Jau gadu esot FotoBlogā, joprojām nesaprotu 1 lietu - par RĀMJIEM... Pirmkārt, tas rāmis, ko programma uzmet apkārt, kad bilde tiek skatīta atsevišķā logā. Šajā gadījumā, acīmredzot, tas ir saita dizaina elements, vienojošs motīvs. Nedaudz atvieglo bildes uztveršanu. Bet tas saita īpašnieku ziņā. Otrkārt, tas rāmis, ko daudzi bilžu autori liek apkārt pirms bildes ieveitošanas. Tad sanāk, ka ir divi rāmji, kas parasti izskatās briesmīgi....
RĀMIS patiesībā ir interjera dizaina elements, ar kura palīdzību: • bildi fiziski iespējams pielikt pie sienas; • pieskaņo šo bildi telpas interjeram; • rada vienotu vizuālo stilu.
Rāmis nevar uzlabot bildes saturu (jo tam pašam nav saturiskas nozīmes), nevar piešķirt vairāk jēgas, nekā tā ietverta bildē utt. Atsevišķos gadījumos, ja bilde nav kompozicionāli pabeigta, ar rāmja palīdzību var to pabeigt, padarot estētiski baudāmāku. Citi uz rāmja vēl lieliem burtiem savu vārdu uzraksta, liekot domāt, ka tam cilvēkam ir kāds sakars ar attēloto situāciju...
Bet priekš kam individuāls rāmis labai, nobeigtai bildei, kuru ievieto internetā? Man tas tikai traucē uztveri.
Būtu interesanti uzzināt citu autoru idejas - gan PAR, gan PRET...
Kopš burzos pa fotoblogu, nebeidzu brīnīties un joprojām neesmu apjēdzis „paštaisītā” rāmja jēgu, (vērtību). Manai saprašanai uz datora piezīmēts rāmis fotogrāfijai ir apmēram tas pats, kas apgleznots rāmis ap gleznu. Ārkārtīgi retā gadījumā var jau būt, bet labāk iztikt bez tāda. Mākslas grāmatās arī ne visai bieži redzam reprodukciju ar visu rāmi. Rāmis tomēr attiecībā pret ierāmēto saturu (gleznu, fotogrāfiju...) ir kaut kas „cits” (bilde – „nebilde”), vairāk piederīgs videi (mūsu gadījumā – fotobloga lapai), nevis „darbam”. Pat tad, ja par rāmja uzdevumu uzskata robežas veidošanu, tradicionāli tāda robeža ir no cita materiāla un ar citu raksturu, kā norobežojamais „objekts”.
Talavieti – vai pirms Tevis kāds te svešu dzīvi aiztika, vai svešus rāmjus lauza? Par tēmu jautāja, par tēmu atbildēju, kas domā savādāk – tā arī atbild, ja grib.
Vienkaarshi gaumes lieta un bilde ar ljoti gaishu fonu kaukaads high key ja bilde nav atveerta lielajaa logaa sapluust ar weblapas fonu, nu un sheit nav funkcijas skatoties bildi mainiit foonu, iespeejams ka autors grib paraadiit uz kaada fona vinja praat shii bilde labaak izskataas, nez manupraat raamis kaukaa biezhi vien vairaak koncentree uzmaniibu uz pashu bildi ......
Pēc idejas jau rāmja būšanai/nebūšanai nevajadzētu īpaši daudz ietekmēt bildes novērtējumu - jo jāvērtē taču bilde nevis rāmis Ok, retos gadījumos, kad autors ir pārcenties un salicis tur sazin kādus efektus, vai arī rāmi kaut kādā galīgi kreisā krāsā - tad jā, rāmis var traucēt... BTW - kgan vienas puses tā bloga automātiski uzliktā baltā līnija atverot bildi lielākā izmērā tiešām ir garām (jo ja autors bildei uzliek kādas citas krāsas maliņu, nevis baltu, tad tizli izskatās) - visādos citādos saitos taču parasti ir iespēja pašam izvēlēties uz kāda fona bildi skatīt. Bet principā +++versatile.
