nū, kopbilde te nav izšķirošais Tavam jautājumam. Japaexperimentē ar asuma dziļumu. Tobiš, caurums vairāk ciet (iegūsti lielāku asuma dziļumu) - lēnāks slēdža ātrums, un otrādi. Atkarīgs no gaismas apstākļiem. Jāmeklē optimālākais risinājums konkrētā situācijā. Lai savukārt iegūtu lilāku slēdža ātrumu pie nepieciešamās fragmas atvēruma, cel iso. Ja nu galīg nesanāk, liec "auto"
Ja daļai cilvēku ir asums, bet daļai nav tad loģiski, ka jāgriež ciet fragma, lai lielāks asuma dziļums. It īpaši ja nebildē kopbildi ar ūberīgu platleņķi (zem 20mm), kam defoultā liels asuma dziļums, bet teiksim ar kādiem 50mm. Tur f8-f10 drošvien varētu pietikt. Tiesa tad noder statīvs - jo 1) aizgriežot fragmu nepietiekamā gaismā bez papildus apgaismojuma varētu būt grūtāk dabūt asu bildi no rokas; 2) no statīva uzbildējot vairāku kadru sēriju, pēc tam var mēģināt šopā "samainīt" nevieksmīgāko aizvērto acu īpašniekus utml. fušierus... 3) var pats paspēt aizskriet līdz kopbildei ja uzliek taimeri
Slēdža ātrumu var paātrināt vai nu atverot plašāk fragmu vai palielinot ISO.
Mani gan, grupas bildējot, parasti vairāk satrauc tā lielā "ganāmpulka" stādīšana un trenkāšana...)) Ekspozīcija- kā parasti pēc fotolikumiem - ja vien nav kādas ekstrēmas lietas- lietus, vētra utt.
Kur jums tādi asuma dziļumi vajadzīgi,ar platleņķi grupu vispār reti bildēju,tikai ļoti šaurās telpās.Parasti izmantoju 50mm vai 70-200 ar diafragmu 5,6-8,visi sanāk kompakti,nevis pirmā rinda lieli kā ziloņi un tālākie maziņi pokemoniņi.Padomju laikā,kad fotogrāfēju ar Zenit un platleņķi 35mm,uzliku f 8,asumu uz 3 metriem un nevajadzēja nekādu autofokusu.
edzapuika:Biju dzirdējis, kad slēdža ātrumu uzlabo arī tā papildus akumulatora uzstādīšana fotoaparātm . Un noņemot red eyes. Bet nezinu cik tur taisnības...
Jā vecīt tev šito ir stastijuši saucamie "Grāmatu gudrie" kas kautko kautkur izlasa un tada "Māca" citus tādus pašu durakus "Kā pareizi" ISTENĪBĀ Tur ir CITA fiška , vienkaršoti tas būtu JO SMAGĀKA kamera paliek uz bateriju rēķina LIELĀKA ERTAK satveram jo STABILĀKA var bildēt ar MAZĀKU sledza laiku , protams ja rokas netrīc uz pohām Kādreiz filmu laikā Pro serijas kamērām ierubijot PAPIDUS barošanu kas bija piemeram "Pieskrūvējams bateriju rokturis" ierubijās papildus "Atrums" piemerām man kādreiz bija Nikon F2 un F4 tiem ar ROKTURI atrums palielinājās 2x Piemārm BEZ bildēja 4 kadri sekundē AR BLOKU 8 kadri sekundē , tas bij saistits ka Filmu kamerām galvenais Elektriba teretajs bija FILMU velkošais motors "red eyes" efekts rodas ja ZIBSPULDZE lampa zibsnis atrodas PARĀK TUVU kameras optiskai asij , cilvēka acss noteikā leņķī pret gaismu atspīd sarkanā krāšā un ja GAISMA atrodas tuvu OPTIKAS assija tad konkrēto brīdi šo "Šaurā lenķī" redzamo "Atspīduma efektu" nofiksē KAMERA To novērš iznesot blici tālāk no kameras optiskās ass Piemēram ja tev ir BLICE kuras kronšteins piekrūvējama ZEM KAMAREAS tad piemočijot BLOKU sarkano acu efekta parādišānās varētu pat palielināties
Sērijai ātrumu papildus akumulators palielina ne tikai filmu kamerām, bet arī kaut vai elementārajam Nikon D700 (bez gripa 5, ar gripu 8), bet laikam ne jau to čalis bija domājis.
