Izdomāju, ka varētu sākt kaut ko rakstīt. Ne pārāk bieži, bet tomēr. Tipa - ir pavadītas vairākas stundas, lai noskaidrotu kādu jautājumu, kurš varētu būt interesants arī citiem. Gribēju pajautāt, kur to darīt - WordPress vai Blogger vai kaut kas līdzīgs būs OK? Paldies!
blogam galvenais ir saturs.. platforma nav tik būtiski.. bet, WP nav ne vainas, gana vienkāršs un arī pieteikami daudzpusīgs ja grib kautko drusku vairāk..
Tavā gadījumā, izvēlei par labu vienam vai otram, var kalpot tikai skaidra satura koncepcija. Blogspots,salīdzinoši ir ierobežotāks iespējās jeb satura atainošanas izpildījumā. WP platforma šobrīd ir viena no attīstītākajām pasaulē, tās templāšu izstrādē piedalās miljoni, daudzi strādā pie plaginiem, moduļiem un WP community izstrādātājiem, uz izdevīgiem noteikumiem, piedāvā ņemt dalību community darbībā, kas nozīmē vienu - jebkura WP subdomēna piedāvātā templāte ir izstrādāta pēc modernākajām tehnoloģijām. Blogspot šai ziņā stipri iepaliek. Ja Tev svarīga kontenta bloku dinamika, iespējas kardināli mainīt vizuālo tēlu, iesaku WP. Ja neesi spēcīgs angļu valodā un WP īpatnībās ( lasīt - nevēlies mācīties vai iedziļināties), izvēlies Blogspot. Tas ir primitīvs ekspluatācijā un administrēšanā.
NB! Lai arī cik saistošs nebūtu piedāvājums - hostēties bez maksas kā subdomēnam, cilvēkam, kuram svarīgi reitingi un atpazīstamība mekletājos, es to nekad nerekomendētu. Vienmēr pienāk diena, kad šis, stabilo apmeklējumu ieguvušais, interesantais instruments iegūst profesionālu nokrāsu un ir jāveido sava lapa uz sava hostinga laukuma. Saturu pārkopēt nav problēmu, problēmas ir uzdzīt reitingus jaundzimušai lapai, kuras saturs lielā mērā vai 100procentīgi ir subdomēna kopija. Nepiemirsti, ka hostējoties kā subdomēnam, Tu un tavs websaits, pārtiekat tikai no tām reitingu pabirām, kuras jums atmet jūsu saimnieks - domēns. Un tas, kad jūs aizejat, vēl nenozīmē, ka jūsu saturs būs jūsu. Tā daļa, kura jelkad piederējusi hostam jeb saimniekam, vienmēr piederēs viņam, nesvarīgi, saturs ir dzēsts, pārcelts vai turpat, jo uz reitingiem šī satura navigācija iespaidu neatstāj. Īsāk - Tu cīnīsies ar savu bijušo hostu jeb saimnieku par vieniem un tiem pašiem atslēgvārdiem, frāzēm, pozīcijām un zaudēsi.
Paldies, _VA_! Tu saki, ka WP ir labs līmenis, diez, ir arī bezmaksas iespējas, kas būs tādā pašā līmenī? Vai sanāk tā, ja es gribu labu lapu, man ir jāatrod kāds, kas to verētu izdarīt, jo bezmaksas iespējas nebūs nekas labs?
Un par to meklēšanu - ja tie meklētāji neatrod tos, kas ir iekš WP, tad jau tā jēga krietni mazāka sanāk, vai ne? Es, piemēram, uzrakstu rakstu "Kā pareizi uztaisīt siermaizes", bet iekš WP tam nav cerību parādīties pilnīgi ne pie kādiem nosaukumiem? Ja pašam ir sava lapa, tad iespējas ir lielākas? bet tā jau, laikam, vesala zina'tne, kā panākt, ka google norāda uz tavu lapu... vai arī nav tk traki?
