. Ja pa nopietno ta ir taisītas reprodukcijas sākot no 50ls par bildi, bet lielāko ties maxā 25 lati stundā un 2-3 stundās jasabildē ir 30-50 gleznas.
nav jau tik briesmīgi - ja tā baltā telpa ir, tad čakars ir tik pirmajai visu uzstādīt - tālāk jau konveijers - mainīt plakans bildas i viss
nu ok - 50 bildes pa 75LVL nebildēšu, bet kādas 15 mierīgi
Luxferre:ar baltā balansu nepietiks, tādēļ iesaku vēl colorcheker paleti izmantot
ja telpā vienīgais krāsainais priekšmets ir bilde, tad tā būs lieka
chukmasoff:Visu var darīt pa kruto ja par to attiecīgi maxā. Ja pa nopietno ta ir taisītas reprodukcijas sākot no 50ls par bildi, bet lielāko ties maxā 25 lati stundā un 2-3 stundās jasabildē ir 30-50 gleznas.
nav jau tik briesmīgi - ja tā baltā telpa ir, tad čakars ir tik pirmajai visu uzstādīt - tālāk jau konveijers - mainīt plakans bildas i viss
nu ok - 50 bildes pa 75LVL nebildēšu, bet kādas 15 mierīgi
Redzi ir viens ka pie Tevis atnāk mākslinieks no ielas un ir pavisam cita lieta ka esi mākslas apritē un bildē praktiski par pašizmaxu, jo vienas cenas ir priekš savejiem a citas priekš svešajiem, tapec ari reizēm ir bildējams pa lēto. Lai vis maz kameras un gaismu īri atsistu ko jaatdod kantorim.
Ja savulaik Andeis Toše močija ar kameru kura bija šķiba nebija plakne , tapec viņš parasti lika nemazāk ka f64 Taču viš savulaik ieradija baigakas fīčas attieciba uz gaismām PEC TAM šīs fīčas daudzi izmantoja "Cilvēku bildēšanai" un tadus nicigi sauca par "Cilvēku reproducetajiem" Savulaik man bija kopējas telpas ar tadiem gleznu reporo specu ka Armands Lacis tas kursj ilgus gadus Makslinieku maja reproduceja visiem visu , tur tadas nianses ka brizjam var dienu pavadit vienu nelielu eljas audeklu gaismojot Pats smiekligakais sai asptakli ka 99% jaunmodigo "Paraugu bildetaju" neko nav dzirdejusji par krasu skalam un sabloniem mjerkjiem tas gan man parasti izsauc kartigu njirgu Varat but 100% drosji JA NAV PIEREDZES no reprodarbiem jamuk ka no ugums , vinjos nedarbojas nkas "Universals" butiba katra glezna un darbs prasa INDIVIDUALU pieeju specifisku gaismas tehniku loti precizu gaismas noteiksnaju visa loaukuma stiklu ar labu geometriju. Protams ka VAR VISU bet es personigi attiektos vai sarunatu kadu VECO PIEREDZEJUSJO lai tas uztasa mana vieta
Saprotu, ka esmu baisi atpalicis no šitām štellēm pusi no jūsu "bazara" jau nesaprotu
Tātad, labākais ko varētu izspiest no ekonomiskā varianta:
Dienasgaisma Pelēkas telpas ( derēs? ) Bildi lieku perpendikulāri logam, tas ir gaisma tieši aiz muguras fotogrāfam? Logu aizklāju ar ..baltiem aizkariem vai baltām žalūzijām. Šī gan nebūs atstarotā gaisma, bet nevaru iedomāties, kā varētu to dabūt atstarotu. Bildi ar muguru pret sienu, un no sienas ņemt atstarojošo gaismu?
