Ir VueScan, kas skenē RAW formātā krāsu negatīvus un ir X-Rite ColorChecker Passport, kas krāsas “bīda”. Man ir jautājums – vai būs fotogrāfijās krāsas “pareizas”, ja izmantošu X-Rite ColorChecker Passport pie krāsu fotofilmu fotografēšanas?
Doma sekojoša:
1. Nofotografē X-Rite ColorChecker Passport. 2. Nofotografē to pašu scēnu bez X-Rite ColorChecker Passport. 3. Ieskenē (1. fotogrāfiju) un Lightroom-ā izveido krāsu profilu. 4. Ieskenē (2. fotogrāfiju) un uzbliež virsū 3. punktā izveidoto krāsu profilu.
Šis jautājums (vai būs fotogrāfijās krāsas “pareizas”, ja izmantošu X-Rite ColorChecker Passport pie krāsu fotofilmu fotografēšanas) ir hipotēze. Varbūt, kāds šim solim izgājis cauri un var kaut ko paskaidrot...
Fotofilmai ir perfekta struktūra, bet skenējot krāsas mazliet pieklibo – noteikti ir jābūt labai kombinācijai, ja dabū bildē “pareizās” krāsas. Ja fotofilmā ir neitrāls tonis, piemēram, pelēks, tad krāsas ir uz “pareizo” pusi, bet nav tas... Otrkārt, ja bildē nav neitrāla atsauce, tad skenējot krāsas pavisam šķības. Tas tā, tipa, kā ieprogrammēti foto filmu skēneri.
Interesanti kā softs salidzinās tā kolorčakara etalonlielumus ar failu kurš kautkādā veidā ir reversēts un kam kautkādā veidā maska jānonullē, un kuram dēļ filmas grauda katrs krāsu laukums dažādās vietās dos dažādus mērijuma rezultātus. Man arī ar VueScan .dng skanējumiem no krāsu negatīvā sanāk diezgam sviests ar krāsām, bet man tie negatīvi ir paseni un nekādas tabulas vairs piebildēt klāt nevar, un nojauta saka ka pat ja varētu , nekas prātīgs tur nesanāktu.
60uz5komats6:Interesanti kā softs salidzinās tā kolorčakara etalonlielumus ar failu kurš kautkādā veidā ir reversēts un kam kautkādā veidā maska jānonullē, un kuram dēļ filmas grauda katrs krāsu laukums dažādās vietās dos dažādus mērijuma rezultātus. Man arī ar VueScan .dng skanējumiem no krāsu negatīvā sanāk diezgam sviests ar krāsām, bet man tie negatīvi ir paseni un nekādas tabulas vairs piebildēt klāt nevar, un nojauta saka ka pat ja varētu , nekas prātīgs tur nesanāktu.
Paprovē nomainīt softu uz SilverFast viņā ir čupiņa ar sagatavotiem populāru filmu profīliem
Man iepriekšejam skanerim bija komplektā silverfasts, viss brīnišķīgi strādāja, kamēr viņi sāka muhļīt ar nesavietojamībām ar Os-iem un sāka kaut nost funkcijas kas iepriekšejās versijās brīnišķīgi strādāja un bija man noderīgas. Sanāca ka nopirku jauno versiju ar apgrieztu funkcionalitāti, par ko tie pidarasi iepriekš nebrīdina protams. Vairs bez galējas nepieciešamības netaisos ar to kantori sasieties.
Filmas krāsas aizpeld atkarībā no krāsas temperatūras, ekspozīcijas nobīdes, filmas partijas, filmas glabāšanas apstākļiem, fotolaba, ķīmijas nolietojuma pakāpes automātā, utt. Kolorčekeris būs placebo posms
Aiznes uz JVK vai BFS lai ieskanē! Rezultāts ir labāks pav Vuescan. Ja iesi uz JVK, palūdz, lai "samazina asumu", defaultā viņi par daudz šarpenē, sanāk liels grauds (ar bfs nav pieredzes).
Vai arī pamēģini slaidus, skanējas eleganti, čakars ar krāsām ir stipri mazāks.
erxx:Filmas krāsas aizpeld atkarībā no krāsas temperatūras, ekspozīcijas nobīdes, filmas partijas, filmas glabāšanas apstākļiem, fotolaba, ķīmijas nolietojuma pakāpes automātā, utt. Kolorčekeris būs placebo posms
Aiznes uz JVK vai BFS lai ieskanē! Rezultāts ir labāks pav Vuescan. Ja iesi uz JVK, palūdz, lai "samazina asumu", defaultā viņi par daudz šarpenē, sanāk liels grauds (ar bfs nav pieredzes).
Vai arī pamēģini slaidus, skanējas eleganti, čakars ar krāsām ir stipri mazāks.
Ir Epson V370 un lētākais SilverFast... Nepatīk ka programma pati automātiski negatīvā meklē neitrālos-pelēkos toņus un uz tiem balstoties veido krāsas, jo tīri pelēks dabā nav. Pelēkajam jābūt ar vēsu vai siltu piesitienu.
60uz5komats6:Man iepriekšejam skanerim bija komplektā silverfasts, viss brīnišķīgi strādāja, kamēr viņi sāka muhļīt ar nesavietojamībām ar Os-iem un sāka kaut nost funkcijas kas iepriekšejās versijās brīnišķīgi strādāja un bija man noderīgas. Sanāca ka nopirku jauno versiju ar apgrieztu funkcionalitāti, par ko tie pidarasi iepriekš nebrīdina protams. Vairs bez galējas nepieciešamības netaisos ar to kantori sasieties.
