smartins:Oļa, visdrošākais ātrums ir plūsmas ātrums. Tu domā, ka jaunajiem šoferiem (līdz 2 gadu stāžam) tā pat vien maksimāli atļauto ātrumu vispirms pacēla no 70 uz 80 un pēc tam atcēla pavisam? Lielākās briesmas rada nevis ātruma pārsniegšana par 10 km/h, bet apdzīšana iebraucot pretējā virziena joslā. Un tieši uz to provocē tādi šoveri, kas ārpus apdzīvotām vietām velas ar 80 km/h, tip' satiksmes noteikumi taču to neaizliedz
Plūsmas ātrums var būt droš TIKAI tajā gadījumā, ja visiem braucējiem ir vienāds braukšanas stāž un ne mazāks kā 200 000 km..... Un ja saki ka visiem jābrauc plūsmā, tad pasaki ko lai dara smagie, kuriem ir ātruma ierobežotāji uz 88-89 km/h?????????????????
tajā pašā laikā, tupie vācieši, no kuriem pārņēmām gandrīz visus satiksmes drošības pamatus (TUV), neko neiebilst, ja pa visiem nacionāliem ceļiem jāvelkas vieglajiem aiz smagā uz 60 km/h
silti rekomedēju pamēģināt pabraukt pa bāņa 2. joslu, ko nu pa trešo uz 90 km/h...es gan domāju, ka ilgi tas neizdosies - kopi noliks malā 10 minūtēs Vai vēl labāk vajag pabraukt pa pirmo uz tiem 60km/h kādu stundu un tad iebraukt tankštellē, dziļi ticu ka kāds no fūristiem arī nobrauks malā un izstāstis kā jābrauc
-------------------- gan jau es ar būšu kāds no tiem fūristiem, kurš jau gandrīz 20 gadus brauc to Eiropu. Pēdējā laikā gan smagiem vairs reti izdodas pa kreiso bāņa joslu pabraukt, jo uzreiz ieslēdz apdzīšanas aizlieguma zīmi, bet kādreiz uz slidena bāņa, vieglie vilkās uz 50 pa pirmo joslu, bet uz 88 mauca smagie.
... bet stāsts vairāk ir par parastiem ceļiem, kuri nav autobānis un LV toč tādi nav manīti. Pēdējie ātrumposmi virs 100 bija pie Sēnītes. Ja nemaldos 110. Tā kā aiz smagā pa DE ceļiem ārpus bāņa kolonna velkas uz 60. Citreiz gribu labu un rādi šiem pagriezienus, māj ar roku, bet šie tak garām raustās vilkt.
tajā pašā laikā, tupie vācieši, no kuriem pārņēmām gandrīz visus satiksmes drošības pamatus (TUV), neko neiebilst, ja pa visiem nacionāliem ceļiem jāvelkas vieglajiem aiz smagā uz 60 km/h
HVZ kā ir ar Fričiem, bet braucot piemēram ziemā Austrijā pa E651 ceļu,viena josla uz katru pusi, praktiski visas "fon Trappu ģimenes", kas savos universāļos atgriezās mājās no slēpošanas, gāja man garām kā stāvošam. Pats braucu max atļauto (90) Ceļš normāls, sauss.
Sapper - izlasi vēlreiz grāmatu un paprasi kādam mediķim kas ir drošs ātrums........Un viņi tev atbildēs (medicīniskāk kā es, bet) ka drošs ātrums ir tāds ātrums, kas atbilst cilvēka (ne bembista) rīcībspējai, reakcijas ātrumam dotajā momentā. Un vēl katra normāla autobraucēja (ne bembista) kura stāžs ir virs 200 000 km reakcijas ātrums ir no 1.5 līdz 2.0 sek. pie 80 km/h, palielinoties ātrumam par 5 km/h reakcijas ātrums palēlinās par 5-7%. (Izņēmums ir autosportisti).
Imgfoto - cerams ka mēs nekad nesatiksimies uz ceļa..........tā būtu labāk priekš tevis
tajā pašā laikā, tupie vācieši, no kuriem pārņēmām gandrīz visus satiksmes drošības pamatus (TUV), neko neiebilst, ja pa visiem nacionāliem ceļiem jāvelkas vieglajiem aiz smagā uz 60 km/h
HVZ kā ir ar Fričiem, bet braucot piemēram ziemā Austrijā pa E651 ceļu,viena josla uz katru pusi, praktiski visas "fon Trappu ģimenes", kas savos universāļos atgriezās mājās no slēpošanas, gāja man garām kā stāvošam. Pats braucu max atļauto (90) Ceļš normāls, sauss.
