Gudris:Ja jūs visi esat tik pārliecināti par sevi...tad nākat uz testu...noliksim blakus oly ar 50mm f2 un FF ar 100mm f4....un tad ja man būs tāds pats Dofs ar f2 ka jums ar FF un f4 es jums atdošu savu oļiku un nekad vairs mūžā nefočēšu ...ja nē FF būs mans
Tu taču pateiktu, ka tev ir 100% taisnība, pat ja visiem citiem acīmredzami izskatītos, ka kļūdies! Un pieprasītu atdot fočuku. Visi baidās.
Nu jā...vispār jau te čaļi tiešām neiebrauca Gudra teiktajā... Ja 50mm stikls ir taisīts priekš 3/4, tad uz crop fočuka rādīs tādu pašu bildi, kā uz FF ar 50mm(parasto) stiklu - angle of view. DOF būs vienāds tikai tad, ja objektīvu priekšējais stikls cropam būs 3/4 no FF stikla izmēra, respektīvi liela objektīva mazāka kopija dos ekvivalentus tehniskos rādīājus, teorētiski... praksē tā nenotiek, jo manuprāt neviens ražotājs nav centies nodublēt kādu stiklu 3/4 izmērā Ja uz FF un Crop fočukiem uzkrāmē virsū vienu un to pašu stiklu, piemēram, 50mm ff stiklu, tad DOF būs identisks, jo stikls ir tāds pats!!!! Pilnīgi pie dirsas ko pieliek galā objektīvam, no tā taču staru lauzšanas leņķis lēcās nemainās!
Karlis70:Nu jā...vispār jau te čaļi tiešām neiebrauca Gudra teiktajā... Ja 50mm stikls ir taisīts priekš 3/4, tad uz crop fočuka rādīs tādu pašu bildi, kā uz FF ar 50mm(parasto) stiklu - angle of view. DOF būs vienāds
Nez, kāpēc es savā studijā mierīgi ar ff varu fočēt pat ar 70 mm, bet Gudris raud, ka viņa 50 mm ir par īsu?
Tu jau gan iebrauci pa riktīgo, kā izskatās...auzās!
Karlis70:Nu jā...vispār jau te čaļi tiešām neiebrauca Gudra teiktajā... Ja 50mm stikls ir taisīts priekš 3/4, tad uz crop fočuka rādīs tādu pašu bildi, kā uz FF ar 50mm(parasto) stiklu - angle of view. DOF būs vienāds
Nez, kāpēc es savā studijā mierīgi ar ff varu fočēt pat ar 70 mm, bet Gudris raud, ka viņa 50 mm ir par īsu?
Tu jau gan iebrauci pa riktīgo, kā izskatās...auzās!
Nu bet padomā pats kāpēc tā? Tāpēc ka jūs abi bildējas ar FF kamerai domātu stiklu, Tev uz FF rādās pilns kadrs(piemēram cilvēks pilnā augumā), bet gurim , uzliekot šo pašu stiklu, redzams tikai vidus(pupi un galva)- tik liels/mazs laukums, cik liela ir viņa matrica, pie kam tas NEKO nemaina nekādos fokusēšanas attālumos un dofos!
Tas pats būtu, ja tu uz sava FF uzliktu stiklu 50mm, bet kas iznačaļna domāts lielajai filmai, Tev arī studija kļūtu par īsu...jo tava FF matrica ķertu tikai kādu daļu no kadra, ko stikls izdod ārā...
Atbrīvo prātu un iedziļinies
Tas ka Gudris, ja nenozīmē, ka viņš katru reizi tukšu maļ, kā gadījumā "zūms blūro vairāk"
P.S.
Da paņemiet nolieciet kāds divmetriģo celštoku uz grīdas, nofokusējiet no vienāda attāluma uz vidu un nobildējie 15 grādu leņķī(gareniski protams) vienreiz ar FF vienreiz ar crop...nu nav tas 30 latu vērts tests Varu pateik uzreiz, kas būs - ar cropu neredzēsies colštoka gali, jo nesatilps kadrā, bet centimetru daudzums, kuri būs asuma zonā(depth of field) būs vienāds.
