Nu kā vēl lai pasaka to pašu, ko Schneider? Varbūt šitā: Spīdošu punktu dabā uz sensora attēlo nevis gaismas stars (kā pin-hole metodē), bet gan priekšmeta pusē izklīstošs, attēla pusē saejošs staru kūlis, kas ir jo platāks, jo lielāks ir pa vidu noliktā objektīva atvērums, un tāpēc šis VIENS PATS punkts ir jo spilgtāks, jo platāks kūlis (ar lielāku gaismas plūsmu) to zīmē, un šim punktam ir pilnīgi vienalga, kāds spilgtums ir visos citos punktos, un cik tālu tas ir no sensora malas vai kakta!
Vācieši ir muļķi? Protams, ka f vērtību mainot, mainas arī asuma dziļums, bet tas ir tiksai efekts. Pa manam primārais ko f raksturo ir lēcas gaismas spēja. Un vai tā var salīdzināt tehniskas lietas? Ja 2kg veseri paņem bērns, kas un knapi to var pacelts tad rakstam ka tā ekvalent bērna rokās ir 20kg. Vācieši ir muļķi.
blaac:Tad kapēc vācieši, aprakstot objektīva raksturlielumus raksta, ka f2.8 mainas uz f4 ja objektīvu pieskrūvē apgraizītajam rāmim? Viņi ir muļķi?
Tur tabulā ir rakstīts pie tiem ekvivalentās diafragmas cipariem - equiv. aperture (depth-of-field). Ar to domāts, ka diafragma F4 uz APS-C ir aptuveni ekvivalenta F2.8 uz FF fokusa dziļuma ziņā - piemēram, 30mm uz 1,5x kropa iekadrēs aptuveni tādu pašu bildi no viena skatu punkta kā 45mm objektīvs uz FF. kadri no skatu leņķa viedokļa un priekšmetu izkārtojuma viedokļa būs vienādi. bet lai DOFs būtu vienāds aptuveni, tad APS-C gadījumā būs jātver aptuveni par vienu soli vairāk vaļā diafragma.
Gaismas caurlaidības ziņā nekas nemainās - f2.8 ir f2.8. No vienas puses tā ir mazliet prāta čakarēšana cilvēkiem, jo F skaitlis neraksturo fokusa dziļumu, bet gaismas caurlaidību. Tas, ka fokusa dziļums ir atkarīgs no uzliktā F skaitļa, tomēr manuprāt nebūtu iemesls rakstīt šitādus ekvivalentus.
GunarsII:Nu kā vēl lai pasaka to pašu, ko Schneider?
Te jāsaka vienkāršāk, kā palīgskolā - iedomājies, ka tu ar šļauku laisti dārzu. Garām pagāja zilonis, uz kura sēdēja ods. Tu tos abus aplēji, zilonim virsū tika kubikmetrs ūdens, bet odam - viens piliens. Vai šļaukas diametrs un caur to iztecējušais ūdens daudzums no tā mainījās?
GunarsII:Nu kā vēl lai pasaka to pašu, ko Schneider?
Te jāsaka vienkāršāk, kā palīgskolā - iedomājies, ka tu ar šļauku laisti dārzu. Garām pagāja zilonis, uz kura sēdēja ods. Tu tos abus aplēji, zilonim virsū tika kubikmetrs ūdens, bet odam - viens piliens. Vai šļaukas diametrs un caur to iztecējušais ūdens daudzums no tā mainījās?
blaac:Vācieši ir muļķi? Protams, ka f vērtību mainot, mainas arī asuma dziļums, bet tas ir tiksai efekts. Pa manam primārais ko f raksturo ir lēcas gaismas spēja. Un vai tā var salīdzināt tehniskas lietas? Ja 2kg veseri paņem bērns, kas un knapi to var pacelts tad rakstam ka tā ekvalent bērna rokās ir 20kg. Vācieši ir muļķi.
Bist du auch ein Dummkopf? Ja, du bist ein Dummkopf. Ja tur būtu rakstīts, ka, pārejot uz APS-C rāmi, uz vienu stopu jāpalielina eksponēšana, tad tev būtu taisnība.