Par krāsām vēl īsti nesapratu, kas man ir vēl vajadzīgs? Krāsu palete, ko nolieku blakus un salīdzinu krāsas uz ekrāna? Nu bet ekrānā jau tās aŗi nerādās pareizi
vinils:Saprotu, ka esmu baisi atpalicis no šitām štellēm pusi no jūsu "bazara" jau nesaprotu
Tātad, labākais ko varētu izspiest no ekonomiskā varianta:
Dienasgaisma Pelēkas telpas ( derēs? ) Bildi lieku perpendikulāri logam, tas ir gaisma tieši aiz muguras fotogrāfam? Logu aizklāju ar ..baltiem aizkariem vai baltām žalūzijām. Šī gan nebūs atstarotā gaisma, bet nevaru iedomāties, kā varētu to dabūt atstarotu. Bildi ar muguru pret sienu, un no sienas ņemt atstarojošo gaismu?
Par krāsām vēl īsti nesapratu, kas man ir vēl vajadzīgs? Krāsu palete, ko nolieku blakus un salīdzinu krāsas uz ekrāna? Nu bet ekrānā jau tās aŗi nerādās pareizi
SIRSNIGI iesaku samekle kadu Armandu Lāci vai Indriķi Sturmani lai šie tev uzbilde , tici man TA IZIES SVIEKA bez pieredzes un attiecigas tehnikas rezultats bus gauzji vajs lai ka tu censtos . Ficja tada ka MAKSLINIEKI velas ieraudzit un redz savu darbu CITA GAISMA neka to parasti redz FOTOGRAFS vinji vairuma gadijumu bildes glezno DABIGA gaisma un tadai tai ar jaizsjatas BET tev naksies vinju loti vienmerigi gaismot MAKSLIGU gaismu jo dabiga sanak NO VIENAS PUSES ta bus nevienmerigi nogaismota.
Ir viens PLANPRATINJU panemiens ko izmanto daudzi "Meistari" eljas gleznas prasti SPID , vins slasas par SPIDESJANU un uztasa ka NESPID , vienkarsji kurs nav dzirdejis par polareizeri utt , rezultata ELĻAS GLAZNA istas pec svaka akvarelja , jo viegla spidesjana un gaisma kareiz ar rada gleznas TELPU apjomu un gaismu speli
vinils:Saprotu, ka esmu baisi atpalicis no šitām štellēm pusi no jūsu "bazara" jau nesaprotu
Par krāsām vēl īsti nesapratu, kas man ir vēl vajadzīgs? Krāsu palete, ko nolieku blakus un salīdzinu krāsas uz ekrāna? Nu bet ekrānā jau tās aŗi nerādās pareizi
tas ir normāli. Te jebkurš iesācēja nevainīgs jautājums pārvēršas par "spečoku" apliecināšanās placdarmu, aiziet kašķis savā starpā un drīz vien topika jautājums tiek pazaudēts
vinils:Saprotu, ka esmu baisi atpalicis no šitām štellēm pusi no jūsu "bazara" jau nesaprotu
Tātad, labākais ko varētu izspiest no ekonomiskā varianta:
Dienasgaisma Pelēkas telpas ( derēs? ) Bildi lieku perpendikulāri logam, tas ir gaisma tieši aiz muguras fotogrāfam? Logu aizklāju ar ..baltiem aizkariem vai baltām žalūzijām. Šī gan nebūs atstarotā gaisma, bet nevaru iedomāties, kā varētu to dabūt atstarotu. Bildi ar muguru pret sienu, un no sienas ņemt atstarojošo gaismu?
Par krāsām vēl īsti nesapratu, kas man ir vēl vajadzīgs? Krāsu palete, ko nolieku blakus un salīdzinu krāsas uz ekrāna? Nu bet ekrānā jau tās aŗi nerādās pareizi
SIRSNIGI iesaku samekle kadu Armandu Lāci vai Indriķi Sturmani un lai šie tev uzbilde , tici man TA IZIES SVIEKLA bez pieredzes un attiecigas tehnikas rezultats beus gauzji vejsj lai ka tu censtos . Ficja tada ka MAKSLINIEKI velas ieraudzit un redz savu darbu CITA GAISMA neka to parasti redz FOTOGRAFS vinji vairuma gadijumu bildes glezno DABIGA gaisma un tadai tai ar jaizsjatas BET tev naksies vinju loti vienmerigi gaismot MAKSLIGU gaismu jo dabiga sanak NO VIENAS PUSES un ta bus nevienmerigi nogaismota.
