Bildes:būtu interesantāk ņemt šejienes gudrīšu galerijas priekšā un izanalizēt visu pēc formulām.
Tas nu gan nebūtu prāta darbs! Ko dos tā analīze pēc vienas 1/3 principa formulas? Emocionālās skalas formula arī būs? Un, kas, piemēram, apkopos iegūtos rezultātus un interpretēs? Es domāju tā: bildes uzbūves likumi gan ir jāzin, bet jāzin arī kā šos likumus neievērot, ja pats radoši strādā. Jura lekcija, protams, ir lielisks sākuma posms uz izpratni (neesmu redzējis gan Kundziņa kompozīcijas lekciju materiālus internetā, varbūt Šneiders ko atradīs).
GunarsII:Ja ļoti gribas nokritizēt kādu rakstu, tad labākie paņēmieni ir
Gunār Tu vēl 4. punktu aizmirsi pievienot.
Piesiešanās par fotogrĀfēšanu, kas joprojām nav izlabota. Laikam tādēl, ka google meklētājs saka, ka vairākums tā raksta.
P.S. Tajā brīdī, kad raksts būs salabots, man nav nekādu problēmu idzēst tos komentārus, kas veltīti kļūdām rakstā. Vēl viena nianse. Ne jau es vai Eltons gājām uz autora mājas lapu, stiepām šurp linku un sākām to ķidāt.
P.P.S. Ja man piedāvā produktu ar bojātu iepakojumu, vai man ir tiesības uz to norādīt un palūgt veselu, jo bojātais rada aizdomas, ka saturs arī varētu būt tāds pats?
Ko tur ilgi meklēt, pirmais, ko izmeta krieviski - lepser.ru...www.e-reading-lib.org... Lasiet! Par formulām nezinu, neesmu meklējis. Iesācējam galvenais - iemācīties netaisīt šitādas kompozīcijas:
Šodien pirms dramatiskā kolektīva izrādes iedevu vienai dalībniecei rokā kameru lai mūs nobildē. Neskatoties uz to, ka esmu pašā grupas malā, viņa, nez kādu apsvērumu vadīta, ievietoja manu ģīmi tieši attēla ģeometriskajā centrā, pilnīgi nepiegriežot vērību tam, kā redzami citi dalībnieki.
Eltons: Jura lekcija, protams, ir lielisks sākuma posms uz izpratni (neesmu redzējis gan Kundziņa kompozīcijas lekciju materiālus internetā, varbūt Šneiders ko atradīs).
Nu nez, vai tad "Dabas formu estētikā" ir neskaidri formulēts un palicis nepateikts un nav pietiekoši ilustrēts kas tāds, ko var lasīt šajā rakstā?
Schneider:Ko tur ilgi meklēt, pirmais, ko izmeta krieviski - lepser.ru...www.e-reading-lib.org... Lasiet! Par formulām nezinu, neesmu meklējis. Iesācējam galvenais - iemācīties netaisīt šitādas kompozīcijas:
Šodien pirms dramatiskā kolektīva izrādes iedevu vienai dalībniecei rokā kameru lai mūs nobildē. Neskatoties uz to, ka esmu pašā grupas malā, viņa, nez kādu apsvērumu vadīta, ievietoja manu ģīmi tieši attēla ģeometriskajā centrā, pilnīgi nepiegriežot vērību tam, kā redzami citi dalībnieki.
Man konkrētā bilde liekas ļoti ok. Feisi normāli skatās no zelta griezuma un tukšie divi beņķi rada vielu pārdomām par diviem apgraizītajiem/apcirstajiem, kur notiek palīdzībass žests apkritušajam babulim.
Sapper:zbmono, tā jau ir kā Tu saki. Tikai Tu aizmirsi pateik vienu būtisku lietu. Lai rotaļātos ar fundamentāliem likumiem un tos apietu, tie ir jāzin un jāizprot.
so, tad kāda jēga ir pēc visiem zelta griezuma skaidrojumiem pievienot npadsmit brīdinājumus "tā nekad nedariet"?
autoram bailīte, ka kāds nepaklausīgs audzēknis iemācījies zelta griezumu prāta apmulsumā metīsies to ignorēt un radīs bildes, kas apgāzīs "dari šitā citādi tev starp pirkstiem saaugs spalvas" teoriju?
Schneider: Par formulām nezinu, neesmu meklējis. Iesācējam galvenais - iemācīties netaisīt šitādas kompozīcijas:
varēji jau nepieredzējušajai dvēselei mazliet palīdzēt un izsēdināt grupu lai ierakstās kadrā nevis tagad brīnēties ka kāds vertikālu kompozīciju ir iespiedis horizontālā kadrā.
