Lietojot polarizācijas filtru, pamanīju to, ka ja tas pagriezts tā lai dotu vislielāko efektu ekspozīcija izmainās vismaz par 2 vi pat 3 soļiem. Rezultātā bildesir stipri pārgaismotas. Kompensējot eksopozīciju no -0.7 līdz pat -1.0 rezultāts stipri labāks
alvils:blac, ja jau ar filtriem darbojies, varbūt sāc apdomāt iespēju sākt lietot M režīmu?!
Pārsvarā lietoju M režimu, fotoaparāts pats nomēra ekspozīcijas parametrus atliek vien tos attiecīgi uzstādīt, ja protams vēlos, vai atvērumu vaii slēdža ātrumu. Visus parametrus var nolasīt gan uz ekrāna gan uz lūriķa appaksējās malas. Bet jautājums ir cits. Vai ir vai nav jākompensē.
atkarībā kādu kameru izmanto, ja kamerai nav iebūvētais šponis tad jā, bet ja kamera pati mēra, tad nav vajadzīgs. protams, ja pats neesi lēmis savādāk
Kā jau minēja, vidusmēra polarizators samazina matricai vai filmai pieejamās gaismas daudzumu aptuveni 2x. Tas nozīmē, ka ja normālai ekspozīcijai tev līdz šim vajadzēja 1/60, tad tagad ar filtru tev vajadzēs 1/30, lai bilde nebūtu par tumšu. Kādā veidā tu pāreksponē tās bildes, es tik tiešām nespēju saprast.
Kāpēc jāliek expozīcija +1 vai figviņzincik tur??? Kamera tak samēra cik viņai patiktos...cita lieta vai automātā vai piekruķī pats ar roku... Nu hvz...nekad nav nomocījusi šī problēma, šķiet... p.s. ar pol filtru un zipeni kudiš smukāki feisi svaģbās sanāk...
kamera droši vien neprecīzi mēra. Pilnīgi pieļauju ka var būt arī tā kā blac saka,ka kamera pārcenšas ar mērīšanu un mēģinot nokompensēt to CPL priekšā,piemet par daudz.
Bļaha, kamera neko nemēģina nokompensēt!!! Kamera nav gudra, kamera nomēra gaismu...viņa nezin kas viņai priekšā piekabināts...tikai mazs datoriitis, kas sarēķina divus nezināmos+nofokusē...
Noskatījos filmiņu. Paldies. Tātad tomēr jākompensē.
jā, ja bildē ar kameru bez ttl vai M režīmā
blac - cik sapratu esi no Jelgavas - negribi ar novembri sākt nākt uz fotoklasi?
par cik ar šorudeni Jelgavas mākslas skols fotoklase vairs nav pilnā Izglītības ministrijas pārziņā, tad būs grupa arī cilvēkiem kas vairs neiet ģimnāzijā vai nestudē kādā augstskolā
Schnircks:Blac, nesmīdini tautu- polarizācijas filtrs prasa +2 kompensāciju.... +/- Paskaties tak ar vislabāko mērinstrumentu- savu aci uz to filtru- ir tak tumšs. Un vēl no fizikas- tas filtrs laiž cauri vienā plaknē esošos gaismas viļņus (gaismas korpuskulāro dabu šajā mirklī aizmirstam)- tātad reāli nonāk 1/2 gaisma. Nelikšu visu izvedumu ar sin un cos par gaismu, kura nav gluži paralēla, bet nav arī perpendikulāra polarizācijas plaknei. btw, Luxferre to nostāstīs precīzāk par mani enīvej
Protams gaismas viļņi veudo tur kautkādu ..... Bet te iet runa par kamerā iebūvēto eksponometru. Ja uzmanīgi paskatīsies Gudra piedāvāto filmiņu tad pamanīsi, ka ekspozīcijas nobīde tiek piedāvāta -1. Tur ir viss klāstīts angļu mēlē, ko protams Tu pieproti. Veicot dažādus eksperimentus nonācu pie tā paša, kas klāstīts filmiņā. Bez tam nonācu pie secinājuma: lielāks polarizācijas efekts ir tad ja griežam filtru līdz tādai stadijai līdz ekspozīcijas parametri uzrāda, ka tiek pievadīts mazāk gaismas. Nemainot kameras piedāvāto labojumu tiek bildēts - ekspozīcija ir pareiza. Ja maina parametrus, kā to piedāvā kamera - ekspozīcija ir nepareiza.
normāla kamera normāli mēra. Adamsa zonu sistēma jāmācās gaismas mērīsanai, jo vairāk- strādājot ar filtriem.
kāda starpība kāds filtrs, ja kamera mēra 18% pelēko ekspozīcijai? ja blendes prioritāte- pieaugs laiks, ja slē'dza- atvērsies bēnde. i fsjo, nav ko gudrot.
