Tā izskatās, ka ielicis cilvēks laikam kādā saitā savu bildi kritikai un kārtējo reizi nav ticis saprasts latfoto.lv... Pa lielam taisnība jau ir, tik vajag saprast, kurus likumus un kad vajag lauzt
Njā - skumji... Tas, ka kāds par foto samaksā lielu naudu, nenozīmē ka tā tēpēc ir laba... Un otrādi.
Kā arī kāpēc par to vai citu foto kāds ir bijis gatavs samaksāt... Autoram laikam nav bijis zināms, ka bieži vien pārdodot mākslas priekšmetus tas ir bijis savdabīgs naudfas legalizēšanas veids...
Un jā - intertesanti zināt cik vienkārši un lēti uz uztaisīt 2x3m lielu fotopanno. Sarēķinot 10x15cm kadros vien kāda cena tikai sanāk, nerunājot par fotoreprodukcijas nelielo tehniskās radīšanas sarežģītības pieaugumu.
Da par ko tur Dreef cepas , nekad neesmu varējis saprast viņa vai "Stulbja" cepšanos par kaut kādām "Citu domām" prestižiem utt. Man vispār nav interesantas kaut kādu abstraktu CITU domas par jebkādu manu komerciju. Nav un viss , man pašam viņa ar nav interesanta tālāk kā līdz "Honorāram" tāpēc ar neko nepaturu jo tas viss ir KOMERCIJA kam nav nekā kopēja ar RADOŠU "Mākslu" . Komerciāli kritēriji NOSAKA VISU. TASI KĀ PATĪK ja kāds par to maksā FORŠI nemaksā JĀMEKLĒ kur iemesls. 101 reiz esu teici KOMERCIJA NAV MĀKSLA tajā darbojās tikai VIENS kritērijs PĒRK / NEPĒRK un pilnīgi vienalga tas un kādā "Mākslas līmenī" tas IR
Nevis kāds augumā sabraucis, bet regulārā sāpe Dainim un virtuālo batāliju iemesls. Rakstā viņš ir pamatīgi pacenties, pat slinkums visu izlasīt. Bet galveno neredzu - viņa skaidrojumu par tiem uzskaitītajiem punktiem - par šķībo horizontu, par centrējumu u.c. Neba no dulla prāta tie iesācēji piesienas ar šādām lietām. Ja Dainis būtu izskaidorjis (pamatīgi) katru no šiem gadījumiem, tad... Apdomātos un nesanāktu raksts.
hronists:kaut kāds sviests sarakstīts. kas tās par amatierfotogrāfu problēmām? daini taču ir profesionālis, kāda viņam daļa ko padomā amatieri?
Ta viņam PROBLĒMA kopš laika gala arī vēl tad kad knipsēja ar Panasoņik ziepi Cik gadi pagājuši , ziepis sen pagātnē i komercijā ar tak ielauzījies neslikti BET vecā sāpe nāk un nāk atpakaļ Man ar nav skaidrs KĀPĒC bet kā saka "Katram sava uts" un izklaide
Man raksts patika, interesants materiāls savākts. Bet, kā jau Vaards teica, autora skaidrojuma nebija. Bet varbūt tāds nemaz nav iespējams, un ja viņš uzdrošinātos ko skaidrot, vai tas sakristu ar apspriesto autoru pašu skaidrojumu? Būs laikam jāpaliek pie banālā "visiem likumiem ir izņēmumi!" Bet likumam "visiem likumiem ir izņēmumi" arī ir izņēmumi, tāpēc dragājam tik pa apli tālāk...
Schneider:Vopšem man viss skaidrs, ideālas bildes, kuru kritizēs tikai interneta gudrības salasījies amatierelis, ir šitās: Lai nu man piedod tur redzamās personas!
vai tā interneta gudrība, ka šķībi, nekompozicionāli, sāpīgās vietās nogriezta roka biedram Bērziņa kungam un ne tikai un ka krāsas izdedzinātas?
GunarsII: ... "visiem likumiem ir izņēmumi!" ...
precīzi formulētiem nav.
hronists:kaut kāds sviests sarakstīts. kas tās par amatierfotogrāfu problēmām? dainis taču ir profesionālis, kāda viņam daļa, ko padomā amatieri?
ir takš sakarības un ne fotō, ne kīnō nav ne himenoplastikas ķirurģija, ne kara aviācija! stulbi, kad neprofessionāli kinošņiki taisīja pakaļ professionālajiem arī tur, kur professionālie labprāt darītu kā neprofessionālie, bet nedrīkstēja.
