ironia jāpiekrīt Lunim, tev sanāk labāk nekā vairumam - nedrīkst aizmirst faktu, ka tā ir tikai bilde un orģinālu jau jāskatās dzīvē, lai var aptaustīt un novērtēt kā izskatās kopā ar visu rāmi un interjeru.
Domāju, ka lai pārliecinātos, ka apgaismojums ir vienāds visā plaknē. A par eksponometru -- kādu brīdi darīju tieši tā pat -- staipiju līdzi kameru, bet kopš tiku pie spotmetra, esmu daudz apmierinātāks. Īpaši ērti ir ja lieto ND grad filtrus
Nu ko lielie foto grandi gandrīz jau visu pastāstījuši. Vēl tikai pilnai laimei pie viena varētu nobildēt arī ColorChecker un noprofilēt kameru pie uzliktās gaismas, tad krāsas būs precīzākas gan pēc toņa, gan gaišuma un piesātinājuma. Dažreiz atškirība no parastā WB ir graujoša, bet saprotams ka tas ir lietderīgi tikai ja bilde tiek kvalitatīvi drukāta. Ja tas ir tikai 10x15 ko parādīt draugiem, tad var iztikt arī bez šīs procedūras.
spotmetrs jau vienmāer labāks. bet ja cilvēks var nesaprast, ka bāz viņam pie ģimja kādu aparātu (a spotmetrs ta nav jābāž, nomēri pa gabalu), glezna jau neņems ļaunā. toties tai var būt mazas gaišākās un tumšākās detaļas.
Vajag pēc iespējas mīkstāku gaismu. Tad "bļiki" tik izteikti neatstarosies. Liels zoņķiks vai softbokss sākumam noderētu. Ja gribi faktūru, būs jāliek leņķi, un divi, dažādās jaudās.
Ir arī sarežģītākas tehnikas, bet ja tu runā, ka sāc apgūt zibspuldzes bouncēšanu, par tām nav vērts runāt.
Oh veči un tantīnas , vispār jā SPOT metrss vešča krutā , kadreiz lietoju ikdienā kadu MINOLTA spot meter kad ainavas bildēju regulāri uz lokšņu filmām 4x5 collas Es gan domāju ka vairumā gadijumu še tauta ir domājusi "Flash" metru kas mēra BLICES gaismu Vispār jau bez ta reproducet studija ir samera liels cakars , jo REPRO darbos 1/3 F jau ir diezgan ieverojama starpiba starp stūriem Normāls lietojams flashmetrs kautkads Gossen letais digitalis maksa ~120-130Ls Latvijā nju tads bix krutāks ~150Ls tas jau mera ari spotuss un multi exsju gaismas Atceros kjeneri vecmeistaru kas ar skjibu kameru vienacu Rolleju 66 asjumu varej dabut tikai pie ~f64 bet ar blici varej pacelt tikai ~16f tad nu tasija baigako MULTI EXSJU seriju kamer sakrajas F64 Da iznes pie skjunisja to glezju tada makonainaka diena un saknipse BUSS PATS TOPSS! Klat vaig Peleko + Krasu skalu ieteicams KODAK sablonu tad tas kas drukas vienkarsji ar zondi panems laukumus un nodrukas 1:1 ar Orginalu
Ironia! Prieks skatities! Lauvene! P.S. Saskāros ,keramiku bildējot izstāžu katalogiem,arī pa kādai eļļas gleznai. Infa pilnīga(haralds,Lunis,fandango),izvēle un darbs Tavs. Biju klāt,kad Centr.cinkogrāfijā vecmeistaru gleznām reprodukcijas taisīja.Meistari (Mākslas akadēmija) dienām as štiheli skribināja! Tagad citas tehnoloģijas,šeit arī cits mērķis.
interesanta nodarbe man kādreiz [ pagājušā gadsimta 70-80g.]bija pārfotografēt <POP FOTO> žurnālu plakātus un citas bildītes. sava veida bizness, bija arī pieprasījums. bildes taisīju melnbaltas, labāk gāja diapozitīvi[arī diskotekām]. pielietotā tehnika < ZENIT>, gredzeni.melbaltais variants dab. dienas gaisma, vai mākslīgais apgaismojums. diapozitīvi tikai dab. dienas gaisma. ekspozīcija tika noteikta ar lēto < Leningrad > eksponometru. Čakars bija, jo noķert momentu, lai bildes žurnālā nedotu atspīdumus, bija mazliet jānoņemās, bet ja ir vēlēšanās, visu var izdarīt. tagad tādas nodarbes varbūt liekās debīlas, bet toreiz nebija DVD, video magnetofoni bērnu autiņos, tie paši žurnāli retums, interese par rietumu mūziku un grupām liela.