Uz automāta kopētu bilžu otrā pusē var redzēt kādas korekcijas veiktas. Failu sūta RGB, bet korekcijas rāda CMYK. Kāpēc tā? Vai es kaut ko ne tā saprotu?
RGB krāsu vide ir paredzēta attēlošanai internetā, uz moņa bet CMYK krāsu valodā runā drukājamās mašīnas. Taka sūtot rgb vienmēr nebus viss precīzi kā uz monitora. Un vispār WIN paredzēts darboties RGB bet mac osx CMYK. Tas viens no iemesliem kapēc dizaineriem tas mak ir tik mīļš.
Atkal atbildi esi saņēmis, bet no sākuma apšaubīsi, izvilksi kau kādu Onkuļa teoriju, tad vēl centīsies apgāzt citu teikto un tad pateiksi - ā. Jā. Parieizi.
Nu ja! Cik dzirdēju, CMYK ir aktuāls tikai poligrāfijā. Iespiedmašīnām. Keramiķu izstāžu prospektiem bija prasība - adobe RGB un gaišas.Maketētāji citādas neņēma!
Par makiem Hemingvejam. tagad atver fotošopu, EDIT > PREFERENCES > GENERAL. Pie colour picker pirmaja lapā ADOBE vietā izvēlies WINDOWS. Tad darba virsmā tur kur tev defaultā stāv 2 kvadrātiņi 1 melns 2 balts divreiz uzsit ar peli. ko tu redzi? 32 krāsas, pantoņus nav iespējams paņemt. Ko tavuprāt tas nozīme? Un ar kuru versiju uz WIN parādijās šops?
VOLDEMORTS:Nu ja! Cik dzirdēju, CMYK ir aktuāls tikai poligrāfijā. Iespiedmašīnām. Keramiķu izstāžu prospektiem bija prasība - adobe RGB un gaišas. Maketētāji citādas neņēma!
Onkulis:Uz automāta kopētu bilžu otrā pusē var redzēt kādas korekcijas veiktas. Failu sūta RGB, bet korekcijas rāda CMYK. Kāpēc tā? Vai es kaut ko ne tā saprotu?
Tas nav nekāds cmiks,tās ir trīs krāsu korekcijas +blīvums. Par to Mac un CMYK,tas tāds stereotips no senākiem laikiem,tiesa gan bija tāds gaumīgs joks-pārmest bildi uz cmiku, noseivot kā jepegu un aizsūtīt kādam windovistam uz meilu
60uz5komats6:Tas nav nekāds cmiks,tās ir trīs krāsu korekcijas +blīvums.
protams ka N N N N ir krāsu korekcijas, bet nevis RedGreenBlue, kā failam un videi kurā tas tiek apstrādāts, bet gan CyanYellowMagnetaDensity . Dažādām mašīnām uzrādīto krasu secība mēdz būt atšķirīga. Tie kuri domā ka apstrāde notiek CMYKā, var paprovet aizsūtīt izdrukai CMYK failu uz apskatīties kas sanāk. Tas mašīnas ir paredzētas TIKAI sRGB un pat aRGB jau nesaprot pareizi
imbacile:Atkal atbildi esi saņēmis, bet no sākuma apšaubīsi, izvilksi kau kādu Onkuļa teoriju, tad vēl centīsies apgāzt citu teikto un tad pateiksi - ā. Jā. Parieizi.
tur pat nav ko apšaubīt, ja redzu ka cilvēks neorientējas šajā jomā.
Ā,laikam beidzot sapratu jautājumu. Man domāt sunc aprakts iekš tā,ka RGB ir aditīvā krāsu jaukšanas metode,bet tā kā uz papīra krāsas jaucās ar subtraktīvo metodi,tad korekcijā uzrādās tās pašas krāsu ass otrs gals : R=C,G=M,B=Y.Tas lielākai skaidrībai lai nerodas pārpratumi laikam domāts.
IMHO NNNN = RGB un gamma Atšķirībā no tintes printeriem vai poligrāfijas, kas drukā CMYK + varbūt arī sešās un vairāk krāsās klājot tās uz papīra, fotopapīrs ir jūtīgs pret gaismu un līdz ar to tiek lietots RGB salikums. Kas attiecas uz "makiem" -- nevajag jaukt attēla (faila, krāsu salikuma whatever kas tie tādi ir) parametrus ar attēlošanu uz ekrāna. Arī maki uz ekrāna rāda RGB :-P
Nekā -- man par lielu izbrīnu tomēr tas esot CMY un density. Interesantu rakstiņu atradu www.drycreekphoto.com...
