Mandalay:sony ziepim ar hd video un "smalku" DOF ?
Nu, DOF, protams, atšķiras un NEDAUDZ detalizācija arī, bet toties darbīgs af un stabilizācija ir štelle, salīdzinot ar 5d! Krāsas ir nedaudz plakanākas, bet tas dēļ kompresijas, es domāju.
Klips sastāv no trīs daļām, vienlaicīgi filmēts ar Handycam Sony DCR- SR1 (pirmā trešdaļa), tad Sony HX-1 ziepi un 5D (ar 2.8 L objektīvu). www.youtube.com...
Neredzu nekādas izmaiņas 2 gadu laikā, nedaudz labāks asums un viss. Juri, ja gribi izteiksmīgu video, nu uzliec kārtīgu konjaku kādam normālam režisoram, lai tev pastāsta, kas ir kadrs kustīgajā bildītē... kā kadriem jāmainas , lai būtu interesanti skatīties Haoss nekad neiet pie sirds bet nebrēc skaļi, jo tev kā krutajam fotogrāfam vismaz jau ir jāmāk iekadrēt vizuāli rādzamo +bro-tip!!!
Haiduks:Neredzu nekādas izmaiņas 2 gadu laikā, nedaudz labāks asums un viss. Juri, ja gribi izteiksmīgu video, nu uzliec kārtīgu konjaku kādam normālam režisoram, lai tev pastāsta, kas ir kadrs kustīgajā bildītē... kā kadriem jāmainas , lai būtu interesanti skatīties Haoss nekad neiet pie sirds bet nebrēc skaļi, jo tev kā krutajam fotogrāfam vismaz jau ir jāmāk iekadrēt vizuāli rādzamo +bro-tip!!!
Tātad asums ir uzlabojies!
Tomēr man ir aizdomas, ka pensijas vecuma celtniecības vadītājs ar tieksmi fotogrāfēt puskailas un kailas 17- gadīgas meitenītes šoreiz nespēs neko noderīgu man uzdrukāt...vispārinošais "ir slikti" no Haidukonkuļa puses jau ir pierasts un mani neķer, un arī neko praktiski labu izaugsmei neiezīmē!
Kas attiecas uz kadru "kustīgajā bildītē", tad pamata montāžas nosacījumus es zinu, bet pārējo mēģinu mācīties no filmām un klipiem, un zini- tas ir psec- katrs filmē kā grib, pēc sava rokraksta!!!
Man kā skatītājam vairāk traucēja 'drebelīgais' opreatora darbs - nu gribētos to visu plūdenāk. Kgan par cik ir sanācis ar nedaudz pafilmēt, tad zinu ka tas vairāk piešaušanās un laba statīva (galvas) jautājums. Tā savādāk viss likās pietiekami ok
Objektīvs švakāks, fokālais attālums arī nedaudz mazāks, tas iespaido detalizāciju, bet galvenais degradējošais faktors ir MP4 kompresija, kas pilnībā nav piemērota montāžai. Tiesa, camcordera AVCHD šajā ziņā ir kaut kas ļoti līdzīgs!
Tomēr ziepis maksā 325 Ls ar 20X optiku, un sākumā platāku kā camcorderim (kurš maksā 800), kuram beigās arī ir tikai 10X!!! 5D maksā 1700+ objektīvs 700...
Protams, ka pēcapstrādē 5D ar savu milzu bitreitu un zemo kompresiju uzvar vienos vārtos!!! Nācās gan kompim ņemt vāku nost, procesors pārkarsa un slēdzās ārā!
CerambyX:Man kā skatītājam vairāk traucēja 'drebelīgais' opreatora darbs - nu gribētos to visu plūdenāk. Kgan par cik ir sanācis ar nedaudz pafilmēt, tad zinu ka tas vairāk piešaušanās un laba statīva (galvas) jautājums. Tā savādāk viss likās pietiekami ok
It kā to jau zināju, ka tā būs, un IT KĀ baigi centos, bet kā ieraudzīju rezultātu, burtiski apdirsos- vispār nav no kā montēt, viss dreb, zūmojas, nemitīgi panējas...psec!!!
