Klau, varbūt vajag noorganizēt semināru par tēmu "Mākslīgā gaisma"?
Uzmetīšu programmu:
1. Ar baterijām darbināmās (hot shoe stiprināmās) un studijas (lielās) zibspuldzes, to barošanas avotu veidi, konstrukcija un iespējas. To jaudas, apzīmējumi un citi izvēles parametri. 2. Zibspuldžu režīmi. TTL darbības princips, ātrā sinhronizācija, M mode, x-sinhronizācija. 3. Zibspuldžu bezvadu vadība un sinhronizācijas iespējas. Vadi, IR mode, radio, optical. Uztvērēji, raidītaji, ietaicamie modeļi, to analīze. Cita nepieciešamā tehnika- adapteri... 4. Studijas un hot shoe zibspuldžu vadības pogas, to apzīmējumi, veidi un darbība. C fn. 5. Konkrētu modeļu (Nikon un Canon, varbūt vēl Pentax...vel kāds cits...) piemēri. 6. Studijas aprīkojums: Gaismu izkliedējošie materiāli, to formas, veidi, nozīme. Speciālie gaismas avotu izkliedētāji, reflektori u.c. Filtri, dūmi... Hot shoe zibspuldžu izkliedējošās konstrukcijas, to pielietošana. 6. Kas ir cietas un mīkstas ēnas un gaismas, kas dziļas un seklas. 7. Gaismas shēmu principi un nozīme. Uzreiz ar praktiskiem piemēriem. Pilotgaismu nozīme, to pielietošana. 8. Histogrammas lasīšana. 9. Papildus : gaismas ota, nepieciešamie instrumenti, paņēmieni, know how. 10...
Nepieciešamās priekšzināšanas : fotoaparāta uzbūve (kas ir slēdzis, kas ir diafragma), kreatīvo režīmu nozīme. (Piem, ko nozīmē Av mode). Var piedalīties arī cilvēki bez priekšzināšanām, bet viņi nedrīkstēs uzdot jautājumus par tēmu "A kas ir Av mode"? Apmēram sanāca 2 lekcijas pa 2,5- 3 stundām. Cena 25 Ls par visu pasākumu no cilvēka.
Būtu interese? Papildus jautājumi? Ko es nepierakstīju?
_1_:Ja zināms, ka saule (dabiskais apgaismojums) vienmēr apspīd televīziju (par to pat dziesmā dzied), tad pieņemu, ka šāds seminārs bez praktiskām kailmodelēm nemaz nevar notikt. To nepierakstīji.
Dotais seminārs neparedz individuālu fotogrāfēšanu. Fotogrāfēs tikai viens, un pārējie aplūkos uzreiz piemēra rezultātu.
Man kā āmatierim un no studijas maz ko saprotošam pilsonim programma izskatās interesanta un vilinoša Tiesa gan piedalīties nepiedalītos par cik neplānoju tuvāko gadu laik;a neko studijā bildēt
Tehnisko pusi, ko piedāva Portreti, apgūt nav grūti pāšapmācības režīmā, a vot k/k tāds plāns būtu diezgn lietderīgs: План курса "Портрет в студии" 1. Вводная часть Идея и традиции постановки света в фотостудии; Характер фотоснимка (от лиричного до драматичного) и способы их достижения; Подготовка к работе в фотостудии (фотокамера, флешметр, студийные вспышки и их синхронизация); Экспономерия по падающему свету с использованием сферической и плоской молочной насадки флешметра.
2. Основные источники света Рисующий (ключевой) свет: назначение, угловые размеры, дистанция, высота, угол, экспонометрия; Влияние рисующего света на характер портрета через жесткость света и площадь теней; Выбор рассеивателя для рисующего света: зонты отражающие и полупрозрачный, софтбоксы и октобокс; Определение высоты и угла рисующего света по светотеневому рисунку на лице при классическом освещении; Влияние рельефа лица и положения головы на координаты рисующего источника света (ИС); Типичные ошибки при работе с рисующим светом; Заполняющий свет: назначение и влияние на передачу объема и характер фотоснимка через глубину теней; Работа с заполняющим светом при помощи отражающего и затеняющего экранов или студийным ИС, экспонометрия; Трудности и типичные ошибки при работе с заполняющим светом; Фоновый свет: назначение и влияние на передачу объема в фотоснимке; Виды световых градиентов и экспонометрия для фонового ИС; Типичные ошибки при работе с фоновым светом.
3. Дополнительные ИС Контровый свет (и подсветка волос): назначение и влияние на передачу объема; Выбор рассеивателя и экспонометрия для контрового ИС; Типичные ошибки при работе с контровым светом; Моделирующий свет (и акцентный): назначение и влияние на передачу объема в фотографии, локальные подсветки; Экспонометрия при различных положениях моделирующего света относительно рисующего; Трудности и типичные ошибки при работе с моделирующим светом.
4. Неклассический рисующий свет Световые схемы "Бабочка", "Пасмурный день" и бестеневое освещение; причины для выбора той или иной световой схемы и особенности светового рисунка.
5. Фон Выбор фона и влияние фона на выделение смыслового центра, тональность снимка, характер фотографии и передачу объема; Особенности экспонометрии фонового ИС от тональности фона; Типичные ошибки при выборе фона.
6. Композиция и техника съемки портрета Рисующий свет: слева или справа? Выделение смыслового центра и портретные планы; Кадрирование при различных планах; Фокусное расстояние объектива; Высота камеры при съемке портрета; Выбор и влияние одежды при съемке портрета; Гармоничное использование способов управления характером снимка: портрет в низком и высоком ключе.
7. Работа с позой модели Работа с наклонами корпуса, основной и женский поворот корпуса; Работа с предплечьем, локтями и кистями рук. Закольцовывание композиции; Основной и женский наклон головы, высота подбородка и решение проблемы двойного подбородка, классические повороты головы; Направления взгляда модели при классических поворотах головы; Правила работы с ногами; Взаимодействие поворота корпуса и поворота головы модели с рисующим светом; Построение диагоналей в снимке (идея ярусов) и использование мебели при съемке портрета.
Alloxa : Ot šoreiz tev nepiekritīšu , Ivanovskis nav tas pie kā būtu vērts mācīties GAISMU , viņam visos darbos ir ELEMENTĀRAS gaismas loti izkliedeta un miksta gaisma. Cita lieta ka iemaca varbut PRINCIPUS bet tas tocno nav tas dzekss no ka butu verts macities tasit INTRESANTAS no gaismas viedokla bildes Es pat teiktu ka Jurim ir daudz dadz INTRESANTAKAS gaismas parasti pielietotas neka Ivanovskim kurs izmanto KLASISKU 19/20 gadsimta miju PORTRETU gaismas reisinajumu Butu man laiks es ari aizietu patuset pie Portreti paskatities tas ficjas ko vinss vienu otru reiz izmanto. BET manuprat Latvija LABĀKA speca no gaismu voedokla par Zavadski sobrid NAV nu vienkarsji FUNKTIERS parejiem nevaelk , paskatieties kaut vai sos sesiju NESKAITAMI gaismas risinajumi viena sesijaa! Der noskatities tiem kas doma ka GAISMU var elementari iemacities uzlikt "Shemu iezubri i O.k" www.youtube.com...
Vot par Zavadskis pilnīgi piekrītu - džeks ar izdomu - zvērā patīk viņa darbi. Vienīgi par gaismu izlikšanu viņš vēl labāk parzina Adobi. Bet nu par Portreti piedāvājumu - cep tik augšā, es ar mēģinātu tikt uz tādu pasācienu.