beidz dzīt demagoģiju!!!! nabaga muzikants, ja vien nav dziesmas teksta vai mūzikas autors, no iekasētās autoratlidzibas nesaņem neko!!!!!!!! To jau nu vajadzētu visiem skaidri saprast.
vispār jau "nabaga muzīķis", kas nav ne teksta, ne muzīkas autors, saņem atlīdzību no LAIPAs.
Nu pag, naudu mūziķim būtu jāpelna ne ar to, ka viņa dziesmiņa nokļūst radio (ok, kaut kādas kapeikas jau par to vajadzētu saņem - un cik saprotu, tad jau saņem arī), bet manā uztverē - galvenokārt ar koncertiem! Atnāks uz Tavu koncertu kaudze cilvēki un nu varēsi iekasēt tīri pieklājīgu $$$. Protams, ja Tava mūzika ir tik 'laba', ka nevar sapulcināt pat 50 cilvēkus kādā mazpilsētas krogā vai arī esi tik slinks, lai regulāri koncertētu - tad piedod pats vainīgs.
es domāju, ka vajadzētu vienoties par vienu elementāru lietu. nesāksim mācīt kā citiem pelnīt naudu. tas nekad labi nebeigsies.
zbmono: es domāju, ka vajadzētu vienoties par vienu elementāru lietu. nesāksim mācīt kā citiem pelnīt naudu. tas nekad labi nebeigsies.
Viss jau būtu labi un tāda 'mācīšana' nebūtu nepieciešama, ja virkne mūziķu paši saprastu, ka viņiem automātiski nepienākas kaut kāds $$ tikai tāpēc, ka ir izdevies sacerēt kaut kādu 3-akordu dziemsiņu, kas ir iekļuvusi radio uz pāris mēnešiem.
Kamēr vairākums cilvēku būs mierā ar vājas vai viduvējas kvalitātes satura lietošanu, tikmēr arī būs rūme 3 akordu mūziķiem un cita satura "cepējiem". Mans kreņķis nav tik daudz par to, ka man būtu jāmaksā par radio/tv klausīšanos/skatīšanos, bet gan par to, ka man katru reizi pieslēdzoties kādam no sabiedriskajiem medijiem jājūtas pazemotam. Man ir kauns, ko tur raida un, ka, laikam, mani līdzcilvēki tādus mēslus ikdienā rij.
zbmono: es domāju, ka vajadzētu vienoties par vienu elementāru lietu. nesāksim mācīt kā citiem pelnīt naudu. tas nekad labi nebeigsies.
Viss jau būtu labi un tāda 'mācīšana' nebūtu nepieciešama, ja virkne mūziķu paši saprastu, ka viņiem automātiski nepienākas kaut kāds $$ tikai tāpēc, ka ir izdevies sacerēt kaut kādu 3-akordu dziemsiņu, kas ir iekļuvusi radio uz pāris mēnešiem.
kā jau teicu, nemācīsim citiem kā nauda pelnama.
kādā jomā tu pelni naudu? es domāju, ka es tev varētu pastāstīt visas tās lietas ko tu dari nepareizi.
vispār jau "nabaga muzīķis", kas nav ne teksta, ne muzīkas autors, saņem atlīdzību no LAIPAs.
to nu tā kā visiem vajadzēja saprast
Es atvainojos, kāds sakaras mūziķim, kas nav ne mūzikas, ne teksta autors, ar autortiesībām? Kopš kura laika izpildītājs ir autors? Viņš saņem naudu par izpildījumu tāpat kā aktieris par spēlēšanu izrādē? Ko vēl???
zbmono: kā jau teicu, nemācīsim citiem kā nauda pelnama.
kādā jomā tu pelni naudu? es domāju, ka es tev varētu pastāstīt visas tās lietas ko tu dari nepareizi.
