Ir lieliska iespēja iegūt savā īpašumā paša parakstītu, vienu no slavenā fotomāklinieka Jāņa Gleizda mākslas darbiem. Darbs ir veidots ar izotermijas metodi un ar šo metodi visā pasaulē strādā vien pārdesmit mākslinieku... ja ir interese un citi jautājumi, kā arī fotgrāfijas ar mākslas darbu un optimālā cena -gleizds@inbox.lv
Cik slavens ir Gleizds? Vai ši metode dod labus rezultātus, jeb vienkārši unikāla? Bet bilde kā bilde vai sliktāk? Man tā izotermijas metode asociējas ar tādu jocīgu Fuji printeri, kur' izdedzinot caurumiņus "trīsslāņu papīrā" atsedzas apakšējie slāņi, katrs savā krāsā. Tā rodas parupjš , bet vispār lietojams attēls.
NabokovaLolita:Cik slavens ir Gleizds? Vai ši metode dod labus rezultātus, jeb vienkārši unikāla? Bet bilde kā bilde vai sliktāk? Man tā izotermijas metode asociējas ar tādu jocīgu Fuji printeri, kur' izdedzinot caurumiņus "trīsslāņu papīrā" atsedzas apakšējie slāņi, katrs savā krāsā. Tā rodas parupjš , bet vispār lietojams attēls.
Varbūt viņš naf tik slavens, cik UNIKĀLS foto mākslinieks, kuru pazīst visi (gandrīz) 80-90 gadu pasaules vadošie fotogrāfi. Par Gleizda daiļradi var būt ļoti laps piemērs- laikos , kad par TO nerunāja, Jaunajā Laulību Grāmatā tika atļauts ievietot Glaizda kailfoto - akts. Un pameklējiet pa googli fotogrāfijas, kur redz pašu Gleizdu fotografējot, paskatiet, sapratīsiet viņa unikumu(viņam naf plaukstu), un tad paskatiet viņa fotogrāfijas , ja variet atrast. Man it īpaši patīk viņa monokļa tehnikā bildētiet pretgaismas kadri. Bet par pieminēto metodi... tie bija gadi, kad varēja strādāt ar dažādām metodēm laboratorijā (uz šodienu PS vēl daudzas šīs metodes nespēj atdarināt , kā to varēja darīt ar sudraba sāļu klātbūtni). Bet pikseļskaitītājiem neiesaku tos darbus skatīt, tajos vispās neatrast ideālo asumu (par monokli )
JĀNIS GLEIZDS (ekselence) Fotomākslinieks, Triju Zvaigžņu ordeņa kavalieris
Dzimis 1924.gada 7.maijā Rēzeknes apriņķa Makašānu pag. Vec- Gailumos zemnieku ģimenē.
1943.gadā beidzis Rēzeknes tehnisko vidusskolu.
1953.g. precējies; sieva Annele Gleizde, dēls Ēvalds Gleizds.
No 1948.gada pēc nelaimes gadījuma - I grupas invalīds.
No 1952.g. līdz 1994.g. strādāja Rīgas Traumatoloģijas un ortopēdijas institūtā kā mākslinieks- fotogrāfs.
1957.gadā piedalījās pirmajā fotogrāfijas izstādē Rīgā.
1962.g.- fotokluba "Rīga" biedrs, kā arī Rīgas fotomākslinieku savienības biedrs, valdes loceklis.
1964.g. saņēma pirmo diplomu fotomākslas fotogrāfijā un līdz 1999.gadam saņemti kopā 600 diplomi no visiem sešiem kontinentiem,arī no Antarktīdas.
Piedalījās 800 izstādēs,no tām 120 ar FIAP patronāžu.
1969.g.- pirmās divas starptautiskās zelta medaļas Rumānijā.
Pavisam kopā 170 medaļas, no tām 37 - zelta, 33 - sudraba, 29 - bronzas; 99 - dažādu nozīmju medaļas. 40 GRAND PRX apbalvojumi, 18 kausi, 2 fotokluba "Rīga" sacensībās kā labākajam mākslas fotogrāfam no 1983.-85.g. un no 1984.-88.g.; 8 plaketes, notām 2 - zelta, 2 - sudraba, 4 - dažādu nozīmju.