A un B vērtības var brīvi izvēlēties. A=B un 2A=B ir divi dažādi gadījumi, kur A un B vērtības ir dažādas. Stāsts ir par A un B relatīvajām vērtībām, nevis absolūtajām. Pilnais vienādojums būtu C (kadra augstums)=f (A,B) Karoče kartējais čatiņa sviests.
Bet, ja par tēmu, tad būtu vērts pieminēt arī 2B=A, bet tas izpildās retāk.
Sapper:es nekā nejēdzu ne no matenes, ne kompenes, bet pa zilā stūra tiesu bik uz leju paņemtu. Grupa cieša, krēsli loģiski un līdzsvaram... imho
Bildējot es arī pajemtu ciešāk un zilo nogrieztu nost... Un tad vairs nebūtu bildes. To redzu tagad, pie datora sēžot un 0nalizējot.
Zilais ir aktīvs, pēc kompozīcijas sapratnes tas aizvelk skatienu prom no bildes centra (kur atrodas dikti svarīgie bildējamie indivīdi).. A bet tur parādās tā zilā viltība - ieraugam glEznu un globusu.
Voldemorts:Pasmieklīgi. Šad un tad piedalos diskusijās. Pa muti reizēm dabūju. Parasti - pelnīti. Šoreiz -klusēšu...
Voldiņ, nekreņķējies, šejienes pasažieri arī Melnajā kvadrātā (autoru nekad neesmu zinājis) saskatīs šķību horizontu, kadrējumu novērtēs kā ČŽ, bet par perspektīvu izteiksies ar tādām formulām, ka Einšteins vēlreiz nobeigsies.
Eltons:Haiduk, nelecies, bet atbildi, kāpēc Tu, salīdzinot ar Juri, kurš šo draudzīgo aizrādījumu momentā ņēma vērā, joprojām neizproti vienādojuma būtību (ja jau tik problemātiski ar matemātiku, kuru ne velti māca cilvēka vispārīgai attīstībai, reti kam dzīvē tās formulas pēc tam nepieciešamas, acīmredzot esi izbraucis bez tām... tad skaidrs kāpēc tik slimīgi uztver visas sev neizprotamas lietas, par sarkanajiem, piemēram...)?
Zolīds vecis redzot to šaizi uzrakstītu Jurim vēstuli... jūs darījāt to, ka es salīdzināju ar padomju armijas ... ot tā gadi ir, prāta naf , bet naids vienmēr ir tas, kas daudz paņem :P Par sarkanajiem piemēriem... tev varbūt uzskaitīt cik reizes esi mani pieminējis, kaut gan es tajos topikos nebiju neko rakstījis ... tāpēc netēlo sevi labāku par mani Jauku vakaru
Vai nav dīvaini, ka pilsonis, kurš apgalvo, ka nesmukums ir nevis vienkārši jāizlabo, bet jānoliedz, vai vismaz jānoslēpj, citiem pārmet pādomju armijas...?
Ja Juris rakstītu privātu vēstuli, viņš bez šaubām saņemtu privātu komentāru. Ja cilvēks publiskā forumā, sadaļā "diskusijas" reklamē publicētu darbu, tad kāpēc atsauksme būtu rāsūta privāti? Ar manuskriptu apietās kā manuskriptu, Ar publikāciju kā ar publikāciju. Kas neskaidrs? Kur problēma?
"Man konkrētā bilde liekas ļoti ok... Globuss un glEzna piedod bldei papildus šarmu un stāstu... tur parādās tā zilā viltība... es ar uzskatu, ka ļoti pat ok kompene!" ------------------------------------------- Trakomāja kaukāda. Vienā vietā prastai bildei sāk matemātiskas formulas ar arhitektūras piesitienu, otrā, kur redzama vienkārši pašdarbnieku grupa aizkulisēs, sāk izķidāt šarmu, stāstu un zilas viltības. Mana saprašana par šis bildes kompozīciju ir tāda, ka vairāk par pusi no laukuma aizņem tukšas sienas, beņķi un nafiknevienamnevajadzīgi rekvizīti, bet babulim, kā Vārds viņu nosauca, ir nogrieztas čabatas, kuras viņai varbūt ir vērtīgākas par visu pārējo. Babulis ir nabadzīgs zemnieks, ja kas.
LV autodiakti fotogrāfi nemēdz skatīties uz kompeni no pašiem tās pamatiem, bet operē ar izrautiem, no konteksta, fragmenteņiem + nereti piedēvē šiem fragmentiņiem aplamu nozīmi - tādējādi tā arī nekad nesaskatot kompenes jēgu un vadlīnijas.