Ritz: Es, piemēram, uzrakstu rakstu "Kā pareizi uztaisīt siermaizes", bet iekš WP tam nav cerību parādīties pilnīgi ne pie kādiem nosaukumiem? Ja pašam ir sava lapa, tad iespējas ir lielākas? bet tā jau, laikam, vesala zina'tne, kā panākt, ka google norāda uz tavu lapu... vai arī nav tk traki?
Ar savu lapu, protams, iespējas ir grietni lielākas, ja vien māk visu pareizi izdarīt, bet tā ir gandīz vai vesela zinātne. Ar WP un googli nav tik traki, man regulāri kāds ieklīst no meklētājiem.
WP iespējas ir krietni lielas.. Arī bezmaksas gatavos risinājumus vari pārveidot pēc savas vēlmes un iespējām.. reku, piem. www.dansiga.lv uz WP taisīta, (nav protams, nekādas augstās pilotāžas piemērs)
Pinus:WP iespējas ir krietni lielas.. Arī bezmaksas gatavos risinājumus vari pārveidot pēc savas vēlmes un iespējām.. reku, piem. www.dansiga.lv uz WP taisīta, (nav protams, nekādas augstās pilotāžas piemērs)
Tas nozīmē, ka template no WP paņemta? Tā vienkārši?
Pinus:WP iespējas ir krietni lielas.. Arī bezmaksas gatavos risinājumus vari pārveidot pēc savas vēlmes un iespējām.. reku, piem. www.dansiga.lv uz WP taisīta, (nav protams, nekādas augstās pilotāžas piemērs)
Tas nozīmē, ka template no WP paņemta? Tā vienkārši?
Ritz:.. diez, ir arī bezmaksas iespējas, kas būs tādā pašā līmenī? Vai sanāk tā, ja es gribu labu lapu, man ir jāatrod kāds, kas to verētu izdarīt, jo bezmaksas iespējas nebūs nekas labs?
Un par to meklēšanu - ja tie meklētāji neatrod tos, kas ir iekš WP, tad jau tā jēga krietni mazāka sanāk, vai ne? Es, piemēram, uzrakstu rakstu "Kā pareizi uztaisīt siermaizes", bet iekš WP tam nav cerību parādīties pilnīgi ne pie kādiem nosaukumiem? Ja pašam ir sava lapa, tad iespējas ir lielākas? bet tā jau, laikam, vesala zinātne, kā panākt, ka google norāda uz tavu lapu... vai arī nav tk traki?
Sāksim ar pirmo. Nē, bezmaksas iespējas nekad nebūs tādā līmenī kā, piemēram, pasaules klases firmu Premium templātes. Pat tad, ja Tu par to samaksā tos 50$ Tu nekad nedabūsi iespējas modificēt templāti, kā to ļauj licenze, kuras cena ir četrzīmju cipars(tai pašai templātei). No kurienes - ja Tavas zināšanas ir tik dziļas, ka Tu spēj modificēt bezmaksas templāti, Tev nav vajadzīgs ne subdomēns, ne maksas templātes, jo Tu būsi spējīgs jebkuru bezmaksas niecību padarīt par šedevru. No kurienes - Tava lapa atkarīga no Tavu zināšanu līmeņa šajā platformā. Mana pieredze: pat no bezmaksas vai lētajiem templāšu variantiem, lietotāji izmanto aptuveni 1/10 daļu no visām tur integrētajām iespējām. Vieni - zināšanu trūkuma dēļ, citi - nevēlēšanās izglītoties dēļ, citi - nepareizas izvēles vai koncepcijas dēļ. Ja šī ir Tava pirmā lapa, neiesprigsti uz sarežģītumiem, pēc aptuveni gada administrēšanas, Tu sapratīsi, ko nozīmē weblapa un izaugsi līdz līmenim, kad pratīsi piemeklēt moduļus un tēmas, lai maksimāli atvieglotu savas lapas dzīvi.