1984.,1984.,1985.g. tika ielūgts Beļģijā salonā Honris -Virton piedalīties sacensībās ar 30 valstu spēcīgākajiem fotogrāfiem, kur bija pirmajā desmitniekā un saņēma GRAND PRX FIAP bronzas medaļu un FIAP diplomu par labāko 10 darbu kolekciju.
1984.,1986.,1988.g. Francijā salons D' Auterus - tika ielūgts 30 spēcīgāko fotogrāfu sacensībās par labāko fotomākslas kolekciju, kur bija pirmajā desmitniekā un kā uzvarētājs saņēma FIAP Zelta medaļu, specbalvu un FIAP diplomu.
Izstādēs ar saviem darbiem piedalījās: Austrijā, Āfrikā, Austrālijā, Anglijā, Beļģijā, Baltkrievijā, Čehoslovākijā, Francijā, Igaunijā, Japānā, Ķīnā, Lietuvā, Moldāvijā, Maķedonijā, Izraēlā, Polijā, Rumānijā, Slovākijā, Turcijā, Tatārijā, Ungārijā, Spānijā, Šveicē, Vācijā, Zviedrijā, Somijā.
5 personālās kolekcijas izstādes tika eksponētas Rīgā, Latvijas lielākajās pilsētās, skolās, fotoklubos, kā arī aiz mūsu valsts robežām.
Fotogrāfijas publicētas grāmatās, žurnālos, visos preses izdevumos kā Latvijā, tā arī ārzemēs.
1979.g.- piešķirts AFIAP tituls.
1985.g.- Nopelniem bagātā mākslas darbinieka nosaukums.
1985.g.- iekļauts Šveices fotogrāfiju internacionālajā enciklopēdijā.
1988.g.- iekļauts Latvijas padomju enciklopēdijā.
1989.g.- Mārtiņa Buclera prēmijas laureāts.
1995.g.- 3.maijā par nopelniem Latvijas fotomākslā piešķirts Triju Zvaigžņu ordenis.
1998.g.- izdots pirmais mākslas fotoalbūms "Gaismas atspulgs".
... un tomēr ir bet!!! otrais koments parāda, cik ātri aizmirstās cilvēku labie , slavenie darbi... vēl 10 gadi un tad paaudze,kurai tad būs 20 gadi un brašiturēs rokās krāniņainos spoguļverķus, vairs neko praktiski nezinās par latviešu foto zelta plejādi 60-90 gados. Bet par izglītības ministri te neviens nedebatē viņa darba laikā naf blogā un hobijs naf foto bet izglītība ir daudz nesakārtotāka par musu blogera vadīto nozari
Tāpēc blogeri, atmiņas uzmudrināšanai pie sevis klusība nosauciet mūsu 10 AFIAP titula laureātus, kas vēl fotografē uz šodienu, bet ne vairāk, kā 6 no fotoklubs Rīga, un uzrakstiet, cik laika tas jums paņēma
Saistībā ar 2tro komentu, tik daudz par so lielisko fotogrāfu, cilvēku , mākslinieku..... tika runāts , sevišķi aktīvi pagājušā gadā visās mēdijās ik pa brīžam. Mmmmm, jā nu tad jau naksies pa bišķim mums to jaunatni paizglītot vismaz drusku vēsturē 2008.g. 17. decembrī plkst. 16.00 Arņa Medņa džeza klubā - restorānā "City Jazz Club", Ģertrūdes ielā 34 notika draudzīga tikšanās, kurā iepazīstināja ar "Privātās Dzīves" Labdarības kalendāru.
Pasākumā piedalījās kalendāra modeles – Aisha, Aina Poiša, Laima Muktupavela, Raimonda Vazdika, Kristīne Līpiņa, Svetlana Ivaņņikova un citas. Visas modeles fotogrāfam Jānim Deinatam pozēja kailas. Aktu fotogrāfijas ir melnbaltas, tās tapa brīvā dabā līdzīgā stilā kā reiz fotografēja Jānis Gleizds.