-----------
nu tak protams, ka daudz kur pārkāpj ātrumus. Friči tak uz landštrāses arī nebrauc 60, bet velk tuvu 80, bet sods par to apm. 70 euro + 1 punkts. Ja uzrausies īsā laikā atkārtoti, tad būs 70x 2 + apm 20 euro= 160 euro + 1 punkts.
Oliss: Un ja saki ka visiem jābrauc plūsmā, tad pasaki ko lai dara smagie, kuriem ir ātruma ierobežotāji uz 88-89 km/h?????????????????
Gandrīz nekad man priekšā fūres sūdus nav taisījušas. Drīzāk otrādi. Un par to milzīgs paldies visiem fūristiem, kas ar pagriezieniem parāda, kad var iet garām, un atstāj spraugu, kur iesprukt, ja brauc viņi kolonnā.
Bieži esi redzējis, ka 2 fūres uz Pleskavenes brauc viena otrai blakus kādus 5km? es arī nē. Vieglajiem tā ir ikdiena. Šorīt viena dura 2 joslā, precīzi blakus autiņam pirmajā joslā brauca no Jaunolaines lidz apvedceļam. Savāca čupu apkārt kā Nascar iesildīšanās aplī. Un ko braukt barā bampers pie bampera uz 85 ir drošāk kā uz 100 uz tukšās šosejas??? Da nekad mūžā! Nav starpība, brauc tu ātri vai lēni. Turies labajā joslā, kreisā tikai apdzīšanai vai pahgriezienam pa kreisi. Un problēmu būs daudz mazāk, nekā tad ja vieni čupā ar 85 sēņos un otri mēģinās izpildīt idiotiskus manevrus, lai garām tiktu. Man viss šajā topikā.
Oliss: Un ja saki ka visiem jābrauc plūsmā, tad pasaki ko lai dara smagie, kuriem ir ātruma ierobežotāji uz 88-89 km/h?????????????????
Gandrīz nekad man priekšā fūres sūdus nav taisījušas. Drīzāk otrādi. Un par to milzīgs paldies visiem fūristiem, kas ar pagriezieniem parāda, kad var iet garām, un atstāj spraugu, kur iesprukt, ja brauc viņi kolonnā.
Bieži esi redzējis, ka 2 fūres uz Pleskavenes brauc viena otrai blakus kādus 5km? es arī nē. Vieglajiem tā ir ikdiena. Šorīt viena dura 2 joslā, precīzi blakus autiņam pirmajā joslā brauca no Jaunolaines lidz apvedceļam. Savāca čupu apkārt kā Nascar iesildīšanās aplī. Un ko braukt barā bampers pie bampera uz 85 ir drošāk kā uz 100 uz tukšās šosejas??? Da nekad mūžā! Nav starpība, brauc tu ātri vai lēni. Turies labajā joslā, kreisā tikai apdzīšanai vai pahgriezienam pa kreisi. Un problēmu būs daudz mazāk, nekā tad ja vieni čupā ar 85 sēņos un otri mēģinās izpildīt idiotiskus manevrus, lai garām tiktu. Man viss šajā topikā.
Maz tu esi braucis ar autiņu, pabraukāsi vēl drusku kādus 500 000 km varbūt kautko sapratīsi vai arī nodzīsi matus un nopirksi bembi
Vot nesaprotu Olisu- vai nu viņam ir iedzimta tieksme vienmēr visiem oponēt (tā vairāk izskatās), vai nu viņš nav diezko pieredzējis braucējs... Es vairāk esmu "svētdienas braucējs" , bet tomēr 20 gados pie stūres kaučkāda pieredze ir un pilnīgi piekrītu Sapperam!
Oliss: Un vēl katra normāla autobraucēja (ne bembista) kura stāžs ir virs 200 000 km reakcijas ātrums ir no 1.5 līdz 2.0 sek. pie 80 km/h, palielinoties ātrumam par 5 km/h reakcijas ātrums palēlinās par 5-7%. (Izņēmums ir autosportisti).
Vai es pareizi Tevi sparatu. Ja es braucu uz 80, tad reakcijas laiks no šķēršļa parādīšanās, līdz manai mērķtiecīgai rīcībai -bremze, gāze, vai stūre, ir no 1.5 - 2 sekundēm?
Oliss:Un ja saki ka visiem jābrauc plūsmā, tad pasaki ko lai dara smagie, kuriem ir ātruma ierobežotāji uz 88-89 km/h?????????????????
