Ne katrs plakanais monitors ir kalibrējams , jāsāk ar to Vairumam cilvēku ir normāli biroja LCD monitori kuru kalibrācijas iespējas ir ļoti ierobežots būtībā "Tumšāk gaišāk" līmenī spyder3 Galīgi nav tas daikts uz ko tiekties , man patīk X-Rite ColorMunki Photo. Kurš vēl teicami stradā komplektā ar X-Rite ColorChecker Passport , man tas ir būtiski .
krnls:atrodoties Liepājā ir diezgan maz iespējas un gan jau kādam vel vajadzēs
Tev tik tā liekas , īstenībā uz Liepāju no Rīgas šad tad braukā šādi speci kalibrēt tehniku visādām iestādēm. Agrāk tas bija EPSON pārstāvji . Skatie tos kas ar druku un drukas mašīnām nemas. Principā PAŠAM neatmaksājas to darīt jo būtiski jau lai viss būtu PRECĪZI nevis "Nu man tā lielās ka jabūt" . Īstenībā monitoru kalibrēšana un krāsu profili ir vesela zinātne , tāpēc nav jēgas PAŠAM ja nedarbinās gluži katru dienu mēs vējā ~300Ls par kalibratoru kuru izmantos labi ja 1-2 x VISPĀR
Nu jā, tikai lai mājās nokalibrētu viņi man paprasīs tikpat cik tas aparāts maksā. Paņēmu uzsūtīju to X-Rite tad jau kad atnāks iemetīšu kādu atsauksmi.
Kalibrācija tomēr jāveic ar zināmu regularitāti, bez tam katram, jaunam datoram, monitoram, katrai jaunai videokartei arī operētājsistēmai un dažkārt pat firmware updeitam.
Tikpat svarīgi kā kalibrācija ir daudzmaz kontrolēti monitora apkārtējās gaismas apstākļi.
katalogus bildejot jau nu ljoti noder, it seviskji, ka mums divi posmi jādara foto un maketeshana...pazūd viens uz ko novelt...ne vienmēr var izsljukt uz to ka tipene vainīga, ja sanāk laza...un ilgterminja principa lazhot nedrīkst...visnaz ne tādas huinjas deelj ka greizs monis
Par kalibrēšanu- ja tas domāts net videi, tad naf jēgas , es uzskatu, ka kalibrēšana ir gala produktam vajadzīga, lai tas ko redzi uz ekrāna tieši būtu uz papīra... tad tam ieguldījumam ir jēga . Bija gadījums, kad viens cien. fotogrāfs man uzraksta- glāb... vajag bildi, bet drukātava sasitusi toņus... vot te ir, ka esi nokalibrējis kaut kam abstraktam, bet druka lasa savādāk.
nu man mājās reāli šķībi rāda un darbā pavisam savādāk, tāpēc arī iegādājos to verķi. Liepājā vispār vienu cilvēku tik zinu kam ir ar ko nokalibrēt, bet tas pats nedarbojas windows XP vidē un man tas neder.
Es domāju par to vai vajag kalibrēt viņu vai nevajag var tikpat ilgi diskutēt kā diskutējot par canon vs nikon
Citi jau vienkārši izprintē krāsu paleti bez korekcijas un paši uzregulē sev vēlamo.
Varu ieteikt labu ierīci. Biju poligrāfijas izstādē Drupa 2012. Netālu no X-Rite stenda bija Quato stends. X-Rite un Quato tirgo vienādas štučkas katrs ar savu softwari un par dažādām cenām. Xrite cenas ir 200 EUR par štučku + 800 EUR par softwari, kamēr Quato tirgo Silver Haze3+iColorDisplay par aptuveni 200 EUR. Softs ir ļoti draudzīgs lietotājam, kā arī tur iebūvēts UGRA tests, lai pārbaudītu vai monitors atbilst piemēram Ugra softproof standartam. Pašam tagad tāds stāv uz galda blakus EyeOne Pro. Teikšu godīgi, par SilverHaze3 esmu sajūsmā. Viņam ir X-Rite iekšas, viņam ir arī lēca nevis diode kā Spyder produktiem, kas nozīmē, ka darba mūžs būs noteikti stipri ilgāks. 200 EUR arī no vienas puses tā ir nauda, no otras puses, tas nav daudz salīdzinot ar EyeOne Pro piemēram. Kas attiecas uz to vai vajag kalibrēt ekrānu, nu katram savs viedoklis, bet tā kā es darbojos poligrāfijā ar krāsu vadības sistēmu, tad man šīs štučkas ir vajadzīgas, jo rezultātam ir jābūt vienādam uz visām izvadierīcēm. Vai tas ir ekrāns, vai tintes printeris, vai drukas iespiedmašīna.