Nevajag jau to uztvert par 'mācīšanu' - tāds vienkārši ir mans viedoklis, vērojot Lv mūzikas skatuvi. No manu domu izteikšanas tāpat tā mūzikas pasaule nesāks griezties citā virzienā, tā ka 'cepties' par to galīgi nav jēga. Uztver to kā diskusiju. Un es šajā diskusijā gribētu dzirdēt Tavas domas no ierakumu otras puses - piemēram, par tendenci, ka mūziķiem primārā ir kļuvusi nauda un peļna nevis pati mūzika; par to, ka visādi 'kaktu popmūziķi' ar saviem štruntiem vēlas pelnīt lielu naudu utml.
Es atvainojos, kāds sakaras mūziķim, kas nav ne mūzikas, ne teksta autors, ar autortiesībām? Kopš kura laika izpildītājs ir autors? Viņš saņem naudu par izpildījumu tāpat kā aktieris par spēlēšanu izrādē? Ko vēl???
tiešām, kāds gan sakars te varētu būt?
domā Frank Sinatra ir kaut vienas savas dziesmas autors?
domā, John Kander kaut reizi ir izpildījis New York, New York?
bet nu pamāciet gan muzīķus kā viņiem būs pelnīt, sāk jau izklausīties aizraujoši.
Es atvainojos, kāds sakaras mūziķim, kas nav ne mūzikas, ne teksta autors, ar autortiesībām? Kopš kura laika izpildītājs ir autors? Viņš saņem naudu par izpildījumu tāpat kā aktieris par spēlēšanu izrādē? Ko vēl???
tiešām, kāds gan sakars te varētu būt?
domā Frank Sinatra ir kaut vienas savas dziesmas autors?
domā, John Kander kaut reizi ir izpildījis New York, New York?
bet nu pamāciet gan muzīķus kā viņiem būs pelnīt, sāk jau izklausīties aizraujoši.
Es neesmu kompetents komentēt Tevis pieminēto kungu savstarpējās finansiālās saistības, bet imho tas ir uz savstarpējās vienošanās pamata radīts kopprodukts.
Normundam Rutulim nav nekāda pamata pretendēt uz atlīdzību par John Kander dziesmu izpildīšanu. Drīzāk otrādi.
Ja Laima vienojas ar Raimondu, kā sadalīs piķi par radio kruķīto kopproduktu, tād tā arī saņem no kopējā ieņēmuma par dziesmu Ja Laima pati izdomā dziedāt Raimonda dziesmu, ar viņu iepriekš neatrunājot uz kādiem noteikumiem, tad tās ir Laimas problēmas. Viņa saņem par konkrēto konci, Raimis saņem par dziesmu. Bet Laimai šājā gadījumā nav it nekādas tiesības uz kaut kādu autorību. Kur vēl vienkāršāk, godīgāk un saprotamāk?
nu redzi sapper, tāpēc ir radīta laipa, lai dibinātāja producenti vārētu no visiem kast pikji, nevis par autoribu, bet par to, ka, varbūt, bijushi blakus skanju ierakstu pultij nu ja... vēl kaut ka mistiski it ka maksā muzikantiem...
bet visi nezin kāpēc ir kompetenti pastāstīt kā muzīķiem pelnīt naudu. tas priecē.
es ceru sagaidīt kad vispārējā publika pieķersies pie atomfizikas, jo tie fiziķi taču neko nesaprot
Nu nevajag pirkstu ar locekli jaukt. Man piekāst kā tie mūziķi pelna, BET es negribu maksāt par produktu ko nelietoju, un kas man vajadzīgs vēl mazāk kā aizpērnais sniegs. Viss šis cepiens par 90% ir no sērijas, ka vējš pūš tāpēc, ka kokiem lapas kust. Un vēl, ekskursiju autobusos kruķī video un TV, arī lidmašīnās, interesanti, šamie maksā par TV programmu, piemēram, "autortiesības"???
