Labs gan... arī fotokameras dizains labs un ergonomisks Tik, dies vai - daudzi no šejienes tirliņiem ko tādu maz saprot (nav takš KAKON NIKON & Co logo uz kameras )
griezite:Labs gan... arī fotokameras dizains labs un ergonomisks Tik, dies vai - daudzi no šejienes tirliņiem ko tādu maz saprot (nav takš KAKON NIKON & Co logo uz kameras )
teica spečoks kur nojauš ka tā bildēt var bet pats no tā pilnīgi neko nejēdz.
Lunis:LABAIS Es ar patreiz štukoju par kādu 30x40 kameru
Kādreiz pirms ~20 gadiem visai barši nodarbojos ar šito "Metāla plašu" tehnoloģiju , emulsija uz Olu pulvera bāzes
Es arī laiku pa laikam pafilozofēju par ~30x40 kameru,jo vairāk tādēļ,ka objektīvs,kas to sedz jau daudzus gadus stāv plauktā,praktiski apsvērumi gan liek domāt par ko tādu,ko var ieskanēt ar standarta A4 skaneri,laikam neesmu izaudzis līdz tādam verķim.Kādreiz man tipenē bija divi fotoaparāti: mazais ~50x70 un lielais sienā iebūvēts ~80x120 (lielākas filmas nebija pie rokas). Olu pulveris ir interesanta ideja,jo māc aizdomas,ka tradicionālā albumīna pagatavošana varētu būt smirdīgs process . Nesapratu uz kā tas tipāžs tajā video to kolodiju lej,itkā bleķis pēc skaņas,bet brīžam liekas ka tomēr kāds plastikāts,ņiponjāātnoo.
Vai kadra laukumam ir nozīme? Atbildei prasās kāds vecs fizikāls fakts. Gaismas difrakcijas dēļ bezgalīgi maza un tāla spīdoša punkta attēls objektīva fokālajā plaknē nav vis bezgalīgi mazs punkts, bet gan īpašas formas "kleksītis", kas par godu izskaidrotājam George Airy tiek saukts arī par Airy disku [ en.wikipedia.org... ]. Tā rādiuss ir atkarīgs tikai no gaismas viļņa garuma un DIAFRAGMAS SKAITĻA un zilajai gaismai pie f8 ir vienāds ar 4 mikroniem. Šī iemesla dēļ nevar uzlabot attēla detalizāciju taisot digitālā sensora pikseļus vai filmas emulsijas graudus mazākus par šiem maģiskajiem 4 mikroniem. Atliek otrs ceļš - palielināt kadra formātu. Tāpēc pretēji klasiķu teiktajam- izmēram ir nozīme!
Lunis:LABAIS Es ar patreiz štukoju par kādu 30x40 kameru
Kādreiz pirms ~20 gadiem visai barši nodarbojos ar šito "Metāla plašu" tehnoloģiju , emulsija uz Olu pulvera bāzes
pa taisno uz papīra??
NĒ attaukotas ~1mm biezas alumīnija plāksnes , tās nāca 1,5 x 3m loksnēs tika ar parastu kājas giljotīnu ar vācu ērgli uz sāna grieztas formātos kā papīrs tad uz tām lēja uz olu pulvera bāzes veidotu emulsiju tad norullēja ar asfalta laku tad lika virsū pozitīvu un gaismoja UV staros , tad ar parastu ŪDENI mazgāja nost to kas bija SAGAISMOJIES un pārejo "Piededzināja" uz gāzes degļa Varu kūdīties secībā ~22 gadi pagājuši.
Lunis:LABAIS Es ar patreiz štukoju par kādu 30x40 kameru
Kādreiz pirms ~20 gadiem visai barši nodarbojos ar šito "Metāla plašu" tehnoloģiju , emulsija uz Olu pulvera bāzes
Es arī laiku pa laikam pafilozofēju par ~30x40 kameru,jo vairāk tādēļ,ka objektīvs,kas to sedz jau daudzus gadus stāv plauktā,praktiski apsvērumi gan liek domāt par ko tādu,ko var ieskanēt ar standarta A4 skaneri,laikam neesmu izaudzis līdz tādam verķim.Kādreiz man tipenē bija divi fotoaparāti: mazais ~50x70 un lielais sienā iebūvēts ~80x120 (lielākas filmas nebija pie rokas). Olu pulveris ir interesanta ideja,jo māc aizdomas,ka tradicionālā albumīna pagatavošana varētu būt smirdīgs process . Nesapratu uz kā tas tipāžs tajā video to kolodiju lej,itkā bleķis pēc skaņas,bet brīžam liekas ka tomēr kāds plastikāts,ņiponjāātnoo.
VEFā vecajā MINOX iecirknī bija visneiedomājamākās foto tehnoloģijas , sākot no parasta 35mm foto beidzot ar tramvaju pa 2 istanām 1x1m formātam , bija arī lielāks Klimsch & Co ražojums otrā VEF galā uz tā darbojās starp citu Astrīda Meirāne . Par cik man baaig patika visu ko mācītie par foto mani vēl pēc foto skolas auzsūtija gadu pamācīties Tehniskā foto tehnoloģijas lai nebliežu tik skuķus un purnus Tad nu pēc mācībām ko tik netaisījām sākot no sietiem beidzot ar "Foto uz metāla" Man kolēģis un priekšnieks tur bija Leonīds Mostvilišķis , kurš Šarlotenē tos monokļus taga taisa un netālu līdzīgā jomā darbojās Astrīda Meirāne taga muzeja fotogrāfe. Pēc darba mēs tusējām pa VEF un RVR foto klubiem Jāsaka ka Tehniskā foto apgūšana pēc priekšniecības domām "Par labu nenāca" , mūs reiz pieķēra bijām uzsēdinājuši foršu pliku baigi formīgu Krievijas praktikanti no Harkovas uz "Tramvaja" bliezām viņu kā vigovorā bija teikts "Nepiedienīgās pozās" , razmeros 1x1m negatīvs AR TAMAAJU !! Pēc tramvaja joka mani aizsūtija nafig no turienes ar vārdiem "Ты плохо влияешь на наш женский коллектив , в рекламном отделе тебе будет где развернуться" tā es ni piķa grābšanas ar lielo lapstu pārcēlos pie "Žīdiņiem reklāmistiem" kas mani galīgi neiedvesmoja BET atri sapratu kas tur galvenā vertība NENORMĒTS DARBA LAIKS un iespēja strādāt 10 darbavietās vienlaicīgi Tā sākās mana "Kāzu fotogrāfa karjera" 1988 gadā , par skuķu bildēšanu AR TRAMVAJU