BTW tur ir pastāstīts:
Most Noritsu and some Frontier machines imprint a status string on the back of the prints that provides an indication of the print settings. If the status string exists, it may contain a series of numbers or letters, then the sequence N N N N followed by more numbers and letters. If any of the single "N" characters has a "+" or "-" sign following it, this shows one or more color channels was set to an adjusted value. For example if the string is N N N+2 N, one channel was bumped two notches. Tell the lab to reprint your files. This is also a useful check when you print files using a profile. Do not be concerned if there is no status string. Many labs do not print one.
* Noritsu specific status strings: Example status strings are shown below:
8121 11 N N N N NN AC+02 Zxxx/xxx [1] [2] [3] [4] [5]
* Field [1] can contain any of a number of pieces of information, including date, order number, etc. None of this directly pertains to the printing mode. * Field [2] has the print color channel information. Values other than a single N, with no "+" or "-" sign, indicate that a print channel was adjusted. Have your files reprinted without corrections. * Field [3] should always be NN, "– – –", or simply not be present for digital media. It relates to the film scanner module settings. * Field [4] will often not be present. That is ideal, as it means no automatic adjustments were applied. A list of common codes is below in approximate order of how frequently they appear. If any of these codes, or any other code is present with a "+/-XX" value, ask for the target to be reprinted with all Media Corrections and DSA (Digital Scan Adjustment)/Judgment Image Correction settings disabled. o AC: Auto-Contrast. The effect is similar to Photoshop's Auto Contrast command; sometimes useful for poorly exposed images, but often less than desirable for most work. The relative strength of the correction is shown by the numerical code: AC+02. o AS: Auto-Sharpness. This correction does not influence output color or tonality. Strictly speaking, our profiles will be accurate under these conditions. From a practical standpoint, however, your print quality will be less than ideal. The Auto Sharpness adjustment helps salvage a useable print from a blurry (e.g. shaky hand-held point-and-shoot) image. If you have sharpened your images for print already, however, the additional sharpening performed by the printer leads to exaggerated haloes around edges, crunchy skin tones, and loss of fine detail. A setting of AS+01 is barely visible, while the standard default of AC+04 is unkind to properly sharpened images. Using Photoshop's Unsharp Mask improves both control over the sharpening process and final print quality. We use PhotoKit Sharpener on a daily basis as a quick, excellent quality sharpening plug-in that works well in an automated workflow. FocalBlade is another superb sharpening product. It offers more precise control than PhotoKit Sharpener, but requires more manual adjustments. o GR: Grain-Reduction. Noritsu's grain reduction algorithm attempts to smooth out high-iso noise from digital images or grain from film scans. The correction has a range of 1 to 10 with 10 being the strongest. The default level is 5. The effect is similar to using Photoshop's Dust and Scratches filter, with the default setting of GR05 being equivalent to using a smoothing radius of 2-3 in Photoshop. Needless to say, using a more intelligent noise reduction algorithm prior to printing (Noise Ninja is a favorite of ours) gives better results than relying on the printer to fix your flaws. Any images not needing Graininess Reduction will be softened unnecessarily. o Other, less common, Noritsu auto-correction/DSA codes include SA, JN, TC, and EP.
Field [5] contains print sizing data and may or may not be present. Its value does not matter from a color perspective, however it can be used to check the output resolution for Noritsu Laser printers. If no resizing is performed the field will have a value of Z100.0/100.0. The numerator will often not be exactly 100%; values from 99.7 to 100.3 are typical and reflect the sizing parameters used for that particular printer. There is no single standard for Noritsu machines — most differ by a pixel or two in how large they assume a page is. For more details, see below.