Elmarss: Nu nevajag pirkstu ar locekli jaukt. Man piekāst kā tie mūziķi pelna, BET es negribu maksāt par produktu ko nelietoju, un kas man vajadzīgs vēl mazāk kā aizpērnais sniegs. Viss šis cepiens par 90% ir no sērijas, ka vējš pūš tāpēc, ka kokiem lapas kust. Un vēl, ekskursiju autobusos kruķī video un TV, arī lidmašīnās, interesanti, šamie maksā par TV programmu, piemēram, "autortiesības"???
tu, protams, man neticēsi, bet visur kur tiek rādīts tv, video vai atskaņots radio, tiek maksāts autortiesību organizācijām.
par kaktu ekskursiju autobusiem, gan neesmu pārliecināts, iespējams, viņi tāpat kā tas veikals dievojas, ka radio muzīku neklausās.
es ceru sagaidīt kad vispārējā publika pieķersies pie atomfizikas, jo tie fiziķi taču neko nesaprot
Pilnīgs pisecs pilsonim galvā, Mūzikas pārdošanu ar kodolfiziku salīdzināt. Bet ja jau salīdzini, tad varētu padomāt, ka Kurčatovs ar Openheimeru paši nodarbojās ar kodoltehnoloģiju mārketingu un pārdošanu.
Pilnīgs pisecs pilsonim galvā, Mūzikas pārdošanu ar kodolfiziku salīdzināt. Bet ja jau salīdzini, tad varētu padomāt, ka Kurčatovs ar Openheimeru paši nodarbojās ar kodoltehnoloģiju mārketingu un pārdošanu.
Patrollē vēl!
redzi, tas kas te tagad notiek ir tas, ka slaucējas Openheimeram cenšas iestāstīt, ka viņa formulas nepareizas. savākušies te šovbiznesa guru
Ir viena tāda ģeniāla dziesma, kurai esmu saskaitījis vārdus: - tuvu - tālu - ko - vēl - var - vēlēties - būt Kopā 7 vārdi. Man ir aizdomas, ka autors pat pats piemaksā LR-1, lai tā šo murgu regulāri grieztu.
Bet man nav jāatlīdzina šā rīmkaļa izdevumi, 3,14 ar ārā!
Pilnīgs pisecs pilsonim galvā, Mūzikas pārdošanu ar kodolfiziku salīdzināt. Bet ja jau salīdzini, tad varētu padomāt, ka Kurčatovs ar Openheimeru paši nodarbojās ar kodoltehnoloģiju mārketingu un pārdošanu.
Patrollē vēl!
redzi, tas kas te tagad notiek ir tas, ka slaucējas Openheimeram cenšas iestāstīt, ka viņa formulas nepareizas. savākušies te šovbiznesa guru
Redz ir tik viena problēma. Šito vājprātu parasti par protekcijas reketu sauc... Šovbizness būs tad, kad es aiziešu uz konci, kas man patīk; nopirkšu disku, kas man patīk... Un maksāšu par TO pat ļoti lielu naudu. BET visādas kAKAS man grib likt man maksāt par mēslu, ko man nafig nevajag. Pieļauju, ka tu ar no tās aku siles barojies, ja jau tik ļoti aizstāvi to vājprātu.
1. AK rakstīja, ka autora tiesību ierobežojumam ir jābūt ne ilgākam par 5 gadiem pēc darba radīšanas. Es tam nepiekritu un minēju konkrētu piemēru kāpēc. Es neapspriedu un negrasos apspriest autortiesību aizsardzību 70 gadus pēc autora nāves.
2. Es papildināšu, lai būtu saprotamāks. vidējais muzīķis parasti neko nesaņem par ieraksta veikšanu. LAIPA's atlīdzības ir par ieraksta spēlēšanu. es ceru, ka tagad tu to saproti.
3. kāpēc tu prasi no manis formulu? es uzdevu jautājumu cien. fotogrāfiem vai viņiem ir viena takse suntažu vēstīm un the new york times. atbildi es neesmu saņēmis un, atšķirībā no daža laba, neiešu pamācīt kā viņiem būs pareizi pelnīt.