Ir viens PLANPRATINJU panjemiens ko izmanto daudzi "Mestari" gleznas prasti SPEID nu vins salas as par SPIDESJANU un uztasa ka NESPID nu tur polareizeri utt , rezultata ELJAS GLAZNA istas pec svaka akvarelja
Naudas man nav nemaz, toties laika man ir 6 mēneši. Man ar sirsnīgi ieteiksi sameklēt kādu fotogrāfu ar bārdu, kuram jāatpelna tehnikas izdevumi? P.S. Speciāli Lunim atkārtošu vēlreiz, ka naudas nav vispār. Nekādas. Necik
vinils:Saprotu, ka esmu baisi atpalicis no šitām štellēm pusi no jūsu "bazara" jau nesaprotu
Tātad, labākais ko varētu izspiest no ekonomiskā varianta:
Dienasgaisma Pelēkas telpas ( derēs? ) Bildi lieku perpendikulāri logam, tas ir gaisma tieši aiz muguras fotogrāfam? Logu aizklāju ar ..baltiem aizkariem vai baltām žalūzijām. Šī gan nebūs atstarotā gaisma, bet nevaru iedomāties, kā varētu to dabūt atstarotu. Bildi ar muguru pret sienu, un no sienas ņemt atstarojošo gaismu?
Par krāsām vēl īsti nesapratu, kas man ir vēl vajadzīgs? Krāsu palete, ko nolieku blakus un salīdzinu krāsas uz ekrāna? Nu bet ekrānā jau tās aŗi nerādās pareizi
SIRSNIGI iesaku samekle kadu Armandu Lāci vai Indriķi Sturmani un lai šie tev uzbilde , tici man TA IZIES SVIEKLA bez pieredzes un attiecigas tehnikas rezultats beus gauzji vejsj lai ka tu censtos . Ficja tada ka MAKSLINIEKI velas ieraudzit un redz savu darbu CITA GAISMA neka to parasti redz FOTOGRAFS vinji vairuma gadijumu bildes glezno DABIGA gaisma un tadai tai ar jaizsjatas BET tev naksies vinju loti vienmerigi gaismot MAKSLIGU gaismu jo dabiga sanak NO VIENAS PUSES un ta bus nevienmerigi nogaismota.
Ir viens PLANPRATINJU panjemiens ko izmanto daudzi "Mestari" gleznas prasti SPEID nu vins salas as par SPIDESJANU un uztasa ka NESPID nu tur polareizeri utt , rezultata ELJAS GLAZNA istas pec svaka akvarelja
No spīdēšanas izbēgt parasti palīdz dienas gaisma, pēdējo reiz bildējām laukā uz terases ar lielajiem baltajiem gaismas mīkstinātājiem ko kinošniki izmanto, nezinu pat ka viņus precīzi sauc, likām no visām pusēm un bija ok, aizgāja priekš arzemju izsolēm tā ka smird, a hudožnieks bija apmierināts ka leca divu dirsu augstumā. A ja nav daudz naudas ta var iztikt ar to kas ir, protams kvalitāte būs zemāka, bet ka saka "kakie rascenki -takie i stenki"
vinils:Saprotu, ka esmu baisi atpalicis no šitām štellēm pusi no jūsu "bazara" jau nesaprotu
Par krāsām vēl īsti nesapratu, kas man ir vēl vajadzīgs? Krāsu palete, ko nolieku blakus un salīdzinu krāsas uz ekrāna? Nu bet ekrānā jau tās aŗi nerādās pareizi
tas ir normāli. Te jebkurš iesācēja nevainīgs jautājums pārvēršas par "spečoku" apliecināšanās placdarmu, aiziet kašķis savā starpā un drīz vien topika jautājums tiek pazaudēts
Redz tā ir kad aukstās māxlas korifejus klausās.... ieteikums par diviem softboksiem darbojas pieņemami 95% gadījumu.... Ja bildē Rembrantu vai vietējo jefiņu, kam naudas kā dubļu, tikai TAD vajag exotisku tehniku, kas attiecīgi maksā...Lai veicas domāt ko dari.