Man tas pats , ar Epson 750 PRO , kur Silvers pekšni apsatjas uz XP WIN versijas un viss. Perc jaunu nu par pusi cenas . At jauno 850 naca jaunā un gļukoja neželīgi. Pargaju uz EPSON firmas softu un tas bez kadiem papildus 400Eur strada tiri baudami
Ja neskaita to ka epsona dzimtais softs profesionālajā suka režīmā mēģinot noskanēt 6x9 @6400dpi katru reizi suka pārjautā vai es tiešam gribu skanēt tādā rezolūcijā, savukārt 13x18 loksnītei raksta samaziniet suka rezolūciju vai samaziniet suka skanēšanas laukumu. Profesionāls suka softs.
Kopš atradu, ka SilverFast skenē RAW, sāku pārdomāt par ColorChecker-iem, jo nav jausmas, kā to apvienot. Pagaidām vislabākais rezultāts ir, ja ieskenē RAW un katrai RGB līknei piemeklē pareizo pozīciju uz sajūtām – rezultāts daudz labāks nekā, kad programma pati izdomā, kā un ko pārveidot. Otrkārt, RAW ir bez programmas uzstādītiem kontrastiem un ir iespējams redzēt tumšākos un gaišākos laukumus negatīvā.
Ja vienmēr bildē nemainīgos apstākļos (gaisma, optika, filmas partija un stāvoklis) tad pareizās krāsas eksistē. Es saprotu kāpēc fotogrāfiem met atpakaļ gleznu reprodukcijas kuras jamie cepuši "pareizā" gaismā un piepipetējuši pēc krāsu kartes (un saprotu kāpēc jamie nevar apjēgt, ka darījuši muļķības), bet kāpēc topika jautājums tāds nevisai... to vajadzētu saprast arī fotogrāfiem.
Nē es ne par tehnisku ņemšanos skenēšanu un pārskenēšanu - tā var tikt pie rezultāta vai vismaz atziņām - kas protams pozitīvi. Es par ideju iegūt risinājumu kas bez kompromisiem, robotiski derēs kaut vai divām atšķirīgām situācijām. Robotiski var derēt tikai nejaušība - var pat izklaidēties skaitļojot tās varbūtību.
Hugo:Nav tikai skairs kāpēc jābildē uz filmas, lai iegūtu "pareizās krāsas"?
Bildes struktūra ir daudz patīkamāka nekā digitāliem bliežamiem... piemēram, ēnu un gaismu pārejas, varbūt, tur pie vainas ir tas, ka skenējot negatīvu, gaisma ietekmē blakus esošos punktus uz filmas un tie kaut kā savā starpā saplūst.
Ir jau arī tāda lieta, ka filmām krāsu līkni ražotājs jau iztrādājis un fotogrāfs filmiņu izvēlas tieši pēc tā kāds ir šīs filmas kolorīts (krāsainām F.) tur galīgi nav pareizās krāsas, visas ir ar savu krāsu raksturu. Kāpēc tad censties šo raksturu nokaut? Tāpēc iemetu, ka man patika SilverFast sagatavotie filmu profīli, ja gribi koriģēt tālāk - lūzdu, bet ieskenējot esi ieguvis konkrētās filmas raksturu.
Hugo:Ir jau arī tāda lieta, ka filmām krāsu līkni ražotājs jau iztrādājis un fotogrāfs filmiņu izvēlas tieši pēc tā kāds ir šīs filmas kolorīts (krāsainām F.) tur galīgi nav pareizās krāsas, visas ir ar savu krāsu raksturu. Kāpēc tad censties šo raksturu nokaut? Tāpēc iemetu, ka man patika SilverFast sagatavotie filmu profīli, ja gribi koriģēt tālāk - lūzdu, bet ieskenējot esi ieguvis konkrētās filmas raksturu.
bikmani! Tev jau nu gan vajadzētu saprast, ka ne dabā, ne fotogrāfijā, ne mākslā NAV PAREIZO KRĀSU!!!! Tas saistīts ar cilvēka individuālo krāsu uztveri, kur acis ir TIKAI objektīvs, bet krāsas un tēlus formē smadzenes. No tā tu vari secināt, ka sižets, ko tu būsi uzņēmis, apstrādājis ar nezkādām super progām un beidzot ieguvis tavuprāt pareizās krāsas, kādam citam liksies pēdējais sūds. Bet nesatraucies, tā NAV tava vaina. HA!
Maris!Aizmirsi vēl FotoNinju! Diemžēl arī tavs sarkasms NEKO neizmainīs šitajā sistēmā. Diezin vai nu kāds teiks: šitai bildei krāsas pareizi viļņojas, bet tai tur pietrūkst dažu mikronu...HA! Bez tam ņem vērā, ka zinātniekiem vēl aizvien NAV vienots viedoklis, kas tad tā gaisma īsti ir un kāpēc to ir tik daudz un dažādas. Arī nosaukt par magnētiskiem viļņiem diezin vai vairs būs pareizi, jo neviens VĒL precīzi nevar pateikt, kas tas tāds magnētisms ir. Tā ka, jo dziļāk mežā, jo biezāki brikšņi
Hugo:Nu, es tik skaļi prātoju par tām "PAREIZĀM KRĀSĀM" Man jau patīk cilvēcisks vienkārš digifoto ar 1-2mpix matricu un digitālo troksni.
SilverFast-ā pamainot NegaFix profilus, fotogrāfijai mainās radikāli krāsas – līdz ar to biju secinājis, ka kaut kas nav pareizi ieprogrammēts.
Ir vēl tāda lieta ka eksistē arī filmiņas māklsīgam apgaismojumam (tagad laikam baigais retuma) un ja ar tām sabildēsi dienasgaismā dabūsi skaisti zilu tonējumu