Vēlos uz nedēļu iejusties fotožurnālista ādā un pafočēt dažādus notikumus. Tad nu tā, kas skaitās labs fotožurnālista foto ekipējums? Lai varētu nosegt fočējamo diapazonu un lai viegli manervēt starp divām kamerām. piem. vai man pietiktu tikai ar 24-70mm un 70-200mm diapazonu. Lasot netos, cilvēki ar pārsvarā fočē ar šiem + protams, kādas gaišās fix lēcas. Bet visādi citād, ko jūs ņemtu līdzi, ja notikumi spraigi, sižēts neparedzams, cilvēku daudz?
bet piem. kopainu uzņemt, gribētos piem. platleņķi vai ko pievilkt tuvāk, ja ir ierobežota piekļūšana. Tomēr vajadzētu citu diapazonu. Es labprāt pastaigātos tikai ar piem. to pašu 50f1.4 vai 35mm. Tik nezinu cik daudz es ar šiem nobildē varēšu. Laikam pietrūkst prasmju vai izveicības.
med:ko jūs ņemtu līdzi, ja notikumi spraigi, sižēts neparedzams, cilvēku daudz?
Man uz Spāniju vienu vasaru bija līdz 7 filmas un viens filmiņu aparāts ar 50mm f/1.2 virsū. Neko vairāk nevajadzēja. Tomēr, lasot Tavu ievadtekstu, gan šķiet, ka tieši Tev šobrīd vairāk derēs 18-300mm objektīvs.
med:ko jūs ņemtu līdzi, ja notikumi spraigi, sižēts neparedzams, cilvēku daudz?
Man uz Spāniju vienu vasaru bija līdz 7 filmas un viens filmiņu aparāts ar 50mm f/1.2 virsū. Neko vairāk nevajadzēja. Tomēr, lasot Tavu ievadtekstu, gan šķiet, ka tieši Tev šobrīd vairāk derēs 18-300mm objektīvs.
, ideāls variants... reportāžas laikā parasti saspringtākajos brīžos naf laika mainīt optiku, notikumi negaidīs. Bet ar tādu būs iespēja operatīvi no kopskatiem pāriet uz tuvplāniem. Divas kameras- tas labi, bet jārēķinas ar neērtībām, tās nesot, lietojot, kaut gan kruti izskatās, kad trīs D1 kaklā uzkārti ar dažādiem baltajiem
"Elementāri! Divas kameras, četri objektīvi. no tiem divi zūmi, manlabāk patīk 16-35 un 24-70, un divi gaiši fiksi, teiksim, 35 un 85mm. " Njaa, laikam nevarēšu tādu komplektu šobrīd atļauties. 18-300 nez, varētu pat padomāt. Man ir canon 50D ar 28-105mm, nav pats kvalitatīvākais gals, bet ja tumsā jābildē, tad vajadzēs gaišāku+ vēl garo galu, jo visur netikšu klāt, nebūs ļauts. Daži pasākumi būs telpās un vēlā vakarā ārā.
nav tā, ka man galīgi nebūtu nekādas pieredzes fotografēšanā,tādā ziņā neesmu no laivas izmests, bet te vaicāju tehniskās iespējas, jo šī reportāža ir gana svarīga bildēšana, un negribas sajāt visu dēlī dēļ nevarīgas tehnikas. Iepriekš esmu izticis ar to, kas ir... bet šoreiz vajag labi par visiem 100%. Piem. ko iesaki tumsā lietot bez zibspuldzes, vai es piem. ar savu canon 50D varētu pavilkt kvalitatīvi, ja arī būtu tas 1.4 virsū, vienmēr atduros pret nekvalitatīvām bildēm tieši ekstremālākos apstākļos. Nav svarīgi 1-2-3 kameras, bet svarīga ir kvalitāte, nevaru atļauties šobrīd nopirkt dārgos L klases stiklus, bet ko max var izspiest no vidusmēra stikliem.
