Kāds ir izmēģinājis Lucky 35mm krāsu filmas? Tas, ka nekas izcils tur nebūs, ir skaidrs (ko gan par 1,30Ls var gribēt), bet vai tās ir vismaz lētāko Kodak un Fujifilm līmenī?
Nezinu kā tagad,bet savā laikā visas šīs otrā ešelona firmas iepirka gatavu emulsiju no trim lielajiem monstriem-Agfa,Kodak vai Fuji un lēja tās uz savām celuloīda pamatnēm ar saviem nosaukumiem.Lielie viņiem pārdeva iepriekšējā modeļa emulsijas,jo jaunākās viņi izmantoja paši.Tātad patiesībā jebkurš no viņiem bija trīs vareno nedaudz novecojis variants.Nekādu problēmu tiktāl,jo kas tad vainas ceturtās paaudzes Audim?Nu ir par baisu naudu dabūjama jau piektā paaudze,bet vai nu tik briesmīgi labāka par ceturto?Mūslaikos jau šī industrija izmirusi un grūti teikt kādi tur gļuki var gadīties...bet principā būtu jābūt kārtībā.
Pa 1,30 ls gabalā no vācu jebaja pilnīgi noteikti var dabūt arī Fuji Superia 200 ar derīguma termiņu, kas tūlīt beigsies vai nesen beidzies (no fotopreču izplatītājiem, nevis random privātpersonām), pats esmu pircis šo - www.ebay.de... , nav ne vainas, pārdevējs sūta uz LV pa 4 eur. Svaigs Fujicolor C200 pieejams par gandrīz tādu pašu cenu. Arī AgfaPhoto 200 nav dārgas un pēc būtības ir Fujicolor C200 vai tā pati Superia, ar vecāku datumu var būt Ferrania ražojums - jāskatās, vai uz iepakojuma rakstīts Made in Japan vai Made in EU.
Ir tik traki? Palasīju atsauksmes tiklā, paskatījos bildes flickr un paņēmu dažas pakas to Fujicolor C200, jo šķita tīri ok - tādēļ, ka cena sanāca mazliet zem 1 EUR par filmiņu, un tādēļ, ka salasījos spekulācijas par to, ka tagad Superia un C200 esot tas pats, tik C200 paredzēta kā zemas cenas versija lielajiem supermārketiem un taml. Arī paskatoties Fujifilm vietnē abu šo filmu aprakstus, ir redzams, ka tie tur ir vienādi. Laikam intereses pēc būs jāpamēģina uztaisīt provizorisks salīdzinājums vienādos apstākļos, kāda īsti būs atšķirība.
Es kā galīgais iesācējs fotogrāfēšana tomēr nesaprotu ,kāpēc mūsdienās jāpērk šādas filmas. Kādu tādu māksliniecisko efektu šādi var iegūt? Bildēt uz filmām jau pats par sevi nav lēti. tad kāpēc nepirkt normālas? Ja grib nobildēt lēti -ir taču dažnedažādi digitālie pribambasi. Man piemēram, mājās mētājas Canon ixus v fočiks ar 2.1 pikseli. Super bildes nāk ārā, un par velti!
JuZZ:Es kā galīgais iesācējs fotogrāfēšana tomēr nesaprotu ,kāpēc mūsdienās jāpērk šādas filmas. Kādu tādu māksliniecisko efektu šādi var iegūt? Bildēt uz filmām jau pats par sevi nav lēti. tad kāpēc nepirkt normālas? Ja grib nobildēt lēti -ir taču dažnedažādi digitālie pribambasi. Man piemēram, mājās mētājas Canon ixus v fočiks ar 2.1 pikseli. Super bildes nāk ārā, un par velti!
nu ļoti vienkārši - atbilde ir OPTISKA rakstura. Ja vien cilvēks nav pārliecināts cirvis (lomogrāfs), tad vai Tu vari nosaukt pašu lētāko digitālo kameru fullframe ar sakarīgu stiklu, piemēram 50nieks 1,4/5/6/7/8/9?
Piemēra pēc - www.fotoblog.lv... jashiks ar 50nieku 1:1,9 un filma - neko līdzīgu ar crop lēto digitālo un kita stiklu neuztaisīsi nu nekā... a par jashiku, ja atceros, atdevu tricāru....
