Lasot Portreti aizsākto tēmu par video, radās jautajums kāda ir AVCHD kvalitāte un cik tā ir piemērota montāžai un tālākai apstrādei. Piemēram salīdzinajuma ar to ko ieraksta uz miniDV. It ka jau labas kameras vēl šobrīd raksta uz kasetēm, bet tai pat laikā citas profesionālās kameras raksta arī uz cietņiem un kartēm, kas pārsvarā laikam ir AVCHD. Droši kāds šeit forumā sos formātus izmanto darbā un var apskaidrot.
ak34:Onkulis, vai tad mobilie telefoni ir domāti, lai stokiem fotografētu?
tu gribi teikt ka manis pieminetās kameras ir mobilo telefonu līmenī? Var jau būt, neesmu tās lietojis. . P.S. - stokiem nefilmēšu, bet nu gribas tā, lai nav sliktāk kā ar miniDV kameru - Canon xm2 utml.
Portreti: Principā vienīgais normālais ceļš ir sākumā to formātu renderēt uz kaut ko editējamu, un tad tālāk. Gūglē ir pamācības un piemēri.
tad jau sanāk ka visa bēda ir workflowā nevis AVCHD kompresijā? jo ka gan citadi pēc renderēšanas tā kvalitate iegūstama? AVCHD 1920 x 1080/30p ar max Bitrate 24 Mbit/sek, ja nekļūdos, tad DV ir 25Mbit/sec. Atšķirība praktiski nekāda. Vai tas pirms saspiešanas kaut kads nepareizais cipars tikai mārketingam?
Onkulis:Lasot Portreti aizsākto tēmu par video, radās jautajums kāda ir AVCHD kvalitāte un cik tā ir piemērota montāžai un tālākai apstrādei. Piemēram salīdzinajuma ar to ko ieraksta uz miniDV. It ka jau labas kameras vēl šobrīd raksta uz kasetēm, bet tai pat laikā citas profesionālās kameras raksta arī uz cietņiem un kartēm, kas pārsvarā laikam ir AVCHD. Droši kāds šeit forumā sos formātus izmanto darbā un var apskaidrot.
Nav tas AVCHD labs montāžai, baigā kompresija...pareizi ir kā Portreti saka, nofilmēto materiālui visu konvertē uz AVI konteineri ar Microsoft DV kompreiju un tad jau var normāli montēt. Nianse arī tāda, kad AVCHD un līdzīgos MPEG konteineros kadri tiek indeksēti ik pa čupai, montējot nevar precīzi nogriest uz vajadzīgā kadra.
Portreti:AVCHD un visādi mp4 protams ne tuvu nestāv DV un citiem salīdzinošas mazkompresijas formātiem.
a kāds max bitreits tavai kamerai? vai nav gadījumā ieslegts uz VBR - tas reizēm mēdz visādus brīnumus sastrādāt.
ugisio2: Nav tas AVCHD labs montāžai, baigā kompresija...pareizi ir kā Portreti saka, nofilmēto materiālui visu konvertē uz AVI konteineri ar Microsoft DV kompreiju un tad jau var normāli montēt. Nianse arī tāda, kad AVCHD un līdzīgos MPEG konteineros kadri tiek indeksēti ik pa čupai, montējot nevar precīzi nogriest uz vajadzīgā kadra.
Nu tad cik sāku apjaust, tad visa vaina kompresijas algoritmā, kurš ne tik daudz kvalitāti sačakarē, cik traucē montāžai. Bet kad viņu nokonvertē AVI vai tad viss normāli notiekas vai tāpat gļuki kādi paliek?
Bitreits pie AVCHD neko nelīdz. Filmēju uz maksimālo- ap 15.
Neesmu redzējis kameru, kurai vispār varētu uzlikt funkcijās CBR vai VBR.
VBR pass 2 teorētiski der tikai galaproduktam, montāžai absolūti nē. Kaut praktiski arī ir pilnīgs idiotisms- aizņem NEDAUDZ mazāk vietas, bet DAUDZ vietās traģiski sapiš kvalitāti.
Visa VBR ideja ir tāda, ka nekustīgajās vietās tas izlemj (pēc kompjūtera prāta) apturēt kustību un samazināt detalizāciju, rupji izsakoties. Tādejādi daļa kadra (kompjūterprāt- nesvarīgā) tiek pakļauti agresīvai apstrādei un lielākam kompresēšanas algoritmam.
Attēlam nav slikta kompresija, jo algoritms ir labs attēla RĀDĪŠANAI, bet slikts MONTĒŠANAI. Konvertējot atsevišķus klipus attēls netiek montēts, tikai atpakots un sapakots pa citam. Tas nebojā neko daudz, arī teorētiski.
