Apskatot daudzu autoru bildes izpildītas melnbaltajās krāsās rodas jautājums, vai melnbaltā fotogrāfija mūsdienās ir izteismes līdzeklis vai fotogrāfa nespēja atšķir daudzos krāsu toņus (daltonisms).
a kas ir kraasas? iedomu pasaule... kaa lai es zinu, ka Tavas smadzenes acu dotos signaalus paarveido bildiitee taapat kaa maneejaas? vienkarshi - ir bildes, kur kraasas ir liekas..... www.fotoblog.lv... nekaadu papildus informaaciju kraasas shajaa bildee nenestu....
kraasa shad tad traucee uztver bildes domu/ideju utt.... UN taa kaa es ar katru aci redzu nedaudz atshkjiriigus kraasu tonjus, tad emsu aizdomajausies, ka cits cilveeks kraasas iespeejams redz vispar pavsiam savadaak .... piemeerma, es redzu sarkanu, bet cits to krasu redz kaa zalju ..... tikai mees esam pienjeemushi to saukt (mums ir berniibaa iemaciits) ka taa, luuk, kraasa ir piem. sarkana.
"Patiesība (arī foto) ir balta balerīna, kādas krāsa prožektoru uz tās uzspīdināsi, tādu to cilvēki redzēs." - (c) pamatskolas vēstures skolotāja, sorre, vardu vairs neatceros.
Patiesībā visas lietas ir caursīdīgas, mēs redzam tikai gaismu, ko tās atstaro... un atstaroto katrs redzam savādāk... Iedomājaties, ja mēs ieietu lielveikalā bez skaistajiem, krāsainajiem iepakojumiem, mēs beidzot sakatītu to, par ko ikdienā atdodam naudu. Tā pat ar foto, aiz krāšņajām krāsām mēs ne vienmēr saskatām to, par ko patiesībā mēs atdodam savas emocijas.
vienkārši, kopš cilvēks atklājis krāsaino fotogrāfiju, fotogrāfam, biežāk jau tieši foto mīļotājam- fotogrāfijā viens no galvenajiem momentiem kādēļ to kadru fotogrāfēt, iemūžināt, ir tieši dabā saskatītās krāsas
Te būtu jāpaskatās fotogrāfijas vēsturē. Jūtami robi.
vispār vārds fotogrāfija skaitās zīmējums ar gaismu,krāsas netiek pieminētas.Saprotu,ka fotobloga publikai labāk patīk oranžā krāsa un zils ūdens,bet tur nav daudz saistību ar fotogrāfiju,kā izpausmes veidu,tas drīzāk ir dabas fragmenta atspoguļojums.
ekoists:vispār vārds fotogrāfija skaitās zīmējums ar gaismu,krāsas netiek pieminētas.Saprotu,ka fotobloga publikai labāk patīk oranžā krāsa un zils ūdens,bet tur nav daudz saistību ar fotogrāfiju,kā izpausmes veidu,tas drīzāk ir dabas fragmenta atspoguļojums.
ekoists:vispār vārds fotogrāfija skaitās zīmējums ar gaismu,krāsas netiek pieminētas.Saprotu,ka fotobloga publikai labāk patīk oranžā krāsa un zils ūdens,bet tur nav daudz saistību ar fotogrāfiju,kā izpausmes veidu,tas drīzāk ir dabas fragmenta atspoguļojums.
«Сканирование не тобой придуманных сюжетов» (c) "razooma.net..."
Annirs:a kas ir kraasas? iedomu pasaule... kaa lai es zinu, ka Tavas smadzenes acu dotos signaalus paarveido bildiitee taapat kaa maneejaas? vienkarshi - ir bildes, kur kraasas ir liekas..... www.fotoblog.lv... nekaadu papildus informaaciju kraasas shajaa bildee nenestu....
ekoists:vispār vārds fotogrāfija skaitās zīmējums ar gaismu,krāsas netiek pieminētas.Saprotu,ka fotobloga publikai labāk patīk oranžā krāsa un zils ūdens,bet tur nav daudz saistību ar fotogrāfiju,kā izpausmes veidu,tas drīzāk ir dabas fragmenta atspoguļojums.
Ieliku foto ar šim krāām, kuras piminēji, bet atsaucība nav liela.
IvetaK:Сканирование не тобой придуманных сюжетов! Super teikts... Kādam pārzīmēt patīk, kādam zīmēt.. citam sanāk labi pārzīmēt, arī māksla, uz to jau tejienes vidē tiek stipri uzspiests... Kāds pats kaut ko mēģina sazīmēt un top noriets...