Kā var cilvēki lasot tekstus par stiklu apskatiem, kamērām utt... samiglot sev prātu? Tās ir vājas angļu valodas zināšanas, vai vispār svešvārdu nesprašana????
Ja saka, ka šis konkretais 100mm uz crop aparāta ir ekvivalents pofigciktur, nu kaut 150mm stikla, tas TAČU NENOZĪMĒ KA VIŅŠ PAR TĀDU KĻŪST! Vienkārši kamera parāda kadru, kura skata leņķis ir EKVIVALENTS šim garumam...
njā Gudri - ir jau studijs gatavs - tik smird un stroķi vēl nav ienesti - defoltā bezpersoniski, gludi lielie foni - melns un balts, lai internetā parādoties šedevriem visi nepriecātos, ka tas pie manis knipsēts
palaidniex:bildējot ar 12, 20 un 40 Mpix kamerām saprast pēc 600x800 pevučiem to varētu būt pagrūti... Kā arī bildes ir ar dažādu saturu un dažādām gaismām...
P.S. Un nezināmas izcelsmes un apjoma pēcapstrādi...
pag pag...kaut kas neštimmēē...vai tad canon kruto 4x lielāko sensoru nevar tapat atpazīt ??? par hasselblad nemaz nerunaajot ?
Vidējai bildei asuma nav - vai nu fotogrāfs vai nu pēcapstrāde ir laža, vēl pieņemam, ka aparāts sūdīgs - tātad Olis... Pēdējā kontrasts pārkruķīts vai kamera nespējīga tātad olis vai sapops Pirmā teorētiski varētu būt Hasselis, bet tie visi ir tikai pieņēmumi aplūkojot 3 dažāda satura bildes, kur nav zināms pēcapstrādes apjoms un kvalitāte.
P.S. Nolaid raini ar gaismām un asumu un jebkuram Hasselim ārā iznāks mēsls, kuru neviena pēcapstrāde neglābs. Ja tādai bildei pieliek priekšā pārdomātu kadru no kāda Fuji ziepīša. ko bildējis cilvēks ar prātu un apstrādājis kāds ar spējām rezultāts būš vienos vārtos par labu FUJIm...
Gudris:nu skaidrs...man jau ta likās ka vienīgā starpība visiem šiem sensoriem ir uz papīra...bildēs to redzēt nevar(it sevišķi webā)
nav zināms ne sākotnējais fails, ne zināms uz ko likts fokuss, attālums līdz objektam, ne fokusa attālums, ne ekspozīcijas parametri, ne gaisma... Un to visu salīdzināt pēc smagi pēcapstrādātiem gala rezultātiem 800x600 pix formātā ir bezjēdzīgi.
palaidniex: Vidējai bildei asuma nav - vai nu fotogrāfs vai nu pēcapstrāde ir laža, vēl pieņemam, ka aparāts sūdīgs - tātad Olis... Pēdējā kontrasts pārkruķīts vai kamera nespējīga tātad olis vai sapops Pirmā teorētiski varētu būt Hasselis, bet tie visi ir tikai pieņēmumi aplūkojot 3 dažāda satura bildes, kur nav zināms pēcapstrādes apjoms un kvalitāte.
he he...sajauci oly ar haseli..paldies ...tad laikam pareizo brendu izveeleejos
Vēlreiz saku ja ir līkas rokas, tad ar Hasseli sanāks lielāks sūds nekā ar FUJI ziepīti taisnās rokās...
palaidniex: Un to visu salīdzināt pēc smagi pēcapstrādātiem gala rezultātiem 800x600 pix formātā ir bezjēdzīgi.
tad bļ*** nah** man jāpērk kaut kāds mistiks liels formāts ja atšķirību noteikt ir bezcerīgi ?