Optimizācija un reitingi. Tā ir gara, smaga un murgaina saruna ar iesācējiem... neiedziļināšos niansēs, atbildēšu tikai uz jautājumiem. Meklētāji atrod tos, kas ir iekš WP, taču Tavi atslēgvārdi un reitingi, daļēji pieder pašam hostam jeb saimniekam. Tu nevari neko ne izvirzīt, ne reitingot, nereitingojot savu saimnieku. Tas ir Tavs parazīts, kuru Tu baro ar savu lapu. Jā, Tev tiek reitings, taču Tu neesi neatkrīgs veidojums, tādēļ, tēlaini izsakoties, Tu saņem tikai % no reitinga. Arī siermaizes gogle atradīs, taču Tu būsi tikai kārtējā wordpress.com siermaize, nevis autentiska siermaize, saproti? Papēti kādreiz, ko gogle rāda, kad tai jautā kombināciju, kura atrodama kā individuālos saitos, tā šo gigantu subdomēnos. Nu, kaut vai, ieraksti niku shauttra. 11,400 results, no kuriem blogspot ir 1. pozīcijā ( pieļauju, ka šis blogs ir vismaz 7 gadus vecs), youtube - 2. pozīcijā, fotoblogs - 3. pozīcijā. Viss skaisti, taču brīdī, kad shauttra vēlēsies savu lapu www. shauttras-pasha-lapa. lv, viņam apiet šos gigantus būs praktiski neiespējami visai ilgu laiku( vairākus gadus). Vēl jo vairāk tādēļ, ka šī SEO mašinērija veidota tā, ka linku masas dēļ, saikni ar šiem saitiem - gigantiem un seniem domēniem(subdomēniem), pat rekomendējas uzturēt. Grozies kā gribi, ir dumja situācija.
Ja man kāds jautā, kā definēt SEO un reitingu padarīšanu vienā lakoniskā teikumā, es atbildētu - tā ir spēle, kur visus interesējošais priekšmets ir "melns kaķis tumšā istabā", kuru noķers tikai tas, kurš visus visnekaunīgāk čakarēs. Piezīme: kaķa istabā nekad nav bijis un dzeltenais līdera krekliņš ir iz plikā karaļa garderobes.
Man tā problēma, ka gribas visu darīt pašam, bet pēdējā laikā sāku saprast, ka tas visdrīzāk neies cauri... Nu nevar būt speciālists daudzās jomās, lai arī kā gribētos. Protams, tiem, kuri guļ 5 stundas diennaktī, ir nedaudz vieglāk. Pirmkārt, jābūt labam savā pamata darba vietā, tad vēl gribas zināt par foto lietām, auto labošanu, dzīvokļa lietām, bērnu audzināšanu... un tā bez gala!
Zinu, ja pats sākšu domāt par mājas lapu izveidi, tad stundām pavadīšu laiku pie datora, meklējot pēc šādiem atslēgas vārdiem "how to choose domain name/ web page colours/ which template should I use/ how to make web page visible" u.t.t. Tad labāk samāksāt xxx latus kādam, kurš to izdarīs, jo pats ietaupītajā laikā varēšu nopelnīt 5 x xxx latus, vai arī varēšu omi apciemot.
Un izskatās, ka būs jāsāk ar kaut ko vienkāršu, piemēram lapas izveidi pēc "drag & drop" principa.
Un jo vairāk zini, jai vairāk saproti, ka tomēr nezini...
Ritz:"how to choose domain name/ web page colours/ which template should I use/ how to make web page visible" u.t.t.
1. short and unique, to check that, must do the research in regional search engine and then, worldwide. Then, must be checked, whether this domain name was ever banned, suspended or forbidden.
2. two main and one contrasting 2.1. first goes the decision - what color is the background: dark or light 2.2. second - select two matching colors www.inmotionhosting.com... colorschemedesigner.com 2.3. third - the color, that will be used to highlight, bold, underline, frame, insert link, outstand, etcetera.
3. The template must be customer friendly, easy to navigate, eye catching and it must match the content. e.g. If You're a mad rocket scientist and that is Your portfolio of the madness, it can look mad. If that is a corporate or Legal, it must be clean, light, with bril sitemap.
