Tad lūk, iet runa par sporta reportāžām, kur normāli darbojamies ar ~1/1000 un ja tas viss ir telpās, tad ar gana augstu ISO. Kā izdarīt tā, lai varētu ātri pārslēgties uz kādu statisku sižetu, kas pieļauj ~1/125 un tādējādi arī zemāku ISO.
Pagaidām tas ko esmu dadomājies ir sekojoši setingi: 1) M mode, 1/1000, f/4, ISO-3200, AutoISO=OFF; 2) M mode, 1/125, f/4, AutoISO=ON (min. shutter 1/125);
Lai pārslēgtos no 1uz2 un otrādi, nepieciešama divu režīmu slēgāšana. Vai ir kaut kas tāds, kur pietiktu ar vienu pārslēgšanos?
Gribētos tā lai nenoņemot aci no skatu meklētāja - tikai ar pogām un rullīšiem. Tos shooting menus A/B/C/D pārslēdzot jālūr pakaļas ekrānā, kā arī tas neatrisina shutter speed ātru pārmešanu starp 125 un 1000.
Nav gluži tā kā tu gribi, bet darbosies diezgan labi.
A režīms ar iso pietiekami augstu lai būtu normāls vidējais slēdža ātrums.
piemēram
A F/4 iso 3200
lau dabūtu uz statisko objektu režīmu fiksi samazini iso uz ļoti zemu piemēram
A F/4 iso 100
Tākā kamera pati nomainīs tavu zemo iso pret lielāku ja būs nepieciešams, tad iznāk ka no sporta režīma uz statisko var pārslēgties tikai nomainot iso, ko var ļoti ātri izdarīt.
Var to pašu ar S režīmu un ļaut diafragmais taigāt no f/2.8 līdz f/4. vai no f/4 līdz f/5.6. nezinu kāds tev objektīvs. Jāzivēlās kas svarīgāks tev vai slēdža ātrums vai asuma dziļums. man personīgi labāk patīk A režīms un iso uzlikts nedaudz augstašk kā vajag. Pats gan kādu laiku autoiso vairs neizmantoju.
Paldies, šis ieteikums par A un stacionāra ISO slēgāšanu labi noderēs "zaļā pļavā" golfu bildējot. Šo shēmu biju jau piemirsis safanojoties par iespēju izmantot auto ISO līdz 3200 un vairāk.
Hoķa gadījumā pamatmasai vajadzīgs M un bez auto ISO, jo gaismas apstākļi ir vairāk kā konstanti. Piedevām uz liela balta fona expo mērītāji mēdz kļūdīties. Pārejot uz lēnāka slēdža sižetu ieslēdzas vajadzība gan (1) nomainīt slēdzi, (2) ieslēgt A un (3) nomainīt ISO vai ieslēgt auto ISO - veselas 3 lietas.
Savulaik esmu izmēģinājies miljons dažādu slēdža ātrumu, iso un diafragmas atvēruma kombināciju. Reizēm vēl arī tagad mainīgos mākoņos bakstos uz M režīma. Taču jau kādus gadus četrus pārsvarā visu bliežu A režīmā ar mīnus 0,3 ekspozīciju. Vienīgās variācijas ir ar iso un eksponometru. Protams, ka reizēm prasās arī pamainīt fokusa režīmus vai to nolokot. Tomēr vairumā gadījumu paļaujos uz automātiku. Godīgi sakot, neredzu nekādu iemeslu kaunēties no auto režīmiem. Tāpēc jau resnā gala kameras tik sālīti maksā, ka tās piedāvā lielākas iespējas vieglāk panākt vēlamo rezultātu. Jāzin tikai ko grib beigās tajā bildē redzēt
bljaaviens, nu manualo rezhiimu un auto iso, aparats no acs nav janonjem....ripini ko gribi.
ar visiem saviem ai stikliem tik ta bildeju, nevis apertures prioritate, bet manualaja ar auto iso. aparatinsh to iso sareekjina cik vaig, pie dotajiem parejiem lielumiem.
veel, nospiezhot info pogu 2x izlec izvelne abcd, kur ar videjo ok var sastiprinaat...
imgfoto:bljaaviens, nu manualo rezhiimu un auto iso, aparats no acs nav janonjem....ripini ko gribi.
ar visiem saviem ai stikliem tik ta bildeju, nevis apertures prioritate, bet manualaja ar auto iso. aparatinsh to iso sareekjina cik vaig, pie dotajiem parejiem lielumiem.
Arī pareizi, bet uz auto iso labāk paļauties, ja ir pilnkadra matrica. Uz D300 jau sākas nesmuks troksnis pie iso800. Turklāt reizēm pat ne tikai telpās, bet arī vasaras dienas vidū ir tumšs kā pakaļā
imgfoto:bljaaviens, nu manualo rezhiimu un auto iso, aparats no acs nav janonjem....ripini ko gribi.
Šādi arī mēģināju. Problēma ieslēdzas ar "min. shutter speed", kas vienam sižetam ir īss, bet otram garāks vajadzīgs. Bet nu nekas, padarbošos vēl papildus ar 'zinātniskā tika" metodēm.
veel, nospiezhot info pogu 2x izlec izvelne abcd, kur ar videjo ok var sastiprinaat...
Šo nevar paveikt nenoņemot aci no aparāta. Tik tuvredzīgs vēl neesmu, lai redzētu ekrānu no tāda tuvuma.
NilsS:...tā jau nu nav ka ar 1/400 ( ja pieņemam, ka bildē ar 70-200 ) nekas nesanāks.
Es tevi nesaprotu, par ko tu runā? Ja par to, lai neizdrebelējas rokas, tad protams, ka ar to pietiks. Es interesējos par sporta reportāžām, kur notiek kustība un dažreiz gana veikla.