skatoties par ko domaa fotografeeshanas laikaa. ja ar fotograafiju saistiiti - kadreejums, ekspoziicija - tad domaaju, galu galaa domaaju - tieshi par to, kas tajaa briidii notiek skatu mekleetaajaa - vislabaakais veids kaa nenospiest pogu - zinot ka nebuus (piemeeram)
Tā nav universāla pamācība visiem foto stiliem un žanriem. Pilnā citāta autors H.C.Bressons runā par vienu žanru, kurā darbojoties šī pamācība var arī noderēt.
Alloxa:Annirs, skaidrs, tātad nepiekrīti tam un tā arī nedari... pagaidīsim, ko pateiks citu...
ja njem anglisko izteiciemu kaa to kaads ir veeleejies pasniegt, tad es nedomaaju par taadaam lietaam kaa KO es gribu pateikt ar bildi, sizhetu - to, kas jau izdomaats pirms. Domaaju par tehniskaam lietaam.
ps. Alloxa - Tavs krieviskais tulkojums, ja iedziljinaas Bresona tekstaa nav viennoziimiigi korekts!
"Think about the photo before and after, never during. The secret is to take your time. You mustn't go too fast. The subject must forget about you. Then, however, you must be very quick."
Viss pareizi! Jo, ja es, spiežot slēdzi, kameras skata lodziņā redzu ideālo mirkļa momentu, tad es jau saprotu, ka esmu nokavējis...
"Tavs krieviskais tulkojums, ja iedziljinaas Bresona tekstaa nav viennoziimiigi korekts!" jā @iedziljināties@... tad tas nemaz nav Alloxa tulkojums!!! vari droši piedāvāt savu "dziļu" tulkojumu, tik lai Bressona "vienkārša" doma neparverstos par Annirsa dziļdomību.
Vanderfons:Kaut kā liekas, ka te notiek vienkārša alošanās... Runa tak ir par pavisam citu žanru, situācijām un sižetiem nekā jūs/mēs visi praktizējam.
ne gluži. bet ir lietas, SAKARĀ AR foto, par kurām bildējot nedomāju. to gan no kīnō ieņēmos - pašas bildešanas laikā nevajag sasteigt. jo uz filmas paliek tas, kas uzfilmēts, un tā, kā uzfilmēts, ne tas, kas domāts, cerēts un runāts.
Neciešu domāt pirms.. pārlieku aizsit domas ar to, kā vajadzētu būt.. jo vairāk ieciklējies uz to vienu "savu" ideālo kadru, jo palaid garām daudzus citus, kas ir bijuši pat labāki. Īpaši - kukaiņu (ātri kustošo), putnu fotogrāfiem ir zināma tā sajūta, kad tu centies atregulēt fočikam diafragmu vai asumu un kadrs jau ir aizlidojis
Pats esmu no malas saņēmis pārmetumus: "Nu kas pa fotogrāfu, kamēr čamājies viss jau ir beidzies"
Vanderfons:Kaut kā liekas, ka te notiek vienkārša alošanās... Runa tak ir par pavisam citu žanru, situācijām un sižetiem nekā jūs/mēs visi praktizējam.
NelAžojies pars, mēginot runāt citu vārdā - esi tik pat melns un maziņš kā VISI "jūs/mēs".
"Think about the photo before and after, never during. The secret is to take your time. You mustn't go too fast. The subject must forget about you. Then, however, you must be very quick."
Ja apskata pilno teicienu, ko ielika eltons tad viss kartiba arī ar cilvēkiem.
(I) angļusakšu saprotu, noderīgs tehno tulkojumiem, RIEBJAS kā Latviešu (II) valodas ERZACS normālā saruvalodā./ (II) Kā teca Lunis, - Domā, pirms dara . Kā Foto, tā bērnus taisot.... (III) Būsim katrs savā vietā, cectīsimies augt, neskaužot kaimiņa ĪTKĀ labākos panākumus, (IV) Veikmi VISIEM!!!!