Kāds var lūdzu ieteikt kādu labu monitora kalibrējamo windows 7 vidē?
Skatos tagad itkā uz spyder3 kuram vel var piepirkt TV kalibrējamo, ko lietotāji saka par šo?
Paņem no sava krājuma vienu failu, izdrukā divos, vai trīs foto kantoros bez korekcijām, pieregulē monitoru tā, lai bildēs redzamais atbilst monitorā redzamajam.
Kāds var lūdzu ieteikt kādu labu monitora kalibrējamo windows 7 vidē?
Skatos tagad itkā uz spyder3 kuram vel var piepirkt TV kalibrējamo, ko lietotāji saka par šo?
Paņem no sava krājuma vienu failu, izdrukā divos, vai trīs foto kantoros bez korekcijām, pieregulē monitoru tā, lai bildēs redzamais atbilst monitorā redzamajam.
Par šitādu rekomendāciju var uzrauties uz necenzētām rupjībām.Jo "bez korekcijām" nav bez korekcijām,jo uz katra papīra formāta būs drusku citāda izddruka,jo drukas iekārtu krāsu aptvērumi atšķiras,jo nav skaidrs ko cilvēks lai iesāk ar "divām vai trim" dažādām izdrukām,jo........
RaitisSF:
Paņem no sava krājuma vienu failu, izdrukā divos, vai trīs foto kantoros bez korekcijām, pieregulē monitoru tā, lai bildēs redzamais atbilst monitorā redzamajam.
Par šitādu rekomendāciju var uzrauties uz necenzētām rupjībām.Jo "bez korekcijām" nav bez korekcijām,jo uz katra papīra formāta būs drusku citāda izddruka,jo drukas iekārtu krāsu aptvērumi atšķiras,jo nav skaidrs ko cilvēks lai iesāk ar "divām vai trim" dažādām izdrukām,jo........
Jā, šī leģenda man arī ļoti patīk. Cilvju vēlme ziņot, ka šie ierodas fotolbabā un drukā " bez korekcijām" jo mājās visu ir smuki sašopojuši uz kalibrēta monitora.
Tikai neņem vērā, ka: a) printerim un tintēm (vai kas viņam tur ir) ir savs profils; b) katram papīra veidam ir savs profils.
Attiecīgi monitora kalibrēšana ir tikai sākums ilgajam ceļam kāpās.
a) printerim un tintēm (vai kas viņam tur ir) ir savs profils; b) katram papīra veidam ir savs profils.
Attiecīgi monitora kalibrēšana ir tikai sākums ilgajam ceļam kāpās.
Printeri vai izvadiekārtu kalibrē (lai vai kas tas būtu) attiecīgi tam materiālam uz kura produkts tiks drukāts attiecīgi tam standartam kādu vēlas panākt. Vai tas ir Adobe RGB standarts vai drukas Fogra 39, nav būtības. Neesmu fotosalonā strādājis, nezinu kā tur viss ir saregulēts. Man toties lietošanā ir trīs gabali tintes printeri Epson 7900. Jebkurā gadījumā, ja fotosalonam ir viss kārtībā ar Color management, tad gadījumā, ja ir sagatavota bilde izdrukāsanai ar iekļautu ICC profilu, vai tas ir Adobe RGB, vai sRGB, vai kādu citu, tad nekādām problēmām nevajadzētu būt, lai normāli izdrukātu bildes, jo jebkurā gadījumā bilde tiks konvertēta no bildes profila uz to profilu kāds ir izvadierīcei. Tapēc, ja būs pareizi nokalibrēts ekrāns, bet šķībs printeris uz kura drukāsies bildes, kalibrētam ekrānam zūd jebkāda jēga. Kas attiecas uz - izdrukā bildi un pieregulē ekrānu.. tas īsti nedarbosies, jo ir jāņem vērā baltais, melnais punkts, kā arī pelēkās krāsas balancs. Neesmu vēl redzējis nevienu cilvēku ar tik precīzu redzi un krāsas izjūtu, kas to spētu izdarīt.
RaitisSF:
Paņem no sava krājuma vienu failu, izdrukā divos, vai trīs foto kantoros bez korekcijām, pieregulē monitoru tā, lai bildēs redzamais atbilst monitorā redzamajam.
Par šitādu rekomendāciju var uzrauties uz necenzētām rupjībām.Jo "bez korekcijām" nav bez korekcijām,jo uz katra papīra formāta būs drusku citāda izddruka,jo drukas iekārtu krāsu aptvērumi atšķiras,jo nav skaidrs ko cilvēks lai iesāk ar "divām vai trim" dažādām izdrukām,jo........