Ja videokameru cenas salīdzina ar fotokameru cenām, tad šīs kameras ir kārtīgas telefonkameras līmenī vai labākajā gadījumā lēta ziepjutrauka. Bet savādāk - vienmēr var nokonvertēt kādā sakarīgākā formātā. Formāts jāizvēlas atbilstoši dzelžiem un montāžas programmai. Saprotu, ka daļa šo lēto kameru pa hdmi interfeisu dod ārā nekompresētu signālu. Tad nevajadzētu būt problēmām ar kvalitāti
Montaazhai noteikti pateiciigaaks bus HDV, kaut ari jaunaakas motaazhas programas sak atpazit AVCHD ka derigu montazhai, bet tas parasa daudz vairaak resursu un sanak baigaa kjeepa!
ak34:Ja videokameru cenas salīdzina ar fotokameru cenām, tad šīs kameras ir kārtīgas telefonkameras līmenī vai labākajā gadījumā lēta ziepjutrauka. Bet savādāk - vienmēr var nokonvertēt kādā sakarīgākā formātā. Formāts jāizvēlas atbilstoši dzelžiem un montāžas programmai. Saprotu, ka daļa šo lēto kameru pa hdmi interfeisu dod ārā nekompresētu signālu. Tad nevajadzētu būt problēmām ar kvalitāti
Jebkurš attēls rādīšanas brīdī tiek atpakots, loģiski!
Portreti, prikols ir tur, ka tas attēls, kas aiziet uz HDMI interfeisu pirms tam nav saspiests. Vismaz dažām kamerām. Cik nu es no video saprotu, tas nozīmē, ka pa lēto var visādus greenscreen efektus taisīt un savādāk to video apstrādāt, nepakāšot pārlieku daudz kvalitātē. Tik vajag konvertoru, kas to hdmi spēj nokonvertēt uz sdi vai pa taisno uz datoru un datoru ar ātriem un lieliem diskiem, nekompresēta video savākšanai.
ak34:Portreti, prikols ir tur, ka tas attēls, kas aiziet uz HDMI interfeisu pirms tam nav saspiests..
Protams, ka ir (pirms tam)! Tas ir uzglabāšanas konteiners- filmējot redzamais attēls no matricas nav saspiests, procesors sa-avchāēdo, tad ieraksta diskā, sapakotu failā. Tad rādot atpako. Savukārt MONTĒJOT jamontē sapakotais fails no diska (kartes, lentas...).
Tas nav sapakots RĀDĪŠANAS BRĪDĪ. Taču to (attēlu) nevar montēt. Tas vai nu ir "jānoķer" pa jaunu, vai jamontē sapakots!
AVCHD vai AVI vai DV vai jebkas ir pakošanas- atpakošanas algoritms. Arī analogo filmu analogi "atpako" gaismas stars caur to uz ekrāna. Pati filmiņa ir skatāma neērti, mazs attēliņš, nekustas.
Gandrīz pa tēmu. Sēžu savā šrota dežūrā, netālu pie autolūžņiem filmē kārtējo "biedējošo" CSDD nakts videoklipu. Piegāju palūrēt un izbrīnēts ieraudzīju, ka tas tiek darīts ar Canon 5D Mk2 spoguleni. A es ta domāju, ka to tikai amatieri blēņošanai izmanto. Neprasīju gan, kas tie tādi- filmētāji, bet pietiekami nopietni izskatās- ar prožektoriem, atstarotājiem utml.
Friidis:Gandrīz pa tēmu. Sēžu savā šrota dežūrā, netālu pie autolūžņiem filmē kārtējo "biedējošo" CSDD nakts videoklipu. Piegāju palūrēt un izbrīnēts ieraudzīju, ka tas tiek darīts ar Canon 5D Mk2 spoguleni. A es ta domāju, ka to tikai amatieri blēņošanai izmanto. Neprasīju gan, kas tie tādi- filmētāji, bet pietiekami nopietni izskatās- ar prožektoriem, atstarotājiem utml.
Rekur vesela lapa par to kā tikai filmēt ar jauno 5cīti.
Friidis:Gandrīz pa tēmu. Sēžu savā šrota dežūrā, netālu pie autolūžņiem filmē kārtējo "biedējošo" CSDD nakts videoklipu. Piegāju palūrēt un izbrīnēts ieraudzīju, ka tas tiek darīts ar Canon 5D Mk2 spoguleni. A es ta domāju, ka to tikai amatieri blēņošanai izmanto. Neprasīju gan, kas tie tādi- filmētāji, bet pietiekami nopietni izskatās- ar prožektoriem, atstarotājiem utml.
Nu ja, un tūlīt būs jauna firmware ar 24 un 25 fps, tad tik varēs bliezt ! Nē, tas nav priekš manis - ja nav kazai piena, tad nav.
Friidis:Gandrīz pa tēmu. Sēžu savā šrota dežūrā, netālu pie autolūžņiem filmē kārtējo "biedējošo" CSDD nakts videoklipu. Piegāju palūrēt un izbrīnēts ieraudzīju, ka tas tiek darīts ar Canon 5D Mk2 spoguleni. A es ta domāju, ka to tikai amatieri blēņošanai izmanto. Neprasīju gan, kas tie tādi- filmētāji, bet pietiekami nopietni izskatās- ar prožektoriem, atstarotājiem utml.
Nu ja, un tūlīt būs jauna firmware ar 24 un 25 fps, tad tik varēs bliezt ! Nē, tas nav priekš manis - ja nav kazai piena, tad nav.
Vajag vismaz 60 fps, lai var normālus slomo taisīt!
Portreti: Vajag vismaz 60 fps, lai var normālus slomo taisīt!
Kādas problēmas ar 24 kadriem? Filmas kuras skatāmiem komforti uztverās.
Par pakotiem un nepakotiem runājot , uz nesējiem tas video šā vai tā pakojās. 480/576(i/p) laikos bija virtual serveri VFAPI un avisynth , priekš 1080 kautkas tāds ir šodien? Sen nēsmu sekojis kas notiek ar video programmām.