ar L-PL var nedarboties AF sistēma, ja AF netiek iestādīts ar krusteniskajiem devējiem (sk kameras teh dokumntāciju cik un kuri ir hor., vert, krust. AF devēji)
ja nau ko darīt var filozofēt, labāk tomer kko nobildēt
Cilvēki skatās video un nesaprot, kādēļ tur tas -1EV ir likts - tas ir tādēļ, lai galarezultāts bildē vairāk līdzinātos tam, ko redz fotogrāfs skatu meklētājā! Polarizators samazina gaismas daudzumu un tādēļ skatu meklētājs kļūst tumšāks - tāpat, kā vakarā iestājoties tumsai. Fotokamera par to nav informēta, tādēļ izvēlas ekspozīciju, kas polarizēto kadru padara tik pat gaišu, kā nepolarizēto. Attiecīgi fotogrāfam, ja viņš vēlas uz papīra vai monitora dabūt to pašu rezultātu, ko skatu meklētājā, vajadzēs izmantot negatīvu EV kompensāciju - tieši tāpat, kā bildējot vakarā utt.
Parasti bildēju fragmas prioritātē un lūriķī skatos ko kamera dara ar slēdža ātrumu, ja krāmē mazāk par 30 paveru fragmu, mazliet, ja vēl vajag - kompensācija, un ja vēl paceļu iso (dienasgaismā neko neskādēs) un būs labāk nekā neasa bilde pie pārāk zema slēdža. Viss atkarīgs cik gaišos - tumšos apstākļos bildē, visa filosofija un nav ko ieslīgt pārākās teorijās. Un ja liek M režīmā pats savus parametrus tad vismaz Canons sevi glābdams pats groza vienīgo, kas viņam atlicis un tā ir ekspo kompensācija..!. Un galu galā pārgaismotos, vai pārēnotos pleķus var mierīgi Rawā izvilkt, tā informācija tur ir iekšā.
šponis jau pret spieģeli atstarotu gaismu mērot var būt jūtīgs uz to, vai gaisma tā vai SHIT'ā polarizēta. teorētiski 1 robs + mazliet. ja nu Radītājs vienu dienu nolemj gaismot pasauli ar polarizētu gaismu , var praktiski nevajadzēt kompensāciju. filtru gan arī tādā situācijā diez vai vaidzētu.
fak, nu kā var nesaprast - M režīmā kamera NEKO NEGROZA. Digitālajam aparām vispār ir 3 parametri, ko var grozīt - ISO, diafragmu un slēdža ātrumu. Ja M režīmā kamerā uzliek ISO=100, diafragma 32 un slēdža ātrums kāda 1/8000 sekundes, tad Canons neko neglābs, bet tikai parādīs EV skalā atzīmi pie -2 (jo skala ir pārāk īsa un -8 vai -4 tur nemaz nevar parādīt). Tas, ka M režīmā EV skalas rādījumi mainās, nozīmē tikai to, kameras automātika seko līdzi un attēlo starpību starp "pareizo kameras izdomāto ekspozīciju" un lietotāja uzstādīto ekspozīciju.
fuck, es a nesaprotu. nu, nesaprotu, kā var nesaprast. bet laikam pilsoņi reizēm piestrādā par pusautomātiem, tobiš M režimā pakruķī kas gadās pa pirkstam virzienā, lai EV rādāmais atkal pa 00-ēm!
Man ir importa fočuks, pats mēra pareizi ekspozīciju. Ar vai bez filtriem. Ar vai bez zibspuldzes. Ieslēdzu burvju režīmu "Av" un bildes sanāk lieliskas! Ja ar zibspuldzi, tad ettl.
Nē, nu patiesā morāle ar to ekspokorekciju ir cita- daži psihopātiski noskaņoti importa cilvēki iedomājas, ka cpl var tik tālu patumšināt debesis, ka jālieto ev, lai tās pagaišinātu līdz normālam zilumam, sevišķi ar platleņķi un kad vinjete plusā.
Praksē tā, protams, ir pilnīga huiņa, neviens cpl nav tik efektīvs, lai radītu tik tumšas debesis, ka būtu jākoriģē ekspozīcija.
vēl jau 89% nezina ar ko atšķirās matricas, centrētā, punkta vai nedodies izvēlēta punkta gaismas mērīšana
99% no atlikušajiem 11% apskatot bildējamo sižetu, nezina kurš mērīšanas režīms tam derētu
būtībā uz šās ''bāzes'' arī atkrīt iespēja atbildēt uz, ar ekspozīciju saistītajiem, jautājumiem un paveras darba lauks mistiķiem, atrologiem, pārdevējiem ar bagātu iztēli u.t.t.
Maris:vēl jau 89% nezina ar ko atšķirās matricas, centrētā, punkta vai nedodies izvēlēta punkta gaismas mērīšana
99% no atlikušajiem 11% apskatot bildējamo sižetu, nezina kurš mērīšanas režīms tam derētu
būtībā uz šās ''bāzes'' arī atkrīt iespēja atbildēt uz, ar ekspozīciju saistītajiem, jautājumiem un paveras darba lauks mistiķiem, atrologiem, pārdevējiem ar bagātu iztēli u.t.t.
ko tu sarežģī lietas. īsti fotogrāfi bildē M režīmā!