Atvainojos, ka dažus īgņas svētdienas vakarā piespiedu piedalīties "neauglīgās diskusijās"... Laikam taču gribējās, ja jau rakstīja vairākus simtus klaviatūras simbolu.
ramis ir viens no vizualajiem izteismes lidzekljiem. To, tapat ka citus izteiksmes lidzeklus, cilveks vai nu prot vai neprot pielietot. Diemzel gadijuma ja cilveks nespiid ar toleranci vinja bildes, ramji un jeega par tiem, automatiski nekljust bedigaaki
Maris:ramis ir viens no vizualajiem izteismes lidzekljiem. To, tapat ka citus izteiksmes lidzeklus, cilveks vai nu prot vai neprot pielietot. Diemzel gadijuma ja cilveks nespiid ar toleranci vinja bildes, ramji un jeega par tiem, automatiski nekljust bedigaaki
Jauks skaidrojums. Diemžēl, pēdējo teikumu nespēju iztulkot. Kāpēc "jāspīd ar toleranci"? Kā var "jēga automātiski nekļūt bēdīgāka"? Vai pirms tam bija "priecīga"?
haralds:Pauļuks mēdza apgalvot (kad viņam pilināja, ka atvilcis gleznas uz izstādi bez rāmjiem), ka labai bildei rāmi nevajag.
Pilniigi pikriitu un vinjsh nav vieniigais,kas taa uzskata. Neesmu redzeejis nevienu fotoalbumu,fotozhurnaalu vai gleznu reprodukciju albumu,kuraa buutu raamji.Kaapeec?Taapeec,ka vaajus derbus neviens nepublicee ,bet labi taapat skatiitaaju iespaido.
Nelasot penterus. rāmis ir dizaina elements, kas rada nobeiguma sajutu... Gleznai to rada īstais rāmis (iedomājieties gleznu bez rāmja ), un skaisti ierāmētai fotogrāfijai to rada pasportu un rāmis... bet zem stikla ieliktai bildei tā visa trūkst, un te noder uz bildes veidotais rāmis. Rāmi arī var un vajag lietot saitos, kuros naf bilžu apskates funkcijas, bet jāskata tāda , kā ielikta un iedomājamies, kāda izskatīsies gaišas tonalitātes bilde (kārklu angļi tūļit protestēs par manu apzīmējumu ) uz balta fona Bet rāmju likšana nevar būt pašmērķis ) Lūk, www.fotoblog.lv... ar rāmi izskatās lielajā atvērumā labāk, un www.fotoblog.lv... un bildei kurai nekāds rāmis naf vajadzīgs
entuziasts: Neesmu redzeejis nevienu fotoalbumu,fotozhurnaalu vai gleznu reprodukciju albumu,kuraa buutu raamji.Kaapeec?Taapeec,ka vaajus derbus neviens nepublicee ,bet labi taapat skatiitaaju iespaido.
hm.. man ir H.K.Bressona un E.Erwaita duusiigi albumi kur visaam bildeem raamji... ir Erwaita albums kur nav raamju, bet visas bildes nodrukaatas liidz lapas malai - ash neviena balta kvadraatmilimetra nav
pat admina Shadow Erwaita bilde parasti drukaajas ar raami...
un ja ieskataas ikgadeejos Communication Arts ''Photography annual'', tad vaidievinj kaadi tik tur nav cikucaku raamji - a bildes USA pasas niknaakaas no visa gada
rāmji tāpat kā bildes un to autori mēdz būt dažādi, gaumīgi un bezgaumīgi, vajadzīgi un nevajadzīgi (individuālās uztveres jautājums). temats izsmelts.
tikai vienreiz paeksperimentēju ar imagināru rāmi, bet neviens iisti neiebrauca ) - [link] www.fotoblog.lv... [/link] vispār manuprāt, ja bildei ir nepieciešams rāmis, tātad jāmaina bilde esmu viennozīmīgi pret rāmjiem..