Alvils, bildi, kuru nokomentēji, bildēju AV režīmā iestādot ISO 100 un diafragmu 8. Tā kā mani vairāk interesēja saglabāt neizdegušus laukumus tur, kur saule spilgtāk spīdēja starp mākoņiem, pagriezu ekspozīcijas korekcijas ritenīti līdz -1EV vērtībai.
Protams, tieši to pašu rezultātu var sasniegt M režīmā, bet atzīšos, ka es nevarētu galvā izdomāt, ka man vajadzēs tieši 1/320 sekundes, lai pie izvēlētās diafragmas sasniegtu vajadzīgo rezultātu ar pirmo piegājienu.
sandijs:Alvils, bildi, kuru nokomentēji, bildēju AV režīmā iestādot ISO 100 un diafragmu 8. Tā kā mani vairāk interesēja saglabāt neizdegušus laukumus tur, kur saule spilgtāk spīdēja starp mākoņiem, pagriezu ekspozīcijas korekcijas ritenīti līdz -1EV vērtībai.
Protams, tieši to pašu rezultātu var sasniegt M režīmā, bet atzīšos, ka es nevarētu galvā izdomāt, ka man vajadzēs tieši 1/320 sekundes, lai pie izvēlētās diafragmas sasniegtu vajadzīgo rezultātu ar pirmo piegājienu.
a wot es neuzskatu, ka tur vajadzēja 1/320. pilnīgi nekādas kustības, priekš kam lielu ciparu? pietiktu ar 1/250 vai pat 1/180, varētu caurumu vairāk vērt ciet (f/11 vai f/13, bez -1exp.komp.), būtu vēl dzirdrāks asuma dziļums. bet nu, katrs tak dara kā grib un kā ir ērtāk. galvenais tak rezultāts. vai ne tā?
Nu nav pamatojuma lietot f11 vai f13, pietam, kāds vēl "dzidrāks asuma dziļums"? Pie f13 jau difrakcija veidojas, f8 ir ļoti laba izvēle, ja vien objetkīvs nav lēta kaka, tad tas noteikti ir labāka par f/16 kvai.. Un saulrites - asums uz bezgalību..
Sakarā ar konkrēto bildi ir tā, ka es gribēju diafragmu f8, bet slēdža laiks kā tāds mani nemaz neinteresēja un tieši tādēļ es izvēlējos Av režīmu, kurā es ļoti ātri varu norādīt diafragmu, slēdža laiks tiek sarēķināts manā vietā un manā ziņā paliek, vai es gribu kadru gaišāku vai tumšāku un to es vadu ar ekspozīcijas korekcijas palīdzību.
Un, ja es pirms tam būtu bildējis tumšā telpā un man kamera būtu uzstādīta bildēt ar f1.4 un 1/20 sekundes, tad izejot bīčā man vajadzētu pagrozīt tikai diafragmas ripuli un, varbūt, pavisam nedaudz ekspokorekciju. manuālā režīmā vajadzētu grozīt abus parametrus, līdz nostādītu ekspokorekcijas bultiņu vajadzīgajā vietā un tas būtu ilgāk.
No manas puses - man tiešām ir vienalga, kādu režīmu katrs izmanto, tikai izbrīnīja M lietotāju īpatsvars, jo es to izmantoju tikai tad, ja jau pirms kameras ieslēgšanas zinu, kādi parametri jāiestāda
Tieši tā - es zinu, ka mans izmantotais objektīvs kombinācijā ar kameru ir ļoti labs pie diafragmas f8 un f11 vai f13 utt. izvēlētos tikai tad, ja gribētu sapludinātāku jūru, varbūt kādu lieku putekli parādāmies bildē un citos ekstrēmos gadījumos
Tajā bildē viss, kas vajadzīgs ir gana ass
briedis:Nu nav pamatojuma lietot f11 vai f13, pietam, kāds vēl "dzidrāks asuma dziļums"? Pie f13 jau difrakcija veidojas, f8 ir ļoti laba izvēle, ja vien objetkīvs nav lēta kaka, tad tas noteikti ir labāka par f/16 kvai.. Un saulrites - asums uz bezgalību..
Es piem defaultā bildēju iekš M, analogajam cita nekā nav. Ir tikai vidējā, punkta mērīšana ar citu aparātu. Visas kompensācijas jāpatur galvā, vislaik šausmīgi jādomā līdzi. Baigi gribētos bildēt kkādā P režīgā, paņemt brīvdienu Tāpēc tagad nopirku lētu kanon filmu bodiju, lai vismaz kkāda sakarīgāka mērīšana ir. Lai nav filmiņa jāuzvelk ar roku )
tos ciparus vispār var galvā izdomāt, atceros ka ar to pašu Zenitu slaidu filmu uz čuju bliezu un visus parametrus pierakstiju.. attīstot slaidu secināju ka visi kadri ir noeksponēti perfekti...