JuZZ:Es kā galīgais iesācējs fotogrāfēšana tomēr nesaprotu ,kāpēc mūsdienās jāpērk šādas filmas. Kādu tādu māksliniecisko efektu šādi var iegūt? Bildēt uz filmām jau pats par sevi nav lēti. tad kāpēc nepirkt normālas? Ja grib nobildēt lēti -ir taču dažnedažādi digitālie pribambasi. Man piemēram, mājās mētājas Canon ixus v fočiks ar 2.1 pikseli. Super bildes nāk ārā, un par velti!
JuZZ:Es kā galīgais iesācējs fotogrāfēšana tomēr nesaprotu ,kāpēc mūsdienās jāpērk šādas filmas. Kādu tādu māksliniecisko efektu šādi var iegūt? Bildēt uz filmām jau pats par sevi nav lēti. tad kāpēc nepirkt normālas? Ja grib nobildēt lēti -ir taču dažnedažādi digitālie pribambasi. Man piemēram, mājās mētājas Canon ixus v fočiks ar 2.1 pikseli. Super bildes nāk ārā, un par velti!
nu ļoti vienkārši - atbilde ir OPTISKA rakstura. Ja vien cilvēks nav pārliecināts cirvis (lomogrāfs), tad vai Tu vari nosaukt pašu lētāko digitālo kameru fullframe ar sakarīgu stiklu, piemēram 50nieks 1,4/5/6/7/8/9?
Piemēra pēc - www.fotoblog.lv... jashiks ar 50nieku 1:1,9 un filma - neko līdzīgu ar crop lēto digitālo un kita stiklu neuztaisīsi nu nekā... a par jashiku, ja atceros, atdevu tricāru....
Man doma bija - ja jau baigi vajag to FF tad sagrbināt pāris ērikus vairāk normālai filmai nevajadzētu būt problēmai.
Pardon, bet nevajag gan visas "lētās" filmas mest pār vienu kārti kā kaut ko noteikti "mazkvalitatīvu" Tā pati Superia 200, kas man izmaksā ~ 1,25 ls gab., mani pilnībā apmierina kā opcija, ko izmantot ar fotoaparātu, ko parasti nēsāju līdz somā - krāsas man patīk, grauds nav pārāk izteikts un ir diezgan ok priekš ilgām ekspozīcijām. Savukārt "lētā gala" Kodak filmas man personīgi nav iepatikušās. (Bildēju gan lielākoties "dabas skatus" un tamlīdzīgu amatieru/tūrisma padarīšanu, droši vien prasības būtu savādākas, ja būtiski svarīgs būtu ādas toņu attēlojums vai kas cits.) Kā arī lētāku filmu izmantošana gadījumos, kad tās pilnībā apmierina manas vajadzības, ļauj man pastiept savu budžetu gadījumā, ja dodos kautkur ar mērķi kaut ko nobildēt vai, piemēram, tālākā ceļojumā - Portra 400, kas man personīgi šķiet labākā filma jebkādam pielietojumam, 5 rullīši maksā nepilnus 30 ls.
Kā arī pilnībā piekrītu Bildēm par filmu spoguļkameras tehniskajām iespējām attiecībā pret tehnikas cenu - piemēram, savu Mamiya ZM un 1,4/50mm, 2.8/28mm un 3,5/135mm Mamiya Sekor stiklus jebajā salasīju kopā par kādiem 50ls, un manām vajadzībām ar tiem pietiek, neredzu jēgu izmantot kaut kādu digitālu hlamu tikai tāpēc, ka tad ir "pilnīgi pa lēto" vai par attiecīgu cenu iegādāties labu digitālo tehniku, kas man faktiski nav vajadzīga.
Ja tālāk to filmu skanē un apstrādā(kopē) digitāli...vai tad ir liela šķirba kāda tā filma īsti ir?Nu tā lielos vilcienos I mean.c-41 procesa laikmets man galīgi nepatika.Toreiz lietoju parastāko Superia 200.Līdz vienreiz uzdūros uz Kodak Portra.Tad gan mainīju ticību.Tur bija feina izvēle-NC vai VC un divas jūtības 160 un 400.