Paldies, protams, bet vai nesanāks tā, ka es būšu kaut ko saitaisījis un jebkurš, kurš kaut ko saprot no šīm lietām, ieraugot manu lapu, gribēs putnus pabarot...
+ domāju, ka būs līdzīgi kā ar bildēm - var jau izlasīt n-tās grāmatas par foto lietām, vai no tā tu labāk sāksi fočēt? Tā pat būs vajadzīga prakse, vai ne? Es jau varu viskautko salasīties par mājas lapu veidošanu, bet tā pat gan jau kādas pirmās 10 būs miskastē izmetamas.... + neviens vairs uz manu lapu negribēs nākt. Priekš kam man tas vajadzīgs?
Kaut biežāk es dzirdētu no saviem klientiem frāzi "bet vai nesanāks tā, ka es būšu izstāstījis savas vēlmes, prasības un vīziju un jebkurš, kurš kaut ko saprot no šīm lietām, ieraugot manas idejas jau gatavu maketu, gribēs putnus pabarot.." ! Starp citu, vissāpīgākais moments šai darbā, ir samierināties ar klienta gaumi un vēlmēm un sakostiem zobiem taisīt lapu uz kuru patiesi neviens negrib nākt.. vai - lauzt līgumu.
_VA_: Kaut biežāk es dzirdētu no saviem klientiem frāzi "bet vai nesanāks tā, ka es būšu izstāstījis savas vēlmes, prasības un vīziju un jebkurš, kurš kaut ko saprot no šīm lietām, ieraugot manas idejas jau gatavu maketu, gribēs putnus pabarot.." ! Starp citu, vissāpīgākais moments šai darbā, ir samierināties ar klienta gaumi un vēlmēm un sakostiem zobiem taisīt lapu uz kuru patiesi neviens negrib nākt.. vai - lauzt līgumu.
nu to pashu varētu par dizainu, maketesanu poligrafijai saciit
Piekrītu, ka WP ir daudz labāks variants par Bloggeri, bet nu es kaut kā sen atpakaļ 'ieberzos' bloggerī un tagad, kad ir tik daudz saturs sagāzts iekšā, ka, neradot sev pamatīgas galvassāpes, ārā no tās 'bedres' ir grūti tikt. Bet nu nav jau tik traki - man interesējošās funkcijas jau pilda arī Bloggeris. Nekādus baigos 'vipedronus' man īsti nevajag, jo mana pieeja ir tāda, ka es par to dizainu tik ļoti neuztraucos (tik vien, ka lai nesāp galva lasot manu blogu), bet vairāk cenšos uz to saturu 'spiest', piedāvājot cilvēkiem ko tādu, ko citi nevar piedāvāt. Protams, tas viss grozās ap diezgan šauru un specifisku jomu un mērķēts uz savu noteiktu mērķauditoriju, taču tik un tā - saturs un skaidra mērķauditorija ko vēlies 'uzrunāt' ir vajadzīga. Ja tur bakstīsi kaut ko tādu pašu ko simtiem citi 'blogeri', tad Tavs blogs būs interesants tikai Taviem radiniekiem un draugiem (kas nav nekas slikts, ja viņi arī ir Tava plānotā mērķauditorija).
CerambyX:..un tagad, kad ir tik daudz saturs sagāzts iekšā, ka, neradot sev pamatīgas galvassāpes, ārā no tās 'bedres' ir grūti tikt.
To izdarīt ir vienkārši - jauna mājaslapa, ar lakoniskiem ierakstiem ( ap 500 zīmēm), lai rādītu goglei esošas izmaiņas katra goglebotu apmeklējuma laikā un papildus - linku masai, linkus no/uz jau eksistējošu, senu un reitingu ieguvušu subdomēnu. Ieraksti jaunajā lapā jāsasāda tā, lai reference uz paša blogu būtu lasītājam saistoša, nevis vinkārši - pliks links bez seguma, tikai goglebotu apmānīšanai. Respektīvi, jau esošs resurss piedalās jauna resursa pozīciju radīšanā.