KEPKE:Neciešu domāt pirms.. pārlieku aizsit domas ar to, kā vajadzētu būt.. jo vairāk ieciklējies uz to vienu "savu" ideālo kadru, jo palaid garām daudzus citus, kas ir bijuši pat labāki. Īpaši - kukaiņu (ātri kustošo), putnu fotogrāfiem ir zināma tā sajūta, kad tu centies atregulēt fočikam diafragmu vai asumu un kadrs jau ir aizlidojis
Pats esmu no malas saņēmis pārmetumus: "Nu kas pa fotogrāfu, kamēr čamājies viss jau ir beidzies"
KEPKE:Neciešu domāt pirms.. pārlieku aizsit domas ar to, kā vajadzētu būt.. jo vairāk ieciklējies uz to vienu "savu" ideālo kadru, jo palaid garām daudzus citus, kas ir bijuši pat labāki. Īpaši - kukaiņu (ātri kustošo), putnu fotogrāfiem ir zināma tā sajūta, kad tu centies atregulēt fočikam diafragmu vai asumu un kadrs jau ir aizlidojis
Pats esmu no malas saņēmis pārmetumus: "Nu kas pa fotogrāfu, kamēr čamājies viss jau ir beidzies"
Tieši otrādi,vienmēr domāju pirms. Sagatavojot vietu fotomodelim,savu šaujamtrasi,vietu kur daudzmaz ērti 4-6 stundas nosēdēt,kur skaņu avotu nolikt,mēģinot paredzēt iespējamās pielidošanas,pielekšanas trases,pēc tam sēdot un gaidot,caur skatumeklētāju lūkojoties,bez modeļa izšauju,pētu vai nevajag kompensācijas,vai gaisma ļauj vēl fragmu žmiegt ciet,kā būs ja mākonis sauli aizsegs,kā ēnas krīt,kur saule pēc 4-6 st.sēdēšanas iegriezīsies un t.t... Jā gadās,viss velti!
Mazliet citādāk ir ar Gulbi(vienalga,pillā vai pusnolaistā dīķī),tur gadās,tizlā pretgaismā tomēr jāšauj,bet nu E-3 kompensācijas nav grūti piekruķīt,cik ,to jau intuitīvi jūt.
forelljjanka:Mazliet citādāk ir ar Gulbi(vienalga,pillā vai pusnolaistā dīķī),tur gadās,tizlā pretgaismā tomēr jāšauj,bet nu E-3 kompensācijas nav grūti piekruķīt,cik ,to jau intuitīvi jūt.
Visādi var uztvert tādu vienu no konteksta izrautu teikumu.. Tas no fotogrāfētāja viedokļa raugoties vai no bildējamā?? Domāšana par ko.. piedomāšana par foto tapšanu..vai domāšana par piem. lielo sāpi ko bildē ar paredzēts atspoguļot???
forelljjanka:Mazliet citādāk ir ar Gulbi(vienalga,pillā vai pusnolaistā dīķī),tur gadās,tizlā pretgaismā tomēr jāšauj,bet nu E-3 kompensācijas nav grūti piekruķīt,cik ,to jau intuitīvi jūt.
a Gulbis izkritis no pirmaa simtnieka....
Ko ta padarīsi,vecais ar pie Ventas ārdās,normāli villai garām nevar paiet,suņus gan īstā ,gan cilvēka paskatā laiž virsū.Baltās rādās!
Domāšanas procesi pirms bildēšanas parasti tendēti uz cerībām, novietot pulicera balvas redzamākā vietā. Pēc bildēšanas pārsvarā viena doma - kurā *** caurumā lai to bildi tagad lieka, a?
Par tik vienkārši definētu lietu iepriekš nebiju iedomājies. Bet, jā...
1. Piekrītu par visiem 120 %, ka par fotogrāfiju (t.i. gatavo kadru) pašā uzņemšanas procesā nav ko domāt. Tajā brīdī jāveic citi uzdevumi, kas izriet no tā, kas jau izdomāts.
2. Nemaz citādāk jau nav iespējams darīt. Pirms tam domas ir vairāk vai mazāk konkrētas, atkarībā no ieceres, taču lielākais domāšanas (novērtēšanas) process sākas, kad apskatu rezultātus datorā.
P.S. No visas sirds pievienojos šai citāta daļai: "The subject must forget about you". Pat tad, ja veido portretu, kur objekts ir tiešā acu kontaktā ar tevi (kameru). Ja tajā brīdī viņš spēj domāt vienīgi par to, vai labi izskatās, vai "kad tas viss reiz būs garām", nekāda labā bilde nesanāks pat pie labas ieceres, perfektas kompozīcijas un izcila apgaismojuma.
