Labs ir tas skolnieks, kurš spēj sasniegt skolotāja līmeni un izcils to pat pārspēs! Par naudu var nopirkt zināšanas, labāko tehniku, skaistākos modeļus un vietas kur fotogrāfēt...utt. .. tikai, vai nauda, skolotājs, modeļi utt, ir garnatija, ka tavas bildes būs vis, vis....
Kad satiksi īsto skolotāju, tad nebūs jautājumu kurš labāks, īstāks, dārgāks, "krutāks'.
es kādu laiku, apmēram gadu, strādāju kopā ar vienu amerikāni, kurš Latvijā ir ieprecējies un kura firmā arī strādājam[darbs nav saistīts ar foto].viņš nepārtraukti atkārto:' kāpēc jums Latvijā visur vajag tiesības, dokumentus utt., traucē progresu.ražošanas daļas vadītājs bija džeks ar augstāko izglītību un pieredzi, bet lietas īsti negāja.ielika citu, var teikt tikai ar pieredzi[bez attiecīgas izglītības] un viss aizgāja. līdzīgi ir visur, ja nav iekšā, nekāda izglītība nelīdzēs.kursi var palīdzēt attīstīties, bet par MEISTARU neuztaisīs.MEISTARI-MĀKSLINIEKI Latvijā vienmēr būs ne vairāk kā padsmit līdz divdesmit un tur nelīdzēs ne pēdējās paaudzes NIKON, ne visdārgākie kursi...
Kā gan varētu salīdzināt - kurš ir labāks skolotājs? Ja nosēdētu kursos (vai meistarklasēs) pie pieciem dažādiem skolotājiem, tad jau varētu salīdzināt. Bet ja skološanas tēmas ir dažādas vai meistarklases par pilnīgi dažādām tēmām, kā tad lai salīdzina? Zināmā mērā skološanas rādītājs varētu būt attiecīgā skolotāja audzēkņu darbi. Es apmeklēju Kundziņa kursus; iespējams, ka kursu dēļ uz ainavām skatos savādāk un esmu atradis arī savu ainavu stilu. Ir vēl būts Gundegas Deģes, Armanda Grundmaņa un Gunāra Bindes lekcijās, bet teorija ir viena lieta, pavisam cits - prakse un radītie darbi.
4000:Man baigi patīk Sergey Kondrashin darbi....viņs arī piedāvā meistarklases....
Kurš ir Labākais KAS Latvijā? skolotâjs pa foto lîniju? maz esmu piedzîvojis, bet sakarîgi izteikties un tâ, ka muðas nesprâgst no garlaiicîbas Bendiks prot.
man leikas ,ka šis ir ļoti strīdīgs jautājums ... kas ir ''labākais'' vienam patīk Leonardo da Vinči otram Brekte ... daba ,cilvēki ... tas atkarīgs no katra cilvēka ... !
iespaidīgs komentārs vienam dienas rakstam (www.diena.lv...):
Man tik vien kā neliela piebilde, ka vēl labāk būtu, ja cilvēki gribētu ar kaut ko nodarboties, bet nevis kļūt par kaut ko. Un šajās dievējādās izpratnēs ir milzu starpība. Kad vēro darba rezultātus, tad tas kļūst viegli pamanāms. Lieliski vada auto tas, kurš grib to darīt , vienalga lai kas viņš formāli skaitītos, bet sūdīgi tas, kam svarīgi skaitīties par romantisku šoferi. Es pazīstu kādu vīru , kam vecāku iniciatīvas dēļ, nācās studēt jurisprudenci. Patlaban viņš ir viens no labākajiem šoferiem tālbraucējiem, jo tieši to ļoti gribēja darīt. Protams, ka zināšanas nekad nevar būt pa daudz. Paskat, paldies Mežavilka kungam par Galanti , gribēja dziedāt, un nevis kūt par dziedātāju, un specifiska izglītība nebūt tam netraucē. Labas gleznas sanāk tiem, kas grib, kam patīk gleznot, nevis tikai grib kļūt gleznotāji. Dažam labam pietiek ar bereti un dziļdomīgu skatienu tālēs un jau kļuvis par gleznotāju.
vacatio:Jautājums - kurā žanrā labākais? Jo kailfoto un dabas skati ir diezgan atšķirīgas tehnikas. Es gāju pie Māra Kundzīņa. Bet viņš ir dabas fotogrāfs.