Būdams invalīds, Gleizds visu mūžu strādāja par fotogrāfu, bija viens no pirmajiem Latvijā un Padomju Savienībā, kas uzdrošinājās bildēt kailas sievietes.
Prezentācijā piedalījās arī fotogrāfa Gleizda sieva Annele Gleizda, kura pateicībā par atsaucību katrai modelei un fotogrāfam dāvinās Jāņa Gleizda aktu foto.
"Privātās Dzīves" labdarības akcija tika rīkota ar mērķi palīdzēt Jānim Gleizdam, jo viņš jau vairāk nekā divus gadus guļ uz gultas. Kopš vasaras katru nedēļu PDz publicēja kādas sabiedrībā pazīstamas sievietes kailfoto, bet lasītāji, ja viņus uzrunāja šis foto, varēja zvanīt uz labdarības telefonu un ziedot naudu Jānim Gleizdam. Kopā akcijas laikā tika savākti aptuveni trīsarpus tūkstoši latu.
izohēlijas tehnikā jā. izotermijas? i kas tāda, nezinu.
fandango:Viņi visi, izņemot dažus no Liepājas fotokluba, cēušies no Fotokluba Rīga.
ka tik nav kāds arī no VEFa cēlies.
fandango:FIAP ir amatieru organizācija ... ... tā man teica Vilnis Auziņš. Nav iemesla neticēt.
domāju, ka puisis ar zirdzisko uzvārdu neko daudz nav samelojies. vai tur profesionāļiem nedod ņemt dalību vai viņi to 1-kārši nedara, īsti nezinu. uz SHITā (.)-ta pamata jau sovdepa laikā kotējās fotogrāfi no padomijas bloka zemēm.
sīkāka informācija pa e-pastu gleizds@inbox.lv , p.s neesmu diemžēl profesionālis fotogrāfēšanā tāpēc nezinu prcīzus terminus ... un acīm redzami apstākļu spiests tirgojos ar fotogrāfijām. p.s. es ļoti labi apzinos šī darba cenu un varu pateikt ka feniņu pisē*** lūdzu netraucēt jo darba vērtība nav ne 100 ne 200 ls !,
fandango:Viņi visi, izņemot dažus no Liepājas fotokluba, cēušies no Fotokluba Rīga.
Vispār skumji paliek, domājot par to, cik daudz tas viss laika paņēma toreiz- taisīt vienu bildi. Arī tagad, ja taisa no sirds, tas prasa laiku. Gleizdam nav roku, bet viņam ļoti daudz palīdzēja sieva. Viņa veltījusi savu mūžu Jānim. Tad vēl- FIAP ir amatieru organizācija, kuras biedri laikam arī ir novecojuši. Arī skumji, bet tā man teica Vilnis Auziņš. Nav iemesla neticēt.
Vai tādēļ Latvijas vārds, kuru viņi iznesa pasaulē un padarīja slavenu, nobaloja Un kāpēc te tiek piemeklēts salīdzinājums ar darba meklēšanu??? Ja liek šādu salīdzinājumu tad vajag atcerēties, tad foto prof izglītība ir pati zemākā izglītības ķēdē, un ir tieši tāda pati, kā prof papēžu piesitēja - kurpnieka izglītība. Un nevaig noniecināt viņu nopelnu, jo viņi ir pielīdzināmi apavu dizaineriem- māksliniekiem, nevis papēžu piesitējiem.
