Kādi ieteikumi, ja ir interese pamēģināt kaut ko no Nikon 35mm tehnikas? Pirkt F6 tā kā negribētos... Kas vispār ir reāli - laikam jau kāda no lietotajām kamerām? Cik viegli tādas var dabūt un vai pastāv iespēja aizņemties/izīrēt?
Dabūt var viegli - strādāt arī viegli. F3, FM2, F no simtnieku sērijas. Tev patiks. Ar stikliem nezinu, ieteiktu kādu fiksu - tur 28, 35, 50, 85, ja zini ko bildēsi. Labāk jau gaišāks. Par vārdu gan drusku jāmaksā. Ja iet runa par stikliem.
Nu tas ir vecs... cik saprotu, jaunākās kameras ļauj ielikt filmu un bildēt, tāpat kā digitālā, tikai ar to atšķirību, ka materiāls ir filma un ir bišku vairāk jāpiedomā par rezultātu.... ?
FM3 ir izcils, bet bildēt ar to var tikai tad ja kaut daļēji saprot kā darbojas fotoaparāts
F5, F6, un arī F100 ir brīnišķīgi
bet "kā digitālais" strādās vēl vesels pulks, ciparniekiem atbilstošas klases, plastmasas nikonu kas ražoti no 1990-2005 gadam
Māri, es saprotu, kā darbojas fotoaparāts, jautājums ir par to, vai es gribu tikai dzert kafiju un nospiest podziņu, vai arī dzert kafiju, gudri muldēt, grozīt eksponometrus, pirms podziņas nospiešanas regulēt slēdzīšus un vēl darīt visādas figņas... es to negribu, es gribu labam objektīvam pilnu kadru izmantot un apjaust filmas zīmējumu. Ar to es gribēju teikt, ka viss, kas parasti seko aiz vārda BET ir bulšits... vai BETŠITS.
/grozīt eksponometrus, pirms podziņas nospiešanas regulēt slēdzīšus un vēl darīt visādas figņas... /
tad arī norāda, ka priekšstats tev visai miglains - neuztver to kā saasināti - teikums ir par abstraktām darbībām, bet patiesībā šīs darbības ir pilnīgi konkrētas -
-bildētājs asumu + vienu no bildejamiem parametriem (kurš galīgi nav jāmaina ne pie katra kadra, ne arī bieži, toties dod 100% pārliecību par stikla zīmējumu), iestāda manuāli, tādējādi kamerai pašai uzticot mainīt tik vienu parametru - kamēr "zaļo A" režīmu lietotājs uztic filmu kamerai pašai regulēt uzreiz 3 un ciparu kamerai uzreiz 5 parametrus - to tad arī kameras dara dūšīgi raustot šos lielumus uz visām pusēm - tas 100% nozīmē, ka bildētājs nekontrolē to ko sniegs optika un pieļauj lielu varbūtību, ka kamera "kļūdīsies" vēl kādā no parametriem - patiesībā kamera nekur nekļūdīsies vienkārši bildētājs nebūs formulējis kamerai ko no tās vēlās un kameras "domas" atšķirsies no bildētāja domām
un iemesls tam ir tas, ka bildētājam šo domu NAV. bildētājs NEZIN kā "domā" kamera un tāpēc nespēj daļu parametrus pateikt kamerai priekšā, lai katrā konkrētajā gadījumā fotoaparāts uzzīmētu tādu bildi kā bildētājs vēlas
es pats nelietoju FM3 tipa kameru uz 35mm jo "Pentax LX" dabūt nenodrāztu nav iespējams (un līdz FM3 tā arī nevelk), bet FM3 ražoja vēl tiktiko un pārdotas tiek pilnīgas nullītes (kuras tev likās vecas) - lietoju MZ-S (būs pa vidu starp F100 un F5), bet man nenāk prātā lietot tos režīmus kuru nav FM3, lai apskatītos kā uz filmas izskatās full automāta "domas"
protams TO var darīt, un jabkuram uz TO ir pilnīgas tiesības tik smieklīgi, ka cilvēkam kurš nav pat TO pamēģinājis ir viedoklis par šādu kameru:
Es zinu, kurus tieši parametrus maina katrs no auto režimiem, arī zaļais, bet man pārsvarā patīk paļauties uz "kāds kadrs sanāks, tāds būs labs" - jo katra nianse kadru padara mazliet savādāku un bieži tas nav tik būtiski. un pieskaitot zipeni, sanāk 4 un 6 parametri, kur vēl JPEG formātā bliežot arī ir čupiņa. (es biju pacenties uzskaitīt, bet tad izdomāju, ka gudri dirst nav malku cirst).
Labi, tas nav svarīgi, īsi sakot, kas gribēs, iemācīsies visu un vēl vairāk, bet FM3A ir labs dzelzis, pētu aprakstu
un iemesls tam ir tas, ka bildētājam šo domu NAV. bildētājs NEZIN kā "domā" kamera un tāpēc nespēj daļu parametrus pateikt kamerai priekšā, lai katrā konkrētajā gadījumā fotoaparāts uzzīmētu tādu bildi kā bildētājs vēlas