Kad senos laikos aizrāvos ar (portretu) zīmēšanu, ar zīmuli uz papīra, sāku ar pārzīmēšanu no veciem modes žurnāliem tipa Burda, Rīgas Modes, kontūras no Bistrupa (varbūt kļūdos nosaukumā) grāmatas.. Vēlāk sāka padoties zīmēt no sevis. Pārzīmēšana, kopēšana ir labs iesākums panākt cita darbos redzēto, lai vēlāk prastu radīt tieši to, kas Tavā prātā dzimis.
Piedošanu, IvetaK, ne to nocitēju. Gribēju citēt blac.
Blac, ja ir ieskatījies [url=www.google.lv,]www.google.lv,[/url] būs atradis tēmu par viļņu garumiem, ko cilvēks interpretē (domājot, ka tādas redz), labus klasiskā m/b foto paraugus, un no citu prakses (ne no savas) uzzinājis par tehniskajām atšķirībām fiksēšanā un realizācijā. Šobrīd ir tāds viegli uz masu nekārtībām provocējošs temats.
Ja runa par m/b izpildījumu te, tad, ja fotogrāfs neprot saskatīt formu, neprot tikt galā ar līnijām un kadra tīrību vispār, tad loģiski, ka atliek tikai krāsu foto. Tad m/b ir neiespējams. Par krāsu foto visplašāk sāka runāt līdz ar digitālo kameru parādīšanos. No šodienas viedokļa raugoties, daudzi krāsu piekritēji būtu ļoti sašutuši par vēl pavisam nesen izmantotu, bet jau izzudušu diapozitīvu filmiņu tonālajām novirzēm no subjektīvās realitātes un sauktu to visu par defektu. Tādā sakarā varētu atbildēt IvetaiK, ka krāsu foto, hronoloģiski salīdzinot ar gleznotāja Dagēra 1837. gadā aizsākto, faktiski vēl ir jauniņais.
P.S. Prasot viedokli Bindem, nez kādēļ aizmirst to saskaņot arī A. Plauža darbu/domu virzienā.
Un vēlreiz, Schnirk - krāsu nav, ir tikai to interpretācija. Salīdzini suņa un cilvēka redzi. Suns neatšķir zaļo no sarkanā. Kuras krāsas tad, no suņa viedokļa, vispār nav?
opisj:Piedošanu, IvetaK, ne to nocitēju. Gribēju citēt blac.
Blac, ja ir ieskatījies [url=www.google.lv,]www.google.lv,[/url] būs atradis tēmu par viļņu garumiem, ko cilvēks interpretē (domājot, ka tādas redz), labus klasiskā m/b foto paraugus, un no citu prakses (ne no savas) uzzinājis par tehniskajām atšķirībām fiksēšanā un realizācijā. Šobrīd ir tāds viegli uz masu nekārtībām provocējošs temats.
Ja runa par m/b izpildījumu te, tad, ja fotogrāfs neprot saskatīt formu, neprot tikt galā ar līnijām un kadra tīrību vispār, tad loģiski, ka atliek tikai krāsu foto. Tad m/b ir neiespējams.
P.S. Prasot viedokli Bindem, nez kādēļ aizmirst to saskaņot arī A. Plauža darbu/domu virzienā.
Un vēlreiz, Schnirk - krāsu nav, ir tikai to interpretācija. Salīdzini suņa un cilvēka redzi. Suns neatšķir zaļo no sarkanā. Kuras krāsa tad, no suņa viedokļa, vispār nav?
Par viļņu garumiem tiek mācīts jau pamatskolā fizikas kursā, bet cilvēka acs spējas uztvert krāsas nav viens un tas pats kas tās interpretēt. Piekrītu, ka MB foto ir labs treniņš gaismas skolai. Ir mākslas novirziens, kurā lieto tikai MB tehniku, bet vairums mākslinieku tomēr priekšroku dod krāsām. Ja gribu nobildēt grāmatas lapaspusi ar tekstu lieliski noderēs MB foto, tāpat arī fotogrāfējot faktūru......
