Viss ir atkarīgs no rāja uzbūves, ja rāmim priekšā ir stikls, tad nav nozīmes, kāds izpildījums (mat, vai glance), ja bez stila baudāmāka ir matēta bilde (nedod atspīdumus)
Shodien taisni sanjemu savas izdrukas no UK lielaka uznjemuma. Visi matetie darbi perfekta kvalitate, glancetie ar zaljganiem un rozigiem tonejumiem. Nosutiju shiem neapmierinata klienta epastu un sutis pa jaunam.
Galvenais, ka bildes lielakoties melnbaltas, kur rozaa tonjiem vispar nav ko meklet. Hvz, vai tur vinjiem papirs , printeris vai vel kas nogajis pa gristi...
n_g:Fotopapīrs nedalās tikai m un g. Tam ir tonīši, tam ir kontrasta pakāpes u.c. lietas, kas visas ietekmē visu. Te laikam tā vispārināti neko nesanāks pateikt, bet glancētais švaki vai der ceļošanai pa rokām, pat ja vienreiz un pa maigām , tas spīd un laistās kā papardes zieds pusnakts saulē. Manā skatījumā glancētais paspilgtina m/b toņus un krāsas, ja tādas tur jau ir. Matētais ir praktiskāks.
...ja naf grūti cilvēkiem saprotamā valodā šo paskaidrot. Zinu, ka printeriem ir dažāda tieksme maitāt bildi, ka iz dažāda marku nesaderība, bet , ka papiram ir kontrasts un tonīši??? Sanča, cik noprotu runā par printētiem darbiem. bet pieļauju variantu, ka arī printFoto papīriem ir nianses, tāpēc jautāju.
Papīra kontrasts un tonīši... khhh, khh... Canonprinteriem pat menjū nav citu firmu papīri, tikai tabula no saviem. Toties Epsonam- visi iespējamie papīri. Praktiķi pateiks labāk, kas saderīgāks. Bet Sančas dzeltenais tonis baltā vietā nav pieļaujams: ja pašas printeris, tad jākalibrē, ja kkur salonā sūtīts, tad pašai jāseko, lai krāsas balanss būtu pareizs. Man vienreiz JVK izdrukāja zaļganu suni izstādes bildei, kur tonis principā nekāds nedrīkst būt, tikai pipars ar sāli... neko, pārataisīja bez liekiem skandāliem. Zem stikla labāk matētās un arī stikls jāņem matētais, lai no visiem rakursiem visās gaismās darbi būtu viegli uztverami.
un tas matētais... sausi skan. Īstenībā , tā saukto matēto iespēju ir tik daudz... tikai veikalnieciski parasti izmanto vienu.... TOMĒR- pieļauju iespēju, ka kāds darbs varētu būt arī glancēts un pat ar spīdīgu stiklu, TIKAI- jāzin pašam fotogrāfam- KĀPĒC tas vajadzīgs! Vispārējā gadījumā strādāt ar visiem līdzekļiem tā- lai uz rādāmās virsmas nerodas atspīdumi... arī no apgaismojuma: lampām, logiem, krāsu laukumiem uz telpas sienām utt...
Jebkurā gadijumā matētās. Ja glancētas liks bez stikla, viņas atspīdēs. Ja viņas nebūs pietiekami biezas, viņš drusku locīsies, līdz ar to nebūs iespējams atrast tādu skatu punktu, no kura neviena vieta neatspīdētu. Ja viņas liks aiz stikla, tad būs jau 2 atspīdumi - no stikla un no bildes. Turklāt glancētas mēdz atseviškās vietās pielipt pie stikla līdz ar to izskstās pleķainas. Protams, mēdz būt arī speciālie matētie stikli. Tie neatspīd. Bet viņi ir ļoti dārgi salīdzinaot ar parastajiem stikliem, līdz ar to man ir gadijies tikai vienu reizi redzēt izstādi, kurā tādi tika izmantoti. Arī pirkstu nospiedumi uz glancētajām būs redzami momentā.
sanchja:doma ir likt aiz stikla. tad jau laikam labak taisit matetas
man i bijis ar iedzeltenu tonejumu.. tur kur jabut baltam tu pretigi iedzeltens..
ja tu valmieraa bildes taisi tad tur ir taada mode m/b bildem kkadu dzeltenu toni nedaudz iedot. pats pedejoreiz gaju bildem pakalj un bija vienu m/b bildi izdrukajusi gan normalu gan ar to dzelteno un lika izveleties, sakot ka tas dzeltenais labaks.