Vai amatiera lietota kamera ar konkrētu nofotogrāfēto kadru skaitu ir labākā stāvoklī par profesionāļa lietotu tādu pašu kameru ar tādu pašu nofotgrāfēto kadru skaitu? (Salīdzinot tikai tos profesionāļus, kuri kameras iegādājas paši nevis izmanto sava kantora iedoto tehniku)
Vairāk lietota nenozīmē sliktākā stāvoklī, bet tā kā biežāk lieto, tad protams tā būs vairāk nolietota, loģiski. Lielāka iespēja ka nobružāsies vairāk.. tas tāpat kā salīdzināt divas identiskas automašīnas no kurām ar vienu izbrauc svētdienās, un ar otru diendienā braukā.
nu, padomā. Viens ir 300 000 pa Spānijas ceļiem, ikdienā, piemēram,gar costa de sola pa šoseju taisnu kā galds bez sniega, rūsas un kā cita, ar ātrumu 110 km/h. Kas cits - pa Rīgas, Jelgavas ielām, korķiem, ar izbraukšanu arī pa zemes ceļiem, utt..
Fiška tāda ka PROFESIONĀLI štrdādājot kamera daudz biežāk tiek pakļauta exstrēmām pārslodzēm ilgākā laika sprōdī , tāpat arī jebkuros laika apstāklos. Amatieris reti kad BILDĒS LIETU ātri ātri , mainiš stiklus JEBKUROS apstākļos un vispār "Strādās par katru cenu" KAUTGAN apatieru lietotām kamerām bieži gadās izļurkāti vadības orgāni jo viņš "Gudribas saklausījeis EKSPERMENTĒ" Profs tā dara RETI , bliež uz REZULTĀTU ne lai vipendrītos slēgā visas pogas pēc kārtas Kopumā viss atkarīgs no KONKRĒTA lietotāja
Apgalvojums nav nearko pierādāms! Paskatamies, piemēram, automašīnas! Ļoti daudziem darba automašīnas ir ideālā stāvoklī un pucētas kā konfektes. Un ir autiņi, kas tiek izmantoti tikai savām vajadzībām - nolaisti, piedrazoti utt.
Viss ir atkarīgs no tā cik cilvēks ir kārtīgs un rūpīgs un kā izturās pret savu inventāru!
Ir cilvēki, kas: vienkārši tāpat pamet tehniku visur kur pagadās, piemēram, smiltis, mašīnās bagāžniekos neseko un negatavojas iepriekš temperatūras izmaiņām (āra/iekšā) Netīra tehniku (objektīvi utt) vienā somā pārnēsā gan pārtiku, gan fototehniku (pats grēkoju šajā jautājumā! Ir sanācis arī amizanti) neseko līdzi bateriju uzlādes cikliem pārmet pāri plecam un neuzmanīgi pārvietojas (atsit tehniku gar stenderēm visbiežāk)
Šādi rīkojoties es esmu redzējis gan cilvēkus kas bildē tikai savam priekam, gan cilvēkus, kuri ar savu darbu pelna sen un paši pērk tehniku, gan cilvēkus, kuriem tehniku iedod kantoris!
Viss ir atkarīgs no cilvēka un viņa attieksmes pret lietām, jo nevienmēr amatieris ar savu tehniku apiesies kā ar jēlu olu un nevienmēr naudu pelnošs cilvēks savu tehniku mētās apkārt kā tenisa bumbiņu!
dažiem ir stereotipiski uzskati, ka profesionāli lietota kamera viennozīmīgi ir daudz sliktākā stāvoklī...
Tas stereotips laikam esmu domāts es.. Domāju, ka gluži stereotipisks un diletantisks mans uzskats nav, jo fotografēju jau gadus 45. Un fotografēju gan amatiera statusā (kad ir luste), gan "profesionāļa" (kad gribi vai nē, bet vajag! ). Kāzas pa šiem gadiem esmu bildējis pietiekami daudz. Arī pašlaik regulāri nākas bildēt notikumu vietas, neatkarīgi no laika apstākļiem. Amatieris bez īpašas vajadzības (un aizsardzības) nebildēs sliktos laika apstākļos, amatieris lieki nebildēs burst režīmā. Amatierim ir laiks nesteidzīgi sagatavoties bildēšanai un nesteidzīgi to "beidzēt'. Toties kāzu (utml) reportāža ir nepārtraukts "stress" - gan tehnikai, gan bildētājam. Nekad nevar zināt, kur, kad un kāds būs nākošais kadrs.
