Tātad, fotokamerām kā minimālā darba temperatūra parasti tiek uzdoti +5 Celsija grādi. Cik zinu, aukstumā palielinās pusvadītāju pretestība, ātrāk sēžas aķi, bet, pārvietojot kameru atkal siltumā - kondensāts, taču, cik noprotu, šie faktori ir atgriezeniski. Vai kameras lietošana zemākās temperatūrās var atstāt kādus paliekošus bojājumus??
slapju vai neslapju bet ideja ir tada, ka pashu kameru pliku nav ieteicams staipiit dazjaadas temperaturas. labak to ielikt kada apvalka - soma. kad izej ara - pagaidi kadu laicinju un tad sac darboties, ieejot silta telpaa - the same.
vairak man interese pati fotografeshana - ka sniegaa stavoshu teelu nobildeet nepardedzinot sniega tekstuuru ?! ND? Exp. komensacija?!
cik es atceros - fochee vakaraa, kad sniegam ir faktura, tobish kad gaisma sliipi kriit, a pa dienu neko nepadarisi.
vel man liekas vismaz filmeniekiem no filmas kvalitates bija atkarigs (vismaz melnbaltajai), labaka filma, vairak liimenju un nav tikai balts vs melns bet par sho droshs neesmu.
nu es neesu tik *****, lai slapju kameru darbinātu
nebutu manai sony v3 nomirusi matrica (droshi nezinu, bet pec taa izskataas), tad es teiktu ka fufelis tas viss, bildeju pie -15 raz iekshaa ofisaa chik pie usb un skaties bildes
nezinu gan vai shie fakti korelee bet kamera ir pagalam tas nu skaidrs :S
vairak man interese pati fotografeshana - ka sniegaa stavoshu teelu nobildeet nepardedzinot sniega tekstuuru ?! ND? Exp. komensacija?!
cik es atceros - fochee vakaraa, kad sniegam ir faktura, tobish kad gaisma sliipi kriit, a pa dienu neko nepadarisi.
vel man liekas vismaz filmeniekiem no filmas kvalitates bija atkarigs (vismaz melnbaltajai), labaka filma, vairak liimenju un nav tikai balts vs melns bet par sho droshs neesmu.
nu - un opereejam ar shutterspeedu ...
Galvenais jātiek vietā ar (highlighs), ēnas pašas ar sevi tiks galā...
Ja bildē kautko uz balta sniega fona, un sniegs dominē kadrā, tad pavisam noteikti, sniegs būs underexposed (latv?). Tas saistīts ar to, ka sniegs atstaro vairāk gaismas nekā 18% pelēkais, bet kamera uzskatīs, ka tas ir 18% pelēks, līdz ar to sniegs būs pelēks. Šinī gadījumā var izlīdzēties divejādi: 1) izmantot pelēko kartiņu, lai nolasītu ekspozīcijas parametrus no tās, 2) uzikt exp kompensāciju +2/3 stopa. Sniega faktūru, kā jau te daži teica, labāk bildēt pie sānu gaismas - no rīta vai vakarā.
Ja bildē kautko uz balta sniega fona, un sniegs dominē kadrā, tad pavisam noteikti, sniegs būs underexposed (latv?). Tas saistīts ar to, ka sniegs atstaro vairāk gaismas nekā 18% pelēkais, bet kamera uzskatīs, ka tas ir 18% pelēks, līdz ar to sniegs būs pelēks. Šinī gadījumā var izlīdzēties divejādi: 1) izmantot pelēko kartiņu, lai nolasītu ekspozīcijas parametrus no tās, 2) uzikt exp kompensāciju +2/3 stopa. Sniega faktūru, kā jau te daži teica, labāk bildēt pie sānu gaismas - no rīta vai vakarā.
vai nu sniegs būs overexposed, vai objekts būs underexposed. overexposed - tas ir tad, kad kaut kas ir pavisam balts, underexposed - tas ir tad, kad kaut kas ir ļoti tumšs un var redzēt gandrīz tikai kontūras. nevar vienā kadrā izgaismot fotogrāfējamo objektu un sniegu ar visu tā faktūru, ja vien objekts netiek spoži izgaismots, vai arī fočēšana notiek dienas laikā, kad normālie vai nu guļ, vai skatās TV.
kāpēc tu domā, ka tieši +2/3 ir risinājums? kas tā par pelēko kartiņu?
vai nu sniegs būs overexposed, vai objekts būs underexposed. overexposed - tas ir tad, kad kaut kas ir pavisam balts, underexposed - tas ir tad, kad kaut kas ir ļoti tumšs un var redzēt gandrīz tikai kontūras. nevar vienā kadrā izgaismot fotogrāfējamo objektu un sniegu ar visu tā faktūru, ja vien objekts netiek spoži izgaismots, vai arī fočēšana notiek dienas laikā, kad normālie vai nu guļ, vai skatās TV.
kāpēc tu domā, ka tieši +2/3 ir risinājums? kas tā par pelēko kartiņu?
Tieši sniegs ar visu objektu būs underexposed (nedagaismots), jo kā jau teicu, sniegs atstaro 18% + 2/3-stop gaismas (tas ir laika gaitā pierādījies). Protams arī stipri atkarīgs no expozīcijas mērīšanas režīma (matrix, center weighted, spot). Ja exponometrs pieņem balto sniegu par vidēji pelēku, kas tā ari notiek, kamera automātiski iestādās expozīcija, kas atbilstu pelēkam sniegam. Līdzīgi ir ar zaļo krāsu, bildējot mežā, tikai diametrāli pretēji. Zaļais atstaro tikai 8 - 9% gaismas. Šeit korekcija jāliek -2/3 stopa. Pelēko kartiņu parasti izmanto esošajos gaismas apstākļos, lai nomērītu ekspozīciju, kas atbilstu 18% gaismas atstarošanai.
Expoziicija nemeedz izliidzinaaties, taa meedz buut vai nu pareiza vai nepareiza. Ja spilgtumu intervaals lielaaks kaa filma / matrica njem pretii, tad tieshaam jaabuut traki gudram - jaaspeej izshkjirties, vai svariigaak saglabaat detaljas gaismaas vai detaljas tumsaas jo abas lietas reizee neiet cauri. Ar m/b pleevi veel var apieties - tiistot mieceejoshajos Pirokatehiina attiistiitaajos un tamliidziigi, nu, palielinaat fotograafisko platumu. Filmaam arii juutiiba mainaas atkariibaa no t un kraasu filmai katram slaanim mazliet savaadaak, var nedaudz balanss aizbraukt aukstumaa. Gadaas, ka pie ljoti zemaam t pamatne saluust. Melsh arii, ka akumulatoriem zemas t neveseliigas.
Runājot par sniega fotografēšanu, zibspuldze, manuprāt, šeit nebūs pats labākais risinājums (taču dažkārt noder, ja bildē objektu uz sniega fona). Ja bildēju uz slēdža vai apertūras prioritāti, parasti lieku kompensāciju kkur +3 un ar sniegu viss bumbās Konkrēti sniegam parasti lieku vēsāku wb (bet tas atkarīgs no tā, kādu efektu vēlos iegūt). Anyway ja kādi sarežģījumi, tas viss šopojams