4. Lai sāktu fotografēt ir puslīdz jāiemācās nospiest poga. tas nav nekas tāds ko nevar izdarīt jebkurš. kāpēc viņi par kāzām prasa tādu naudu?
zbmono:1. AK rakstīja, ka autora tiesību ierobežojumam ir jābūt ne ilgākam par 5 gadiem pēc darba radīšanas. Es tam nepiekritu un minēju konkrētu piemēru kāpēc. Es neapspriedu un negrasos apspriest autortiesību aizsardzību 70 gadus pēc autora nāves.
2. Es papildināšu, lai būtu saprotamāks. vidējais muzīķis parasti neko nesaņem par ieraksta veikšanu. LAIPA's atlīdzības ir par ieraksta spēlēšanu. es ceru, ka tagad tu to saproti.
3. kāpēc tu prasi no manis formulu? es uzdevu jautājumu cien. fotogrāfiem vai viņiem ir viena takse suntažu vēstīm un the new york times. atbildi es neesmu saņēmis un, atšķirībā no daža laba, neiešu pamācīt kā viņiem būs pareizi pelnīt.
4. Lai sāktu fotografēt ir puslīdz jāiemācās nospiest poga. tas nav nekas tāds ko nevar izdarīt jebkurš. kāpēc viņi par kāzām prasa tādu naudu?
Tas, ka mūziķi nenopelna tik daudz cik viņiem gribās, nav mūsu problēma. Es arī fotografējot nenopelnu tik daudz cik gribās, bet netaisu sab organizācijas, kas ar reketu nodarbojas. Autortiesību atlīdzības jomā tirgus dalbniekiem būtu jāsaprot, ka tie 40-50 gadi, kad varēja celt ārā nereāli piķi par dziesmām ir beigušies. Ir jādomā kā savādāk naudu pelnīt.
Normālā tirgū cenu nosaka piedāvājums un pieprasījums, nevis tikai piedāvājums. Tagad konkurence ir stiprinaugusi un cenām ir jāiet lejā. Ja šīs autoru organizācijas grib iekasēt naudu, tad to vajadzētu darīt balstoties uz tirgus principiem. Tieši ko piesauc nyt vs suntaču vēstis piemērā. Varbūt tad no tā sīkā veikaliņa iekasēt gadā 1 ls - kas būtu tā produkta tirgus vērtība un neviens īpaši neprotestētu.
ak34: Normālā tirgū cenu nosaka piedāvājums un pieprasījums, nevis tikai piedāvājums. Tagad konkurence ir stiprinaugusi un cenām ir jāiet lejā. Ja šīs autoru organizācijas grib iekasēt naudu, tad to vajadzētu darīt balstoties uz tirgus principiem. Tieši ko piesauc nyt vs suntaču vēstis piemērā. Varbūt tad no tā sīkā veikaliņa iekasēt gadā 1 ls - kas būtu tā produkta tirgus vērtība un neviens īpaši neprotestētu.
AFAIK cena veikalam Rīgas centrā un suntažos atšķiras.
zbmono, atšķiras, bet vai veikals var izvēlēties cenu? Man nav problēmu maksāt par autordarbiem, un regulāri to daru. Tomēr šāds rekets, kad nav iespejams izvēlēties - maksāt vai nē, kā arī vienoties par cenu, nav pieņemams. Cenu vajadzētu noteikt brīvprātīgi vienojoties abām pusēm. Vai nav absurds, ka man nav iespējams uztaisīt bezmaksas bildi, kuru kādam uzdāvināt, tā lai saņēmējs nepārkāptu likumu, ja gribētu to pārdot vēlāk? Šādu piemēru autortiesību regulējumā kas ir spēkā Latvijā ir daudz. Sliktāku to visu padara apstākilis, ka cilvēki, kas strādā pie šiem likumiem ir diletanti tehnoloģiju jomā - pašreizējie formulējumi ir smieklīgi un tos nepārkāpt nemaz nav iespējams
redzi, tas kas te tagad notiek ir tas, ka slaucējas Openheimeram cenšas iestāstīt, ka viņa formulas nepareizas. savākušies te šovbiznesa guru
Vai es pareizi sapratu? Es esmu tā slaucēja un Tu tas Openheimers? Ok, kā teiksi. Kad liks iet prom no datora un atgrizties palātā, pasveicini Sklodovsku-Kirī.