To edzapuika: slēdža ātrums vienam šāvienam būs tāds, kādu Tu vēlēsies (un kādu ir maksimālo paredzējis ražotājs), neatkarīgi no akumulatoru skaita un ietilpības!
edzapuika:Biju dzirdējis, kad slēdža ātrumu uzlabo arī tā papildus akumulatora uzstādīšana fotoaparātm . Un noņemot red eyes. Bet nezinu cik tur taisnības...
Jā vecīt tev šito ir stastijuši saucamie "Grāmatu gudrie" kas kautko kautkur izlasa un tada "Māca" citus tādus pašu durakus "Kā pareizi" ISTENĪBĀ Tur ir CITA fiška , vienkaršoti tas būtu JO SMAGĀKA kamera paliek uz bateriju rēķina LIELĀKA ERTAK satveram jo STABILĀKA var bildēt ar MAZĀKU sledza laiku , protams ja rokas netrīc uz pohām Kādreiz filmu laikā Pro serijas kamērām ierubijot PAPIDUS barošanu kas bija piemeram "Pieskrūvējams bateriju rokturis" ierubijās papildus "Atrums" piemerām man kādreiz bija Nikon F2 un F4 tiem ar ROKTURI atrums palielinājās 2x Piemārm BEZ bildēja 4 kadri sekundē AR BLOKU 8 kadri sekundē , tas bij saistits ka Filmu kamerām galvenais Elektriba teretajs bija FILMU velkošais motors "red eyes" efekts rodas ja ZIBSPULDZE lampa zibsnis atrodas PARĀK TUVU kameras optiskai asij , cilvēka acss noteikā leņķī pret gaismu atspīd sarkanā krāšā un ja GAISMA atrodas tuvu OPTIKAS assija tad konkrēto brīdi šo "Šaurā lenķī" redzamo "Atspīduma efektu" nofiksē KAMERA To novērš iznesot blici tālāk no kameras optiskās ass Piemēram ja tev ir BLICE kuras kronšteins piekrūvējama ZEM KAMAREAS tad piemočijot BLOKU sarkano acu efekta parādišānās varētu pat palielināties
Tad sanāk, kad reāli tā baterija ir domāta tikai lai turētu ilgāk akumulators ja? Un nekādu citu labumu nav..
Vil: kāda tam ir saistība ar slēdža ātrumu??? Kāds tevi forši iznesa cauri
Ja ir lēns slēdža ātrums, tad kustības, izplūdīs :P
Ne tikai , tumšās telpās bildējot ar zibspuldzi istenībā vairums pierezdējušu cilvēku izmanto sledza ātrumu kurš maksimāli pietuvināts TELPAS apgaismojumām , tur jaatrod kompromis satrp MAZĀKO atrumu kurš iespējams lai OBJEKTI neizšmigātos un TELPA mebūtu stipri tumša , melnss caurums Piemēram ir Fotogrāfijas paņemieni un stili saucamā "Klubu stils" fočene kur tieši izmanto ka VISA klubu gaisma un draza un tas kas NAV KLIENTS ir izpluduši krāsu jurā bet PATS bildējamis ir vai nu pilnīgi ass un nevainojams vai kičīgi vienkarši LABI atpazistams Ta strada daudzos lielos klubos piemēram Francijā , Vācijā , Latīnamerikā
Lunis: Ta strada daudzos lielos klubos piemēram Francijā , Vācijā , Latīnamerikā
Man jau šķiet, ka L-jā tak ar tā bildē. Nav jau nekāda raķešu zinātne tak
Nuuu ja neskaita pāris labu klubu pratējus ,kuri pat izmanto papildus blices piegaismošanai utt pārejiem ir "Blice purnā uz P režimu" reku "Tipiska" Latvju klubu bilde
Nuuu ja neskaita pāris labu klubu pratējus ,kuri pat izmanto papildus blices piegaismošanai utt pārejiem ir "Blice purnā uz P režimu" reku "Tipiska" Latvju klubu bilde [bildes]
Šitos jau gandrīz vai briesmīgākos piemērus no kādas mājas ballītes es atradis Tādus lamerus tak normālos klubos bildēt neņemtu - tur cik redzēts taču normālas [=līdzīgas kā iepriekš rādīji] bildes taisa fotogrāferi. Tak te kaut vai NilsS, piemēram.
