nu davai gudriishi: padodiet man padominju: es njemu savu zenit un 80f2, nolielu modeli 5 metrus, fons ar ziimeejumu veel 2m aiz modeles. Tagad es njemu 6x6 kameru un: a) kaadu objektiivu b) no kaada attaaluma bliezt?
kādreiz kari par formātu bija arī kinoamatieru vidū, gan ne tik ........, jo tur tomēr uz ekrāna vērojot viss uzreiz bija skaidrs. bija 8mm formāta kameras[ 1/2 no 16mm ]. atradās džeki, kas teica - tas ir sūds, vot 8supper[ kadrs nedaudz lielāks, uz mazāku perforācijas caurumu rēķina], tas tik ir ko vērts. bet ātrāk vai vēlāk visi nonāca pie secinājuma, ka 16mm ir ārpus konkurences, vienīgi cenas jau pavisam citas. kad kinoteātrī paskaties kāda bilde 35mm filmai, vai vēl labāk platformāta variantu, tad visi paliek mierīgi. to ņemšanos ar 8mm varēja izskaidrot ar cenu, līdzīgi ir arī tagad ar digitālajām kamerām.croop un pilnai matricai ir dažādas blakus nianses, par kurām jau te runāja, bet būtiskais laikam tomēr ir, cik liela formāta, kvalitatīvu bildi var iegūt
Pag matricai tak crop ir 2x, značit var pietikt ari ar mazāka izmēra stiklu! Tāpec ari "speciālajiem digitālajiem" objektīvi priekš oly'a vajadzētu būt lētākiem. Tas tā teorētiski bet praktiski cenas gan nav tās lētākās.
Ja reizi menesī šo tēmu neizcilā, tad laikam nav mierīgs prāts kādam, taču ātrumu tas nemaina un katrs tik un tā paliek pie savām domām ka viņam ir taisnība
Stereo:jo suudiigaaks objektiivs jo vairaak pix vaig prieksh labas bildes!
kā ta! normāli pietiek ar 8 - 12 MGpix, bet ja objektīvs galīgs sūds, vajag vismaz 24!
Portreti:Lohs!
same 2 U! (vzaimno).kā lai tā poulāri. matricas izmēru sakarā man nav problēmu. mans teksts "mīļie jaunieši! DOF var mērīt no tik m līdz tik m. un var mērīt no tāda attāluma, no kura, var dabūt kadrā ko vaig tajā pašā mērogā - piem. cilvēku pilnā augumā" zīmējās uz pilsoņiem, kuri nomokās ar to, ka dažāda fokusa mm stikliem dažādi DOF.
Tiem ir dažāds skata leņķis, kas, attiecīgi, rāda mazāku gabalu fona, ja fokālais attālums garāks, un līdz ar to šis (mazākais) fona gabals tiešām izskatās vairāk izplūdis.
Tiem ir dažāds skata leņķis, kas, attiecīgi, rāda mazāku gabalu fona, ja fokālais attālums garāks, un līdz ar to šis (mazākais) fona gabals tiešām izskatās vairāk izplūdis.
Tiem ir dažāds skata leņķis, kas, attiecīgi, rāda mazāku gabalu fona, ja fokālais attālums garāks, un līdz ar to šis (mazākais) fona gabals tiešām izskatās vairāk izplūdis.
lohs
Varu uzskatāmi izskaidrot saprotami klātienē, ar piemēriem.
Maris:nee Annir lohs ir tas kas nezin, ka pie vienaada kadreejuma DOF 20mm un 200mm stikliem ir vienaads
Šādiem stiklie NAV IESPĒJAMS vienāds kadrējums trijās dimensijās, jo atšķiras skata leņķis un līdz ar to arī attēla perspektīva. Tātad pie vienāda izmēra priekšplāna objekta, objekts, kurš atradīsies tālāk, piemēram, fonā, izskatīsies mazāks vai lielāks, atšķirībā no fokālā attāluma.
Varu uzskatāmi izskaidrot saprotami klātienē, ar piemēriem.nu davai gudriishi: padodiet man padominju: es njemu savu zenit un 80f2, nolielu modeli 5 metrus, fons ar ziimeejumu veel 2m aiz modeles. Tagad es njemu 6x9 kameru un: a) kaadu objektiivu b) no kaada attaaluma bliezt?
lai sanaakyu adekvaats saliidzinaajums
portrei - davai lameru valodaa pasaki man priekshaa a un b lai es saprotu - kas buus atskaites punkts un kad nebuus ko dariit saliidzinaashu
P.S. Izskaidro arī to, ko Māris bija domājis- ja paņemam tālāko čali un uztaisam no viņa crop un vienāda izmēra bildi, dabūnam vienādu blūru. Šis gan laikam ne visiem pieleks...
juri - Tu izliecies? Tu lasi arii vai tikai bliez? Topiks bija par matricas izmeeru - no kaa arii jautaajums, KAS ir tie atskaites punkti, lai saliidzinaatu
suuds par maari - vinjam nekas nav jaapielec - vinsh te tikai spamo - meklee kur kaadam vareetu uzdirst
Annirs:juri - Tu izliecies? Tu lasi arii vai tikai bliez? Topiks bija par matricas izmeeru - no kaa arii jautaajums, KAS ir tie atskaites punkti, lai saliidzinaatu
suuds par maari - vinjam nekas nav jaapielec - vinsh te tikai spamo - meklee kur kaadam vareetu uzdirst
Da, @#$, VIENĀDOS APSTĀKĻOS, VIENĀDS KADRĒJUMS, VIENĀDS /EKVIVALENTAIS!!!/ FOKĀLAIS ATTĀLUMS- atšķirīgs DOF!!!!