ak34:zbmono, atšķiras, bet vai veikals var izvēlēties cenu? Man nav problēmu maksāt par autordarbiem, un regulāri to daru. Tomēr šāds rekets, kad nav iespejams izvēlēties - maksāt vai nē, kā arī vienoties par cenu, nav pieņemams. Cenu vajadzētu noteikt brīvprātīgi vienojoties abām pusēm. Vai nav absurds, ka man nav iespējams uztaisīt bezmaksas bildi, kuru kādam uzdāvināt, tā lai saņēmējs nepārkāptu likumu, ja gribētu to pārdot vēlāk? Šādu piemēru autortiesību regulējumā kas ir spēkā Latvijā ir daudz. Sliktāku to visu padara apstākilis, ka cilvēki, kas strādā pie šiem likumiem ir diletanti tehnoloģiju jomā - pašreizējie formulējumi ir smieklīgi un tos nepārkāpt nemaz nav iespējams
ko nozīmē - izvēlēties cenu? pēc kādiem parametriem?
starp citu, vai kāds vispār zina par kādiem cipariem iet runa?
Vai tad nu nesaproti, ka runa neiet par cipariem bet gan par mikimausu principiem? p.s. Liepājā drīz varēs dabūt pie mums novelcenes( pārsvītrots rādžiņš) ar uzrakstu šeit neklausās muziku. ZB visiem maksāt, par tukšu gaisu!
f-foto:AK 5 gadu piemērs praksē izskatītos tā, ka ražīgi un talantīgi autori (mūziķis ir nevis tas, kurš spēj muzicēt, bet tas, kurš nespēj nemuzicēt) strādātu, kā savulaik strādāja Bahs un Vivaldi. Un tas bija normāli, ka viņi dzīvoja nevis no viena muzikāla darba augļiem, bet no darba mūzikas jomā vispār. Cilvēkam vajag mērķi.
OK, es tagad vēlos saprast kas pēc jaunās kārtības 1978. gadā notika ar The Dark Side Of The Moon? Pa punktiem.
zbmono, jā - vienoties par cenu. Un zinu par kādiem cipariem iet runa un domāju, ka tā ir par lielu. To varētu samazināt, piemēram, 100x. Turklāt vajadzētu arī labāku definīciju publiskam izpildījumam tai skaitā komerciāliem mērķiem, kā arī atcelt vispārīgu publisku mantisko tiesību pārvaldījumu vispār. To piemērot tikai, ka autors brivprātīgi noslēdzis līgumu ar konkrēto pārvaldītāju. Neviskā tagad - vienkāršs rekets un barotava dažiem
f-foto:AK 5 gadu piemērs praksē izskatītos tā, ka ražīgi un talantīgi autori (mūziķis ir nevis tas, kurš spēj muzicēt, bet tas, kurš nespēj nemuzicēt) strādātu, kā savulaik strādāja Bahs un Vivaldi. Un tas bija normāli, ka viņi dzīvoja nevis no viena muzikāla darba augļiem, bet no darba mūzikas jomā vispār. Cilvēkam vajag mērķi.
OK, es tagad vēlos saprast kas pēc jaunās kārtības 1978. gadā notika ar The Dark Side Of The Moon? Pa punktiem.