P.S. Savu tehniku iespēju robežās pārzinu, cienu, uzpasēju un bez vajadzības nemoku (gan auto, gan foto, gan visu pārējo). Tādas muļķības, kā nēsāšana nepiemērotā somā kopā ar pārtiku vai citu drazu, pat prātā nenāk.
Par darba autiņiem- vai var salīdzināt pilsētas ofisa klerka un, piemēram policista, ugnsdzēsēja vai mežsarga dienesta autiņus? Tīrus un nepiedrazotus, protams, var uzturēt visus, bet vai slodze uz motoru un ritošo daļu viņiem var būt vienāda? Manam iepriekšējam autiņam (Audi-100 C4) bija 21 gads, tagadējam A6- 15 gadu. Abi joprojām ripo bez kreņķiem, jo tiek saudzēti un uzpasēti. Vai tādu vecumu darba kārtībā spēs sasniegt kaut viens dienesta autiņš?
f-foto:Gatavs derēt, ka drīzāk pro būs nojāts ēzelītis. Darbarīks taču.
pat ja kameru modeļi ir identiski un noskrējiens vienāds?
"Vienāds noskrējiens" ir atslēgas frāze muļķībai... Profs nepārdos jaunu kameru ar 10% nolietojumu, ko tikai pāris mēnešus lieto, amatieris kameru, ko vairākus gadus plauktā tur un nolietojis par veseliem 7% pārdos kā morāli novecojušu, "neražo tak vairs tādas".
Šāds salīdzinājums ir kā ābolu ar apelsīnu salīdzināšana. Tas vai fotogrāfs ir profesionālis diez vai ir izšķirošais. kadru skaits ir tikai viens no faktoriem - būtiskāks ir tas kur tā kamera ir lietota. Studijā vai kāzās lietota būs daudz labākā stāvoklī un savas "dzīves" laikā pakļauta daudz mazāk kaitīgai videi kā reportieru vai dabā lietota.
Tā izskatās kamera pēc nelielas pastaigas mežā.
bet ja par Baltskara 100k 5D, tad tādu nepirktu pa tādu naudu, jo kamera ir notērējusi savu resursu. nav jau tā ka slēdzis ir vienīgais, kas var izbeigties - spoguļa mehānisms, pogas utt.
Friidis:Vai tad kāzu foto lielākais procents nav reportāžai (ar visām izrietošajām sekām)?..
tur jau nekā kaitīga kamerai nav. negaisā jau nu gluži neviens neskrien pa āru kāzās stundām. savukārt, lai arī futbolu fotografēju reti, vairākas reizes ir nācies bildēt spēcīgā lietū, kad ik pa laikam jātīra ūdens no skatumeklētāja
Kāzās 2x esmu salijis, vienreiz no tām reizēm līdz apenēm. Līgava man šķiet arī. Un fočikam ekrāns pēc peļķes izskatījās. Beet nu...nez, pec cilvēka jaskatas. Pareizi gan Lunis saka..tā stiklu mainīšana reizēm notiek ne parak sterilos apstākļos. Ja gadās kāds palielāks puteklis uz spoguļa, kurš vnk besī kaut arī bildei netraucē, tad tas tiek brutāli nopūsts nost u.t.t. nekada tur lieka čubināšanās ar pincetītēm. KAUT GAN...esmu ļoti saudzīgs pret fototehniku un domāju līdzi vai spīdzināšana atmaksāsies.
Es personigi daudz labpratak pirktu fototehniku no vnk fotomīļa, kurš bildē pats sev un karina bildes sev guļamistabā. Nu..vismaz tas rada lielāku uzticamību defaultā. Viennozimigi gan tas nav.