Ko var cepties, ja nesaptrot lietas būtību... Visām Noristu bilžmašīnām ir viens kalibrēšanas standarts un, ja foto kantoris seko lietošanas instrukcijām (papīra kalibrēšana mainot papīra ruli, rīta iestādīšana), tad ir pilnīgi vienalga, kur drukāt bildi, jo rezultātam ir JĀBŪT vienādam. Par mājas printeriem neiet runa...
Jā, šī leģenda man arī ļoti patīk. Cilvju vēlme ziņot, ka šie ierodas fotolbabā un drukā " bez korekcijām" jo mājās visu ir smuki sašopojuši uz kalibrēta monitora.
Jā... Es bildes apstrādāju tieši tā, lai bilžmašīnas specam ir jānospiež tikai starta poga un viss... Ja nezini, kā to izdarīt, tad brauc ciemos un apgaismošu bez maksas...
RaitisSF:Jā, šī leģenda man arī ļoti patīk. Cilvju vēlme ziņot, ka šie ierodas fotolbabā un drukā " bez korekcijām" jo mājās visu ir smuki sašopojuši uz kalibrēta monitora.
Jā... Es bildes apstrādāju tieši tā, lai bilžmašīnas specam ir jānospiež tikai starta poga un viss... Ja nezini, kā to izdarīt, tad brauc ciemos un apgaismošu bez maksas...
Aizej uz JVK un paskaties kā tur lejā specs piespiež to pogu. ;-)
a) printerim un tintēm (vai kas viņam tur ir) ir savs profils; b) katram papīra veidam ir savs profils.
Attiecīgi monitora kalibrēšana ir tikai sākums ilgajam ceļam kāpās.
Printeri vai izvadiekārtu kalibrē (lai vai kas tas būtu) attiecīgi tam materiālam uz kura produkts tiks drukāts attiecīgi tam standartam kādu vēlas panākt. Vai tas ir Adobe RGB standarts vai drukas Fogra 39, nav būtības. Neesmu fotosalonā strādājis, nezinu kā tur viss ir saregulēts. Man toties lietošanā ir trīs gabali tintes printeri Epson 7900. Jebkurā gadījumā, ja fotosalonam ir viss kārtībā ar Color management, tad gadījumā, ja ir sagatavota bilde izdrukāsanai ar iekļautu ICC profilu, vai tas ir Adobe RGB, vai sRGB, vai kādu citu, tad nekādām problēmām nevajadzētu būt, lai normāli izdrukātu bildes, jo jebkurā gadījumā bilde tiks konvertēta no bildes profila uz to profilu kāds ir izvadierīcei.
Printēju mājās uz epson 3800, ir kalibrēts monitors un ir EFI ES 1000 profilu būvējamais. Bildes gatavoju ar domu par papīru uz kāda tās drukāsies (fotošopā skatos soft proof). Un tad es aiznesu savas sRGB sagatavotās bildes uz JVK un lejā onka man saka - es zinu kā uz aparāta šīs bildes izdrukāsies, vajag šitai +1 un šitai +2 (viņam tur smuki tāds ekrāns kompja drukas iekārtais ar thumbnailīsīem, attiecīgi, katrai bildītei pieliek/noņem kaut ko uz aci)... A bet "bez korekcijām" droši vien būtu saņēmis perfekti kā man vajag!
A bet saņemot viņa +2 bildi tīri principa pēc izdrukāju uz tintenieka epsona pats mājās, uz cita līdzīga papīra (Epson Luster, jo Noritsu Fuji Crystal man nav pieejams - loģiski), kas līdzīgs fotolabu "matētajam" un zini, onkas "uz aci" +2 iedzen respektu - rezultāts gauži līdzīgs abām bildēm.
sfreimanis:
Printeri vai izvadiekārtu kalibrē (lai vai kas tas būtu) attiecīgi tam materiālam uz kura produkts tiks drukāts attiecīgi tam standartam kādu vēlas panākt. Vai tas ir Adobe RGB standarts vai drukas Fogra 39, nav būtības. Neesmu fotosalonā strādājis, nezinu kā tur viss ir saregulēts. Man toties lietošanā ir trīs gabali tintes printeri Epson 7900. Jebkurā gadījumā, ja fotosalonam ir viss kārtībā ar Color management, tad gadījumā, ja ir sagatavota bilde izdrukāsanai ar iekļautu ICC profilu, vai tas ir Adobe RGB, vai sRGB, vai kādu citu, tad nekādām problēmām nevajadzētu būt, lai normāli izdrukātu bildes, jo jebkurā gadījumā bilde tiks konvertēta no bildes profila uz to profilu kāds ir izvadierīcei.