???kurš man pateiks, kā var apturēt domāšanu ... ja ir smadzenes, tad visu laiku notiek domāšana, pat neizjūtot to, bet domāšana notiek... ... slēdža spiešanas brīdī visi DOMĀ, lai pareizi , nekustinot kameru lieki, izpildītu divtaktu nospiešanas variantu , vienīgi AF uz off un slēdzis uz M, tad var spiest uzreiz līdz galam... un tomēr domājot
daiga35:ja smadzenes darbojas, vai to var saukt par domāšanu, nezinu...
Tas ir, ja smadzenes darbojās un visiecienītākais tas ir pie zekiem (iekritušajiem), pirmā taisnošanās - ES NEDOMĀJU...ka sanāks līķītis (vai kas cits) cilvēks- normāls- visu laiku domā, bet savas domas nepieraksta "word" variantā, un bieži neatcerās ko domājis, un tad nu ir kā daiga35 saka... nezinu Piemērs bezdomas darbībai ej pa ielu, paslīdi, un krītot mēģini ar roku atbalstīties- bezdomas darbība ir, kad no rokas izlaid somiņu , viss pārejais ir ar domu
Pagaidām esmu pārliecināt, kā sakot "never during" Lielmeistars bij domājis tādu fizisķi-emocionālo stāvokli, kā Courage (kr. кураж)... tāds stāvoklis ir pazīstams aktieriem, sportistsiem, pro. dejotājiem un t.l.. Ausrtumnieku filozofijās zinošiem tas varētu būt k/k līdzīgs Kundalini pamošanās fiziski aktīvājā stāvoklī(darbojoties=fotogrāfējot)...
"'Piekrītu par visiem 120 %, ka par fotogrāfiju (t.i. gatavo kadru) pašā uzņemšanas procesā nav ko domāt. Tajā brīdī jāveic citi uzdevumi, kas izriet no tā, kas jau izdomāts"
Tas ir diametrāli pretēji citētā autora HCB idejai. Starp citu, tālmēra kameras izvēle visā šajā sakarā nebija nejauša. Atnāk Alloxa ar digitālo spoguleni un savu "Marsa ainavu" manipulācijām un kaut ko stāsta par mirkļa tveršanu. Nu feini un galvenais - loģiski!
Alloxa:Pagaidām esmu pārliecināt, kā sakot "never during" Lielmeistars bij domājis tādu fizisķi-emocionālo stāvokli, kā Courage (kr. кураж)... tāds stāvoklis ir pazīstams aktieriem, sportistsiem, pro. dejotājiem un t.l.. Ausrtumnieku filozofijās zinošiem tas varētu būt k/k līdzīgs Kundalini pamošanās fiziski aktīvājā stāvoklī(darbojoties=fotogrāfējot)...
Alloxa! Nu nejauc cilveekiem galvu ar vaardiem = viltus draugiem! esi par taadiem dzirdeejis? Courage ir tikai un viennoziimiigi "drosme" latvieshu valodaa. Tam ar to staavokli (esi bijis aktieris/sportists?) nav nekaada sakara!
Vanderfons:"'Piekrītu par visiem 120 %, ka par fotogrāfiju (t.i. gatavo kadru) pašā uzņemšanas procesā nav ko domāt. Tajā brīdī jāveic citi uzdevumi, kas izriet no tā, kas jau izdomāts"
Tas ir diametrāli pretēji citētā autora HCB idejai. Starp citu, tālmēra kameras izvēle visā šajā sakarā nebija nejauša. Atnāk Alloxa ar digitālo spoguleni un savu "Marsa ainavu" manipulācijām un kaut ko stāsta par mirkļa tveršanu. Nu feini un galvenais - loģiski!
marsa ainavai NAV nekaada sakara ar fotografeeshanu... bet driizaak ar sveshu bilzhu montaahu un apstraadi
Domā jebkurš gan pirms gan procesā gan pēc - Pirms - ka jāfočē! Gaitā - ka jāspiež slēdzis! Pēc - skatoties gala rezultatu! No šī procesa var izmest trešo punktu ja izdzēst bildes vai uzreiz atdot tās kādam citam un aizmirst par tām. Nedomājot pirmos divos variantos bildes nebūs! Nebūs nevis filozofiski bet fiziski nebūs.
Annirs, paldies, par mēginājumu iespingst ar savu "pačuraiti" cita podā... nu ko lai tagad dara... - mēgini IZPELDĒT patstāvīgi... diez vai histeriski bļāvieni par "marsa ainavām" varēs noturēt tevi virs šķidruma līmeņā. Amen!