Savulaik nopirku EOS 1N HS no izdevniecības Petits fotogrāfa, ar nesen nomainītu slēdzi, ārējais skats kā kolhoza GAZ-51. Veiksmīgi bildēju pāris gadus, nopārdevu. EOS 10D pats 2x nomainīju slēdzi, nopārdevu ar ārējo skatu kā kolhoza GAZ-51, vienīgais, kas nedarbojās - bija ieķīlējusi (ierūsējusi, ieķepusi) iebūvētās blices attaisāmā poga, jo nekad to nebiju lietojis.
Schneider:Savulaik nopirku EOS 1N HS no izdevniecības Petits fotogrāfa, ar nesen nomainītu slēdzi, ārējais skats kā kolhoza GAZ-51. Veiksmīgi bildēju pāris gadus, nopārdevu. EOS 10D pats 2x nomainīju slēdzi, nopārdevu ar ārējo skatu kā kolhoza GAZ-51, vienīgais, kas nedarbojās - bija ieķīlējusi (ierūsējusi, ieķepusi) iebūvētās blices attaisāmā poga, jo nekad to nebiju lietojis.
Kāpēc ne, ja par adekvātu cenu... Kā spraitam visu izsaka slāpes, tā tirgū visu izsaka cena....
Mani vienmēr ir sajūsminājis skats,kad lielos mačos aiz un blakus vārtiem ir salikts vesels mežs ar kamerām uz maziem statīviņiem un sūriem platleņķiem virsū.Dabiski ar tālvadību.Nu un gadās ,ka kāds sitiens slīpi pa vārtiem iemauc tieši pa kamerām un tās tā smuki pašķīst uz visām pusēm!Moš tās pēc tam pārdod ar piecenojumu par ekskluzivitāti-pats Kakā vai Messi ietriepa pa šito daiktu?
Manas cenas vienmēr bijušas tādas, ka man jāatkaujas no pircējiem nevis jāpazemojas un jālūdzas, pierādot, ka mana prece viņam ir nu ļļļoti vajadzīga un tieši par tādu cenu.
Es savas 3 pirmās digi-spogulenes (Canon 300D, 10D un 20D) pirku no attāla paziņas- pārtikuša "gadžetomāna". Šams pirka jaunāko modeli un saudzīgi "rotaļājās" vai testēja. Kad parādījās jaunāks modelis, iepriekšējā kamera, kā jauna- ar dažu tūkstošu "noskrējiena" pa ļooti labu labu cenu tika man. Tādu lietoto tehniku, protams, varēja droši pirkt. Šī jaukā tradīcija diemžēl apstājās, kad šams nopirka toreiz diezgan dārgo 5D un vairs negribēja no tā šķirties... Labi, ka toreiz biju kāzu vergošanā bik nopelnījis brīvu naudiņu un nopirku pirmo jauno kameru- 40D (toreiz laikam Internet-veikalā ap 750 Ls par pliku body). Tad laikam sākās tā bēdīgi slavenā krīze un arī ar gadiem vairs netīk skraidīt pa kāzām. Tā i paliku pie vecā labā (?) 40D...
Nu izskatās, ka jautājums topikam provokatīvs, bet varbūt labi- varbūt ļaudis apdomāsies, kā apieties ar smalku elektronisku aparātu- ar to naglas nav jādzen, galu galā.. Rezultāts nolietojumam viennozīmīgi atkarīgs no konkrētā lietotāja rakstura īpatnībām, attieksmes pret darba instrumentu, lietojuma stila.. Citādi ,ja tīri mehāniski- atšķirību nebūs. Resurss ir resurss..
maarch:pat salidzinot automašīnas vai viņas tik ļoti atšķirsies, kad abām būs 300 000 km nobraukums?