Tā raksta ne tikai vācieši - skaties tabulu lapas vidū zem bildes ar sensoru izmēra salīdzinājumiem - dpreview. com no sony RX100 apskata - www.dpreview.com... :
Aperture range (equiv.)* * Effective aperture, in 135 film terms - this gives an idea of the depth of field control offered by the lenses when the sensor size is taken into account.
Bist du auch ein Dummkopf? Ja, du bist ein Dummkopf. Ja tur būtu rakstīts, ka, pārejot uz APS-C rāmi, uz vienu stopu jāpalielina eksponēšana, tad tev būtu taisnība.
buus otraadi - jaasamazina ekspoziicija, lai izmantojot plataaku stiklu lai dabuutu taadu pashu bildi par vienu stopu atgrieztu fragmu lai dabuutu tadu pashu dofu D
duriki... Blaacam meeneshereizes vai vnk provokaacija???
Arī es dziļā neizpratnē – kā nepamanīju, kuros laikos tautas ienaidnieki bij pamatskolās ģeometriju izmetuši no programmas, nu maitas gatavie. Mācīja pat pie Hruščova un Brežņeva, bērniem brīvā Latvijā arī tika, bet kaut kad pa starpu un vēlāk arī laikam ņi ķu-kū. Ja tomēr mācīta, var taču ņemt un uzzīmēt prastu shēmiņu, tajā daiļi parādīsies viss, kas tekstos nav pielēcis. Bēda tikai, ka tad gan laikam līdzīgu bazaru un atbilstošās jautrības te nebūtu.
Blaac, pārlasīju www.photozone.de... , un tēmas sākumā izteikto apgalvojumu te neatradu! Lasīju 2x, protams, arī tad var nepamanīt, tomēr ticamāk, ka domu "vācieši ir muļķi" vajadzēs atsaukt. Un arī šī paša verķa testā uz APS-C nav ne miņas par to, ka diafragma varētu nebūt 2,8! www.photozone.de...
blaac:Labvakar fototehnikas mīļotāji. Jautājums par f ciparu. Skatoties testu par objektīvu te www.photozone.de... atklāju, ka objektīva min f ir 2.8, ekvivalents uz apgarizītās (1.5) matricas minimālais f ir 4. Jautājums: "Vai ja uz pilna rāmja matricas slēdža ātrums pie diafragmas atvēruma 2.8 ir 1/100 tad uz apgarizītās matricas aizvara ātrums jāliek 1/60"?
Ar fragmas "ekvivalentu" netiek domāta gaismasspēja, bet dof - reku angļicki:
* Effective aperture, in 135 film terms - this gives an idea of the depth of field control offered by the lenses when the sensor size is taken into account.
Paldies, cienījamie fototehnikas mīļotāji. Jā, daudz gudru tekstu izlasīju nācu pie atziņas, ka tehniskie raksturlielumi orientēti uz mākslas pazinējiem. Es, kā tehnisks cilvēks sapratu citādi. Paldies par viedajām atbildēm.
Tas jau tikai tapēc, ka ja nopērk vecu lūzni tas ir jānodotd otreizējās izejvielas izmantošanas bāzē, kur par to samaksā naudu. Ja lūznis sver mazāk, kā prasa par viņu naudā tad tas man neinteresē.
Vispār jau tas DOF interesentu zinātkāri čakarē riktīgi. Vajag taču tādu lielumu izgudrot un vēl jo vairāk - ievietot salīdzinošajās tabulās visādi citādi cienījamos fotoekspertu portālos! Nepietiek ar to, ka lielākajai daļai neoptiķu burts f asociējas ar fokusa attālumu, visādas efektīvās diafragmas jukumu terminu izpratnē tikai papildus veicina.