Juris ir atrakstījies, ka teksts nepaskaidro būtību, bet apskata pāris *gadījumus* - atruna it kā glābj, bet puse apskata ir absurda jo skar jautājumus kuriem lielā (ne retu reizi) skaitā gadījumu ir iespējami pilnīgi citi risinājumi - tā arī ir ķeza kas rodas *studējot* kompeni fragmentāri - pasludinot izrautu fragmentu par *likumu* dabon grābekļus kas dolbī par muļķīgo pasludināšanu
Ja nu reiz rakstnieks vēršas pie nezinātāja, tad sākt no pamatiem nenāktu par skādi
Spriedelējumi par to kurā ANATOMISKĀ vietā jāgriež ļautiņu locekļi vispār ir psc - kartiņās negriež taustekļus, bet bildītes laukumus - to *masa* un attiecība pret bildītes malām nosaka grieziena līniju ne miesnieka izciršanas shēma
Zināms viedums ir Raimo Lielbriedim - cilvēks, ilgus gadus Rozentāļos mācījis kā jāgroza pogas un jāiestāda ekspozīcija, apkopoja atziņas grāmatiņā kurā godīgi rakstīja to ko zin, kompenei piesardzīgi veltot divas mazas lappusītes (kurās neatvēzās uz maģiskajiem fotogrāfu likumiem, bet apstāstīja kā ieraudzīt, ka bildīte sastāv no laukumiem + mazliet parunāja, ka perspektīve un skata punkta izvēle pārvēš bildītes noskaņu/vēstījumu) - atrašanās starp kompetentiem ļaudīm ir nesusi augļus.
Schneider:"Man konkrētā bilde liekas ļoti ok... Globuss un glEzna piedod bldei papildus šarmu un stāstu... tur parādās tā zilā viltība... es ar uzskatu, ka ļoti pat ok kompene!" ------------------------------------------- Trakomāja kaukāda. Vienā vietā prastai bildei sāk matemātiskas formulas ar arhitektūras piesitienu, otrā, kur redzama vienkārši pašdarbnieku grupa aizkulisēs, sāk izķidāt šarmu, stāstu un zilas viltības. Mana saprašana par šis bildes kompozīciju ir tāda, ka vairāk par pusi no laukuma aizņem tukšas sienas, beņķi un nafiknevienamnevajadzīgi rekvizīti, bet babulim, kā Vārds viņu nosauca, ir nogrieztas čabatas, kuras viņai varbūt ir vērtīgākas par visu pārējo. Babulis ir nabadzīgs zemnieks, ja kas.
Mēs tikai bišči trollējam. Tamdēļ, ka Juris (kurš portreti) ir atpalicis no jaunākajām fotobloga tendencēm. Taisns horizonts vairs nav savrīgs, tagad svarīgi ir "stāsts". A konkrētajā bildē daudz stāstu. Un jo nepareizāk šie tur disharmonē, jo interesantāk fotoblogistiem parunāties....
Voldemorts:Pasmieklīgi. Šad un tad piedalos diskusijās. Pa muti reizēm dabūju. Parasti - pelnīti. Šoreiz -klusēšu...
Voldiņ, nekreņķējies, šejienes pasažieri arī Melnajā kvadrātā (autoru nekad neesmu zinājis) saskatīs šķību horizontu, kadrējumu novērtēs kā ČŽ, bet par perspektīvu izteiksies ar tādām formulām, ka Einšteins vēlreiz nobeigsies.
Priecīgas Lieldienas! Par bildēšanu. Nu, itkā nopietna nodarbe. Interesentam. Tikai - cik tādu vispār Latvijā dzīvo? Tikai viena paralēle - Latvijas koristi (nejaukt ar Pro). Ikdienā laižu Ju - tubē Latvijas dziesmu svētku skaistākos mirkļus. Tās sejas, acu mirdzums... Tūkstoši. Bildētāji????
Maris: Spriedelējumi par to kurā ANATOMISKĀ vietā jāgriež ļautiņu locekļi vispār ir psc - kartiņās negriež taustekļus, bet bildītes laukumus - to *masa* un attiecība pret bildītes malām nosaka grieziena līniju ne miesnieka izciršanas shēma
Ja izsmej otru, tad pats vismaz nenostājies tieši blakus, vai pat pakāpienu zemāk Jura rakstīto vēl var saprast parasts mirstīgais... bet tavs teksts izpildas šādi
Sapper:Ēzelis iespēra. Viņš uzskatīja, ka tajā dienā ir kaut ko padarījis...
Cik patiesi vārdi....
Maris:Zināms viedums ir Raimo Lielbriedim - cilvēks, ilgus gadus Rozentāļos mācījis kā jāgroza pogas un jāiestāda ekspozīcija, ..... atrašanās starp kompetentiem ļaudīm ir nesusi augļus.