protams, 24-105L ir daudz labāks par manu 28-105, kas nav nekas salīdzinājumā ar L objektīvu. bet atkal prasītos arī tas 70-200, vai pat garāks objektīvs, piem. līdz pat 300-400mm. Tuvplāniem būtu ideāls uz mana aparāta tas 35mm. Bet neredzu kurā nomā varētu tādu iznomāt, teorētiski jau derētu arī 35mm/1.8
Nezinu, es varētu iznomāt labākos stiklus kādi piem. fotonomā ir pieejami, bet neesmu gatavs atdot 700ls par ķīlu vien + īres nauda.
riskēju, ka metīs ar akmeņiem, bet man šķiet, ka darbā primārais ir ideja/iecere utt. - savukārt ja tā ir tad ir arī skaidrība ko vajag - ja visa tā nav, tad ir tikai *muļķis ar gribēšanu* - un šim stāvoklim nekādi padomi nepalīdzēs.... katrā ziņā fokusa attāluma milimetri pilnīgi noteikti nē.
med:"Elementāri! Divas kameras, četri objektīvi. no tiem divi zūmi, manlabāk patīk 16-35 un 24-70, un divi gaiši fiksi, teiksim, 35 un 85mm. " Njaa, laikam nevarēšu tādu komplektu šobrīd atļauties. 18-300 nez, varētu pat padomāt. Man ir canon 50D ar 28-105mm, nav pats kvalitatīvākais gals, bet ja tumsā jābildē, tad vajadzēs gaišāku+ vēl garo galu, jo visur netikšu klāt, nebūs ļauts. Daži pasākumi būs telpās un vēlā vakarā ārā.
Gana daudz reāli strādājošu fotožurnālistu ar tādiem aparātiem kā 50D arī bildē ikdienā,a vot objektīvs gan tāds rātnām pressenēm piemērots,principā kas platāks arī derētu klāt,vēl blice arī vajadzīga ,pie kam 580/600 līmeņa,jo maukt ar blici pa tiešo ir idiotisms 95% gadijumu,tātad vajag reālu jaudu,lai ar atstaroto gaismu strādātu.Būtu labi,ja vēl uzrakstītu kādos tieši pasākumos un kādā statusā esi paredzējis "iejusties fotožurnālista ādā", a to izskatās,ka taisies bildēt no skatītāju/apmeklētāju pūļa,tad mož ko garāku vajag,bet vēl labāk ja ir galva un idejas,jo ir beztolks no sūdīga skatupunkta mēģināt nobildet standarta akreditētās presses bildes.Tad jau jēdzīgāk ir izdomāt kādu ideju un to arī uztaisīt,pasākumos oficiālais epicentrs ne vienmēr ir tas interesantākais.
Maris, idejas un ieceres varbūt, ka arī ir primārais, bet ja nav laba tehnika ko savas ieceres izpildīt, tad varu kaut ieskrieties un palekties, bet tā jau tikai mana problēma. Ar akmeņiem nemetu, bet daļēju piekrītu.
labi, biedri, paldies par ieteikumiem, gan ko izdomāšu.
med:Maris, idejas un ieceres varbūt, ka arī ir primārais, bet ja nav laba tehnika ko savas ieceres izpildīt, tad varu kaut ieskrieties un palekties, bet tā jau tikai mana problēma. Ar akmeņiem nemetu, bet daļēju piekrītu.
labi, biedri, paldies par ieteikumiem, gan ko izdomāšu.
Vooooot..... izskatās ka vēl viens personāžs kam jēdziens "izaugsme" nozīmē ka ir nopirkti krutāki dzelži..............
Latvijas apstākļos kamera sākot no 20D un optika 18-55 un 70-200mm pilnīgi pietiks , jā vēl kāda zibspuldze der arī ķiniešu pa 40-50Ls Galvenais ŠAI pasākumā ACIS un spēja ieraudzīt. Neviena PATI krutākā kamera pats dargākais stikls tevi neglābs ja NESPĒSI IERAUDZĪT Pro ekipējums tā uz 4-5Kg svarā pat APGRŪTINĀS iesācēja darbu
Maris:riskēju, ka metīs ar akmeņiem, bet man šķiet, ka darbā primārais ir ideja/iecere utt. - savukārt ja tā ir tad ir arī skaidrība ko vajag - ja visa tā nav, tad ir tikai *muļķis ar gribēšanu* - un šim stāvoklim nekādi padomi nepalīdzēs.... katrā ziņā fokusa attāluma milimetri pilnīgi noteikti nē.