Tikpat aizraujoši izpētama varētu būt vēl viena jaunā mērvienība - eiroklikšķis. 1 Eiroklikšķis (euroclick - EUC) tiek aprēķināts, ja naudas izdevumus eiro valūtā, kas iztērēti, lai šo klikšķi veiktu - fotoaparāta, objektīva, filtru, statīvu u.t.t. iegādei, dala ar izšauto kadru skaitu. Piemēram - ja fototehnikas iegādei iztērēti 1000,00 EUR, bet fotoaparāta slēdzis nospiests 10000 reizes, tad EUC ir 1000/10000=0,1. EUC tiek fiksēts diagrammas grafikā vairāku gadu ilgumā. Ja 3 gadu EUC joprojām ir lielāks par 0,05 vai EUC līkne vairākus gadus pirms EUC=0,05 sasniegšanas turas horizontālā līmenī, tad finansiālie ieguldījumi fototehnikā nav bijuši efektīvi. Vienkāršotā veidā EUC parāda, cik līdz konkrētajai dienai jums ir izmaksājusi vidēji viena foto tapšana.
Komercija vecīt. Bet par to asuma dziļuma zonu var būt tā, ka uz objektīva ir asuma dziļuma skala un tad lūk sanāk(pēc salīdzinošajām tabulām), ka jāskatās ne uz to svītriņu. Paldies par viedajām atbildēm.
swenorue:Vispār jau tas DOF interesentu zinātkāri čakarē riktīgi. Vajag taču tādu lielumu izgudrot un vēl jo vairāk - ievietot salīdzinošajās tabulās visādi citādi cienījamos fotoekspertu portālos! Nepietiek ar to, ka lielākajai daļai neoptiķu burts f asociējas ar fokusa attālumu, visādas efektīvās diafragmas jukumu terminu izpratnē tikai papildus veicina.
Tikpat aizraujoši izpētama varētu būt vēl viena jaunā mērvienība - eiroklikšķis. 1 Eiroklikšķis (euroclick - EUC) tiek aprēķināts, ja naudas izdevumus eiro valūtā, kas iztērēti, lai šo klikšķi veiktu - fotoaparāta, objektīva, filtru, statīvu u.t.t. iegādei, dala ar izšauto kadru skaitu. Piemēram - ja fototehnikas iegādei iztērēti 1000,00 EUR, bet fotoaparāta slēdzis nospiests 10000 reizes, tad EUC ir 1000/10000=0,1. EUC tiek fiksēts diagrammas grafikā vairāku gadu ilgumā. Ja 3 gadu EUC joprojām ir lielāks par 0,05 vai EUC līkne vairākus gadus pirms EUC=0,05 sasniegšanas turas horizontālā līmenī, tad finansiālie ieguldījumi fototehnikā nav bijuši efektīvi. Vienkāršotā veidā EUC parāda, cik līdz konkrētajai dienai jums ir izmaksājusi vidēji viena foto tapšana.
Eiroklikšķis ir nopietna lieta. Bet kā salīdzināt alkohola daudzumu,kas jādabū iekšā lai sasniegtu noteiktu kondīciju?Dzērieniem ir dažādi stiprumi un pudelēm dažāds izmērs...Te nu mums talkā nāk tāda brīnišķīga mērvienība kā Ēvalds(EV,lūdzu nejaukt ar ekspovienību eV).Grādi reiz litri!Lūk visa atslēga!Tā piemēram ņemam tradicionālo krievu laika polšu un iegūstam 40x0,5,jeb 20EV.Citu dienu mūsu rīcībā ir tikai bumbas izmēra stiprinātais vīns,saukts par žogakrāsu.Ne mirkli neapjūkam un reizinām 18 vai pat 19 grādus ar 0,75!Rezultāts mūs pārāk neiepriecina-tikai 13,5 EV.Tomēr tas ir vairāk kā nekas!Un ar šādām zināšanām bruņoti mēs droši varam spert savu kāju mūsdienu šnabja veikalos,kur piedāvājums ir baisi liels un viegli tajā orientēties.Varbūt dažreiz kalkulators noder.Citādi mēs nokļūsim mārketinga tīklos,kur operē ar pavisam nezinātniskiem terminiem-garša,pēcgarša,aromāts un kas tur nez vēl...