+ vēl stikls un ff matrica, runājot par importa fočuku 5d
Filmēju ar 3 ierīcēm. Vēlāk veikšu analīzi, bet ir aizdomas, ka 5D ar 135 2.0 būs ņēmis virsroku. Ar ziepi, savukārt, kādi 5 klipi varētu būt, un ar HD handycam pāris momentu. Redzu jau, ka 5D tomēr trīc, ar visu šķidro galvu. Panēt šamo laikam īsti nedrīkst vis!
Haiduks:Neredzu nekādas izmaiņas 2 gadu laikā, nedaudz labāks asums un viss. Juri, ja gribi izteiksmīgu video, nu uzliec kārtīgu konjaku kādam normālam režisoram, lai tev pastāsta, kas ir kadrs kustīgajā bildītē... kā kadriem jāmainas , lai būtu interesanti skatīties Haoss nekad neiet pie sirds bet nebrēc skaļi, jo tev kā krutajam fotogrāfam vismaz jau ir jāmāk iekadrēt vizuāli rādzamo +bro-tip!!!
Tātad asums ir uzlabojies!
Tomēr man ir aizdomas, ka pensijas vecuma celtniecības vadītājs ar tieksmi fotogrāfēt puskailas un kailas 17- gadīgas meitenītes šoreiz nespēs neko noderīgu man uzdrukāt...vispārinošais "ir slikti" no Haidukonkuļa puses jau ir pierasts un mani neķer, un arī neko praktiski labu izaugsmei neiezīmē!
Kas attiecas uz kadru "kustīgajā bildītē", tad pamata montāžas nosacījumus es zinu, bet pārējo mēģinu mācīties no filmām un klipiem, un zini- tas ir psec- katrs filmē kā grib, pēc sava rokraksta!!!
katrs filmē kā grib, pēc sava rokraksta!!! labākais citāts diletantisma aizstāvēšanai!!! Rokraksts Rokraksts tev ir citu aptaisīšanā... Neiet runa par kadru savienošanu (montāžu) plūstošā secībā... tas ir tikai kāds no progas paņēmieniem, kuru izvēlies. Iet runa, kā mainās un kādā secībā- tuvplāns, vidējais plāns, tālais plāns, panorāmēšana, lai video būtu interesants... bet ko nu man tevi mācīt... tu jaf krutākais mums videospecis...bet ja pielīdzina video bilžu līmenim- toč uz pokemona titulu jaf velk. Nedomā, ka dārgas kameras un lielīgs turētājs jaf ir laps video Bet iedomība naf ārstējama, man patiesi žēl. Bet asums ir uzlabojies ... tas nozimē, ka esi piešāvies sekot objektam. Un par 17 gadīgām, padomā pirms lec uz ecēšam... vai esi tīrs... man ir daudz stāstu orģinālizpildījumā , bet par tevi Bet ja es gribu izlīgt ar tevi, un tikt pie tevis studijā, vai pietiks- Juri, tev ir paši labākie video, kādus esmu redzējis Bet izlasi vēreiz manu rakstīto par to konjaku , ko rakstīju tev pirmo reizi... kaut kur divus gadus atpakal un pat ja publiski neatzīsi, tad klusībā pie sevis pamācies un būsi liels ieguvējs. Nomet vienreiz iedomības masku. Tāpat tu raksti, ka 5D trīc, tad paskati, uz kādiem superspēcīgiem statīviem stāv 35 mm kinokameras filmēšanas laikā Vēlu veiksmi, jo manī naf skaudības
Haiduks: Un par 17 gadīgām, padomā pirms lec uz ecēšam... vai esi tīrs... man ir daudz stāstu orģinālizpildījumā , bet par tevi
Šitais bija baigi pa lēto!