Nuuu ja neskaita pāris labu klubu pratējus ,kuri pat izmanto papildus blices piegaismošanai utt pārejiem ir "Blice purnā uz P režimu" reku "Tipiska" Latvju klubu bilde [bildes]
Šitos jau gandrīz vai briesmīgākos piemērus no kādas mājas ballītes es atradis Tādus lamerus tak normālos klubos bildēt neņemtu - tur cik redzēts taču normālas [=līdzīgas kā iepriekš rādīji] bildes taisa fotogrāferi. Tak te kaut vai NilsS, piemēram.
Es zinu tikai 2 kas Klubos normāli bildē kā ŠTATA bildētāji, PIEMĒRAM NilsS un vēl viens šejienietis
Nuuu ja ņem rakstus ka LKFA domāju ka reali par pilnu ir ņemami tikai Imanta Urtāna raksti , dzeks kuram ir vismaz 20 gadus perfakta kāzu bildētāja pieredze un tiešām ši lieta iet no rokas Parējie ir puišēļi kam pieredze mērama 1-2-3 gadi un liels pašvertējums Jā tiešām , reku es pat atradu! lkfa.lv... Imantu tiešām der palasit paklausities viņam liela pieredze tai lietā. Bet ja tā jasaka par Galerijām ko es tur redzu LKFA tad UZ SAVĀM kāzām es bildēt aicinātu tikai 1 cilvēku tas ir Jānis Reinfelds , pārejiem tur galerijās ir +/- standart reportieru draza kā var JEBKURŠ kas prot ar kameru rīkoties un strdā PRESĒ piemēram Nu vārbūt kā otro no turieniešiem Sandis Vāgners kam vienkarši labas reportāžbildes isstas
Es zinu tikai 2 kas Klubos normāli bildē kā ŠTATA bildētāji, PIEMĒRAM NilsS un vēl viens šejienietis
Mjā tiešām - pačolēju tagad pa fikso dažu klubu bildes un tiešām nedaudz vīlos :/ Laikam nepareizs priekšstats tomēr bija radies.
MAN AR ta likā ka NEVAR BŪT ka šitik kičigas lietas tikpat kā neviens netasa LV un mani atsedināja čalis kas vada pasakumus daudzis LV un EE un LT klubos un lielos pasakumos , šis mēgināja mani sakoļit darba LV ar texstu "Poganije tut fotografi" uz ko es ta izbriniti blisinaju acis un ta šis teica ka LATVIJĀ salidzinajuma ar Igauniju un Lietuvu "Pasakumu foto" tas ir Klubi un visādas balles esot "Hrenovaja limeni" izņemot pāris specus visis bildējot kā "Foto uz Eglīti ar salaveci" Domaju ka viens no iemesliem ir nevelesjanas MAKSAT par darbu otrs zems paškritikas limenis
edzapuika: Tad sanāk, kad reāli tā baterija ir domāta tikai lai turētu ilgāk akumulators ja? Un nekādu citu labumu nav..
Jā vairums gadijumu tā arī ir izņemot kā te kasnukas minēja par dažiem NIKON modeļiem , es gan nezinu vai tas ta ir ar NIKON neesmu STRADAJIS ta isti savus gandriz 10 gadus Lielajiem CANON modeļiem nav noņemamu rokturu tur ir viens akmulātoru bloks un atrums nemainas . Mazajiem Canon modeļiem vienkarši ILGĀK strada un atrums nemainas
jāuzmanās, lai nesanāk tā, ka vienā bildē vienam acis ciet, otrā diviem mute vaļā un siekalas tek. nu jā, ja nav kur atkāpties, tie, kas kadra malās, var apvainoties.
labs! tikai malējie mužiki kaut kā stikla "sakropļoti"
Bilde laba jā Bet par tiem sakropļojumiem tas ir no objektīva ( platleņķa ja nemaldos) + vēl tie dūmi, rada tadu nepatīkamu iespaidu Bet sejas izteiksmes ir labās.
Nu platleņķis jau parasti ja kropļo tad visu kadru bet te kaut kā vidus nav sakropļoc (vai arī vidus ir iztaisnoc) un malas sakropļotas (moš līmēc no 2 kadriem, jo parasti pirtiņās ir manāma šaurība...