Pie manis studijā apmēram gada laikā ir bijuši 3 (!!!!!!!!!!!!) fotogrāfi, kuri beiguši kursus pie Kundziņa, bet nemāk iestatīt nepieciešamos diafragmas atvērumus, wb u.c. lietas, kuras ir uzrakstītas špikerī uz lapiņas...viņi iedod man fočuku un lūdz, lai es tos iestādu.
Protams, ka katros kursos ir cilvēki, kuri atnāk tikai pasēdēt...bet...!
nuk tik daudz kā kameras instrukciju izlasīt un kamerai podziņas iepazīt jau nu nevajadzētu gaidīt, lai kursu pasniedzējs ar pirkstu parāda...... šo 3 pieminēto nemākuļu gadījumā pasniedzēju un kursus vainot nav godīgi.
un mani nudien pārsteidz, ja ir cilvēki, kas gatavi maksāt naudu un tērēt savu laiku, lai viņiem parāda, kā kameru sagatavot darbam:P
asteszvaigzne:nuk tik daudz kā kameras instrukciju izlasīt un kamerai podziņas iepazīt jau nu nevajadzētu gaidīt, lai kursu pasniedzējs ar pirkstu parāda...... šo 3 pieminēto nemākuļu gadījumā pasniedzēju un kursus vainot nav godīgi.
Tā ir tikai fakta konstatācija. Nevienu nevainoju.
sasar:Mazak vajag klausities citus un vairak pasham domat/eksperimentet, manuprat.
Par visiem 100% atbalstu, pats štuko - experimentē, skaties, kurš kadrs labāks. Droši vien daudzi nepiekritīs, bet lasīju (kkur - vot neatceros kur), ka nevajag mācīties no profiem, viņi tev paliek par favorītiem un neapzināti tu viņus sāc kopēt...
Man palaimējās vakar 6 st kopā pabūt ar šo meistaru , neoficiāls ielūgums 4 st. skatījos, kā DRESĒJA modeli TAS, KO REDZĒJU, BIJA TO VĒRTS. Varbūt ielikšu reportāžu, ja būs laiks
Portreti:
vacatio:Jautājums - kurā žanrā labākais? Jo kailfoto un dabas skati ir diezgan atšķirīgas tehnikas. Es gāju pie Māra Kundzīņa. Bet viņš ir dabas fotogrāfs.
Pie manis studijā apmēram gada laikā ir bijuši 3 (!!!!!!!!!!!!) fotogrāfi, kuri beiguši kursus pie Kundziņa, bet nemāk iestatīt nepieciešamos diafragmas atvērumus, wb u.c. lietas, kuras ir uzrakstītas špikerī uz lapiņas...viņi iedod man fočuku un lūdz, lai es tos iestādu. Protams, ka katros kursos ir cilvēki, kuri atnāk tikai pasēdēt...bet...!
... un kas tad ir... Portreti tās ir lietas, ko NAF iespējams ar karotīti ieliet... var iemācīties no galvas... un vienmēr strādāt ar vienu un to pašu iekalto , bet tas ir pozītīvi, ka palūdz iestādīt, nevis taisa ziepes
KONDRAŠINA kungam jau nu gan foto stils ir tik ļoti komerciālidrazains, ka pie viņa uz meistarklasi varētu tiekties slāvu glamūru alkstoši indivīdi.. bija iespēja lūkot vienu izstādi un tā arī radīja atbaidošu kopiespaidu. tehniski perfekti, bet saturiski - nulles vērtība..
/vēlreiz atvainojos, ja aizskaru kādu no klātesošajiem/
Man palaimējās vakar 6 st kopā pabūt ar šo meistaru , neoficiāls ielūgums 4 st. skatījos, kā DRESĒJA modeli TAS, KO REDZĒJU, BIJA TO VĒRTS. Varbūt ielikšu reportāžu, ja būs laiks