Nevis pa lēto, bet par velti Bet vai tas te ir galvenais??? man personīgi ir vienalga ko tu dari, un ar ko, un kā tu zvēri... bet interesi man par tevi uzsita tavi izteikti spēcīgie uzsvari uz 17... tas lika sākt domāt, ka tu tā savu dvēseli attīri... sāku palielināt interesi, un bingo!!! Skaisti, aizkustinoši stāsti... Bet neuztraucies, manī naf tava zemiskuma, un te es tos nestāstīšu
kāda ta ir tā labā galva? šķidrā būs īstais nosaukums
ja gribi tādus nāvīgos panus ar telestikliem, tad galva maksās smagi virs 5d un tāpat kadru trekot vajadzēs (atkal kompi rausi valjā) un pāris gadus treniņa
man ir nikna schatler galva (uz kuru vēl niknāku galvu lietotāji skatās ar dziļu līdzjūtību) + kamera 10kg - bet tāpat šādi viheri kā tavā gabalā prasa oij dienas ne stundas
ja pana kadrs ir īss, tad kamera lencē uz pleca bieži ir līganāka par statīvu
tele un makro pani... nu pats tak redzi, ka tā nav kinderšpīle
Haiduks: Bet neuztraucies, manī naf tava zemiskuma, un te es tos nestāstīšu
Tad ja es stāstu par tavu kāri uz puspliku 17- gadnieču bildēšanu, es tad esmu zemisks!?
Saki, piedāvā kooperēties un nestāstīt vienam par otru tos noslēpumus!?
Es tev neko nepiedāvāju, vienkārši pateicu, neuztraucies... pārejā ir kārtēja tava fantāzija Tāpat tu sāki sprēgāt, kad es stātu par tavu kāri 17-gadnieču ievilkšanu gultā... bet citreiz nevirinies, tad sanāks
Vits:Dīvaini, jūs, panki!. Cilvēks filmēja, montēja, ytubā ielika, ar jums padalījās - un še tev - paldies - Vieni uzbraucieni ))
Saprotu, ka Juris jau tos linkus tieši liek ar tādu domu, lai citi izteiktu savu viedokli par to kas patīk/nepatīk. Kad būs tiešām izcils video tad arī visi slavēs
Iesākumā, ja gribi kino-iskāku video, tad vajadzētu kategoriski aizliegt sev kadru mixus, jeb crossfade vai kā to vēl vairāk sauc. Izmantot tikai cietās montāžas vietas. Otrāmkārtām pašas filmēšanas laikā būtu vēlams atcerēties tādu fīču, lai montāžā būtu vieglāk, ka tiklīdz tiek nospiesta ierakstīšanās poga vajag statisku kadru, nekādas panorāmēšanas, nekādas zūmošanas, tad , kad vismaz sekundi ir statisks kadrs, var sākt savu plānoto operāciju un tad pēc pana/zooma/trekinga veikšanas vēl kādu 1-2sekundes statiskums, un poga - stop. Respektīvi, svarīgi zināt ko tu katrā kadrā darīsi un kāpēc. Vēl, tā mūzika, kas tikai negatīvi papildina kadru miksēšanu, kopā rada tāda banaļņika paskatu, kas smird pēc zeķēm, ar to es domāju - ir divi ceļi montāžai kopā ar mūziku 1) uztaisa kadru virkni, montāžu, un tad pievieno mūziku, kas _papildina_ kadrā esošās lietas ar atmosfēru/noskaņu, stuff like that 2) montēt pēc mūzikas, atrast kādu gabalu , kas kā jau iepriekš rada attiecīgo noskaņu, un tad montēt pēc ritma, diezgan vienkāŗši. Tādejādi arī tiek panākts videoklipa effekts un līdz ar to skatītājs vairāk tiek paķerts. Tad par to 5d fūtidžu, štelle tāda, ka viņam iekšēji nav video stabilizācija t.i. uz pavisam neplatajiem galiem būs diezgan ass triceklis, un pagaidām vienīgais loģiskais risinājums ir attēla stabilizācija iekš postprodakšona, montāžas. Vēl kas, ja gribi savam video fragmentam lielāku skatāmību, vajadzētu padomāt par kādu dramaturģiju. Respektīvi, nevis haotiski salikt kopā kadrus, kas apmēram der , bet, ievērot, vismaz tradicionālo shēmu -> vides eksponēšana - parādās cilvēki kas darbosies turpmākajā video, to eksponēšana - tad parāda ko viņi dara un kā - un tad uztaisam finālu atvērto (paliek jautājums " KAS NOTIKS TĀLĀK?") vai arī slēgto, kas šai gadījumā būtu, visi sapako objektīvus un laimīgi brauc mājās/ iet sildīties/ dara whatever works for them. Vēl jau arī var meklēt attiecīgi kadrus ar mikro dramaturģiju, maziņiem 'konfliktiem' sadursmēm iekš katra kadra, nevis tukšus norises kadrus, kas arī visu padara inčīgāku. Kaut kā tā.