Bildēju iekš auto režīmiem (pārsvarā P, tad A, S) un piekoriģēju (pieritinu) tos parametrus, kurus vajag piekoriģēt. Manuprāt, mūsdienīga kamera ļoti labi izmēra gaismu, tālāk no kadra kompozīcijas un uzstādītā mērīšanas režīma der pievilkt ekspozīcijas kompensāciju, lai kadrs tiktu eksponēts tā, kā fotogrāfs iecerējis.
M ļoti specifiskos gadījumos.
Es gribētu zināt, kādas bildes sanāk bildējot M režīmā, piemēram, reportāžu, kur īsā laika posmā jāuzņem krasi atšķirīgi eksponējami attēli..?
waldis:gan jau ka M lietotaaji fokusee arii tikai manuaali?
Reti, bet gadās... xD Lai arī lietoju tikai M, kā plezīrfotogrāfs jūtos apmierināts ar saviem rezultātiem un galvenais, ka citiem patīk. Vot ar Oly kitenieka stikliem dzīvoju jau 2 gadus...
Bet, ja lieto fragmas prioritāti, tad bez monopoda vai tripoda neiztikt, ja bildēju kukaiņus zālē dziļi vai rīta rasu, kad ārā to luxu skaits vēl ir ierobežots...
Nē , bet kamerai nav cilvēciskā faktora, kas noregulētu slēdzi tā, kā man tīk pret to fragmas vērtību, ko esmu iestādījis. Ja pie F8 viņš man aprēķinās 1/80, tad ekspozīcijas noregulēšana nepaglābs no miglainības. Ja manuāli tad pie F8 es iestādīšu 1/200 un tālāk uz Raw'a izgaismošu tik , cik vajag. Un bildes subjektam asums saglabāsies.
ak34:Es ar nesaprotu tos, kuri lieki sarežģī sev dzīvi ar M režīma lietošanu un modernām kamerām. Automātiskie režīmi ir diezgan precīzi vairumā gadījumu, lai nečakarētu sev dzīvi ar manuālo.
Uz M bildē nopietni fotogrāfi!!! Es neesmu to vidū un lietoju ļoti reti M , bet priekšrocības ir nesalīdzināmi lielākas, nekā automātiskajos režījumos, it ipaši sarežģītos gaismas apstākļos, TU IEGŪSTI TO, KO VĒLIES, NEVIS TO , KO PIEDĀVĀ KAMERA. Viens piemērs...16.oo Bolderājā bildēju- pre sauli līdz +2, prom no saules -1 jāliek korekcija pie auto režījuma... , bet uz m man nebija jādomā vairs par to, ko nomērīs auto- vai paņems debesi, vai ēnu, vai jūru- BET paņem tieši to ekspozīciju, ko ES GRIBU!!! Un ja nesaproti, tad man skaidrs, kāpēc par manu iepriešējo raksti, ka saku nepareizi.
WMWMW:Šķiet, ka tā bultiņa, kas arī M režīmā rāda atkāpi no 0 EV vai atbilstību tam un uz ko M režīma bildētāji tomēr mēdz skatīties, paliek tikpat lielā mērā piesaistīta kameras sensora un smadzeņu tandēmam kā P, A vai S režīmā. A režīms neaizliedz pagrozīt kameru un ietvert objektīvā vairāk debess, mazāk debess utt., tādējādi mainot ekspozīciju, pēc tam to nofiksējot. Pie tam vairums par gradētā ND filtra izmantošanu neaizdomājas. Kāda vēl pareiza ekspozīcija tādos apstākļos? Kāds tiešām domā, ka viņa mērījums M režīmā f8/180 ar kaut ko atšķirsies no tāda paša mērījuma A režīmā? Mērot pēc pilna kadra, mērījumu diapazons parasti nemaz nav tik dramatiski liels, ja kadrējums mainās par 20-30%. Izņēmums ir tikai tumšu vai tikai gaišu laukumu ietveršana kadrā, bet citādi vien tas pats sanāk. Kad tu datorā pēc tam maini ekspozīciju ar kontrasta līknēm utt., visi tie pieņēmumi par M režīma īpašumu tiek "pārrakstīti". f13 un vairāk digitālajam ... jāšaubās par lietderību.
M režījums ir domāts smadzenēm- kad tu pats domā ko gribi. Visi parejie domā tavā vietā atļaujot iejaukties... bet ne pavēlēt. www.fotoblog.lv... uzbildē šo bildi bez M !!! Un tevis pieminētie uzsvari uz F8, un F13 arī runā par vidējo slinki drošo bezdomāšanas foto veidu!!!