Neticēsi - pa priekšu braucoša fūra uz 89 nekaitina tik ļoti, kā kāds vieglais, jo zinu, ka fūru stūrē pieredzējis šoferis, bet vieglo kāds Olissveidīgais. Runa šeit ir par sausu ceļu skaidrā vasaras dienā, nevis apledojumu, sniegu, vai miglu.
Oliss:Frīdi - nu nav jau liels braukšanas stāžs (24 gadi) ap 1.8 milj km........ ir cilvēki ar lielāku pieredzi
Sapper - jā pareizi
Nu bet tad gan Tu dīvaini izsakies. Manuprāt, mērens "skrējējs" uz mūsu šaurajām šosejām ir krietni mazāk bīstams, nekā "lēnais divplāksnis" uz 80 km/h, kas veido korķus un attiecīgi provocē agresīvu apdzīšanu ar ļoti smagām avārijām. 30 gados strādājot par krim. foto, tādus skatus esmu redzējis un bildējis, ne mazāk, kā Tu savos 1,8 milj.km...
Par Vacie`siem tas protams sevišķs gadijums , toties Beļģijā atrums uz bāņa ir 120 neviens nemaic lēnāk par 140-145 , regulāri reizi nedēlā braucām vakariņās uz Ģenti tur tāds bānis kādas 4 joslas liekas , sākumā grūti bij pierast ka maucot naktī atpakaļ uz Briseli uz ~140 visas 4 joslas pilnas ar autiņiem un tāpat priekšā pakaļa superīgs skats kā sarkanu gabarītu "Upe" aizvijās pār pakalnioem un kustās ar ~140 Briseles virzienā Tas vienakārši efektigi SMUKI , taču EKSTRĒMI ir braukt pa Briseli ar sabiedrisko transportu , atļautas ātrums 90 ielas nenormāli šauras abās pusēs noparkoti autiņi sieši viens pie otra nu un autobuss ar Indieti vai Pakiju pie stures mauc pa to ielu uz tiem 90-100 un abās puses BUSAM maksimāli ~50cm ļidz noparkotām mašinām tas gan ir EKSTRĒMAS izjūtas stāvot uz izkāpšanu PRIEKŠA Reiz redzeju kas notiek kad vadītājs kļudijās vai kāds ataisija autiņa durvis , buss stāvēja kur stāvējis TAČU tas ko šams aizķera bija aizlidojos kādas 2-3 autiņus talāk un smuki mētājās ar riteņiem gaisā uz JUMTA CITAM ! Tieši zem maniem loģiem bija ~23 vakarā
Citēju: Cik ir maz?Un vēl katra normāla autobraucēja (ne bembista) kura stāžs ir virs 200 000 km reakcijas ātrums ir no 1.5 līdz 2.0 sek. pie 80 km/h, palielinoties ātrumam par 5 km/h reakcijas ātrums palēlinās par 5-7%. (Izņēmums ir autosportisti).
Vai tiešām reakcijas ātrums palēlinās? Nekā. Ātrums nemainās. Mainās nobraukto metru skaits reakcijas laikā.
Un par fūristiem runājot- nav tā, ka fūristi negrēko. Pietiekami bieži pilsētā ir bijušas situācijas, kad viena josla katrā virzienā, intensīva satiksme, jātaisa kreisais, bet reāli fūre neļauj sabremzēt, jo tup astē. Protams, ir variants- ieslēdz pagriezienu un bremzē, bet smago tik viegli neapstādināsi.
Par ātruma ierīcēm runājot- nevar būt, ka nav ierīču, ar kurām antiradarus un šitos visus uzķert. (skat. , piem. en.wikipedia.org...)
Un vēl par tiem videoreģistratoriem. Tiešām tā vajag šīs lietas saukt? Man domāt, ka, nē. iztiksim bez jaunvārdiem un uzskatīsim, ka tas verķītis ir black box (jeb melnā kaste) kā lidmašīnām. Skatīt- www.dealextreme.com...
Citēju: .. katra normāla autobraucēja (ne bembista) kura stāžs ir virs 200 000 km reakcijas ātrums ir no 1.5 līdz 2.0 sek. pie 80 km/h, palielinoties ātrumam par 5 km/h reakcijas ātrums palēlinās par 5-7%. (Izņēmums ir autosportisti).
Vai tiešām reakcijas ātrums palēlinās? Nekā. Ātrums nemainās. Mainās nobraukto metru skaits reakcijas laikā.
Un par fūristiem runājot- nav tā, ka fūristi negrēko. Pietiekami bieži pilsētā ir bijušas situācijas, kad viena josla katrā virzienā, intensīva satiksme, jātaisa kreisais, bet reāli fūre neļauj sabremzēt, jo tup astē. Protams, ir variants- ieslēdz pagriezienu un bremzē, bet smago tik viegli neapstādināsi.