Ja vienīgais tavs rezultāts ir 800x600 bildes - tad piekrītu - šķirbas nav. Ja tev nekrata cik pie faila jāsēz pēcapstrādē, tad arī piekrītu - var iztikt ar kādu Nokia N-sēriju un pielāgotu flash trigeri...
Pirmajā ir tāda kā "home made" sajūta, līdz ar ko pieņēmu, ka Tu esi bildējis to pats un ar Oly. Trešā, pēc kvalitātes un formāta spriežot, ir profesionāla studijas bilde, līdz ar ko nosliecos uz Hasseļa pusi. Atlika otrā un attiecīgi Canon. Negalvoju, ka tā arī ir, jo vērtēju nevis no pikseļu un DOFu pozīcijām, par kurām te tiek karots, bet gan vairāk no vispārējām sajūtām un loģikas.
Portreti:Kārlim 70 vienreiz derētu izlasīt frāzi "pie vienāda kadrējuma"! Tas čalis gan ir bremze!!!!!!!!!!!! Visu izlasa, šito nē...
Nevis "Vienā bildē redzama visa čikse, otrā tikai pupi".
Nu ja ka pie vienāda kadrējuma...es nolieku 50mmf2 4/3 Tu blakus noliec 100mmF4 FF un mums jābūt vienādam blūram
Kā reizi tam nav nekāda sakara ar asuma dziļumu un blūru - te ir 3 principiāli dažādas bildes. A Tavam Oļikam DOFs būš lielāks pat pie iekvivalentiem - pārrēķinātiem salīdzinājumiem...
Karoč, pofig visi oliji, hasseļi un cita draza... Neviens neiestāstīs ,ka konkrētam stiklam izmainās DOF atkarībā no klātpiestiķētā aparāta...vienalga kā kadrē
Karlis70:Karoč, pofig visi oliji, hasseļi un cita draza... Neviens neiestāstīs ,ka konkrētam stiklam izmainās DOF atkarībā no klātpiestiķētā aparāta...vienalga kā kadrē
Kā reizi mainīsies, jo atkarībā no kameras sensora izmēra mainās CoC... Un Jo tas CoC mazāks jo DOF lielāks, jo CoC lielāks, jo mazāks DOF...
Circle of Confusion Un tas ir tas, kas nosaka cil liels DOF būs Atrodi tādu paramettru šitajā linkā: www.dofmaster.com... nemainot stikla parametrus, pamaini aparātus un pievērs uzmanību izmaiņām CoC vērtībās un DOF aprēķinos vai arī pašā tabulas apakšā ir kā reizi nevis aparāti bet dažādi CoC parametri uzrādīti nepieminot aparātus... Būsi pārsteigts
Circle of Confusion Un tas ir tas, kas nosaka cil liels DOF būs Atrodi tādu paramettru šitajā linkā: www.dofmaster.com... nemainot stikla parametrus, pamaini aparātus un pievērs uzmanību izmaiņām CoC vērtībās un DOF aprēķinos vai arī pašā tabulas apakšā ir kā reizi nevis aparāti bet dažādi CoC parametri uzrādīti nepieminot aparātus... Būsi pārsteigts
NU tad uzliec stiklu tajā linkā un pamaini aparātus no nikon D100 uz D2x, paskaties kas pamainās...ja matricas attālums līdz stiklam nemainās, tad nekas tur nevar izmainīties...nu cmon!
Iedomājies, ka pieliec objektīvu pret a4 papīra lapu un spīdini virsū caur stiklu gaismu, Tu gribi pateikt, ka nomainot a4 pret A3 vai b4 papīriem kaut kas mainīsies pašos attēlos kas producējas uz tiem????
Mainīsies tikai tas vai viss, ko stikls rada satilps uz papīra vai otrādi - nenosegs...thats it