Ta viņam PROBLĒMA kopš laika gala arī vēl tad kad knipsēja ar Panasoņik ziepi Cik gadi pagājuši , ziepis sen pagātnē i komercijā ar tak ielauzījies neslikti BET vecā sāpe nāk un nāk atpakaļ Man ar nav skaidrs KĀPĒC bet kā saka "Katram sava uts" un izklaide
luni, viņa problēma maxis bija "ideju zagšana" nevis ko padomās amatieri
Lunis:Da par ko tur Dreef cepas , nekad neesmu varējis saprast viņa vai "Stulbja" cepšanos par kaut kādām "Citu domām" prestižiem utt. Man vispār nav interesantas kaut kādu abstraktu CITU domas par jebkādu manu komerciju. Nav un viss , man pašam viņa ar nav interesanta tālāk kā līdz "Honorāram" tāpēc ar neko nepaturu jo tas viss ir KOMERCIJA kam nav nekā kopēja ar RADOŠU "Mākslu" . Komerciāli kritēriji NOSAKA VISU. TASI KĀ PATĪK ja kāds par to maksā FORŠI nemaksā JĀMEKLĒ kur iemesls. 101 reiz esu teici KOMERCIJA NAV MĀKSLA tajā darbojās tikai VIENS kritērijs PĒRK / NEPĒRK un pilnīgi vienalga tas un kādā "Mākslas līmenī" tas IR
Bet māksla jau ir viens no komercijas paveidiem. Tik no "nemākslas" tā atšķirība ir tāda pati kā VSOP'am no XO. Māksla ir dārgā gala komercija, kura atdevi dod pēc gadiem un akcents ir uz peļņu, savukārt "plikā" komercija strādā uz apgrozījumu, un finansu atdevi prase ne vēlāk kā pēc kvartāla, taču krutkas lietotājam vienalga, vai vsops, vai xo, ka tik pa lēto var noķert grādu.. Tas tā prasti un tautiski runājot..
Dainis:... daudzi fotogrāfi mūsdienās zina visas šīs standarta klišejiskās lietas ...
ne sūda! saprotama lieta, tas, ka bildētājs kādu no "standarta klišejiskajām lietām" nav ievērojis, ne obligāti nozīmē, ka viņš to nezina. чо-то неправдоподобно, ka visi fotkātāji visas "standarta klišejiskajās lietas" zina un uzliek tām mīksto, gribēdami būt atpazīstami pēc objektīvraksta un oriģināli.
haralds: vai tā interneta gudrība, ka šķībi, nekompozicionāli, sāpīgās vietās nogriezta roka biedram Bērziņa kungam un ne tikai un ka krāsas izdedzinātas?
Tev arī bija slinkums to rakstu izlasīt? Pēc tā, cik man pietika pacietības, sanāk, ka manas bildes kritizējot, tu izskatīsies pēc nožēlojama amatierīša, jo norādīt uz šķībumu nepieder pie labā toņa.
Schneider:Tev arī bija slinkums to rakstu izlasīt? Pēc tā, cik man pietika pacietības, sanāk, ka manas bildes kritizējot, tu izskatīsies pēc nožēlojama amatierīša, jo norādīt uz šķībumu nepieder pie labā toņa.
izlasīju, kā ne. man jau nav zamaškas, ka es super - truper professionāls kritizētājs. pa manam nav pēc bontona, ka šķibi "sanācis", ne iecerēts un ar to pašu "by default" skaitās, ka reiz šķībi, tad tā vajag un par to, ka ir, kā vajag, nekritizē.
vai uzrunātais ''bļe'' ir kāda pazīsama persona? Ja ''niks'', tad autoros laikam ja'meklē vai nu ''Bje'' vai ''Ble''
Visdrīzāk, ka autors jauc divas dažas REALITĀTES: 1) Ir atzīts foto (ta jebkāds) mākslinieks / ir standarta, viduvējs bildētājs. 2) Komunicē ar plenčiem stacijas dzertuvē / komentē cita autora domu F/blogā.
ja par obamas bildi runājam....šķībs horizonts Tur vienīgā taisnā līnija(mājas stūris) ir perfekti vertikāla.
Pirmā rindkopa nogalina fotogrāfija ir kas vairāk par zīmēšanu - huju.
