Mandalay:pie reizes pajautāšu, kuru midformāta rumpiti iegādāties, lai pēcāk ir mazāks čakars upgreidam (stikli)/remontam?
PS: nesen bij ebay labs piedavajums `Bronica 645 ETRSi` - aizgaja pa nieka Ls 160 ar piegadi (body, stikls 75mm, sahta, 120 kasete)..
Problēma nav TEHNIKĀ problēma ir KO @ KĀ ar viņu darīt , un motivācijā KĀPĒC tas būtu jādara konkretajā VEIDĀ / TEHNALOĢIJĀ Viens liels vairums vieni 80% to kas FANO taka par "Filmu" viņu izmanto tāpēc ka ar DIGI vienkarši NAV IESPĒJAMS iegūt tik NOŽĒLOJAMU tehniskā ziņā rezultātu kā uz ĻOTI SLIKTAS FILMAS nemākulīgi apstrādātas nemākulīgi nokopētas Vienvārdsakot aizvieto "Radošu Domāšanu" ar sacensību ar "Mačošanos" no serijas kuram tehniski NEKAVALITATĪVĀKS gala REZULTĀTS ieguts , bieži vien to pat par ATTĒLU gŗuti nosaukt drīzāk "Procesēšanas defektu attēlojums"
daļeji tev piekrītu. pamatā midformatu gribeju prieks landskeipiem vai kada portreta, neko vairak - attiecigi 2 stikli vajadzigi - platais un portretnieks.
protams, var iztikt ar digi, eksponet X reizes ar eksp-korekciju/kaa savadak un tad limet kopā...
bet nu Luni, tavs teksts ir - "kapec kaut kas jalabo/jadara, ja ta pat viss ir sudigi..." - nepareiza pieeja.
Citāts: Romis 16.12.09 13:07 : "Lai bildētu uz filmu, jāsasniedz zināms līmenis citādi būs pārlieku daudz "brāķa" kadru... sevišķi tas attiecas uz midformātu. Filmas galvenā priekšrocība ir dinamiskais diapazons, it sevišķi melnbaltai filmai to var manīt, ja salīdzina korekti eksponētus kadrus ar digi, IMO. "
Neviens jau neapstrīd daudzās filmas priekšrocības. Taču tās pilnībā var realizēt, tikai, veicot korektu un pilnvērtīgu apstrādi (pievienojos Lunim). Pats nupat pārliecinājos- dežūrās nakts stundu īsināšanai kārtoju veco m/b 35 mm filmu arhīvu, daudzus kadrus "ciparoju" mājas digi-arhīvam. Kvalitāte (sevišķi grauda ziņā) ne visai- tomēr vairums ģimenbilžu filmu tīstītas veikala gatavajos amatieru foto-ķīmijas komplektos. Tagad tādām jebkurš pieklājīgs digiziepiis "ieliek vienos vārtos". Protams, kad īpašiem gadījumiem meklējām īpašās receptes, mazjūtīgākas filmas (32 GOST) , paši maisījām ķīmiju un rūpīgi apstrādājām , rezultāti neizpalika. Tas tāpat kā tagad- reti kurš pacietīgi šopo visu savu digitālo ģimenes arhīvu- samet tik folderos, lai kādreiz paskatītu...
nu pirmkārt jau filma ierobežo... ja tev bija pieejami <40 kadri, tad tagad 1000 bildes.. un neviens nafig negribēs čakarēties fotošopā... un ja vēl HDD noplīsīs... argh...
Offtopic. Gan jau driz cilvece radis biologiskas matricas uz nervu audu pamata tik vien ka kompits japiesledz un aidaa.. ja vajadzigs zooms tik nomaini savu pertik-cukas aci uz ergla i vsjo
Parasti šādos pasākumos nepiedalos-neredzu jēgu.Fotografēju sen,protams uz filmas,tad kādu laiku bija klusums,tagad d digi.Kā toreiz bija,daudzi jau zin,kas nezin-varbūt arī nevajag...Dažreiz pakavējos kādā pabružātā albumā vai krāsu zaudējušā,piebāztā aploksnē...jā, bija laiki...... .Neviltots prieks joprojām ir par to,ka ļoti bieži līdzi ir bijis kāds aparāts,un ne jau vienmēr nozīme ir tehniskajai pusei. Kas labāks?Grūti spriest.Tepat blogā ir atbilde,tik pašam jāizloba-ir labas (ari m&b)bildes ar vecu filmu tehniku,un ir saturā un formā vāji piedāvājumi ar smalkām(dārgām) ciparnīcām......
