forum.gif
Filmu kameru lietošana "digitalajā ērā"
Jauns tematsAtbildēt fotoblog.ninja forums / diskusijas / Filmu kameru lietošana "digitalajā ērā"
  1.  
IerakstsAutors
Publicēts: 04.01.08 14:00
 citēt
Man tāds jautājums tiem foto entuzjastiem un citiem līdzīgi domājošiem, kuriem ir gan Digi, gan Filmu kameras:
Kādi ir tie gadījumi, ka jūs neizmanojiet digi apratūru, bet gan labāk "bliežiet" ar filminieku?
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:04
 citēt
Man tāds jautājums tie foto entuzjastiem un citiem līdzīgi domājošiem, kuriem ir gan Digi, gan Filmu kameras:
Kādi ir tie gadījumi, ka jūs neizmanojiet digi apratūru, bet gan labāk "bliežiet" ar filminieku?


Man nav, bet ja būtu tad ļoti ilgas ekspozīcijas, kaut vai zvaigžņu rotāciju... ar digi tur tikai auzās iebraukt...
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:06
 citēt
ok, tā ir viena lieta :) Paldies
Vēl idejas?


www.clarkvision.com...
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:14
 citēt
Biju jau piemirsis, bet tikko atcerējos...

Dieapozitīvi (protams vajag arī labu aparātu uz kā pēc tam lūrēt)
Tās bildes ir dzīvas un lielas :roll:

Projektors nekad neko tādu neparādīs...
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:15
 citēt
Paldies par viedokli.

Tieši gribēju rakstīt ka b/w uz filmas tomēr ir vērtīga lieta, jo ar digi to ir samērā grūti atkārtot. Vismaz man tā šķiet.
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:17
 citēt
Paldies par viedokli.

Tieši gribēju rakstīt ka b/w uz filmas tomēr ir vērtīga lieta, jo ar digi to ir samērā grūti atkārtot. Vismaz man tā šķiet.


RAW un daži labi Adobes Lightroom preseti īpaši neatpaliek... :wink:
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:22
 citēt
Paldies par viedokli.

Tieši gribēju rakstīt ka b/w uz filmas tomēr ir vērtīga lieta, jo ar digi to ir samērā grūti atkārtot. Vismaz man tā šķiet.


RAW un daži labi Adobes Lightroom preseti īpaši neatpaliek... :wink:


...tomēr tādu diapozonu nedabūsi tāpat :)
bija kaut kāda tur viena kodak m/b filma (laikam pat C-41), kurai diapozons bija pat 5 stopi.
Tas sanāk tā, ka bilde sakarīgi izskatās:
1/60
1/125
1/250 (korekta ekspozīcija)
1/500
1/1000

Pamēģini ar digi ;)
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:25
 citēt
Paldies par viedokli.

Tieši gribēju rakstīt ka b/w uz filmas tomēr ir vērtīga lieta, jo ar digi to ir samērā grūti atkārtot. Vismaz man tā šķiet.


RAW un daži labi Adobes Lightroom preseti īpaši neatpaliek... :wink:


...tomēr tādu diapozonu nedabūsi tāpat :)
bija kaut kāda tur viena kodak m/b filma (laikam pat C-41), kurai diapozons bija pat 5 stopi.
Tas sanāk tā, ka bilde sakarīgi izskatās:
1/60
1/125
1/250 (korekta ekspozīcija)
1/500
1/1000

Pamēģini ar digi ;)


brr vari apstātīt smalkāk? Īsti neiebraucu....

Ja tev ir laiks varbūt vari vēl kādu vārdu teikt šajā sakarā kā nekā tomēr esi filmu piekritējs. Būtu ļoti pateicīgs :)
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:28
 citēt
Breidi parādi kādu piemēru... a to man īsti nav skaidrs kur tā odziņa...

Bet atcerējos vēl vienu plusu filmai... to var ieskanēt uz 48-bit :shock: Protams ne jau ar kuru katru skaneri... :wink:
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:30
 citēt
Nu kā, filmām (negatīviem!) ir diezgan paliels diapozons - nu karoč, ir pieļaujamas kļūdas ekspozīcija. Un jo mazāks ISO, jo lielāks diapozons.

Te piem bilde: ISO 800(!), f16, 2 minūtes.


Man blakus draugs ar digi, blakus bildējor, saka - traks vai? Man jau ar iso 400, f8, minūti jau viss ir izcepies! Tev tak totāli izdegs tā bilde!
Heh, bet laikam jau neizdega īpaši...
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:35
 citēt
Pag, tūliņās!

Man skenerim drauveris jāuzinstalē! :D Ieskenēšu žurnāla atvērumu...
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:39
 citēt
Briedi tā bilde nav par tēmu, to jau minēju, ka ilgas ekspozīcijas ir filmas plusi...

