te gan jādomā, vēl ir jāpatestē dabā, jo procesors arī savu darbu piieliek, ja runājam par slēdža laikiem. Reiz Tūjā bildējām un interesanti, ka ar vienādām fragmām un iso, man 5D tomēr slēdzi pa rupjo uz AV izmeta īsāku kā E3. Tā kā nezinu, tas vēl ir jautājums...
-- avīžtesti gan tie nebija un var gadīties, ka ļoļiks visu laiku tika fokusēts uz tumšo daļu, bet es uz debesīm. Tā kā var uzskatīt par fuflo šo tekstu. Atšķirība gan bija diezgan jūtama.
oms:te gan jādomā, vēl ir jāpatestē dabā, jo procesors arī savu darbu piieliek, ja runājam par slēdža laikiem. Reiz Tūjā bildējām un interesanti, ka ar vienādām fragmām un iso, man 5D tomēr slēdzi pa rupjo uz AV izmeta īsāku kā E3. Tā kā nezinu, tas vēl ir jautājums...
palasi par taadu lietu kaa "actual" iso. ne vienmeer tas kas rakstiits uz kamras preciizi atbilst... nevar pat iisti pateikt KAM - iso ir ljoti relatiiva lieta, nesen bija labas razborkas dpreview.com - slinkums linku mekleet. atshkjiriibas meedz buut par 10-20%
Varbūt tiešām būtu labāk sākt no sākuma - kā stari projecējās uz plaknes. Sākt ar camera obscura - caurumu lēcas vietā. Tad lēnā garā izpētīt lēcas uzbūvi un izsekot līdzi tehnikas progresam. Kapēc savulaik neiedzīvojās puskadra bilde un kapēc tagad puskadra matrica plaukst un zeļ?
Crop OLY / SONY variantā izdomāja MONITORU RAŽOTĀJI , jo vinīem likās ka visai pasaule BILDES būs jāskata uz KANTAINĀ monitora Bet būtībā GANDRĪZ KVADRĀTS ir ideālākais izmērs ko UZTVER CILVĒKA REDZE Agrāk OPTIMĀLAIS komerc foto kadrs skaitijās 6x7 cm Poligrāfijai @ Reklāmai
Un platformāta kino? Un monitori aizvien platāki un augstumā zemāki? Skatāmies kā pa ložmetēja lūku - katrs nākošais ir gudrāks par iepriekšējiem. Katram sava fiška. Acis tiešām uz sāniem redz plašāk, nekā augša - apakša. Tapēc bērni skatās debesīs un viņiem pārmet: Skaties, kur tu ej! Pieaugušie savukārt skatās kur iet un neredz sauli un mākoņus…
Smiekli, smiekli, bet ir tāds termins(?!) kā relatīvā gaismasspēja (относительная светосила) dzirdēts. Pie tam, tas nāk ne no Oly nometnes! Tipa, FF 4.0(?!) diafragma tas pats kas Oly 2.0...
Tas tā - ne kārtējā bezsakarīgā spama radīšanai, bet vienkārši pieminēšanas pēc...
arturso:gaišums vienāds, bet atkal var domāt tā, ja tev uz tā oļika ar 50mm ir f4 tad ar FX nikonu vajadzēs 100mm + tas nozime ka vajadzes mazliet isaku sledzi
Nezinu kā tur īstenībā. Un neinteresē arī! Vienkārši biju uzdūries tādai lietai - tāpēc pieminēju. Pie tam, diez vai gāja runa par slēdža ātrumu... Un diez vai tas būs atkarīgs no mm. Ja pats neliksi to manuāli...
ui to f4 velti pieminēju, bet nu teoretiski, lai neizplūstu attēls vajadzēs bik īsaku laiku značit vairāk gaismas bet nu vispār jau cilvēki dažādi cits uz 50mm 1/60 nevar noturēt a dažs labs ar 1/10 iztiek
horizontālais kino 2.4:1 pret TV veco 4:3 salīdzina kā skatu no plaša balkona pret skatu caur logu. 16:9 nav platformāta kino formāts bet video formāts
Nu Gudri, kā tu nesaproti, saskaņā ar Onkuļa teoriju: Ja crop kadrs būs novietots horizontāli, tad tumšāks, ja vertikāli, tad tāds pats kā FF.... Bez šaubām ekspozīcijas ilgums būs atkarīgs kādā mērogā būs izdrukas...
Karlis70:Nu Gudri, kā tu nesaproti, saskaņā ar Onkuļa teoriju: Ja crop kadrs būs novietots horizontāli, tad tumšāks, ja vertikāli, tad tāds pats kā FF.... Bez šaubām ekspozīcijas ilgums būs atkarīgs kādā mērogā būs izdrukas...
redzu Kārlim galva pārkarsusi no parmērīgas domāšānas ka pierādīt savu teoriju