CerambyX:..un tagad, kad ir tik daudz saturs sagāzts iekšā, ka, neradot sev pamatīgas galvassāpes, ārā no tās 'bedres' ir grūti tikt.
To izdarīt ir vienkārši - jauna mājaslapa, ar lakoniskiem ierakstiem ( ap 500 zīmēm), lai rādītu goglei esošas izmaiņas katra goglebotu apmeklējuma laikā un papildus - linku masai, linkus no/uz jau eksistējošu, senu un reitingu ieguvušu subdomēnu. Ieraksti jaunajā lapā jāsasāda tā, lai reference uz paša blogu būtu lasītājam saistoša, nevis vinkārši - pliks links bez seguma, tikai goglebotu apmānīšanai. Respektīvi, jau esošs resurss piedalās jauna resursa pozīciju radīšanā.
ne visiem google reitings ir svarīgs. un diez vai šādi ieteikumi būtiski kaut ko mainīs - galvenais ieteikums google optimizācijā, ko iesaku cilvēkiem, netērēt laiku un naudu uz konsultantiem un google optimizatoriem. faktiski lielākā daļa tā detalizēti nezina kā google strādā un kā to ietekmēt. otra lieta - google algoritms tiek regulāri mainīts, lai mazinātu šādu google optimizatoru centienu uzlabot savu pozīciju
Faktiski viss kas ir jāievēro, ja gribi maksimāli labu google pozīciju ir: - viegli saprotams, loģisks un tīrs lapas HTML kods - nevajag pārcensties ar atslēgas vārdiem, svarīgi lai katrai lapai būtu <title> lauks aizpildīts, atbilstošs saturam un unikāls - ātra lapa - pēc iespējas biežāk jāpievienu jauns un unikāls saturs - ja izmanto bildes, tad tām ir jāpievieno metainformācija alt tagā un apraksti - saitēm uz saturu jābūt loģiskām un ar nozīmi par saturu - lapā jāievieš Facebook OpenGraph protokols
tas ka kāds ievieto saiti uz lapu, ir pozitīvi, bet bieži vien darbs un resursi, kas tiek šajā lietā ieguldīti nenes stabilu ilgtermiņa rezultātu.
un ja vajag ļoti īsi par to ko blogam jādara, lai iegūtu trafiku no Google meklētāja - "regulāri un bieži jāpievieno unikāls saturs"
Tik niecīgā ģeogrāfiskā caurumā kā LV, gogles reitings ir vairāk kā svarīgs. Ekonomiskā situācija neuzlabosies ne šodien, ne rīt, ne pēc 5 gadiem. Vecie uzņēmēji noveco, jauni, daudz izglītotāki un modernāki nāk vietā. Kā jau minēju, uzvarēs tas, kurš visnekaunīgāk čakarēs pārējos (īpaši jau vienā tirgus segmentā). Pārējais, kas aiz "- " sarakstīts, ir katra, sevi cienoša webmeistara pienākums pret klientu veidojot lapu. Ar optimizācijas pasākumiem un e-komerciju tam maz sakara. Šeit tad arī ir būtiskākā atšķirība starp profesionāļa darbu un pašdarbību - viens maksā profesionālim, citu vēlāk slauc visādi SEO konsultanti un darboņi. Nu, negrib cilvēks algot webmeistaru, kāda kuram daļa, cik SEO speciālistus viņš vēlāk apstaigās? Nenosmels krējumu Pēterītis, nosmels Aļoša. Cilvēki grib to, ko viņi grib un nevajag viņus no tā atrunāt, tas slikti iespaido profesionalitāti un budžetu.
_VA_, ir man zināma pieredze meklētāju trafika optimizēšanā tieši Latvijas resursiem. tāpēc arī iesaku pieturēties pie manis nosauktajiem principiem un ietaupīt naudu uz "snake oil" pārdevējiem
Man ir analoģiska pieredze. Tikai šo pieredzi pavada vēl viena pieredze - kļūdas weblapas izstrādē, stagnējošs saturs, zagti materiāli, klienta nevēlēšanās atjaunot saturu, vēlēšanās iekarot pirmās 3 gogles pozīcijas, ciktur īsā laikā un neizpratne par faktu, ka tas nav izdarāms, nesakārtojot savu virtuālo vizītkarti. Vajag tipiska, vidusmēra LV klienta psiholoģisko portretu? Te būs viens. www.ss.lv...