Just paņem ziepi un paņem spoguleni (vai crop un FF spoguleni) un nofočē, pietiks vienreiz *&$# prātu!!!!!!!!!!
Portreti:atšķiras skata leņķis un līdz ar to arī attēla perspektīva. Tātad pie vienāda izmēra priekšplāna objekta, objekts, kurš atradīsies tālāk, piemēram, fonā, izskatīsies mazāks vai lielāks, atšķirībā no fokālā attāluma.
uzkrītoši tikai platleņķa stiklu gadījumā. ar to Bendiks sāk kursus.
P.S. mīļā latviešu tauta! es vainīgs, tāpat kā pie 1. un 2. pasaules kara. to, ka salīdzināšana pie vienādām diafragmas vērtībām, uzskatīju par tik pašsaprotamu, ka īpaši neuzsvēru. tāpat kā to, ka objektīvus, atšķirībā no alus pudelēm, netaisa no tonētajiem stikliem.
alvils:Katram objektīvam DOF īpatnības ir atšķirīgas, pie tam, būtisks noteikti būs cauruma atvērums. NEDRĪKST šai sakarā salīdzināt f/1.4 ar f/5.6!
Tas "1.4" un "5.6" jau ir tas "cauruma atvērums". Vēl to sauc par diafragmas vērtību. Nu tas tā, zināšanai...!
DOF īpatnības atšķiras tikai difragmas lapiņu skaita fona izplūduma zīmējumu formā (sešstūru, apaļš, apaļš ar caurumtiņu (spoguļobjektīviem)) bet ne jau izplūduma daudzumā (blūrā) kā tādā.
Portreti:atšķiras skata leņķis un līdz ar to arī attēla perspektīva. Tātad pie vienāda izmēra priekšplāna objekta, objekts, kurš atradīsies tālāk, piemēram, fonā, izskatīsies mazāks vai lielāks, atšķirībā no fokālā attāluma.
uzkrītoši tikai platleņķa stiklu gadījumā. ar to Bendiks sāk kursus.
Pa tavam 50 un 200 mm vairs nebūs atšķirības skata leņķī?
Portreti:Pa tavam 50 un 200 mm vairs nebūs atšķirības skata leņķī?
būs. ne precīzi 4X tālāk būs jāpaietās ar 200mm. sin α -> α tikai, ja α ->0. bet ±. lai būtu ± pofig veņņiki, vai 4X tālāk no objekta, uz kuru fokuss, vai no fona, davai, paņemsim 100 mm un 400 mm.
Annirs: Tagad es njemu 6x9 kameru un: a) kaadu objektiivu b) no kaada attaaluma bliezt?
vienalga kādu objektīvu vai vienalga kādu attālumu. Galvenais lai objektīvs+attālums dotu tādu pat objketa/kadra proporciju ka ar Zenitu nobildētais, jo kā gan citadi tu salīdzināsi bildes. ..uh , ku grūti ar šo tēmu. Smieklīgakais ka tā tiek cilāta vai reizi mēnesī. Man liekas ka mazāk vaig domāt, bet vairāk pakļauties fizikai, jo dažiem ar domāšanu ir kā ir 2 vārdos un īsi - mērogs ir tas kurš nosaka DOF pie konstanta f lieluma - tas no teorijas. Praksē - to ietekmē arī cilvēka vizualās uztveres fizioloģija.
Ja gribas experimentēt, tad visvienkaršākais veids ir nobildēt ainavu ar ziepi un ar 6x9, abiem ar pilnībā atvērtu caurumu. Rezultats būs nepārprotams P.S. Annirs beigās būs tā ieberzies par skološanu, ka pat ar krogu diez vai tiks cauru
par to, ka bildes vidus nemainās, ja malas apšņikā - par to takš šaubām nevajadzētu rasties? (ja kāds tomēr šaubās, lūgtum pārbaudīt).
informacija dļa razmišļeņija. 30 mm Distagonam priekš 6X6 kadra fokuss tāds pats, kā ziepenei ar knipucītiņās mazu matriciņu zoomam tele pozīcijā pie 30 mm. un ar to distagonu un ziepeni varētu arī bildēt, ja kautkā piesuņot. otrādi švakāk - tas ziepenes zooms nezīmē tik lielu bildi.
Portreti:DOF īpatnības atšķiras tikai difragmas lapiņu skaita fona izplūduma zīmējumu formā (sešstūru, apaļš, apaļš ar caurumtiņu (spoguļobjektīviem)) bet ne jau izplūduma daudzumā (blūrā) kā tādā.
tomēr mazliet, kad forma ļoti tāla no apļa. praksē reti gadās. kijev-16 4-kantaina, par provi. P.S. Y - speciāli priekš efektiem jau ir arī fragmas tādas, kā tie šīberi, kurus liek gaļas maļamajā mašīnā, kad to izmanto profīlainu cepumu izspiešanai. bet nu tie eXtrā gadījumi.
Portreti:a) tik reizes lielāku fokālo attālumu, cik reizes lielāka matrica. b) no tāda paša.
Bildes izskatīsies identiski (būs vienāds skata leņķis un perspektīva), atšķirsies TIKAI asuma dziļums.
Lielākai matricai fons vairāk sablūrojas, to nosaka CoC faktors. Un katram matricas izmēram CoC ir noteikts. Bezgalīgi nekas neblūrojas Un tas ir tas atšķirīgais pie dažāda izmēra matricām un vienādattāla fona no tām.