Es te viendien biju skanerī iebāzis vienu savu NAKTS skatu , salūta bildi. Visko skanēdams biju piemirsis pārmest iestādijumus un šamais man ieskanēja no 6x9 kadra 6400dpi optiskajā 3,5Gb bildi. Kompis knapi to atvēram PĒC TAM bet toties kā izrādījās atspulgs ūdeņi NAKTĪ bija ar sikiem vilnīšiem un tumšājās vietās detaļas
Rezumējam: priekš kam braukt uz copi, tērēt laiku, degvielu, naudu aprīkojumam, laivai, tērpam, ja veikalā/tirgū ir viegli nopērkamas visdažnedažādākās zivis.
Kopš parādījies digitālais vidējā foto tehniskā kvalitāte būtiski pieaugusi. Labi varēja redzēt "Viena diena Latvijā" izdrukās. Tehniskā ziņā jaunās bildes bija daudz kvalitatīvakas. Filmu fani vienmēr mēģina salīdzināt kautkādu lielā formāta super filmu veiksmīgā izdrukā ar viduvēju digitālo crop, vai FF. Pagājušajā nedēļā pētījām dažādas izdrukas nodarbībās pie Raimo Lielbrieža. Hasselblad digitālā midi formāta digitālā izdruka ap A3 izmēru, asums tāds, ka acis sāk asarot. Man liekas, ka galvenā filmas atšķirība ir citāds grauds, un atšķirīga kontrasta līkne. To pašu varētu panākt uzliekot photošopā filtru un sačakarējot digitālo. Krāsu filmai foršākas, gludakas krāsu pārejas, kas arī vairāk redzās blenžot 100% pikseļos. Tādi lūk novērojumi!
"Vienas Dienas Latvijā"gadijumā kāds nebija ticis galā ar rawu konvertēšanu,digitālās bildes tiešam uz izdrukām bija ne visai,kaut gan izejmateriālam nebija ne vainas,imakona skanējumi no filmām izskatijās kudī dabiskāk.Starp citu tās digibildes,kas ar videjā formāta pēcpusēm bija bildētas,tajās izdrukās izskatijās krietni labāk,kā pārejās ciparbildes.
Ziniet exsistē DIGITĀLAS tehnaloģijas kura TEHNIKA maksā 100 un vairāt T Naudiņas , ar vinām var pānākt vienkarši pārdabiskus rezultātus sākot no NIEROBEŽOTA asuma dziļuma gradācijas lidz pilnīg optiskajam blīvumam tādam kā ne uz vienas filmas nekad nevar panākt. SPIEŽ un šamis ievelk "Failu" je nemaldos 200Gb apjomā kur asums ir No līdz un pats fails visas skalas garumā sava vida HDR tikai jau focējot. Ar vienu spiedienu šams bildēja kautkādus 10 kadrus dažādu blīvumu un fokusa diapazonā. Gala rezultātā var ASUMU norādīt FAILĀ kur tev vaig un blīvums ar atškirās KUR VAIG pa kautkādām pakāpēm. Būtībā efekts GATAVAM failam itkā tu KAMERĀ stādītu ASUMU uz konkrētu PUNKTU un REGULĒTU Gaisāks tumšāks . Tikai ne uz "Matenes" bet tūrās optikas reķisna HDR varinats tikai panākts jau UZŅEMOT ar speciālas digitālas tehnaloģijas palīdzību , kā teicu CENA tam bija vairāki simti štuku BET mierīgi TĀ REALI VAROT Taga jautājums KAM TAS VAJADZIGS par tādām cenām ? Zinat daudz cilvēku kam FANAM vajadzīgs DIGIHASELS pa 30 t USD ja to pašu var panākt ar KAMERU + filmu pa 100 USD ? Tieši tas pats variants ir ar KĪNO / VIDEO lai iegutu "Filmu" efektu Video specāli jāapstrādā Agrāk kad KINO KAMERA + FILMA bija daaudz daudz lētākas par LABA LĪMEŅA VIDEO nekādu jautājumu šai sakarā nebija , nepagāja ne 40 gadu ka VISS MAINIJĀS , taga Video ir LĒTĀKS nekā Laba filmu kīno kamera + Filma + process un nu IR SAVĀDĀK Ar FILMU FOTO būs tas pats , tiko CENA / IESPĒJAS digitālās tehnaloģijās VIENĀDOSIES domāju tad varēs DISKUTĒT šobrīd IESPĒJAS NAV NE TUVU un tur kur IR tur CENA atsķirās SIMTIEM REIŽU!! Parēķini VIDĒJĀ formāta kamera NORMALA sākot no 200-300Ls un LĪDZĪGA LĪMEŅA rezultāts ieguts ar KAUTKO pa 30-40 T USD