Maris: Spriedelējumi par to kurā ANATOMISKĀ vietā jāgriež ļautiņu locekļi vispār ir psc - kartiņās negriež taustekļus, bet bildītes laukumus - to *masa* un attiecība pret bildītes malām nosaka grieziena līniju ne miesnieka izciršanas shēma
Ja izsmej otru, tad pats vismaz nenostājies tieši blakus, vai pat pakāpienu zemāk Jura rakstīto vēl var saprast parasts mirstīgais... bet tavs teksts izpildas šādi
Mācību raksts nav dzeltenā prese un *saprašanai* ir jēga tad kad tā dod rezultātus - ja nesaproti, tad tas nenozīmē neko citu kā to, ka jāmācās
Konfūcijs 2500 gadus atpakaļ definēja jēdzīgas mācīšanās principus:
***Es dzirdu un es aizmirstu, es redzu un es atceros, es daru un es saprotu.***
Tiko Haiduks pamēģināja trešo soli un praktiski mēģināja iekomponēt kadrā laukumus - spilgti redzams, ka darīšana noilustrēja nespēju to izdarīt - niecīgs, bet tomēr rezultāts kas saka, ka vēl jāstrādā tālāk.
Sapper:Māri, necepies, Juris nemāca kā pareizi fotografēt. Viņš māca kā pareizi fotogrĀfēt, un tā jau ir pavisam cita disciplīna.
Un vēl - vieni runā par kompozīciju, citi - par kompeni. Un tās ir divas lielas starpības, kā Raikins teica.
Voldi, nečakarē citiem smadzenes ar Dziesmusvētkiem. Es tur šogad uzstāšos. Bet tu?
Veiksmi Tev padejojot. Man - nedaudz cita sāpe. Koristi. Diriģenti. Tuvplāni. Pēdējās puslīdz pieņemamā bildes - Rīgas 800 gadi. Smieklīgi? Komercializācija? Jautāsi - kur lien, ir avīžnieki? Lūk, ir nepublicētu (manu ) bilžu sērija. Līgo svētki. Rotari kluba pasākums Ādažos. Abi (tolaik vēl) diriģenti brāļi Kokari, vidū - mans dēls Jānis, tolaik vēl skolnieks. Tā ir manas dzimtas, arī viņu - vēsture. Visas institūcijas izgāju. Sola akredītācijas papīru. Pastātīt cenu Latos??? Tikai par dažām bildēm ar manu Pentax K-01, no jau nopirktas sādvietas? Mani dienesta biedri ( nedrīksti komentēt - visi viņā saulē) nevar dot padomus. Palūdzu vienu junioru - paskaties, kas notiek mūsu "zmeišņikā". Nopietns puisis - narkotiku apkarošanas grupa, komandpunkts - Brisele.
Schneider: Un vēl - vieni runā par kompozīciju, citi - par kompeni. Un tās ir divas lielas starpības, kā Raikins teica.
Voldi, nečakarē citiem smadzenes ar Dziesmusvētkiem. Es tur šogad uzstāšos. Bet tu?
vot ar ko kompene no kompozīcijas atskjiraas????
imgfoto:
Schneider: Un vēl - vieni runā par kompozīciju, citi - par kompeni. Un tās ir divas lielas starpības, kā Raikins teica.
Voldi, nečakarē citiem smadzenes ar Dziesmusvētkiem. Es tur šogad uzstāšos. Bet tu?
vot ar ko kompene no kompozīcijas atskjiraas????
Labi, vīri! Zinot, ka saitā komentē trīs (četri?), šo lietu pārzinoši, profesionāli foto GRĀFI, personīgs lūgums. Bez parodijas. Labprāt pamācītos. Savam priekam, f/bloga mieram. Ar finansēm šobrītd- ne sevišķi. Uz PM. Protams - publika jau vēlētos - tiešajā tekstā. Nav nosodāms - galvenais jau būs gala rezultāts. Esmu pilnīgi mobils, pašpietiekams. Nekas, ka pensionārs - vēl nekad, nevienam neesmu bijis lūdzējs.
Iespējams sarkasms - par sevi. Veči teica - pasmejies pat par sevi, lai citiem nav jāsmejas par tevi...
Sapper:Māri, necepies, Juris nemāca kā pareizi fotografēt. Viņš māca kā pareizi fotogrĀfēt, un tā jau ir pavisam cita disciplīna.
Un vēl - vieni runā par kompozīciju, citi - par kompeni. Un tās ir divas lielas starpības, kā Raikins teica.
Voldi, nečakarē citiem smadzenes ar Dziesmusvētkiem. Es tur šogad uzstāšos. Bet tu?
Vēl - zinu, daudzi nosodīs apsmies mani. Nepārprotiet. Fascinē dziedātājas nepārprotamā nostāja. Kaut mēs katrs tik pat pārliecināti spētu dziedāt: "Dievs, svēti".....