8121 11 N N N N --- Z100.1/100.0 8121 11 N N N N NN Z106.7/100.0 8121 11 N N N N --- 5928 10.05.07 Z099.9/100.0
All three examples above show typical Noritsu status strings when all autocorrections are disabled. These are what you want to see. The second string is an example of printing a 300 ppi image on an older Noritsu machine running at 320 ppi resolution. In most cases the scaling will not be visible; the internal Noritsu resizing algorithm is excellent. For maximum quality, however, you should pre-size your images to the native machine resolution and sharpen accordingly. The final example backprint status string is typically only found in prints made outside the United States. Some Noritsu implementations write a sequence number (5928 in the example above) followed by the date. Neither is cause for concern.
8121 011 N+2 N N N --- Z100.1/100.0
In this example, the cyan output was raised two units. The order of the 'N' fields are Cyan, Yellow, Magenta, and Density. If any of these are not simply 'N', the printer profiles will not be valid. Request the lab reprint your images.
8121 011 N N N N --- AS+04 Z100.1/100.0
Our next status string example shows the "Auto Sharpness" adjustment enabled at its default setting.
8121 011 N N N N --- Z200.0/100.0
The final status string above indicates the printer scaled the output size up by 2x (200%) in each dimension. For example, if an 8x12 inch print is made from an image sized for 4x6 inches (1200x1800 pixels), 200% scaling would be seen. If, however, your images are sized correctly for the print dimensions and you see a scaling factor that is more than 107%, your images may have been mangled by the QSS software. This typically only happens when printing from a lab's kiosk. Some kiosks automatically downsample images prior to sending the data to the printer. An image sized for 8x12 or even 12x18 inch prints can be downsampled to 1200x1800 pixels; i.e. reduced to 4x6 inch resolution. In some cases, an aggressive jpeg compression is applied as well. The printer then interpolates the image back up to the full resolution needed for the print. Needless to say, this process is not kind to print quality. Your large print looks, and in fact, is made from a tiny image, Depending on the lab you use and their setup, the lab techs may or may not be able to set the kiosk to not compress your images. If they can not, the only alternatives are to have the lab print directly off your media or to upload the images over the web. If, on the other hand, the scaling factor is much less than 100%, e.g. Z60.0/100.0( 60%), this indicates your image size was too large for the print size. Noritsu printers are temperamental when sent oversized files. There may be excessive cropping or print artifacts. The solution is to match your image dimensions to the desired print size.
Kā jau te tika minēts uz bildes aizmugurē norādīts ir RGB krasu stils Bildes musdienās parsvarā tiek zīmētas ar trīskrāsu lazeru agrāk analogām mašīnām bij tā saucamā "adektīvā" metode jeb 3 krāsu korekcijas filtri
Глазами сканера Noritsu является ПЗС матрица 128x128 элементов, на которую через линзу,соответствующую формату пленки, проецируется кадр. Изображение считывается трижды за фильтрами R,G,B. Линзы и фильтры расположены на соосных турелях. После предварительного усиления информация в виде аналогового видеосигнала поступает на процессорную плату сканера, где оцифровывается и анализируется. Несмотря на достаточно большое разрешение ПЗС матрицы и солидную вычислительную мощность процессора этот сканер часто ошибается при вычислении экспозиции. Это обусловлено как несовершенством алгоритма, так и свойствами измерительной системы: характеристики фильтров не адаптированы к спектральной чувствительности фотобумаги и нестабильны во времени (фильтры быстро выгорают). Динамический диапазон измерительной системы недостаточно адаптирован ко всему диапазону плотностей изображения на пленке. Настройка принтера при работе со сканером заключается в калибровке усиления сигнала (потенциометрами на плате предварительных усилителей), определении области ПЗС матрицы, на которую проецируется кадр (для каждого формата пленки), и запоминанию величин для неэкспонированного кадра пленки. Практика показывает, что, для снижения процента брака, операторы Noritsu предпочитают работать в полуавтоматическом режиме, когда сканер корректирует только цветовые сдвиги, а оператор вводит поправки по плотности. Функция цветовой коррекции ухудшается по мере выгорания фильтров, и зачастую роль сканера сводится к позиционированию кадра.
Starp citu atcerējos vienu lietu. Noritsu tagad ir divu veidu mašīnas -- vecās lāzernieces (tām jābūt RGB), bet jaunākie modeļi ir arī tintenieki (attiecīgi būs CMY) varbūt tas arī ieviesīs skaidrību. ja nekļūdos tad viņi kaut ko kopā ar Epsonu bīdīja.