Paccc "Feniņu pisējs" . Vērtība tam darbam 10Ls ieskaitot rāmi , ja formats vismaz 30x40 Ķer te loxus elektrokopijas [Kserokopijas] andelēdams Vienigais kam IR CENA un VĒRTĪBA ir klasiskā metodē kopētai kopījai no autora negatīva ar numuru otrā pusē , pārējais ir bezvērtīga reprodukcija kam cena vien cik papirs un ramis maksa. Tehnaloģiskiem risinājumiem nav nekādas pievienotās vērtības ja runa ir par makslas darbu kopijām.. Foto jomā vienīgais vērtīgais un arī tirgojamais ir KLASISKAS KOPIJAS un neviena cita metode netiek uzsskatīta par kautko citu iznemot "Reprodukciju" kam arī cena ka reprodukcijai FENIŅUS Ir autori kuri PAŠI strādā visādās jocīgās metodēs viņu darbi tad arī maksā KAUTKO tika tāpēc kad sakotnēji jau veidoti tādās tehnaloģijās , vai arī tehnaloģijas ir tik specifiskas ka DARBS nav atkārtojams OTREIZ un katrs nākais ir UNIKĀLS kaut tā paša negatīva kopija. Acīm redzot "Makslas specīalists" būs spēļu portālos pārspēlējies kur lielā skaitā figurē šis e-pasts un viņam liekas ka "Tehnaloģiskas" kopijas tas ir kautlas OFIGENNOKRUTADARGI. Pēdējo reiz kad pārdošānā bija GLEIZDA darbi kārtīgi kopēti uz papīra formātā 15X21 cm tie maksāja ~25-35Ls un tāpat tos praktiski nepirka , pats dargākais bij BINDE viņa dažus darbus KLASISKAS KOPIJAS varēja nopirkt pa ~120-150Ls un dažus arī nopirka PA 10 GADIEM!! Gleizds ir KULTŪRAS nevis MAKSLAS vērtība un KAUTKAS viņš ir tikai Latvijas un PSRS kotekstā kā NACIONĀLS LEPNUMS , vsiem pārējiem arpus Latvijas kultīras vides viņš ir viens no miljoniem nevienam nezināmiem autoriem . Līdz ar to viņa darbus var pirkt kā ZIEDOJUMU konkrēta cilvēka vajazdībām nevis kā UNIKĀLU MAKSLU . Eletro kopijas šai gadijumā varbūt arī derēs vienīgi tad ja naudiņa tiks ieskaitīta pa tasno kautkādā ziedojumu kontā. Apmēram kā pie jums atnāk pestišanas armija ar BEZVĒRTĪGIEM plastmasas zvēriņiem vai uzlīmītēm un jūs vināmiem iedodat PIĶI LABDARĪBAI
1kārt Luni ļoti atbilstoš niks, tev kā foruma žurkai. p.s. Kur figurē mans ē pasts? kautvai pornosaitos! tas ir viens un šobrīd uz neko neattiecas, es jau nesāku uzskaitīt kur figurē tava pumpainā pakaļa! 2kārt tas ka tu nekad neesi redzējis neko orģinālu tas nenozīmē, ka man nav darbi kas būtu bijuši vispasaules atzītās izstādes! kurās viņš ir sapelnījis ar tiem zelta medaļas u.c. p.s. tā ir unikāla metode kurā viņš strādāja ja nezini! 3kārt kā pēc jūs domām tad viņš ir ieguvis savas zelta medaļas un apbalvojumus, ar adīšanu vai? tas tieši ārpus latvijas viņu pazīst un ir atzīti viņa darbi, kas arī ŠAJĀ dienā ceļo vai ir kādā vispasaules atzītā izstāde, par ko tu vari sapņot tikai! viss
color : Ot kad tu piedāvāsi to variantu KURA būs ar isstāžu zīmogiem otrā pusē KURĀS viņš sapelnijis GODALGAS tad varēsim parunāt par cenu , a šobrīd diskusija notiekās par "No žurnāla izplēstu reprodukciju" ko krievlaikos daži mēdza ierāmēt un likt pie sienas
kā veidojās, tā veidojās. just take it or leave it.
fandango:Vilnis A teica tādus vārdus - ja Tu gribēsi dabūt darbu, un pieminēsi, ka esi no FIAP, tad nedabūsi, jo tā ir amatieru organizācija.
puisis ar zirdzisko uzvārdu klana uz to, ka profam baigais negods sastāvēt amatieru organizācijā vai uz to, ka "by default" jebkurš profesionālis kabina jebkuram amatierim / amatieru organizācijas īstenajam loceklim? galīgus sēņu večus takš tur neņem.
fandango:Publikas balsojums ar naudas zīmēm ir patiesa atzinība. Nevis kādas nelielas žūrijas grupiņas viedoklis, kuri vārās savā sulā.
