es taa peekshji saprau, ka njifiga vairs neatceros... taapeec jautaajums - ja bildes tiek skaneetas - kom labaak izmantot - pozitiivu vai negatiivu kraasaino filmu?
taadas aizdomas ir, cik atceros, bet neesmu sekojis "modes tendencēm", otrs laikam svariigais moments ir - kurai ir preciizaaka kraasu attainoshana versus kuru mazaak var sashmoreet tiistot, kuru preciizaak lasa skaneetaajs...
wit_boy:wb.kontrastu un krāsu piesātinājumu regulē arī pēc skenēšanas.
filma ir pietiekami laiku un izmaksas prasoša, lai pakustinātu smadzenes un nesalaistu visu dēlī jau bodē - protams var skenēt katru kadru 3x uz 48bit, katru skenējumu pabīdot uz savu kanālu, un tad šopā pļurināt to kopā pusdienu, lai no slaida izspiestu ''tīkamus ādas toņus''
a var nopirkt portretu filmu, izlasīt anotācijā kāds apgaismojums tai visidālākais un šopā piegriezt tik krāsu piesātinājumu un kontrastu 30sek. laikā
tas ir sviests kā te džeki jēbajā pērk vecas filmas 2x lētāk un tad jājās ar lillā zāli u.t.t. - ietaupa 2lati un ziedo 3 dienas problēmu risināšanai kuras visbiežāk nav atrisināmas
Maari, nu taa sanaacis, ka manas zinaashanas palikushas gost 32, 65 130 un 250 liimenii - modernaas filmas tak ir vesela inovaaciju zinaatne - paaraak daargi lai eksperimenteetu, netaisos protams pirkt vecas filmas ebajaa, bet she paustie viedoklji kaut kaadu ainu jau ziimee. pameegini noteelot lohu un ieej, teiksim, bfc un paprasi vechiem taa naivi - ko jemt - buus smiekliigi visticamaak, kas ilgaak jau ledusskapii meetaajas, to arii meegjinaas iesmeereet
ieiet un paprasīt, kādu filmu ņemt portretiem dienas apgaismojumama (apmācies/saule) nu galīgi nebūtu smieklīgi... mierīgi ieej un tēlo muļķi, gan jau prom nedzīs, viņu mērķis taču notirgot kaut ko Protams, jācer ka tuvumā tur būs zinošs pārdevējes/cilvēks. Vēl nesen gaju statīvu meklēt, neko nerubīju, prasīju konsultāciju, un tad mani aizraidīja pie viena onkuļa kur šis man skaidroja, rādīja, deva aptaustīt
da nah vispaar jaaklapee tas fotoblogs ciet - ir tak guugles tante... ir cilveeki kam patiik uzdot jautaajumus un cilveeki, kam patiik dot padomus. to sauc par komunikaaciju / viedoklju apmainju un daliishanos ar zinaashnaam. googles tante ir anoniima - priekshaa nepanjemsi
Dipam vajag labu skaneri,jo jācaursit lielāki blīvumi un spilgtumu diapazons kadram lielāks,tādēļ,ja nav pieejama ļoti laba tehnika,tad uz vienkāršāka skanera ar negatīvu rezultāts būs labāks.Dipi skanēšanai tika iecienīti tajos senajos laikos,kad skaneri negatīvus ne visai saprata un komputerščiki bija dievu statusā,viņiem bija vieglāk pateikt "reku dips ,re ku skanējums,abi vienādi un tur ne ko koriģēt nevar fotogrāfs lohs brāķi iedevis.",nekā darīt savu darbu un veikt attēla korekcijas(šitais turpinās vēl šo baltu dienu,jo milzīgā lērumā poligrāfiski tiek drukātas bildes kuru vienīgā apstrāde ir image-->mode-->cmyk.) Filmas nav domātas skanēšanai ,filmas jākopē optiski,ja jau mūsdienās uz filmas bildē,tad līdz galam analogi,skanējums daudzko nokauj.Ja nu vienīgi kādi specifiski mērķi.