WMWMW , mainot expo kompī ir diezgan ierobežotas iespējas nesabojāt kvalitāti. M tāpēc ir domāts lai dotu brīvību fotogrāfam pašam domāt , jo jebkura auto/semiauto iespēja ir ieprogrammēta(lasi ierobežota). Un fotoaparātos visas iespējamās funkcijas ir domātas ne dažādiem lietotājiem (iesācējam, amatierim vai profi) bet vienam kameru lietotājam ļaut atkarīgi no apstākļiem izvēlēties atiecīgo funkciju. Es aparātā NElietoju tikai A funkciju un ļoti ļoti reti letoju Tv .Pārējās iespējas diezgan labi izmantoju bet mans stils pārsvarā ir Av un M - ar tomēr M prioritāti. Pietam tai pašā skatlogā ir expo līnija kura parāda līmeni atiecīgai vietai. Un uzskatīt ka M režīms ir sarežģits nozīmē tikai to ka viņš netiek lietots , jo vairāk viņu lietosi jo skaidrāka būs bilde kā tas strādā un pārējais jau bus elementāri saprotams.
A es vispār tikai ārējam ekspometram uzticos... visvairāk brīnās vecas tantes, kāpēc es pieskrienu pie viņām kaut ko paspaidu pie deguna un tad skriešus kādus metrus 5 - 10 atpakaļ (pa ceļam iestādot iegūtos rezultātus kamerā) un tad bildēju... a jauniešu bildes man vispār nav, jo viņi maitas jau ir gabalā, kāmēr es visu sagrozu kā vajag...
Es reiz kādam fotogrāfam uzjautāju a nafig tev uz autofokusu ir tas pikšķis un vai tad vispār manuālājā nevajadzētu bliezt (tad es vēl nebiju jaunības (fotogrāfa) maksimālismu izslimojis) un ko viņš man atbildēja - vai tev tiešām liekas, ka tie nabaga 500 inžinieri, kas negulēja naktis un darīja visu, lai atvieglotu man dzīvi, radot un uzlabojot autofokusu, ir pelnījuši, ka es necieņā nenovērtēšu viņa darbus un lietošu manuālo?! Bet skaņa man ir vajadzīga, jo es īsti labi neredzu... pēc kāda laika, kad biju no viņa kameru aizņēmies un ne sūda neredzot skatu meklētājā, atklāju, ka viņam dioptrijas korekcija bija līdz galam aizgriezta (precīzi nepateikšu uz kuru pusi), sapratu, ka par redzi viņš nejoka... labu gribēdams, protams, noregulēju atpakaļ, bet viņš teicās, ka nekas neesot mainījies... Par viņa bildēm, es viņu tad apskaudu un tagad arī apbrīnoju...
Senders:Man tik kruts nav... spotmetram daudz grādu un tiešo staru mērījums vienmēr ir precīzāks...
Pentaxamējam 1. angļu karaliskās fotogrāfu biedrības goda biedrs Filips Gotlops klana uz krītošās gaismas mērīšanu, es uz to, ka jāmēra abas un jādomā, bet vairāk uz atstaroto. zinkādēļ. galu galos bildi veido atstarotā.
tēmu gan jau varētu slēgt,lai katrs fotografē kā grib.cik autoru, tik viedokļu, reizēm kāds segments interešu zonā pārklājās, citreiz garām.kaut kāda tendence uzspiest savu Brendu, savu fotografēšanas manieri, ja nepiekrīt, visi duraki, garlaicīgi nav..................
Annir:Ir situācijas, kad M rezhiims straadaa vislabaak. Piemeeram - tev jaabildee beerni, kas visu laiku skraida, dauzaas, vietaa, kur ir daudz maz nemainiiga gaisma. Pietiek jau, ka kamera visu laiku ciinaas ar fokusu, tad veel dazhaadas ekspoziicijas... uzliekot nemainiigus parametrus Tu atbriivo kameru no ekspoziicijas meeriishanas - ja visu laiku jaaskraida pakalj fotografeejamajam objektam, tad taa var ieguut taas sekundes daljas, kas tam tiek pateereetas un arii mazaak meeriijumu kljuudas
principā pazūd tikai mērījuma kļūdas - kamera ekspozīciju mēra tāpat un parāda, cik tālu tu esi no kameras mērījumiem.
pats bildēju izmantojot gan p, gan a, gan m, gan dažreiz arī s ... atkarīgs no apstākļiem un tā, ko gribu panākt..pēdējā laikā baigi bieži sanāk bildēt uz A, jo gribas papriecāties par asuma dziļumu ;p