y, ar lielu "paldies" un "Tu nu gan baigi forši bildē!" būs daudz par daudz, pielnīgi pieiks ar pizdjisjatnjiku! tikai publika balso pēc savu gaumi un vairumam tā gaume prasās pēc labākas.
haralds : Nedomaju ka Vilnis domāja ka "Negods" istenībā FIAP bij vienīgā "Biedrība" kur krievlaikos musu "AMATIERI" bij ar attiecīgu dienestu gādību bij taka gruntīgi iefiltrējušies. Zīmīgi tas ka Latviju fotomākslu šai organizācijā daudzus gadus pārstāvēja / pieskatija VDK vīruks pulkveža pakāpē kura priekšā gan es personīg noceļu šļobeni jo tas bij gadijums kad VDK / FOTOKLUBU intreses saskanēja. Starp citu Latvijā izpaudās divu PSRS specdienstu leģendārās nesaskaņas / konkurence. Viens cits Latvijas fotografs ĻOTI IZCILS fotografs kurš bij labi zināms GIP [GRU] jumta organizācijas štata darbienieks regulāri piedalijās FIAP konkursos un guva godalgas par ko ĻOTI neapamierināts bija minētais Latvijas--FIAP kontaktu pieskatītājs un regulāri rakstija par to kļauzas savai priekšniecībai uz tā savukārt uz Maskavu LAI TIEK GALĀ ar "Konkurenta priozvolu" jo visi darbi kas ceļoja uz FIAP isstādēm izgāja KGB vīruka apstiprinājumu a tās ko sūtija pieminētais GIP [GRU] Pusisi nekādu apsti[rinājumu nevaizdej jo viņš sūtija pa SAVIEM kanāliem , DAUDZ SPĒCĪGĀKUS darbus kas automātā regulāri nēma nosta GODALGAS / BONUSUS iepriekšminētā KGB vīriņa "Pieskatāmajiem" kuri ļoti nikni konkurēja par godalgām un tituliem
haralds : TUR nebija nekādu AIZDOMU tie bija OFICIĀLI štata darbienieki ABI , tas vienkārši netika afišēts bet viņi arī neko neslēpa un tie kas ar viņiem ČOMOJĀS / KONFLIKTĒJA labi zināja AR KO viņiem darīšana. Istenībā jau abi bija ĻOTI labi arī radošā jomā tiesa Amatieru pieskatītājs no VDK tīri AMATIERU līmenī , bet toties GIP [GRU] dzeks bija ĻOTI KRUTS profs jos tieši arī strādāja PROFU KANTORĪ kas bija legāls aizsegs GIP [GRU] darbībai visā pasaulē un PROTAMS tur ņema tikai PAŠUS PAŠUS spicākos . Domāju ka vinš ir vispār VIENS NO KRUTAJIEM profiem kas latvijā JEBKAD strādājis profesionālajā Foto jomā. Reiz pirms gadiem 10 viņam tika svinēta ļoti apaļa jubileja un rīkota neliela lokāla isstāde DARBI kas tur bija izlikti bij APSALŪTI PASAULES TOPA līmenis Foto žurnalsitikā , nu tiesa vinš "Darba darīšanās" bij izceļojies krustu šķersu pa pasauli UN BILDĒJIS visvisko , sākot no Valtu vadītājiem lidz aktuāliem politiskiem notikumiem , arī Latvijas bildes viņam ir tādas kadas šodien RETI kur var atrast TĀDS LĪMENIS viņam bija vēla 60-70-80 Gados!
