Man ir dažus gadus veca AghaPhoto Ordinal ķīmija un ir svaigi pirkta tā pašas firmas MB filmiņa APX 400. Problēma ir tāda, ka uz attīstītāja rakstīts, ka APX 400 jāattīsta (ar attiecību 1+25) vienā laikā, bet uz filmiņas - pavisam citā (bet tieši norādīts, ka ar Ordinal 1+25). Diemžēl šobrīd nav pie rokas ne viens, ne otrs, tāpēc precīzi nepateikšu kāda tieši bija atšķirība. Lai nu kā - kam lai tic ?
Par ķīmiju - nav bijusi attīstīta, kā arī glabājusies tumsā, tikai temp. svārstības visādas izjutusi, jo turēta garāžā visu šo laiku. Lai nu kā - kad izmēģināšu, tad redzēšu vai ir vēl lietojama vai nav.
Man liekas ka pareizi buus Rodinal! un ir veel taada lieta kaa Rodinal un Rodinal Special kas ir divi dazhaadi tistiitaaji ar dazhaadiem tistiishanas laikiem un koncentraacijaaam, taa kaa esi uzmaniigs... vispaar par agfas produkciju ir maz infas internetaa! Un veel cik ir paaris gadi? Vai pudeliite bija pirms paris gadiem atveerta? Itkaa rodinaals pie savas koncentraacijas ir ilgdzivotaajs, bet taa pat iespeejams ar laiku zaudee savas ipashiibas!
katram no ražotājiem ir nedaudz savādāka sensibilizacija (jūtīgums pret spektra daļām) un līdz ar to- savādāks rezultāts. es izmantotu kontroleto tīstīšanu (vizuāli pārbaudot filmu tīstīšanas procesā)- ja nu kkas baigi vērtīgs, tādējādi nodrošinot optimālu negatīva blīvumu
andrisp> paskaties uz filmu apm. tad, kad tai jābūt gatavai zem krasainās lampas (ķipa sarkanas, bet ne sarkanas- noteikti), parasti t/zaļas vai dzeltenzaļas- krāsa atkarīga no emulsijas MAZjūtības spektar daļā. nu un izdomā- fiksēt vai vilkt vēl. ja ilgi pētīsi- vari sagaismot vai dabūt plīvuru. savulaik tikai tā tīstījām. var arī pie ļooooti vajas sarkanās, bet treniņš vajadzīgs. lai gan- pie zaļās ar, jo cauri nespīd, jāskatās atspīdums no emulsijas puses. nu, uz pirkstiem kkā tā...
GR> 1) paņem attīstītāju, kas noņem plīvuru 2) uzjauc to, lai dabūtu kontrastainu zupu 3) do virsū 4) lieto skabu fiksāžu p.s. izmēģini no sākuma ar filmas galu
GR:Varbuut kaads zin recepti pec kaadas vareetu atiistiit padomju laika fotofilminju iespeejamas SVEMA FOTO-64, izfotografeta pirms 20gadiem!
Recepte-nav problēmu,jautājums vai ir kur raut visus komponentus. Udens 30-45°C 750ml Metols 5g Nātrija sulfīts (bezūdens) 50g Hidrohinons 6g Soda (bezūdens) 31g Kālija bromīds (10%) 20ml Benzotriazols (1%) 40ml Poliokss-100 1.5g Udens līdz 1l
Tagad reālā versija:kautkāds filmu tīsteklis,kura sastāvā ir paātrinošā viela(lielākā daļa ir tieši tādi),piešaujam klāt vēl drusku benzotriazola vai,sliktākajā gadijumā bromkālija. Filmu tinam divspirāļu tankā un nošķērējam nost pāris cm no sākuma gala.Ielejam bišku tīstekļa nelielā traukā, ņemam to no filmas nošķērēto gabaliņu un pārvietojamies uz labi apgismotu vietu.Iemērcam daļu nu kādu puscentimetru filmas gabala tīsteklī un sākam skaitīt sekundes pie kādām 10 iemērcam filmas gabalu dziļāk un tagad skatamies uz pirmās iemērkšanas robežu,vispirms emulsijai samirkstot krāsa izlīdzinās ,bet tad vienā brīdi var sākt redzēt ka filma sāk palikt tumšāka,tobiš tīstīties.Šajā brīdī beidzam skaitīt sekundes,tās izdalam ar 2 un iegūstam minūtes cik ilgi konkrētā filma konkrētajā zupā jātīsta pie esošās temperatūras.Tā kā runa par vecu filmu tad droši uzmetam kādu minūti vai dažas plusā.Tālāk viss kā parasti : lejam tīstekli tankā un piesaucam visus svētos lai uz tās filmas jel kautkas būtu virsū.
A vot fig viņu zin,ar gatavajiem aizrāvos tikai pašos fotografēšanas pirmssākumos,tobiš krievu laikos.Tad kad 90 sākumā sāka šeit tirgot arī kapitālistu zupas noprovēju,tās un atzinu pašbrūvētu D23 par labāku esam.No ilforda microphenam vajadzētu būt piemērotākam,vai rodināls ir labāks vai sliktāks nezinu.Temperatūra labāk tāda kāda dabīgi tai telpai piemīt(cerams ka kaut kur ap 20°C tā grozās),jo tad nav jāklapato ar T° uzturēšanu,tabulās jau arī ir laiki dažādām T° uzrādīti.Ja lieta grozās ap baigi vecām filmām,tad rezultāts mazāk no attīstītāja,bet vairāk no Allaha ir atkarīgs.