Pieņemsim, ka Tu saņem no šāda klienta mailu ar uzaicinājumu piedalīties. Ko teiksi klientam, apskatījis materiālu, ar kuru būs jāstrādā? Es šoreiz nedomāju pieklājīgu atteikumu vai ko tamlīdzigu, es domāju saita analīzi un klientam sagatavoto atskaiti, pirms darbu uzsākšanas un izmaksu apspriešanas.
_VA_:Man ir analoģiska pieredze. Tikai šo pieredzi pavada vēl viena pieredze - kļūdas weblapas izstrādē, stagnējošs saturs, zagti materiāli, klienta nevēlēšanās atjaunot saturu, vēlēšanās iekarot pirmās 3 gogles pozīcijas, ciktur īsā laikā un neizpratne par faktu, ka tas nav izdarāms, nesakārtojot savu virtuālo vizītkarti. Vajag tipiska, vidusmēra LV klienta psiholoģisko portretu? Te būs viens. www.ss.lv...
Pieņemsim, ka Tu saņem no šāda klienta mailu ar uzaicinājumu piedalīties. Ko teiksi klientam, apskatījis materiālu, ar kuru būs jāstrādā? Es šoreiz nedomāju pieklājīgu atteikumu vai ko tamlīdzigu, es domāju saita analīzi un klientam sagatavoto atskaiti, pirms darbu uzsākšanas un izmaksu apspriešanas.
Nav iespējams garantēt rezultātu šādos darbos. Google pamainīs algoritma parametrus un viss linkošanas darbs vējā. Svarīgāks par šīm top 3 vietām ir ilgtermiņa rezultāts ar noturīgu apmeklējumu pēc vēlamā sarura. Kad man google optimizācija bija svarīga, biju panācis ap 1,5mil. apmeklējumu no meklētājiem mēnesī no Latvijas ar <10% bounce rate un vidēji 15-20 lapu skatījumiem.
Nekas, pamainīs gogle, pamainīs arī klienti. Tas nav nekas briesmīgs. Par to arī klients ir jāpabrīdina, ka darbs ar lapu neapstājas nekad. Taču Tu neatbildēji, jautājums bija - ko Tu atbildēsi klientam, iesniedzot saita analīzi. Hipotētiski pieņemot, ka Tu būtu ar mieru uzņemties šīs lapas optimizāciju, stāvoklī, kādā tā ir uz šo brīdi (ceru,ka apskatīji).
Par saviem saitiem nespriedīsim šoreiz, nebūs glīti attiecībā uz parastajiem mirstīgajiem, kuriem šī virtuve ir ķīniešu hieroglifi.
Es teiktu wordpress. Tikai, jāatceras dažas lietas. Wordpress ir populārs, bet ir arī problēmas ar drošību - ja netiek izmantot wordpress.com pakalpojums, bet hostēts kaut kur citur NEPĀRTRAUKTI jāseko līdzi versiju atjauninājumiem. Arī kāds caurs plugins var kļūt par iemeslu uzlaušanai. Šie nav mīti vai toerija, tā ir skarba realitāte. Man bija viens hostinga konts ar n-tajiem domēniem, ne smakas no wordpress - bet, tā kā bija šārētais hostings, tika izčakarēts arī mans. Tagad arī man ir pāris lapas ar wordpress, nu... cenšos apdeitot nepārtraukti! Otrs, spams. Akismet ir obligāts un tāpat nav garantijas, ka visu noķers. Faktiski, wordpress blogs ar atļautiem komentāriem bez tā jau dienas laikā var kļūt par tūkstošu viagras reklāmu vietu komentāros.
Ja tas viss ir, tad bēdām nevajadzētu būt. Gūgle gana labi saprotas ar wordpress, tā ka atliek vien strādāt pie satura.