protams, acīm jābūt pareizā vietā. bet tikai nevajag muldēt, ka labai tehnikai nav nozīmes, varbūt sākumā arī nav, bet ar katru reizi gribas arvien labāk. protams, varu visu nobildēt ar zenitu, tā nav problēma, bet runa ir par ko citu šoreiz, un nebūt nedomāju, ka izaugsme tikai un vienīgi rodas no labas tehnikas, bet ātrāka, kvalitatīvāka tehnika dod vairāk plusu fotografēšanas darbos. ir bijuši brīži, ka vnk aplaužos tehnikas dēļ, piem. putnus nebildēsi nekad ar platleņķi, sportu arī nenobildēsi tikai ar 50mm. tas nav izaugsmes vai ideju jautājums, bet piemērotas tehnikas jautājums reportieriem.
med:protams, acīm jābūt pareizā vietā. bet tikai nevajag muldēt, ka labai tehnikai nav nozīmes, varbūt sākumā arī nav, bet ar katru reizi gribas arvien labāk. protams, varu visu nobildēt ar zenitu, tā nav problēma, bet runa ir par ko citu šoreiz, un nebūt nedomāju, ka izaugsme tikai un vienīgi rodas no labas tehnikas, bet ātrāka, kvalitatīvāka tehnika dod vairāk plusu fotografēšanas darbos. ir bijuši brīži, ka vnk aplaužos tehnikas dēļ, piem. putnus nebildēsi nekad ar platleņķi, sportu arī nenobildēsi tikai ar 50mm. tas nav izaugsmes vai ideju jautājums, bet piemērotas tehnikas jautājums reportieriem.
Telpu sportiem ar 50mm var diezgan ok bildēt - pat hokeju un basketbolu. Bet sākotnējais jautājums komisks
Maris:riskēju, ka metīs ar akmeņiem, bet man šķiet, ka darbā primārais ir ideja/iecere utt. - savukārt ja tā ir tad ir arī skaidrība ko vajag - ja visa tā nav, tad ir tikai *muļķis ar gribēšanu* - un šim stāvoklim nekādi padomi nepalīdzēs.... katrā ziņā fokusa attāluma milimetri pilnīgi noteikti nē.
Ja runājam par "tīro" mākslas darbu, kur galvenais ir ideja, noskaņojums utt utml- varētu piekrist. Taču reportāžā uz plikas idejas ne vienmēr "izbrauksi" - tajos pašos dziesmusvētkos nereti vajag gan kopskatu, gan kādu tuvāku kadru parādīt, bet pozīciju mainīt nav iespējas. Un tad ar savu "idejisko" 35/1,4 vari palikt gribot...
Man nepieder kaudze ar tehniku un tāpēc visos gadījumos izvēle ir starp 2 variantiem- 1.atvieglotais-bodijs un 24-105 2.smagais -tas pats bodijs bet ar 17-40 un 70-200. 3.variants -(kauns pat pieminēt)-ziepītis ar 24-90 ekvivalentu. Protams,es neesmu reportieris un man nevajag notikuma pilnu atspoguļojumu.Kā piemēram pagājšsvētdien bildēju Jūrmalas velogonkas un man absolūti neinteresē kurš tur uzvarēja un ,dabiski,viņa portreta man nav un nav arī apbalvošanas ceremonijas,nav starta un finiša,nav...daudz kā cita ko vajag reportāžai.
60uz5komats6: Gana daudz reāli strādājošu fotožurnālistu ar tādiem aparātiem kā 50D arī bildē ikdienā...
Pirms pāris gadiem pa kaukuru Diskaverī, NG vai tml. kanālu bija filma par Niku Utu, viņam tieši 50D arī bija kaklā. Un Gaismai nebija pajautājis viņa autoritatīvo viedokli.