Vēl filmas pluss ir 22Mpix (cik zinu tas šobrīd ir lielākais mirstīgajam pieejamais skanējums)
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:42
 citēt
Nu kā, filmām (negatīviem!) ir diezgan paliels diapozons - nu karoč, ir pieļaujamas kļūdas ekspozīcija. Un jo mazāks ISO, jo lielāks diapozons.

Te piem bilde: ISO 800(!), f16, 2 minūtes.


Man blakus draugs ar digi, blakus bildējor, saka - traks vai? Man jau ar iso 400, f8, minūti jau viss ir izcepies! Tev tak totāli izdegs tā bilde!
Heh, bet laikam jau neizdega īpaši...


Šajā gadījumā gan laikam ir nostrādājis filmas "reciptory failure" fenomens -- pie garām ekspozīcijām ir jāpalielina ekspozīcijas laiks, lai iegutu pareizi noeksponētu filmu
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:43
 citēt
nesen ar filmu tikai sāku bildēt..sāku iebraukt/saprast un salīdzināt ;)
avatar
Publicēts: 04.01.08 14:47
 citēt
Schwarschilda efekts, vai kkaa taa tas saucaas - jo ilgaa eksponē, jo ilgāk jāeksponē... labi. ok, tas nebija tas. Tūliņ ieskanēšu no žurnala pa tēmu..

-----

Briedi tā bilde nav par tēmu, to jau minēju, ka ilgas ekspozīcijas ir filmas plusi...

Vēl filmas pluss ir 22Mpix (cik zinu tas šobrīd ir lielākais mirstīgajam pieejamais skanējums)

Tas jau ir tikai 35mm filmiņai (mazajam formātam)...
6x9(vidējam form.) filmai jau ir pāri pa 100mpix... nerunājot nemaz par lielo formātu...
avatar
Publicēts: 04.01.08 15:00
 citēt
Nu loģiski padomājot, garās ekspozīcijas vien kaut vai tāpēc, ka nav trokšņi.
avatar
Publicēts: 04.01.08 15:02
 citēt
Nu loģiski padomājot, garās ekspozīcijas vien kaut vai tāpēc, ka nav trokšņi.


Trokšņu nav, bet ir filmas kurām krāsas aiziet tūtē, un piem. viss var palikt reāli zaļš :)
avatar
Publicēts: 04.01.08 15:13
 citēt
Man tāds jautājums tie foto entuzjastiem un citiem līdzīgi domājošiem, kuriem ir gan Digi, gan Filmu kameras:
Kādi ir tie gadījumi, ka jūs neizmanojiet digi apratūru, bet gan labāk "bliežiet" ar filminieku?


Man nav, bet ja būtu tad ļoti ilgas ekspozīcijas, kaut vai zvaigžņu rotāciju... ar digi tur tikai auzās iebraukt...


www.sergebrunier.com

Apskaties gan, palasi.


Es tajā valodā nemāku lasīt...
Un ar zvaigžņu rotāciju biju domājis šo:
www.mreclipse.com...
avatar
Publicēts: 04.01.08 15:20
 citēt
Nu loģiski padomājot, garās ekspozīcijas vien kaut vai tāpēc, ka nav trokšņi.


Trokšņu nav, bet ir filmas kurām krāsas aiziet tūtē, un piem. viss var palikt reāli zaļš :)

Man liekas, ka tas vairāk ar white balance ... fočikam iestādi un čips visu izrēķina, filmai vajag speciālu filmu bildēšanai telpās vai naktī... vai kā..
avatar
Publicēts: 04.01.08 15:23
 citēt
Nu loģiski padomājot, garās ekspozīcijas vien kaut vai tāpēc, ka nav trokšņi.


Trokšņu nav, bet ir filmas kurām krāsas aiziet tūtē, un piem. viss var palikt reāli zaļš :)

Man liekas, ka tas vairāk ar white balance ... fočikam iestādi un čips visu izrēķina, filmai vajag speciālu filmu bildēšanai telpās vai naktī... vai kā..


Nu par to zaļo - tur kaut kāda reakcija ar filmas ķīmiju. Bildēšana telpās ir cita fīča. Tur viss nenormāli dzeltens paliek, ja nelieto speciālo tungsten filmu...
avatar
Publicēts: 04.01.08 15:28
 citēt
Nu loģiski padomājot, garās ekspozīcijas vien kaut vai tāpēc, ka nav trokšņi.