Par ātruma ierīcēm runājot- nevar būt, ka nav ierīču, ar kurām antiradarus un šitos visus uzķert. (skat. , piem. en.wikipedia.org...)
Un vēl par tiem videoreģistratoriem. Tiešām tā vajag šīs lietas saukt? Man domāt, ka, nē. iztiksim bez jaunvārdiem un uzskatīsim, ka tas verķītis ir black box (jeb melnā kaste) kā lidmašīnām. Skatīt- www.dealextreme.com...
Oliss: braukšanas stāžs 24 gadi, ap 1.8 milj km...
Tu dzīvo mašīnā?
Nē bet bija laiks kad gandrīz vai dzīvoju 93. gadā nopirku pirmo busu 98. gadā ar pārdevu šrotam 5 gadu laikā 800 000 km, tagad es tāds mierīgs lēni braucu pa šosejām un vairāk kā 50 000 km gadā nenobraucu
rolands1:Citēju: ........... Vai tiešām reakcijas ātrums palēlinās? Nekā. Ātrums nemainās. Mainās nobraukto metru skaits reakcijas laikā.
Un par fūristiem runājot- ....... bet smago tik viegli neapstādināsi.
1. palielinoties ātrumam smadzeņu darbība palēlinās, jo salonā mainās spiediens (izņemot lidmašīnas, kur tiek speciāli uzturēts normāls spiediens. 2. smago apstādināt ir vieglāk nekā vieglo, jo smagajiem (pārsvarā) ir gaisa bremzes
"2. smago apstādināt ir vieglāk nekā vieglo, jo smagajiem (pārsvarā) ir gaisa bremzes"
Oļa, bloķēti riteņi ir bloķēti riteņi, pofig, ar kādām bremzēm Un 50 vagonu sastāvu apstēdināt ir vēl vieglāk, kā fūru Tak, jo lielāka masa, jo grūtāk apstāties
smartins:"2. smago apstādināt ir vieglāk nekā vieglo, jo smagajiem (pārsvarā) ir gaisa bremzes"
Oļa, bloķēti riteņi ir bloķēti riteņi, pofig, ar kādām bremzēm Un 50 vagonu sastāvu apstēdināt ir vēl vieglāk, kā fūru Tak, jo lielāka masa, jo grūtāk apstāties
Smartin - vecajiem Kamaziem, Maziem, Ziliem utt. jā, bet tagad visiem normāliem smagajiem ir ABS par vilcienu vagoniem neko nezinu.......
smartins:vienalga nesaprotu - mašīnā nedzīvo, ātrāk par 90 nebrauc (vidējais ātrums vēl mazāks), bet vienalga paspēj nobraukt 50'000 gadā. Pa kuru laiku?
Es pārsvarā brauci ārpus pilsētas pa Rīgu tik cik uz darbu un vēl kādu veikalu, bet ārpuspilsētas savācās km ka tik turies
Oliss: 1. palielinoties ātrumam smadzeņu darbība palēlinās, jo salonā mainās spiediens (izņemot lidmašīnas, kur tiek speciāli uzturēts normāls spiediens. 2. smago apstādināt ir vieglāk nekā vieglo, jo smagajiem (pārsvarā) ir gaisa bremzes
Olis, ko Tu pīpē. Davai, nevajag, labi?! FL390 (12km augstumā) Boeinga 767 kabīnes spiediens ir kā apmēram 2km kalnos. Jaunākajos ļotakos A380, piemēram, kā 1,5km augstumā.
Cik mainās spiediens automašīnā, braucot ar 100km/h salīdzinot ar 0km/h???
P.S. Vilcienu apstādināt ir vieglāk salīdzinot ar kartingu, jo tam bremzes ar trosītes pievadu Mužik, žžžošššš!!!!
Piemēram, krēslas stundās ir dzīvnieku aktivitātes un bieži vien notriec meža zvērus, un ja brauc pa tādu ceļu piem. 110 km/h, tad bremzēšanas ceļš ekstrēmā situācijā pagarinās pret 90 km/h, par veseliem 20 m, kas būtībā ir tuvās gaismas redzamības zona. Es tādos posmos nebraucu ātrāk par 80 km/h
Smago bremzēšanas ceļš pret vieglo, pie ātruma 90 km/h būs tikai par 10-20 m garāks.