Printēju mājās uz epson 3800, ir kalibrēts monitors un ir EFI ES 1000 profilu būvējamais. Bildes gatavoju ar domu par papīru uz kāda tās drukāsies (fotošopā skatos soft proof). Un tad es aiznesu savas sRGB sagatavotās bildes uz JVK un lejā onka man saka - es zinu kā uz aparāta šīs bildes izdrukāsies, vajag šitai +1 un šitai +2 (viņam tur smuki tāds ekrāns kompja drukas iekārtais ar thumbnailīsīem, attiecīgi, katrai bildītei pieliek/noņem kaut ko uz aci)... A bet "bez korekcijām" droši vien būtu saņēmis perfekti kā man vajag!
A bet saņemot viņa +2 bildi tīri principa pēc izdrukāju uz tintenieka epsona pats mājās, uz cita līdzīga papīra (Epson Luster, jo Noritsu Fuji Crystal man nav pieejams - loģiski), kas līdzīgs fotolabu "matētajam" un zini, onkas "uz aci" +2 iedzen respektu - rezultāts gauži līdzīgs abām bildēm.
es JVK sūtot bildes, vienmēr ķeksēju "bez korekcijas" un ir ok. Toties, kad šad tad neesmu pārliecināta par m/bun ļauju koriģēt, trad saņemu kaut kādu zaļu bildi ...
es JVK sūtot bildes, vienmēr ķeksēju "bez korekcijas" un ir ok. Toties, kad šad tad neesmu pārliecināta par m/bun ļauju koriģēt, trad saņemu kaut kādu zaļu bildi ...
Tur ir kādi divi un vairāk onkas. Viss atkarīgs cik kalibrēts onka gadās. Bet ja nopietni, man tur bija 77 bilžu partija, kas palielas tika drukātas, dažādu autoru, attiecīgi miera labad es uzprasījos uzmest aci vai viss būs ok. Un tad arī sarunājām, ka esmu visu ok apskatījies uz sava kalibrētā moņa, bet... Nu viņš bija pārliecinoš par savu iekārtu, ka zin kāds tas rezultāts nāk ārā, attiecīgi pagrozīja gaišāku +1. Iespējams, ka tas arī ir "bez korekcijām" normālajā sapratnē un kā viņi drukā "bez korekcijām".
es JVK sūtot bildes, vienmēr ķeksēju "bez korekcijas" un ir ok. Toties, kad šad tad neesmu pārliecināta par m/bun ļauju koriģēt, trad saņemu kaut kādu zaļu bildi ...
Tur ir kādi divi un vairāk onkas. Viss atkarīgs cik kalibrēts onka gadās. Bet ja nopietni, man tur bija 77 bilžu partija, kas palielas tika drukātas, dažādu autoru, attiecīgi miera labad es uzprasījos uzmest aci vai viss būs ok. Un tad arī sarunājām, ka esmu visu ok apskatījies uz sava kalibrētā moņa, bet... Nu viņš bija pārliecinoš par savu iekārtu, ka zin kāds tas rezultāts nāk ārā, attiecīgi pagrozīja gaišāku +1. Iespējams, ka tas arī ir "bez korekcijām" normālajā sapratnē un kā viņi drukā "bez korekcijām".
to tachu otraa pusee uz bildes redz - vai ir visas nulles vai ir ciparinji!
RaitisSF:Jā, šī leģenda man arī ļoti patīk. Cilvju vēlme ziņot, ka šie ierodas fotolbabā un drukā " bez korekcijām" jo mājās visu ir smuki sašopojuši uz kalibrēta monitora.
Jā... Es bildes apstrādāju tieši tā, lai bilžmašīnas specam ir jānospiež tikai starta poga un viss... Ja nezini, kā to izdarīt, tad brauc ciemos un apgaismošu bez maksas...
Aizej uz JVK un paskaties kā tur lejā specs piespiež to pogu. ;-)
Kā nospiest to pogu es zinu ļoti labi, jo ir 6 gadu pieredze strādājot ar dažādām Noritsu bilžmašīnām.
RaitisSF:Kā nospiest to pogu es zinu ļoti labi, jo ir 6 gadu pieredze strādājot ar dažādām Noritsu bilžmašīnām.
Ļoti jauki, varbūt tev ir arī kāda pieredze un ieteikumi kā sagrozīt Noritsu configu SKANĒJOT negatīvus? Dēļ tā, ka BFS defaultā skanē ļoti zemā izšķirtspējā, šo procesu uzticu fotki.lv. Diemžēl rezultāts sanāk pāršarpots un iespējams, ka arī nejēgā sakompresēts. Varbūt ir kādi "burvju vārdi = parametri", kurus iečukstēt ausī operatorei tā lai sanāk +/- pa smuko?