Trokšņu nav, bet ir filmas kurām krāsas aiziet tūtē, un piem. viss var palikt reāli zaļš :)

Man liekas, ka tas vairāk ar white balance ... fočikam iestādi un čips visu izrēķina, filmai vajag speciālu filmu bildēšanai telpās vai naktī... vai kā..

ir jau tāda lieta kā filtri, vajadzīgā efekta panākšanai. miljons nd filtru un miljons krāsaino, kuriem atšķirība sākas jau ar to intensitāti utt. vispār tā ir vesela ''māksla''
cik nav redzēts kino, ka uz kompendija sakrāmē virsū 4; 5 vai pat vairākus filtrus. uhhh
avatar
Publicēts: 04.01.08 15:30
 citēt


Pats neesmu bildējis ar šo filmu (dzīvē pat redzējis neesmu:D), bet nu itkā testos izsakās pozitīvi, ka var iegūt pieņemamus rezultātus pat ar ekspozīciju -2 stopi un +5 stopi..

(skenējums no Practical Photography 2001. gada, kur vēl tiek testēts MZ-S, un sludinājumos tirgo TIKAI filmu kameras, filmas, skenerus :D (nu visu filmbildētājiem), vot šitādu žurnālu ir interesanti pašķirstīt )

en.wikipedia.org...
avatar
Publicēts: 04.01.08 15:48
 citēt
Sameklē www.infanata.org vienu grāmatu:

Bernhard J. Suess - Creative Black-and-White Photography (Advanced Camera and Darkroom Techniques).

Viņš nedomā, ka tas patiešām tā ir, ka m/b filmiņa ir pacietīga un bezgalīgi staipāma. Tur ir piemēri.


Protams ka nav bezgalīgi staipāmas! Ceru ka tagad nerunā par kaut kādu forsēšanu vai pullošanu. Un šī, ko minēju, nav melnbaltā, bet gan pseido...
avatar
Publicēts: 04.01.08 16:11
 citēt
Sameklē www.infanata.org vienu grāmatu:

Bernhard J. Suess - Creative Black-and-White Photography (Advanced Camera and Darkroom Techniques).

Viņš nedomā, ka tas patiešām tā ir, ka m/b filmiņa ir pacietīga un bezgalīgi staipāma. Tur ir piemēri.


To grāmatu es biju ielicis netā.
www.fotoblog.lv...
avatar
Publicēts: 04.01.08 16:16
 citēt
ng_blog

par to MB filmiņu staipīšanu un Bernharda funktieri - staipāms ir arī jēdziens /ko katrs uzskata par korekti noeksponētu kadru/ - tieši šajā ģēlā jau arī slēpjas dīvainais fenomens, ka pirmoreiz paņemot filmu kungi paziņo /man "sanāk" 36 kadri no zenīta nelietojot eksponometru/

pret matrici varētu teikt, ka arī slaidam ir /liels diapazons/, laigan negatīvu filmām un mb tas ir vēl lielāks

reportāžai un studijai (komerc.) cipari der labāk (studijai gan vēlami cipari ko elkorā nevar nopirkt)

visam pārējam (ja cilvēks priekš sevis vispār atrod šo "pārējo";) filma foršāk - tiesa uz 35mm labu kopiju noņemt ir dārgi un mokoši (izņemot klasisku mb procesu līdz papīram), bet ar lieliem kadriem gan forši spēlēties

cipari lētāk

patiesam mājas albūmam filma labāk - ar kurpju kasti pietiek, lai nekas nepazustu
avatar
Publicēts: 04.01.08 21:45
 citēt
sakontaktē ar mani, pateikšu.
avatar
Publicēts: 04.01.08 23:04
 citēt
FILMA RULLEEE!!!!! :wink: "ja ar to prot apieties"
avatar
Publicēts: 04.01.08 23:07
 citēt
FILMA RULLEEE!!!!! :wink: "ja ar to prot apieties"


Galvenais jau ir fīlings, ko cipari nespēj sniegts ;)
avatar
Publicēts: 07.01.08 02:48
 citēt
Man tāds jautājums tiem foto entuzjastiem un citiem līdzīgi domājošiem, kuriem ir gan Digi, gan Filmu kameras:
Kādi ir tie gadījumi, ka jūs neizmanojiet digi apratūru, bet gan labāk "bliežiet" ar filminieku?
sūnainos gaismas apstākļos, ja digitāla remontā, ja vajag zolīdi m&b bildi.
avatar
Publicēts: 07.01.08 02:55
 citēt

Šajā gadījumā gan laikam ir nostrādājis filmas "reciptory failure" fenomens -- pie garām ekspozīcijām ir jāpalielina ekspozīcijas laiks, lai iegutu pareizi noeksponētu filmu
Švarcšīlda efekts, nosaukts tā žīdiņa, kurš efektu atklāja vārdā. sākas pie ~ 1/30. krāsu filmai katram slānim atšķirīgā mērā izpaužas, caur ko krāsu balanss pa D.
avatar
Jauns tematsAtbildēt
  1.  

Mana info:

Forum saīsnes:

Meklēt
Kategorijas
Diskusijas

Šobrīd online (0):