par ko ir vispār tātad jautājums? amatierim ja vien tas nav kāds uz pogas sēdētājs nebūs tikpat liels noskrējiens slēdzim, kā profesionālim. Tu laikam gribi nevis pajautāt, bet sev kautko iestāstīt
Viss ir vienkārši,viens pērk kameru,lai ar to strādātu,otrs priekam. Otrajiem vienalga cik noskrējis,jo jaunu nenopirks un lietotu nenojās,ja nopirks. Esmu kādreiz nopircis vienu mazlietotu 350d no meitenes,slēdzis bija ap 80tk nocilinājies. Man šķiet,ka tāpat kā ar mašīnām,visi grib nobraukumu maksimāli līdz 180tk.Un nopērk auto ar 400tk,bet brauc vēl 10 gadus
ekoists:Viss ir vienkārši,viens pērk kameru,lai ar to strādātu,otrs priekam. Otrajiem vienalga cik noskrējis,jo jaunu nenopirks un lietotu nenojās,ja nopirks. Esmu kādreiz nopircis vienu mazlietotu 350d no meitenes,slēdzis bija ap 80tk nocilinājies. Man šķiet,ka tāpat kā ar mašīnām,visi grib nobraukumu maksimāli līdz 180tk.Un nopērk auto ar 400tk,bet brauc vēl 10 gadus
..400tk...!?!?....vot un kāda kaķa pēc ta es šodien baidījos uz tehnisko braukt...
ekoists:Viss ir vienkārši,viens pērk kameru,lai ar to strādātu,otrs priekam. Otrajiem vienalga cik noskrējis,jo jaunu nenopirks un lietotu nenojās,ja nopirks. Esmu kādreiz nopircis vienu mazlietotu 350d no meitenes,slēdzis bija ap 80tk nocilinājies. Man šķiet,ka tāpat kā ar mašīnām,visi grib nobraukumu maksimāli līdz 180tk.Un nopērk auto ar 400tk,bet brauc vēl 10 gadus
Tak jautājums nav par kameras noskrējienu vienam vai otramv lietotājam, bet par IESPĒJAMO atšķirību
ekoists:Viss ir vienkārši,viens pērk kameru,lai ar to strādātu,otrs priekam. Otrajiem vienalga cik noskrējis,jo jaunu nenopirks un lietotu nenojās,ja nopirks. Esmu kādreiz nopircis vienu mazlietotu 350d no meitenes,slēdzis bija ap 80tk nocilinājies. Man šķiet,ka tāpat kā ar mašīnām,visi grib nobraukumu maksimāli līdz 180tk.Un nopērk auto ar 400tk,bet brauc vēl 10 gadus
..400tk...!?!?....vot un kāda kaķa pēc ta es šodien baidījos uz tehnisko braukt...
400k ir normāls noskrējiens 8-10 gadīgam auto Latvijā. Tas, ka uz spidometra sākot no 3 gadu vecuma pie pārdošanas tiem ir 120-150 ir vienkārši mārketinga triks Šogad pat pārdevu 2004.gada pajero uzpircējam ar > 300k nobraukumu un pēc pāris nedēļām jau stāvēja ss.lv ar "orģinālo" nobraukumu ~160k un ļoti labā stāvoklī
Un ja par automašīnu analoģiju. Par vieglajiem nezinu, bet apvidus auto ikdienā braucot pa mežu var piebeigt ļoti ātri. Ja pa pilsētu brauktam džipam lielāki remonti sākas pie 300-400k, tad pa mežu brauktam arī pie 100k var sākt maksāt par remontiem
meduslacis:
..400tk...!?!?....vot un kāda kaķa pēc ta es šodien baidījos uz tehnisko braukt...
400k ir normāls noskrējiens 8-10 gadīgam auto Latvijā. Tas, ka uz spidometra sākot no 3 gadu vecuma pie pārdošanas tiem ir 120-150 ir vienkārši mārketinga triks Šogad pat pārdevu 2004.gada pajero uzpircējam ar > 300k nobraukumu un pēc pāris nedēļām jau stāvēja ss.lv ar "orģinālo" nobraukumu ~160k un ļoti labā stāvoklī
....oi...oi...oi...man patiesām ir 40 tk nobraukums un nupat būs 6 gadi autinjam...tad tak es tik ilgi nenodzīvošu lai jamo nobrauktu..