Oļiks ir nojūdzies.... reakcijas ātrums mērams milisekundēs... kādas 1.5-2 sekundes!??? Kādi autosportisti? laiks kad nospiež pedali(bremzi... kaut vai)....nu hvz, tad olisam ne ar ko vairak kā tačku braukt dod nedrikst
Nē nu es nezinu, ja kādam pārgudrajam autoskolas instruktors iedzinis refleksos - izspied sajūgu un tad spied bremzi, jeb reizē..tad tā... var jau but... Pastastīs man kāds caur ko ātrumam pieaugot palielinās reakcijas ātrums?
5-6 gadus atpakaļ kad vajadzēja regulāri bruakāt Liepāja-Rīga visnormālāk bija braukt ar rubli astoņdesmit, ta ir visvieglāk, kad pārējie vidēji brauc 2x lēnāk...principā tas pats kas ik pa pārsimts metriem stāvoša mašāina tavā joslā
Par bukiem tainība...vairak pa ceļa malām jāskatas vai acis nespīd nekā uz ceļa tumsā...
Smago bremzēšanas ceļš pret vieglo, pie ātruma 90 km/h būs tikai par 10-20 m garāks.
Pēkšņa šķēršļa vai lopa gadījumā tas ir ļoooooti daudz!
Kā ir ar piekrautu puspiekabi uz trases? Manevra iepējas niecīgas, ne? Paliek bremzēšana, cik iespējams? Neesmu fūres redzējis "aļņa testu"izpildām.
--------------
parasti tādos brīžos parāda sevi kā nostiprināta krava. Smago ar puspiekabi ekstrēmi bremzēt un vēl manevrēt, nozīmē likt šķērē... Tur gan ir daudz un dažādi faktori, jājūt kas aiz muguras kravā.
imgfoto:Oliss, cilvek mīļais, cik Tev panem laiku pārlikt pirkstgalu pa kreisi par 8cm 1.5-2 sekundes?
Zini no fotogrāfēšanas un bilžu apstrādes tu saproti 100 reizes vairāk kā es, tās priecē bet no cilvēku anatomijas tu........... bet tas jau fotogrāfam nav jāzin un mili sekundēs informāciju apstrādā tikai dators
imgfoto:Oliss, cilvek mīļais, cik Tev panem laiku pārlikt pirkstgalu pa kreisi par 8cm 1.5-2 sekundes?
-------------- tur aprēķina visu laiku "no ieraudzīju, smadzenes dod rīkojumu muskulim, kāja uz pedāļa + pedāļa brīvgaita..." Tā šķiet, ka viss notiek zibenīgi. Protams, ja brauc jau sportiskā stilā, tad esi jau gatavs uz ekstrēmu un laiks samazinās, bet ja brauc, klausies radio 2 un štuko ko mājās sievai teikt, tad tā arī būs...
Tā kā būtībā lidotāji ir mazāk draudoši šajā ziņā, ja protams apjauš ko dara, bet nelaime ir tā, ka kāds opis ar moskwich 412 pie ceļa ieraudzīs tādu it kā tālu esošu auto un izštukos, ka laika diezgan... lēnām pagriezīs galvu atpakaļ, iekrakšķinās ātrumā un brauks uz trases... Tas ir tas pats kas tagad ar tuvām gaismā, jo instinktīvi meklējam auto pēc gaismām... nav gaismu un apstulbstam, ja nāk auto.
imgfoto:Oliss, cilvek mīļais, cik Tev panem laiku pārlikt pirkstgalu pa kreisi par 8cm 1.5-2 sekundes?
Zini no fotogrāfēšanas un bilžu apstrādes tu saproti 100 reizes vairāk kā es, tās priecē bet no cilvēku anatomijas tu........... bet tas jau fotogrāfam nav jāzin un mili sekundēs informāciju apstrādā tikai dators
Tur gan Tu kļūdies-cilvēka prāts vienā milisekundē apstrādā tik daudz informācijas,cik nespēj jaudīgākais dators.Dators ir tikai protēze. Lēmuma pieņemšana jau vien,ko nozīmē.A varbūt tas alnis neskries pāri?Paseko līdzi kādreiz prātam,tas ir aizraujoši un interesanti.Algoritmi pat nespēj pietuvināties.
talavietis: bet nelaime ir tā, ka kāds opis ar moskwich 412 pie ceļa ieraudzīs tādu it kā tālu esošu auto un izštukos, ka laika diezgan... lēnām pagriezīs galvu atpakaļ, iekrakšķinās ātrumā un brauks uz trases...
Incanti, cilvēkiem, kas neizskatās adekvāti, tagad, lai dabūtu ārsta zīmi, ir kādi reakcijas testi jāpilda??? Nu kaut vai šitādi.
Ja nevar 0.3 sekundēs ierakstīties, lai dod mazdēlam braukt un sēž pasažiera beņķī.