Iedomājieties, ja vēl noknipsēties var pierunāt skuķi ar lielu kameru pa fikso, tad kādu skilu vajag lai pierunātu 2 stundas sēdēt mierīgi un tas viss par zīmuli vai pasteļa krītiņiem!
un jā...gleznošana noteikti nav tikai zīmēšana, jo kā minimums, jāiepazīstas ar krāsu mācību...
UldisMuzikants:
vai uzrunātais ''bļe'' ir kāda pazīsama persona? Ja ''niks'', tad autoros laikam ja'meklē vai nu ''Bje'' vai ''Ble''
Visdrīzāk, ka autors jauc divas dažas REALITĀTES: 1) Ir atzīts foto (ta jebkāds) mākslinieks / ir standarta, viduvējs bildētājs. 2) Komunicē ar plenčiem stacijas dzertuvē / komentē cita autora domu F/blogā.
Voldemorts:
Visdrīzāk, ka autors jauc divas dažas REALITĀTES: 1) Ir atzīts foto (ta jebkāds) mākslinieks / ir standarta, viduvējs bildētājs. 2) Komunicē ar plenčiem stacijas dzertuvē / komentē cita autora domu F/blogā.
Lunis:Da par ko tur Dreef cepas , nekad neesmu varējis saprast viņa vai "Stulbja" cepšanos par kaut kādām "Citu domām" prestižiem utt. Man vispār nav interesantas kaut kādu abstraktu CITU domas par jebkādu manu komerciju. Nav un viss , man pašam viņa ar nav interesanta tālāk kā līdz "Honorāram" tāpēc ar neko nepaturu jo tas viss ir KOMERCIJA kam nav nekā kopēja ar RADOŠU "Mākslu" . Komerciāli kritēriji NOSAKA VISU. TASI KĀ PATĪK ja kāds par to maksā FORŠI nemaksā JĀMEKLĒ kur iemesls. 101 reiz esu teici KOMERCIJA NAV MĀKSLA tajā darbojās tikai VIENS kritērijs PĒRK / NEPĒRK un pilnīgi vienalga tas un kādā "Mākslas līmenī" tas IR
Bet arī Tev ir krekliņs ar uzrakstu "Profesionāls trokšņotājs". Jāatzīst, ka diezgan par tēmu. ))
lukass: Bet arī Tev ir krekliņs ar uzrakstu "Profesionāls trokšņotājs". Jāatzīst, ka diezgan par tēmu. ))
Jā , i man viņš pat patīk Vispār man patīk divi krekli no visas kolekcijas "Profesionāls trokšņotājs" un "Working Class Hero" , pēdējais gan par godu senai Lenona dziesmai. PRECĪZI tā ar uzvedos
Visa sāls ir tajā, ka fotogrāfija (nosacīti) ir vienīgais mākslas iegūšanas veids, kuru var iegūt (teorētiski) bez jebkādas piepūles, zināšanām, izpratnes un trenniņiem. Ne tev mūzikas instruments ne gleznošana gadiem jāmācas. Pārāk liels ir vilinājums.
Nu, lai stāvētu aiz sintezatora, kurā ierakstīta melodija, šlāgermūzikas balagānā vai uzpindzelētu melnu kvadrātu uz balta fona, arī nav jābeidz mūzikas vai mākslas skolas.
Schneider:Nu, lai stāvētu aiz sintezatora, kurā ierakstīta melodija, šlāgermūzikas balagānā vai uzpindzelētu melnu kvadrātu uz balta fona, arī nav jābeidz mūzikas vai mākslas skolas.
Skolas nav jabeidz tiem kuri to atkarto... Skolas beigusi tie, kuri to izdarija pirmie
Schneider:Nu, lai stāvētu aiz sintezatora, kurā ierakstīta melodija, šlāgermūzikas balagānā vai uzpindzelētu melnu kvadrātu uz balta fona, arī nav jābeidz mūzikas vai mākslas skolas.
Skolas nav jabeidz tiem kuri to atkarto... Skolas beigusi tie, kuri to izdarija pirmie
Schneider:Nu, lai stāvētu aiz sintezatora, kurā ierakstīta melodija, šlāgermūzikas balagānā vai uzpindzelētu melnu kvadrātu uz balta fona, arī nav jābeidz mūzikas vai mākslas skolas.
Skolas nav jabeidz tiem kuri to atkarto... Skolas beigusi tie, kuri to izdarija pirmie
Schneider:Nu, lai stāvētu aiz sintezatora, kurā ierakstīta melodija, šlāgermūzikas balagānā vai uzpindzelētu melnu kvadrātu uz balta fona, arī nav jābeidz mūzikas vai mākslas skolas.