Kādam atkal patiks Palasīju... arī citi līdzīgie topiki tādi paši... nu nevar risināt barā jautāju ar n-tiem nezināmajiem (kur katrs pieliek kādu nezināmo). Vienkāršosim... konstantie lielumi 1. objektīvs f-2,8 2. kamera Pilnā matrica 3. kamera Crop matrica 4. vieta, kur atrodas fotogrāfs (kameras turētājs) nemainās... ... un nekas pilnīgi nemainās ne uz pilnās, ne uz crop matricas!!! Būs vienādi izgaismots, būs vienāds asuma dziļums, būs vienādi visi blakusefekti, ko dod objektīvs. Kas atšķirsies- laukums, kuru redzam bildē, un visi blakus efekti, ko dos mums katra konkrētā matrica ... un āmen! Kāpēc iepīt pie objektīva ielikšanas Crop kamerā to, ka lai dabūtu vienādu redzamā laukuma lielumu... tas jaf būtībā izmaina visu, tu pieej tuvāk, fokusē tuvāk, skaidrs, ka mainīsies dažādos attālumos redzamo priekšmetu proporcija, mainīsies asuma dziļums, mainīsies ... ... tāpēc jaf saka, ka objektīvs no pilnās matricas uz crop matricu ekvivalents uz teleobjektīva pusi par Crop skaitli, bet tikai nosacīti, jo mainās redzes leņķis, ko izmanto Crop matrica, bet nemainās objektīva raksturlielumi!!!
blaac:Es lasu un saprotu, ka ja pielieto objektīvu uz cropotā rāmja tad f mainas uz citu skaitli. Skaidri tas rakstīt, melns uz balta un nekas tur nav cits jāsaprot tajos parametros vairāk, kā sarakstīts. Secinājums - objektīva raksturlielumi mainas mainot gaismas jūtīgā elementa laukuma izmēru, mainās objektīva gaismas spēja. www.photozone.de... lasi tabulu.
Mani tu mani arī novedi līdz tam, ka es atvēru tavi saiti un palasīju.
Šajā skaidrojumā f4 vai f2,8 ir attiecināms uz blūra izmaiņām no centra līdz redzamā laukuma malai, nevis uz gaismas intensitāti matricas centrā.
Lai visu šo saprastu līdz aknām, lēnām, uzmanīgi un ar izpratni, pie viena parēķinot piemērus, izpēti šo: en.wikipedia.org... Ja sapratīsi visu, tad jautājumus vairs neuzdosi... Ja nu tomēr visu nevari apgūt, tad noteikti jāsaprot šis: en.wikipedia.org... un šis: en.wikipedia.org...
Bet Haiduk onkuli, māksliniekiem ir svarīgi visu abstrahēt uz kādām tur virtuves vērtībām un nav svarīgi, ka 1.kg dzels sver tikpat daudz cik 1.kg spalvu. Kameras pērk pseidomākslinieki, kuriem ir pofig visi ceisa likumi un citi optikas likumi. Ja raksta, ka ir DOF un tas ir akūnais mākslas izteismes līdzeklis, tātad dof. Pilnīgi piekrītu. Ja jaunmāksliniekam pasaka, ka labāk dārgu, gaišu objektīvu un ka apgraizītajam rāmim tas samazinā par vienu vienību tad protam, ka jāiegādājas liela kamera un liels stobrs ar platu galu.Paldies par viedo viedokli.
blaac:Es lasu un saprotu, ka ja pielieto objektīvu uz cropotā rāmja tad f mainas uz citu skaitli. Skaidri tas rakstīt, melns uz balta un nekas tur nav cits jāsaprot tajos parametros vairāk, kā sarakstīts. Secinājums - objektīva raksturlielumi mainas mainot gaismas jūtīgā elementa laukuma izmēru, mainās objektīva gaismas spēja. www.photozone.de... lasi tabulu.
Mani tu mani arī novedi līdz tam, ka es atvēru tavi saiti un palasīju.
Šajā skaidrojumā f4 vai f2,8 ir attiecināms uz blūra izmaiņām no centra līdz redzamā laukuma malai, nevis uz gaismas intensitāti matricas centrā.
Lai visu šo saprastu līdz aknām, lēnām, uzmanīgi un ar izpratni, pie viena parēķinot piemērus, izpēti šo: en.wikipedia.org... Ja sapratīsi visu, tad jautājumus vairs neuzdosi... Ja nu tomēr visu nevari apgūt, tad noteikti jāsaprot šis: en.wikipedia.org... un šis: en.wikipedia.org...