Maris: > man ir nikna schatler galva (uz kuru vēl niknāku galvu lietotāji skatās ar dziļu līdzjūtību) + kamera 10kg
Laikam gribeji rakstit: Sachtler - www.sachtler.de Ir nacies vienu projektu paris nedelas ar shadu te komplektinu pafilmet www.sachtler.com... tas gan bija Vacija (es pat toreiz ipashi neiedzilinajos cik tas maksa ( www.libraprobroadcast.co.uk... ), bet stradat bija vairak neka komfortabli )
Iesākumā, ja gribi kino-iskāku video, tad vajadzētu kategoriski aizliegt sev kadru mixus, jeb crossfade vai kā to vēl vairāk sauc. Izmantot tikai cietās montāžas vietas. Otrāmkārtām pašas filmēšanas laikā būtu vēlams atcerēties tādu fīču, lai montāžā būtu vieglāk, ka tiklīdz tiek nospiesta ierakstīšanās poga vajag statisku kadru, nekādas panorāmēšanas, nekādas zūmošanas, tad , kad vismaz sekundi ir statisks kadrs, var sākt savu plānoto operāciju un tad pēc pana/zooma/trekinga veikšanas vēl kādu 1-2sekundes statiskums, un poga - stop. Respektīvi, svarīgi zināt ko tu katrā kadrā darīsi un kāpēc. Vēl, tā mūzika, kas tikai negatīvi papildina kadru miksēšanu, kopā rada tāda banaļņika paskatu, kas smird pēc zeķēm, ar to es domāju - ir divi ceļi montāžai kopā ar mūziku 1) uztaisa kadru virkni, montāžu, un tad pievieno mūziku, kas _papildina_ kadrā esošās lietas ar atmosfēru/noskaņu, stuff like that 2) montēt pēc mūzikas, atrast kādu gabalu , kas kā jau iepriekš rada attiecīgo noskaņu, un tad montēt pēc ritma, diezgan vienkāŗši. Tādejādi arī tiek panākts videoklipa effekts un līdz ar to skatītājs vairāk tiek paķerts. Tad par to 5d fūtidžu, štelle tāda, ka viņam iekšēji nav video stabilizācija t.i. uz pavisam neplatajiem galiem būs diezgan ass triceklis, un pagaidām vienīgais loģiskais risinājums ir attēla stabilizācija iekš postprodakšona, montāžas. Vēl kas, ja gribi savam video fragmentam lielāku skatāmību, vajadzētu padomāt par kādu dramaturģiju. Respektīvi, nevis haotiski salikt kopā kadrus, kas apmēram der , bet, ievērot, vismaz tradicionālo shēmu -> vides eksponēšana - parādās cilvēki kas darbosies turpmākajā video, to eksponēšana - tad parāda ko viņi dara un kā - un tad uztaisam finālu atvērto (paliek jautājums " KAS NOTIKS TĀLĀK?") vai arī slēgto, kas šai gadījumā būtu, visi sapako objektīvus un laimīgi brauc mājās/ iet sildīties/ dara whatever works for them. Vēl jau arī var meklēt attiecīgi kadrus ar mikro dramaturģiju, maziņiem 'konfliktiem' sadursmēm iekš katra kadra, nevis tukšus norises kadrus, kas arī visu padara inčīgāku. Kaut kā tā.
__________
Paldies, šitais bija noderīgs!
78,5 % no šitā teorijā arī zinu un cenšos praksē izmantot, tikai kaut kā pagaidām nesanāk īstenot.
Līdz šim montēju tikai "cietajā" veidā, bet šo klipu nolēmu uztaisīt ar krosfādēm. Nav man īsti skaidrības- kurā brīdī tās vajag, kurā nevajag, kurā var, kurā nevar un vai var vienlaicīgi klipā dažādus tranzišinus?
Kā tu domā- kas varētu būt šajā klipā "atvērtais fināls", nu, piemēram, kādas konkrētas darbības, idejiski? Bez inscinējuma, jo es negribēju cilvēkiem traucēt šoreiz. Līdz ar to no "šaurā leņķa" arī izvairīties bija pagrūti.