Viss, kas vecāks par 5 gadiem no publicēšanas brīža kļūst pieejams visiem bez maksas. 5 gadi protams ir diskutējams termiņs - var būt gads, trīs vai desmit. Bet gari autortiesību aizsardzības termiņi nav produktīvi un neveicina inovāciju. Turklāt nevarētu arī teikt, ka autori darbus rada no zila gaisa - tam pamatā ir citu autoru darbi un ieguldījums, tāpēc radītais nevar būt tikai paša autora īpašums.
ak34: Viss, kas vecāks par 5 gadiem no publicēšanas brīža kļūst pieejams visiem bez maksas. 5 gadi protams ir diskutējams termiņs - var būt gads, trīs vai desmit. Bet gari autortiesību aizsardzības termiņi nav produktīvi un neveicina inovāciju. Turklāt nevarētu arī teikt, ka autori darbus rada no zila gaisa - tam pamatā ir citu autoru darbi un ieguldījums, tāpēc radītais nevar būt tikai paša autora īpašums.
ko nozīmē bez maksas pieejams?
un lūdzu nestāsti par to, ka kaut kam pamatā ir citu autoru darbi, mēs neapspriežam patentus, bet mūziku.
ak34: Viss, kas vecāks par 5 gadiem no publicēšanas brīža kļūst pieejams visiem bez maksas. 5 gadi protams ir diskutējams termiņs - var būt gads, trīs vai desmit. Bet gari autortiesību aizsardzības termiņi nav produktīvi un neveicina inovāciju. Turklāt nevarētu arī teikt, ka autori darbus rada no zila gaisa - tam pamatā ir citu autoru darbi un ieguldījums, tāpēc radītais nevar būt tikai paša autora īpašums.
ko nozīmē bez maksas pieejams?
un lūdzu nestāsti par to, ka kaut kam pamatā ir citu autoru darbi, mēs neapspriežam patentus, bet mūziku.
Dari ko gribi ar darbiem, kad beidzas to aizsardzība.
Un ja par mūziku, tad tā ir vēl virāk balstīta uz ieprieksējo autoru un sabiedrības darbu un sasniegumiem. Nosauc kaut vai vienu modernās mūzikas autoru, kurš ir tik ahūni unikāls, ka ir izticis bez citu autoru ietekmes un tehnoloģijām?
Dari ko gribi ar darbiem, kad beidzas to aizsardzība.
atsūtīsi man savu 6 gadus veco arhīvu? es vēlos izdot kalendāru. es saprotu tev nebūs nekādu problēmu to izdarīt. apsolu autoru neminēt, neiesim taču sīkumoties, labi?
zbmono: atsūtīsi man savu 6 gadus veco arhīvu? es vēlos izdot kalendāru. es saprotu tev nebūs nekādu problēmu to izdarīt. apsolu autoru neminēt, neiesim taču sīkumoties, labi?
afigeķ kāds demagogs, kāpēc Tu pats neatrodi viņa 6 gadus atpakaļ publicētās bildes, bet prasi arhīvus? Atšķirību neredzi starp publicētu darbu un personisko arhīvu???
Dari ko gribi ar darbiem, kad beidzas to aizsardzība.
atsūtīsi man savu 6 gadus veco arhīvu? es vēlos izdot kalendāru. es saprotu tev nebūs nekādu problēmu to izdarīt. apsolu autoru neminēt, neiesim taču sīkumoties, labi?
Nav jau vēl tāda regulējuma, bet droši vari doties kaut vai tagad un sabildēt to pašu, lai sanāk kalendāram. Kaut vai šī gada bildes pārbildē. Nevienma nav pienākums pat pēc aizsardzības beigām dot to, ko nav nopublicējis - ja ir pieejamas 800px bildes, tad tās tad arī ir pieejamas, nevis kāds mistisks arhīvs.
Neesmu dzirdējis, ka kāds publicētu mūzikas ierakstu orģinālus. Turklāt tie maz kam ir vajadzīgi
Dari ko gribi ar darbiem, kad beidzas to aizsardzība.
atsūtīsi man savu 6 gadus veco arhīvu? es vēlos izdot kalendāru. es saprotu tev nebūs nekādu problēmu to izdarīt. apsolu autoru neminēt, neiesim taču sīkumoties, labi?
A tu negribētu man samaksāt kādu summiņu tikai par to, ka tev ir teorētiska iespēja izmantot savā kalendārā manus darbus? Līdz 5 gadiem vecos.