Māri, vai nav zināms, kāpēc minētā lapa apstājusies? Un, tīri subjektīvs novērojums: gaismojums dažām bildēm liekas nevienmērīgas tomēr un dažas bildes esmu oriģinālā redzējis, šķiet, ka bija sulīgāki toņi.
Māri, vai nav zināms, kāpēc minētā lapa apstājusies? Un, tīri subjektīvs novērojums: gaismojums dažām bildēm liekas nevienmērīgas tomēr un dažas bildes esmu oriģinālā redzējis, šķiet, ka bija sulīgāki toņi.
nezinu - nav ne jausmas par tolapu - man uz tā linka atveras bilde kas reproducēta pēc šeit ieteiktajiem drēbju neplēšanas paņēmieniem:
Eltons:
Māri, vai nav zināms, kāpēc minētā lapa apstājusies? Un, tīri subjektīvs novērojums: gaismojums dažām bildēm liekas nevienmērīgas tomēr un dažas bildes esmu oriģinālā redzējis, šķiet, ka bija sulīgāki toņi.
nezinu - nav ne jausmas par tolapu - man uz tā linka atveras bilde kas reproducēta pēc šeit ieteiktajiem drēbju neplēšanas paņēmieniem:
Piedodiet meistari, bet ja šitā reproducē, tad labāk izvēlēties sētnieka darbu. Tā vairs nav kvalitāte, tā ir ņirgāšanās par darbu. Šis bij gadījums, kad vajadzēja izmantot brīnišķo iespēju paklusēt....vai pateikt, ka šitā nevajag darīt.
nezinu - nav ne jausmas par tolapu - man uz tā linka atveras bilde kas reproducēta pēc šeit ieteiktajiem drēbju neplēšanas paņēmieniem:
Piedodiet meistari, bet ja šitā reproducē, tad labāk izvēlēties sētnieka darbu. Tā vairs nav kvalitāte, tā ir ņirgāšanās par darbu. Šis bij gadījums, kad vajadzēja izmantot brīnišķo iespēju paklusēt....vai pateikt, ka šitā nevajag darīt.
kasta nu pēkšņi nepatīk? šis taču ir taisni kā pats propogandēji - pa lēto, gaisma no kameras puses lieki nečakarējoties un *nepārspīlējot*
Piedodiet meistari, bet ja šitā reproducē, tad labāk izvēlēties sētnieka darbu. Tā vairs nav kvalitāte, tā ir ņirgāšanās par darbu. Šis bij gadījums, kad vajadzēja izmantot brīnišķo iespēju paklusēt....vai pateikt, ka šitā nevajag darīt.
kasta nu pēkšņi nepatīk? šis taču ir taisni kā pats propogandēji - pa lēto, gaisma no kameras puses lieki nečakarējoties un *nepārspīlējot*
Pats taču saproti cik dumš Tavs rūciens... Vai meistars uz acīm kritis??? Jauku visiem vakaru, un atcerieties, ka Dievs savā visvarenībā nevar radīt akmeni, ko pats nevar pacelt; tāpat neviens skolotājs Jums neiemācīs lietas, ko pats nesaprot. Nu nav tai bildē atspīdums no diviem softboksiem.... P.S. Paskatījos bildes tai lapā... Tas radīts, lai pircējus atbaidītu???
Māris... padomāju, ka Tu zināsi, ja jau linku iedevi uz šo lapu. Papētīju, atradu ko pazīstamu (slinkums arhīvus cilāt, bet šķiet pāris bildes no kāda autora darbiem, ja atmiņa neviļ, pats esmu mēģinājis bildēt), ievērtēju kvalitātes bet nobrīnījos, ka pārsvarā darbiem pat cenu nav klāt. Laikam komerciāli šis projekts nav aizgājis.