Atvasināšana ir interesanta lieta, vai ne?...
Zem virsraksta "Effect of lens aperture" norādē en.wikipedia.org... jaf diezgan labi vizuāli parādīts, kā mainās neasā punkta diametrs, pie dažādiem diafragmas atvērumiem.
blaac:Bet Haiduk onkuli, māksliniekiem ir svarīgi visu abstrahēt uz kādām tur virtuves vērtībām un nav svarīgi, ka 1.kg dzels sver tikpat daudz cik 1.kg spalvu. Kameras pērk pseidomākslinieki, kuriem ir pofig visi ceisa likumi un citi optikas likumi. Ja raksta, ka ir DOF un tas ir akūnais mākslas izteismes līdzeklis, tātad dof. Pilnīgi piekrītu. Ja jaunmāksliniekam pasaka, ka labāk dārgu, gaišu objektīvu un ka apgraizītajam rāmim tas samazinā par vienu vienību tad protam, ka jāiegādājas liela kamera un liels stobrs ar platu galu.Paldies par viedo viedokli.
Kameras pērk cilvēki, kuri to var atļauties, un kuriem patīk ar tām rīkoties... kuri grib gleznot, pērk otas un viens otru par pseidomaķsliniekiem nesauc tāpēc, ka otrs nopircis šinšilas otiņu sintētiskās Condas vietā
tie, kas grib fotografēt - fotografē. tie, kas pērk un grābstās ap dārgām kamerām - tie piedirš forumus. pa lielam. parasti šīs divas lietas nekolerējas
Bildes:tie, kas grib fotografēt - fotografē. tie, kas pērk un grābstās ap dārgām kamerām - tie piedirš forumus. pa lielam. parasti šīs divas lietas nekolerējas
Kaut kas līdzīgs ir uz ceļiem... un daudzi ar kamerām šo niķi ir aizguvuši no šoferiem ... māk braukt, vai nemāk, bet grib būt pirmais un krutākais... ... be ja neizdodas ar bildēm, tad ar tekstiem visos topikos noteikti paspīdēs.
Piedirš ar pixeļiem pilnus forumus. A ko lai dara zaļš gurķis, kuram onkulis piedziedājis pilnas ausis ar svētajām reklāmas patiesībā. Piķi izgrūž, bildes nava. Tad arī rodas "jocīgie"jautājumi. Pikseļsūds nesmird.
blaac:Piedirš ar pixeļiem pilnus forumus. A ko lai dara zaļš gurķis, kuram onkulis piedziedājis pilnas ausis ar svētajām reklāmas patiesībā. Piķi izgrūž, bildes nava. Tad arī rodas "jocīgie"jautājumi. Pikseļsūds nesmird.
Tie kuri grib ko iegūt, nekad nemācīsies no tā, ko lasa forumā, ne arī no komentiem zem bildēm!!! Iemācīties būt par profesionālu fotogrāfu, var katrs... par foto māķslinieku (jebkurā foto novirzienā) retais ... un otriem nu galīgi pie vienas vietas pikseļi, dofi, ir tikai izjūtas, kuras tie sniedz citiem, bet visus foto niķus izmanto, lai savas izjūtas pasniegtu baudāmi citiem
blaac:Piedirš ar pixeļiem pilnus forumus. A ko lai dara zaļš gurķis, kuram onkulis piedziedājis pilnas ausis ar svētajām reklāmas patiesībā. Piķi izgrūž, bildes nava. Tad arī rodas "jocīgie"jautājumi. Pikseļsūds nesmird.
Tie kuri grib ko iegūt, nekad nemācīsies no tā, ko lasa forumā, ne arī no komentiem zem bildēm!!! Iemācīties būt par profesionālu fotogrāfu, var katrs... par foto māķslinieku (jebkurā foto novirzienā) retais ... un otriem nu galīgi pie vienas vietas pikseļi, dofi, ir tikai izjūtas, kuras tie sniedz citiem, bet visus foto niķus izmanto, lai savas izjūtas pasniegtu baudāmi citiem