Vispār jau man patīk kā skanējās visa veida FUJI , favorīte protams VELVIA 50 . Bet ja bildes KOPĒT tad protams REALA . Sjaurās tiesjām jēga tikai B/W . Vēl jau ir tāda lieta kā TEHNALOĢISKĀ pusse un finanses. Protams jau dizji kruts skaners tad arī no sjaurās krāsainās var dabūt izcili niansētu skanējumu. Tacju ar lēru skaneri no saurās COLOR filmas rezultāc ar būs samērā viduvējs. Kautgan skanējot VELVIA sauro ar lētā gala Minolta skaneri rezultāc algsviens ir TEICAMS. Problēma tā ka E-6 sobrīd apstrādā tikai vienā vieta tas ir Brieža ielā ,es gan Pēterim nepajautāju kad biju tur pagājušo nedēļ cik taga maksā E-6 bet nu savi ~3Ls gan jau ir joprojām. Ja par krāsu negatīvu skanēšanu tad arī protams FUJI visas šitās NSP NLP tipa . BET ļot labi skanējās reiz no redakcijas skapja nakušjas EKTAPRESS. Vispār es te pagājušo nedēļ beidzot atpakoju savi no Francijas pirms pusotra gada atsūtīto "Bagāžu" un atradu tur JOBO tanku un taimeri ar ko kādreiz viesnīcā tīstiju E-6 iekš TETENAL ātrā procesa. Būs kautkād jāpamēģina uztīstīt atkal kāds E-6 mājās , samērā vienkārši vieglāk nekā kvalitātivi uztīstit B/W
Piemēram reku vispār matereāls ko grūti par "Krāsainu" filmu nosaukt MŪSDIENU izpratnē bet tomēr nav tik ļauni kā daži domā www.lunaparks.com... bet neko 80desmitajos no šitā visu ka krāsains bija tasija un drukāja un istijās gana skatāmi. Ja vēl kāds pateiks kas par filmu un kas uz bildes tad vispār ĢENIJS
norchapersonigi:Manuprāt, īpaši vajag apdomāt, kam vajag izmantot slaidu filmiņu, sevišķi jau plato. Kurš magnāts par to maksās? Muļķīgi kaut kā ļoti, tā tērēties jauna ezera vai aizsalušas meitenes dēļ, sevišķi ja tas/tā filmu neēd un nedzer, zivīm nerāda un mugurā arī nevelk. Vai tad taupība sākas tikai ar MK, kur Mareks uzstāda dienas rekordu, tērējot tikai 2,5 Ls ēdienreizei?
Bet neko - ja dažam pasaules iekarošanas lielummānijā bilžuks sākas no A3 (noēnot konkurentus ar izmēru), tad citiem ar A4 pilnīgi pietiek. Un no šaurās A4 var dabūt vēsi. Šaurā rullē, jo ir operatīva un ērta. Velvia man ļoti nepatīk. Dinamiskais diapazons tiešām ir no svara, bet, ja atceras principu, ka m/b eksponē pēc ēnām un visu pārējo pēc gaišās daļas, tad jau dzīvot var.
AGNOS:Jā valstī krīze,sāk par filmām intresēties!Tas nav uz labu!
intrese par filmām nenorāda uz krīzi maciņā, drīzāk par zināmu labklājības iestāšanos un tiekšanos uz, ar digitālajām kamerām, nesasniedzamām virsotnēm
Annirs : Ot pankūka trāpīj ar !!! Sjitā ir tād jokain ORWO Color NC 19 Paradijas tadas ekspermentālas kakas uz C-41 procesu 80 beigās par cik mums vienīgajiem tas C-41 bija tad mes viņu ar PAMĒĢINĀJĀM par sūdu atzinām un vairs nelietojām Bet par cik kāda čupa viņas bij iedotas TESTAM es vīņas izšāvu kādu bloku un beigās vēl kautkur tās bildes tika kopētas 50x60 izmēros un tasīta isstāde BALTICA kautkāds 88 vai 89 tipa