Maris:riskēju, ka metīs ar akmeņiem, bet man šķiet, ka darbā primārais ir ideja/iecere utt. - savukārt ja tā ir tad ir arī skaidrība ko vajag - ja visa tā nav, tad ir tikai *muļķis ar gribēšanu* - un šim stāvoklim nekādi padomi nepalīdzēs.... katrā ziņā fokusa attāluma milimetri pilnīgi noteikti nē.
+++++
Jā ,un par cik mana bildēšana nav komerciāla ,bieži ir tā ka pietrūkst kaut kāda gara balta,bet arvien noteiktāk nāku pie domass,ka izšķirošais tomēr ir intuīcijas,jeb spējai prognozēt notikumu gaitu,lomai ir izšķirošā nozīme.
Gaisma:Visi tādā sajūsmā par Luņa plakātu, ka nevienam vairs nav, ko teikt.
Jau pēc pirmā posta nebij ko teikt... Cilvēks grib būt "fotožurnālists" figviņzinkur, figviņzin kāpēc un ar ko. jautā, ar kādu tehniku to nekļūdīgi realizēt. Apbrīnoju padomdevējus. P.S. Ja pareizi sapratu, tas cilvēks jau nahrenizējies no bloga...
Var nojaust, ka stāsts par dziesmusvētkiem. Sensenos laikos arī ar šo nodarbojos un joprojām labi atceros, ja neesi akreditēts visiem darbojošies personāžiem bāzt zivsaci purnā, pat 500-nieks stikls var nebūt gana garš (uz crop`a gan vairumā gadījumu pietiks). Kopskati nav galvenais, jābūt parādītām emocijām, bet tās jāizvelk no lielās estrādes kora pašam visu laiku nekursējot starp dziedātāju rindām augšā-lejā, pa labi-pa kreisi (ar zivsaci). Ar dejām vēl trakāk, tur noteikti nedrasēsi pa stadiona vidu polkas solī. Svarīgs būtu zibenīgs AF un augsts ISO bez trokšņiem (kaut TV izgaismos ko vajag un nevajag, ar 1600 var būt pa knapu vakara koncertā).
Iz personīgās pieredzes - pietiktu ar 3 stikliem (ja zoom`i, tad iespējas paplašinās) - zivsacs, 50(35) un 300+ (uz FF). Bez zibeņa var iztikt, ja vien nevajag politiķi N uz vāka.
60uz5komats6: Gana daudz reāli strādājošu fotožurnālistu ar tādiem aparātiem kā 50D arī bildē ikdienā...
Pirms pāris gadiem pa kaukuru Diskaverī, NG vai tml. kanālu bija filma par Niku Utu, viņam tieši 50D arī bija kaklā. Un Gaismai nebija pajautājis viņa autoritatīvo viedokli.
Nemulsini cilvēkus , te 99% nezin par kādām utīm runa
jtphoto:Var nojaust, ka stāsts par dziesmusvētkiem. Sensenos laikos arī ar šo nodarbojos un joprojām labi atceros, ja neesi akreditēts visiem darbojošies personāžiem bāzt zivsaci purnā, pat 500-nieks stikls var nebūt gana garš (uz crop`a gan vairumā gadījumu pietiks). Kopskati nav galvenais, jābūt parādītām emocijām, bet tās jāizvelk no lielās estrādes kora pašam visu laiku nekursējot starp dziedātāju rindām augšā-lejā, pa labi-pa kreisi (ar zivsaci). Ar dejām vēl trakāk, tur noteikti nedrasēsi pa stadiona vidu polkas solī. Svarīgs būtu zibenīgs AF un augsts ISO bez trokšņiem (kaut TV izgaismos ko vajag un nevajag, ar 1600 var būt pa knapu vakara koncertā).
Iz personīgās pieredzes - pietiktu ar 3 stikliem (ja zoom`i, tad iespējas paplašinās) - zivsacs, 50(35) un 300+ (uz FF). Bez zibeņa var iztikt, ja vien nevajag politiķi N uz vāka.
Stāsts par profenes topošo fotograferu... un visi "padomdevēji" nejēgam mājasdarbu izpildīja....