Skolas nav jabeidz tiem kuri to atkarto... Skolas beigusi tie, kuri to izdarija pirmie
Schneider:Nu, lai stāvētu aiz sintezatora, kurā ierakstīta melodija, šlāgermūzikas balagānā vai uzpindzelētu melnu kvadrātu uz balta fona, arī nav jābeidz mūzikas vai mākslas skolas.
Skolas nav jabeidz tiem kuri to atkarto... Skolas beigusi tie, kuri to izdarija pirmie
Dainis diemžēl (attiecas uz saziņu ar cilvēkiem) tāds taisnais cilvēks. Neatkarīgi no tā, kas par tēmu + vai ir kompetents tajā vai nav vienmēr būs viedoklis. Raksts droši vien ir kāda interneta čatiņa turpinājums, lai atkal kādam pierādītu savu taisnību.
Zābaku pāris atkal kopā! 1) "re kā Voldis sevi precīzi raksturoja... [url=www.fotoblog.lv..."]www.fotoblog.lv..."[/url] (c) 2) "uau,tādu reportāžu palaidu garām.Kāds elpu aizraujoš notikums. " (c) Malači, tā arī turieties. Divatā tomēr drošāk plašajā pasulē.
Citagaisma: " Māksla ir dārgā gala komercija, kura atdevi dod pēc gadiem un akcents ir uz peļņu, savukārt "plikā" komercija strādā uz apgrozījumu, un finansu atdevi prasa ne vēlāk kā pēc kvartāla..."(c) Lakoniski. Precīzi. Katram - savs.
imgfoto:ja par obamas bildi runājam....šķībs horizonts Tur vienīgā taisnā līnija(mājas stūris) ir perfekti vertikāla.
Pirmā rindkopa nogalina fotogrāfija ir kas vairāk par zīmēšanu - huju.
Iedomājieties, ja vēl noknipsēties var pierunāt skuķi ar lielu kameru pa fikso, tad kādu skilu vajag lai pierunātu 2 stundas sēdēt mierīgi un tas viss par zīmuli vai pasteļa krītiņiem!
un jā...gleznošana noteikti nav tikai zīmēšana, jo kā minimums, jāiepazīstas ar krāsu mācību...
Kā tur bija - nemāki zīmēt/gleznot? Kļūsti par fotogrāfu!
Kā tur bija - nemāki zīmēt/gleznot? Kļūsti par fotogrāfu!
Šitais sakamais ir aplams, jo labu fotogrāfiju ir grūtāk dabūt gatavu, nekā labu zīmējumu. Jo lai taptu laba fotogrāfija fotogrāfam vajag būt vajadzīgajā vietā, vajadzīgajā laikā un vajadzīgo situāciju piefiksēt, fotogrāfs attēlo noteiktu reālu notikumu, kurš realitātē ir tieši tik ilgs vai īss, cik ilgs ir slēdža atvērums, savukārt zīmējums ir/var būt autora iedomu auglis, kas var nebūt nekādīgi saistīts ar realitāti. Aiz to arī jauni cilvēki biežāk sasniedz atzinību caur savām gleznām, nevis caur fotogrāfijām. p.s. Nezinu nevienu fotogrāfu, kurš bildētu pēc zīmējumiem, taču daudzi zīmētāji, gleznotāji savus darbus radījuši skatoties bildēs. ..gan plikņus, gan ainavas.
Kā tur bija - nemāki zīmēt/gleznot? Kļūsti par fotogrāfu!
Šitais sakamais ir aplams, jo labu fotogrāfiju ir grūtāk dabūt gatavu, nekā labu zīmējumu. Jo lai taptu laba fotogrāfija fotogrāfam vajag būt vajadzīgajā vietā, vajadzīgajā laikā un vajadzīgo situāciju piefiksēt, fotogrāfs attēlo noteiktu reālu notikumu, kurš realitātē ir tieši tik ilgs vai īss, cik ilgs ir slēdža atvērums, savukārt zīmējums ir/var būt autora iedomu auglis, kas var nebūt nekādīgi saistīts ar realitāti. Aiz to arī jauni cilvēki biežāk sasniedz atzinību caur savām gleznām, nevis caur fotogrāfijām. p.s. Nezinu nevienu fotogrāfu, kurš bildētu pēc zīmējumiem, taču daudzi zīmētāji, gleznotāji savus darbus radījuši skatoties bildēs. ..gan plikņus, gan ainavas.
Tu vispirms uzzīmēt kaut vai pēc foćenes un tad parunāsim...