Blac, iemeslu m/b foto izvēlei ir vairāk, nekā varētu šķist. Ne tikai lielāks jutīguma diapazons, izteikts ISO, tai skaitā tehniskos materiālos, ar no tā izrietošo. Arī iespēja manipulēt ar toņiem, pārejām un ēnām. Arī tīri kosmētiska funkcija - piemēram, kā foto izskatās sejas āda utt. M/b bieži vien ir detalizētākas domāšanas veids, kamēr krāsas ir realitātes fragmenta skenēšana, kā te jau izteicās. Parasti daba, parasti tūrista versijā, bet ar parakstu "topošais fotogrāfs". Ja krāsām ir pamats būt un ir pieejams tāds rīks, kas tās var adekvāti attēlot (kameras apstrādāts jpg netiek pieskaitīts pie prioritātēm), tad izmanto krāsas.
Tā jau likās, ka neatcerēšos pareizo nosaukumu. Paldies par atgādinājumu. Ļoti patika ne pašas karikatūras, bet gan tas, kā Bidstrups ar vienkāršu līniju palīdzību stāstija veselus stāstus. Mani vienmēr ir valdzinājusi līnijas maģija, tas, kā ar vienu zīmuļa vilcienu var radīt kaut ko, ko var pētīt un apbrīnot. Bet, ja šai līnijai piešķir gaismu, ēnas, tad tā ir patiesā maģija...
IvetaK:blac, tur jau tā lieta, ka te mākslinieku nav īpaši daudz... :P es nesaprotu Tavu aicinājumu, tas skanētu: " Pievērsies krāsu fotogrāfijai, tā ir īstā reliģija!!!... vai kā, bet man uz šo brīdi tas maz saista...tas būtu slikti?
Viss ir okei. Nesen parunāju ar vienu entuziastu par M/B izteicu savu viedokli, šis sašutis, kā - nepatīk M/B, es saku, jā. Visa bērnība un jaunības sākums pagājis m/b. Arī Eizenšteins uzņemot savu slaveno mēmo revolucionāro filmu "Potjomkins" ar sarkanu krāsu krāsoja karogus. Manuprāt, ja Dievs devis cilvēkam iespēju uztvert dažādos viļnu garumos atstorojošu gaismu ( spektru) tad tas ir jāizmanto. M/B ir sapņi un atmiņas, bet dažkārt arī tie ir krāsaini. Ellē viss ir M/B.
Gleznotāju darbu vērtību ļoti ilgu laiku visstiprāk ietekmēja to sponsoru un labdaru rocība. Tie nebija pircēji klasiskā izpratnē. Dažiem tas ļāva dzīvot, dažiem uzdzīvot, bet citiem atlika vien beigt dzīvi pašnāvībā. Blac tekstu par doto iespēju daudzi vīrieši jau praktizē, piemēram, cenšoties pārgulēt ar pēc iespējas lielāku skaitu sieviešu. Tāpēc jau nav jamet ārā Bressona vai Avedona bagāža.
Gudri - Tu neesi Gudris..... cilveeki saaka ziimeet plikas meitenes taapeec, ka kaads vinjiem taas pasuutiija.
Kaadreiz, senos laikos... cilveekiem nepiemita taadas burzhuaaziskas noslieces - valjasprieks. Neviens savam priekam neziimeeja. bija suuri jaastraadaa. vai arii jaavegjetee un paaudzees saraustaas naudas maisa.
Annirs:Gudri - Tu neesi Gudris..... cilveeki saaka ziimeet plikas meitenes taapeec, ka kaads vinjiem taas pasuutiija.
Kaadreiz, senos laikos... cilveekiem nepiemita taadas burzhuaaziskas noslieces - valjasprieks. Neviens savam priekam neziimeeja. bija suuri jaastraadaa. vai arii jaavegjetee un paaudzees saraustaas naudas maisa.
pirmais alu ziimeejums bij pliks meituks...pirmaa skulptuura bij pliks meituks...pirmaa lelle bij pliks meituks...nez kaapeec taa ?
kursh Tev ir pirmais alu ziimeejums? Tu jau beerniibaa ziimeeji alaas?????
IvetaK:no m/b fotogrāfijai līdz seksam... re, cik viss ir tuvu..
nē, kad man pasniedza kultūrvēstures kursu, bija jau citi, ne PSRS laiki...
Kaut viennozīmīgi libido un māksla iet roku rokā.
maakslai ar libido varbuut, bet tas ko dazhi iedomaajaas par maakslu senos laikos bija pavisam kas cits - taa nav maaksla bet dazhaadu kultu un elkdieviibu hrenovina. vot uzziimeeja uz alas sienaa kaut kaadu aazi tipa lai aazhu dievs nepiep....shas... Diez vai Gudris fotografee savas tantes lai kaads nelabais (ar varaviiksnes cepuri varbuut - kaardinaataajs????) nepiezogas.....