Ja nu kādam interesanti... Te fotki.lv... paraugs reprogrāfijai Ermitāžā.... 1. oriģināls "Gogh, Vincent van - The White House at Night" izšķirtspēja 15712X11057 pikseļi, 204 megabaiti *.jpg 2., 3., 4. Cropi.... pārdomām.... BET ja šādu reprodukciju taisa kaimiņienes Zanes gleznai, jāsaprot, ka reprodukcijas CENA vairākas REIZES pārsniegs oriģināla cenu.
Elmarss: Saprotu, ka fotomeistaram ar krutumu spīdēt gribējās... Es apžilbu...
visi fotogrāfi nav muļķi + es neesu fotogrāfs un kameru sākumā nopirku tik, lai savus darbus sabildētu (ne gleznas, bet sistēma līdzīga) - tā vnk ir lieta kura interesē un ir māksliniekiem vajadzīga
LV ir vairākas *baltās* studijas (pat man viena) un jebkurā no tām uzstādīties reprodukciju bildēšanai aizņem 1-2 stundas - nekā ārkārtēja
kāpēc jebkurš kinooperātors filmēšanu bez matbox nestādās priekšā, bet no fotogrāfiem stiklu noēno tik pāris reklāmisti... nu to prasi pašiem *fotogrāfiem*
bļin un ta brīnās kāpēc mūsu *McCann Ericson* vai *MooZ* ved uz Helsinkiem pa baigo piķi pudeles bildēt vot nepatīk šiem iznireļiem ar softboksiem gaismotās un tulpīšblendi uz stikla bildētās... dīvaini ne?
Es par to nebrīnos, jo Māri, kas fototehniku sapirkuši savu šedevru bildēšanai ir okupējuši vietējo fototirgu... UN fotokursos producē sev līdzīgos.
Elmarss:Ja nu kādam interesanti... Te fotki.lv... paraugs reprogrāfijai Ermitāžā.... 1. oriģināls "Gogh, Vincent van - The White House at Night" izšķirtspēja 15712X11057 pikseļi, 204 megabaiti *.jpg 2., 3., 4. Cropi.... pārdomām.... BET ja šādu reprodukciju taisa kaimiņienes Zanes gleznai, jāsaprot, ka reprodukcijas CENA vairākas REIZES pārsniegs oriģināla cenu.
Vai nu man monitors kaut vai kalibrēts rāda greizi, vai tur redzammais ir galīgā laža, baltais rozā krāsā, nja, var būt kādu tas apmierina bet vispār galīgi garām.
Repro darbi ir loti specifiska pardarisjana , gaismai jabut gan loti vienmerigais gan vienlaicigi gana cietai lai izceltu fakturu. Lidz ar to bez flasmetra buss grutu piedzit 1/ 4 F kas gana labi bus redzams uz bildes. Nakaismais posms , prasibas pret optiku ir loti augstas tai jabut gan loti asai gan bez kroplojumiem vajadzigs LABS fikss. Krasu sablons obligati , gleznam parasti izmanto specialas poligrafijai domatas Kodak Agfa , ES jau gadus 25 izmantoju sjo kombinaciju Bez tadas taisit repro buss visai lielalaimes spele , tas kurs tas ildes izmantos nezinas ISTI kada krasa tas ir Musdienas madzu izmantot ari sjadu Taga padoma vai tev vajag sjo cajakaru ? Es saku es personigi uzreiz spteiptu pie kada kurs ar konkretu lietu nodarbojas un vairs pa to nezpringtu. Pateretias laiks un cakars buss neadekvati liels , es pa to laiku varu nopelnit 10x vairak neka samaksatu tam kurs ar sjo lietu nemas. Es gan nezinu kur kadu patreiz var samekle. Pasjam SILTI neiesaku laut ragus uz sjitam lietam tas ir specifisks TEHNISKAS fotografijas paveids TAS proatms ja es gribetu LABI vai sev , kadam uzmnacigam klientam ko nevaretu labrpartigi atsjut izspieptu loauka pagaiditu makoni un nomauktu ar garo stiklu un LAIME APSALUTA , ta ari dara vairums "Specalistu" kam kats kautko paludz "Noknipset" Ta starpcitu daudz makslinieki klust par fotografiem "Viss vienkarsji viss fignja" krauj tik pie sienas un laimigs