Domāju ka šis infas intresē tikai ļot ierobežotu pasažieru skaitu Tāpēc tie kam tas baig intresē var JEBKO par minilabiem kasu dalīzšanām un sesitometriju izlasit reku pie šitie dzekiem kas andele tādas iekātas tur ir gan instrukcijas gan apraksti gan DA JEBKASwww.minilab.com.ua...
nu nekaadas jeegas... tintes hujintes... rgb... kaads cmyk un tintes... cmyk - rtaa ir poligraafija, kur kraasas jaasadala neesmu dzirdeejis kaa kaads buutu izgudrojis cmikisku tintes printeri, lai gan jaa - kasetees tur ir kaut kas peec tonja liidziigs, bet pilniigi pofig kaadaas kraasaas taa tinte ir - peec jeegas jau rgbiski tas tiek uzdrukaats da un tam visam veel piepiit klaat kaut kaaus murgus mac versus pc
Cooper:Pēc jēgas ar tinti nav iespējams uzdrukāt RGB dalījumā Visu krāsu (tintes) sajaukums tev neuzaisīs baltu.
Kapēc neuztaisīs? Ja katras RGB krāsas (nevis gaismas!!!) intensitate būs 0, tad arī būs balts - tieši tapat ka CMY. Tikai tā nedara jo drukai lieto CMYK. Par printeriem kas drukā ar krāsām viss skaidrs, bet par kopēšanu uz GAISMAS JŪTĪGĀ FOTOPAPĪRA. Ideja ta skaidra - tāpat kā optiski kopejot lieto CMY filtrus, tā arī šajā gadījuma uzrada pretējās krāsās korekcijas Sarkanai-Ciānu, Zaļai-Purpura, Zilai-Dzeltenu Tik nekadi nevaru izprast kada jega jaukt iekšā šos procesus ko mēs neredzam. Sarkans failā arī bildē ir sarkans, tapat ka zils vai zaļš utt. Kāda gan man darīšana par apstrades iekējiem procesiem.
Onkulis : Redz kopējot ar ROKU izmanto gaismas korekcijas filtrus kā jau rakstiji Sarkanai-Ciānu, Zaļai-Purpura, Zilai-Dzeltenu , agrāk tās bij filtru plāksnes lidz par 13x13 formātam sadalītas pa procentiem , pēdējos gadus gan saucamās "Jaucējgalvas" kurās iebūvēti filtri un uz viņas tik jāsagroza attiecīgi procenti. Visi dati kas nāk laukā no "Kopējamām mašīnām" tobeš "Printeriem" ir tādi "Pseido fototehniski" jeb nosacīti tākā ar OBJEKTĪVU MM kur SAKAM VIENU bet domājam pavisam ko citu nu piemēram sakam 10mm un uz Optiķa arī tā rakstīts bet ĪSTENĪBĀ lenķis ar kādu attēls projecējas uz matricas atbilsts 16mm un kāda gan tur daļa par kautkādiem 10mm Bet tā ir pieņemts NOSACĪTI rakstīt uz OBJEKTĪVA tos MM kas būtu ja vinš tiktu lietots uz KLASISKĀS 24X36 KADRA kaut objektīvs konstruktīvi nemaz nesedz šādu laukumu un nav izmantojams FF kadram Domāju ka putra ar visiem RGB kas ir dator formats un CMY las ir Foto un CMYK kas ir poligārfiskas formāts slēpjas kautkados muļķigos kompromisos un "Nosacītībā" katrā ziņā DATI kas uzdrukāti bildes otrā pusē GALĪGI ne par ko neliecina izņemot to vai IZEJAS KADRS ir ļoti TUMŠ vai GAIŠ krāsu korekcijas ir individuālas katrao amšīnai katrā konkrētā testa periodā , ļoti reti ir mašinas kam IESTĀDIJUMI ir pa "0" tur ķimijas problēmas vai Filtru dažādā izdegšanas pakāpe vai Lazera korekcijas.
Tur jau tā lieta, ka RGB ir aditīvā metode, kas pēc nosaka, ka saliekot visu kopā būs balts un pēc būtības attiecas uz gaismu. Subtraktvīvajā metodē ir otrādi un paredzēta krāsām.