alvils : Meistars kā tads neapšaubāmi ir PATS PATS PATS , vispār pirmais trijnieks kads mums ir no atzītāko un godalgotako puses. Tur Balodis , Binde , Gleizds , Janaitis , Brauns , Kreicbergs , Spuris . Runa par to ka tas NAV ORĢINĀLS bet gan ELEKTRO KOPIJA tas ir vienkarsji SKANEJUMS nevis FOTO KOPIJA . Klasiska foto joma pie ka pieder GLEIZDS vertiba ir vienigi KLASISKAI pasja autora parakstitai numuretai papira pamatnes foto kopijai . Viss parejais ir "Avizju izgriezuma" reprodukcijas vertiba
Annirs : NE , jo tas ir MUSDIENU tehnaloģijas. BET arī mūsdienās vienīgi KOPIJAS / IZDRUKAS tiek uzssktītas par FOTO DARBU Gadijums ar Gleizdu un jebko kas tasit VIENAS TEHNALOGĪJĀS bet tiek piedavats CITAS TEHNALOĢIJĀS vairs nav ORĢINĀLS bet gan vienkarsji REPRODUKCIJA. Kā jau teicu 90 hados Foto muzeja staveja pardosjanā gan Bindes gan Gleizda orģināli , kā taga atceros Binde maksāja virs simta un bija tas klasiskais Sīles portrets. Gleizda orģinls ar parakstu un numuru kurš bija vairakos variantos , sieviete ar Palagu un tada ar tiem udens bļikiem maksāja burtisk 25-35Ls kautkās tā, tie bija ORĢINĀLI tikpat nepirka viņus neko izņemot Bindi. Tad iedomājies kāda vērtība ir REPRODUKCIJAI pietam ne uz klasiska foto paira bet uz kautkada moderna matereāla Vērtība tāda pati kā šim darbam uz Krūzītes vai maikas MATEREĀLA CENA
nu jaa un nee... zinaamu veertiibu jau piedod paraksts. ja man ir x maakslinieka plakaats, tad vinja veertiiba ir piemeeram 5 lati, bet ja tur virsuu ir paraksts - taadus izsolees meedz notirgot par bargaam naudaam. viss ir relatiivs
siiles portretu ar piemaksu nenjemtu - nepatiik man vecmeistars - biju uz izstaadi un biju ljoti viilies... vareetu veselu traktaatu uzrakstiit, bet baidos, ka noknaabaas zilu
bet savaadaak, ja atskaita to brutaalo paardeveeju, kursh kaa pats saka no foto neko nesajeedz, bet taa saucamo darba veertiibu jeedz uzskruuveet, TAD peedeejaa laika saturiigaakais un interesantaakais topiks
Un kur bilde tam unikālajam darbam? - darba vērtība rodas no pieprasījuma, nevis no izstrādes metodes, tas tāpat kā seifā turēt dimantus un nevienam nerādīt - vērtība ir, bet jēgas gan nav.
Man ļoti daudzu Latvijas un ne tikai Fotogrāfu orģinali darbi ar parakstiem un daudzi arī ar veltijumiem man personīgi jo neesmu viņus pircis bet tos man dāvinājuši paši autori bieži pēc veiksmīgiem kopīgiem biznesiem . Ir man arī Gleizds bez ļoti labi pārzinot KAS ir viņam vērtīgs un neparasts man ir kāds Gleizda darbs kuru neviens nekad nepateiks ka tas ir GLEIZDS tieši ar to tas darbss arī vērtīgs jo bildē nav nedz sieviešu nedz romantikas nedz slavēnā softīgā stila bildē ir MOTOKROSS ar smiltīm pa gaisu!! Es parasti pietiekami labi zinu autorus lai ņemtu nevis TO kas ir daudziem un visiem bet to kas VĪŅIEM ir neraksturīgi un unikāli , piemēram Egons Spuris man ir tāda bilde ko neviens nekad neasocēs ar SPURI bet baig precīzi attaino Laikmetu kad vinš strādāja un būtībā ir apsalūti unikāls LAIKMETA kadrs + slavenam meistaram neraksturīgā stilā bet ar viņam raksturīgu "Norobezošanos" no notiekošā Superīgs vecrigas skats Vaļnu ielā 70 gadu vidū kad tur nekādu veikalu un spožu izkārtņu VAIRS--VĒL mebija un visi ulmaņlaiku lepno veikalu skatlogi vēl bija ar krāsu un dēļiem aiznagloti vis stāds pelēks pamsts svaigi nolijis bruģis un virss visa plānd sarkani un zilbaltviļņotie karogi pie katras majas vismaz pa 2 gab TADS KĪČS!! Pietam tas viss ņemts ar baigāko platļenķ ŠAUSMAS