meduslacis, protams - ja pērk jaunu, tad ir zināms cik nobraukts. savādāk ir vai nu jāpazīst iepriekšēji īpašnieki vai arī jāuzticas pārdevējam. bet nobraukumi mazāki par 20k gadā Latvijā gan jau ka ir izņēmums, īpaši dīzeļiem. fotoaparātus gan tik stipri nelietoju - rekordists ir viens ar 130k, citiem pat 100k kadru nav
....oi...oi...oi...man patiesām ir 40 tk nobraukums un nupat būs 6 gadi autinjam...tad tak es tik ilgi nenodzīvošu lai jamo nobrauktu..
Tev tak uz tās salas nav kur isti braukt un ar stūri otrā pusē pa citurieni ar kaifa maz Pietam tur pat taciņas asfaltētas , TAKA 40t tas kā latvijā "Tiko no bodes"
....oi...oi...oi...man patiesām ir 40 tk nobraukums un nupat būs 6 gadi autinjam...tad tak es tik ilgi nenodzīvošu lai jamo nobrauktu..
Tev tak uz tās salas nav kur isti braukt un ar stūri otrā pusē pa citurieni ar kaifa maz Pietam tur pat taciņas asfaltētas , TAKA 40t tas kā latvijā "Tiko no bodes"
..Man patika vasara pa LV braukat,stūre netraucē ..tas nekas ka Latvijā ceļi nepareizā pusē....tas gan laikam jūdzēs..
Kā nu kurā kantorī, es joka pēc vienīgo kas kantorī palikusi vairs, jo maz jabildē un vis nopārdots tiko pārbaudiju, tā tad no 2009 gada pavasara lidz šai dienai ar 5 DMKII ir nošxauti 26 000 kadri.
Kad es savu pirmo vāģi pārdevu Rumbulas placī, līdzi paņēmu profesionālu tirgotāju... tā saslavēja, tā saslavēja to veco sūdu, ka es pat aizdomājos... jopcik, tik laba mašīna izrādās, a ko es pārdodu? Tāpat ar kamerām, ja pats neredzi knifus, palūdz speciālistu līdzi, jo tev ir pilnīgi vienalga, profs tev to pārdod vai amatieris, abi var būt gan nevīžīgi sušķi gan pedanti tehnikas saudzētāji.
Man domāt kādam nolūkam lietota.. piem. Amatieris nēsā līdzi aparātu nepiemērotā "tarā" un pa retam ko uzbildē... Profs - kamera studijā uz "pekas" un ar pulti palaiž... Pirmajā gadījumā aparāts "mazlietots" bet nobružāts, otrajā no ārpuses spīd un laistās bet iekšā zobrati grab.........
Gabiz:Man domāt kādam nolūkam lietota.. piem. Amatieris nēsā līdzi aparātu nepiemērotā "tarā" un pa retam ko uzbildē... Profs - kamera studijā uz "pekas" un ar pulti palaiž... Pirmajā gadījumā aparāts "mazlietots" bet nobružāts, otrajā no ārpuses spīd un laistās bet iekšā zobrati grab.........
Un vēl - man bija EOS D30, nopirku Jebajā ar nezināmu nobraukumu, pats lietoju, viss spīdēja un laistījās, tikpat smuku arī pārdevu (par 20 Ls, hihi). Bija arī 10D, jaunāks, bet visos stūros nodilis, bleķis spīd cauri krāsai, displejs apskrāpēts pret bikšu siksnas sprādzi. Un visa vaina skrituļos - krāsa var nodilt tikai uz bleķa, bet D30 ir plastmasas korpuss. Pa reportāžām novazāts EOS 7D vienmēr izskatīsies štruntīgāk par EOS 60D.
nopirku savējo kameru no "rokas" - kadru bija gana daudz, BET ... izskatījās, ka no mājas nebija nesta laukā, jo pat siksniņa nebija piekabināta (džeks ikdienā fotografējot ar hasseli, bet ar nikonu - tikai gleznu reprodukcijas esot bildējis)